Ik heb zelf een loginsysteem op basis van sessies geschreven, ik ben een beginner wat waarschijnlijk ook te zien is. Dit is het document check.php om de logingegevens van de gebruiker te controleren. Alles werkt prima, als je geen pw of username invult verschijnt er een melding. In geval van een verkeerd password komt er een melding. Het enigste wat niet werkt is: als je een verkeerde gebruikersnaam invult. Dan krijg ik een witte pagina zonder text voor me, ipv van een foutmelding. Het gaat om deze regel:
Wat doe ik fout?
PHP:
1
| if (empty($row)) {die ('gebruikersnaam fout!!!!');} |
Wat doe ik fout?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <? session_start(); error_reporting(E_ALL); include("connect.php"); if ($_POST['username'] == '') { echo "Voer een gebruikersnaam in!"; } else { if ($_POST['password'] == '') { echo "Voer een wachtwoord in!"; } else { $result = mysql_query ("SELECT * FROM gebruikers WHERE username = '".$_POST['username']."'") or die (mysql_error()); $row = mysql_fetch_array($result) or die(mysql_error()); if (empty($row)) {die ('gebruikersnaam fout!!!!');} $password = $row['password']; $functie = $row['functie']; if ($_POST['password'] == $password) { $_SESSION['username'] = $_POST['username']; $_SESSION['password'] = $password; $_SESSION['functie'] = $functie; echo "Je bent nu ingelogd"; } else { echo "Wrong password"; } } } ?> |
[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 03-05-2005 20:54 ]