Hallo, ik heb het volgende probleem, ik wil een ftp te draaien maar kom er niet uit.
De situatie is als volgt.
Windows 2003 server, Linksys router, Speedtouch 510 modem ADSL, bulletproof geinstalleerd.
PC waar bulletproof op draait heeft vast IP in range 192.168.x.xx
Getracht in de router en de modem poorten te openen, dit getest maar middels ShieldsUP geeft hij de melding dat de poort in Stealth staat (niet open dus) diversen poorten geprobeerd zoals 21/20/1501/65525 maar niets mocht baten.Ook wanneer ik de NAT in de router disable gebeurd er niets (poort nog steeds in Stealth mode).
De FTP PC bevindt zich in een netwerk. Op deze PC is ook windows firewall uitgeschakeld.
Wie o wie kan mij de oplossing geven, begin er een beetje moe van te worden.
Het liefst in niet te moeilijke taal, ben nog maagd in deze materie.
Alvast bedankt voor de reactie's
Groeten
Tucson
De situatie is als volgt.
Windows 2003 server, Linksys router, Speedtouch 510 modem ADSL, bulletproof geinstalleerd.
PC waar bulletproof op draait heeft vast IP in range 192.168.x.xx
Getracht in de router en de modem poorten te openen, dit getest maar middels ShieldsUP geeft hij de melding dat de poort in Stealth staat (niet open dus) diversen poorten geprobeerd zoals 21/20/1501/65525 maar niets mocht baten.Ook wanneer ik de NAT in de router disable gebeurd er niets (poort nog steeds in Stealth mode).
De FTP PC bevindt zich in een netwerk. Op deze PC is ook windows firewall uitgeschakeld.
Wie o wie kan mij de oplossing geven, begin er een beetje moe van te worden.
Het liefst in niet te moeilijke taal, ben nog maagd in deze materie.
Alvast bedankt voor de reactie's
Groeten
Tucson