Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met welke windows versie behaal je eingenlijk de beste prestaties als je o.a. veel games speeld? Dat vraag ik me af omdat er bij sommige games, bijvoorbeeld bij Need For Speed Underground het volgende staat:

Minimale Configuratie

Microsoft Windows 98SE / ME /2000 / XP
128MB RAM (256 MB vereist voor windows 2000 en XP)

Dus als ik het zo zie, lijkt het sneller te werken met windows 98 en ME omdat het besturings systeem minder RAM geheugen nodig heeft. Op die manier is er meer RAM geheugen beschikbaar voor games enzo. Of zie ik dat verkeerd?

Ik zit er ook over na te denken om windows xp er af te gooien. Ik werk er al jaren mee, maar eigenlijk mis ik toch wel windows 2000. Naar mijn mening werkt windows 2000 over het algemeen toch prettiger en sneller. Zijn er meer mensen die er ook zo over denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
't Klinkt een beetje omgekeerd, maar het geheugen beheer van 2k/XP is stukken beter dan van 9x, hoewel ze dus in eerste instantie wel wat meer nodig hebben. Denk dat voor games XP toch de beste keuze is, dit is inmiddels toch het meest gangbare OS, en denk dat daar met de ontwikkeling van drivers en games wel rekening mee wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
98/XP/etc is beter voor games kun je niet in een zin zeggen. Ligt er echt met name aan wat voor spellen je speelt en hoe de makers het spel hebben geoptimaliseerd voor een specifiek OS/systeem.

Zo heb je grote kans dat oudere spellen beter onder 98(SE) werken, en nieuwe beter onder 2000/XP :)

En het verschil tussen 2000 en XP sja, daarover zijn de meningen verdeelt. Maar het werkt beide gewoon prima :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Met xp is het ook zo mooi dat je de programma's in compatibiliteitsmodus kunt uitvoeren, bijvoorbeeld windows 98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mimic schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:43:
Met xp is het ook zo mooi dat je de programma's in compatibiliteitsmodus kunt uitvoeren, bijvoorbeeld windows 98
maar wel zo jammer dat niet alle spellen het dan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik altijd doe bij een verse win XP install is alle services bijlangs gaan lopen (die je niet nodig hebt gewoon uit zetten). Msconfig ook ff bijlangs gaan.

Natuurlijk de theme op default zetten en zeker geen custom vertragende troep erop.

En tenslotte zet ik schaduwen van muis, menu's etc (visuele effecten bij deze computer, eigenschappen ergens in die buurt) uit scheelt ook best wel in prestatie/reactie snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je hier zelf al over kunnen vinden? zal inderdaad per spel verschillen, en je kan dit natuurlijk goed uitzoeken door reviews te lezen te testen en wat rond te zoeken.

Waat zijn de specifieke voor en nadelen die je tegen komt? Ik pas even de titel aan, zodat deze wat duidelijker je probleem aangeeft, en je OS conform Windows Operating Systems - Policy vooraan in de titel staat. Let daar in het vervolg even op :)
Windows Performance > [98-XP] Welk OS is het beste bij intensief spelen spellen?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En een tikje naar Spielerij - Games & Discussies omdat dt daar toch wel beter past.

Graag alleen ontopic beargumenteerde reacties :)

Windows Operating Systems > Spielerij - Games & Discussies

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Microsoft zelf

Windows XP: The Platform for Gamers

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameonxp.mspx
(zie ook http://www.theorica.net/gamexp.htm )

en:

http://groups.google.com/...bkp1902%404ax.com&rnum=19

^ Daar valt te lezen dat Q3 in Win ME beter presteert dan 2000 maar slechter dan in XP.

Trouwens de code van 98 is natuurlijk al 5 jaar oud (in vergelijking met XP) !! Dus je mag zeker wel verwachten dat XP beter presteert ook met games. Omdat games natuurlijk voor hedendaagse systemen geschreven worden, en dat betekent natuurlijk vooral XP.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
[nodigheid opmerking]
Linux (cedega)!
[/nodigheid opmerking]

Nee, kies gewoon voor Windows XP.. Tenzij je alleen oude games oid wilt spelen. Maar 128MB (of 256MB) :S. Koop er dan voor 25 euro een extra 256MB bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Mijn ervaring is dat Windows XP toch wat stabieler opereert, Spellen klapten er bij mij in Windows 98SE altijd veel vaker uit. Het is soms wat klooiem, maar met drivers / hulpprogramma's krijg je de meeste spellen ook wel aan de gang onder windows XP.
flashin schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:19:
[nodigheid opmerking]
Linux (cedega)!
[/nodigheid opmerking]

Nee, kies gewoon voor Windows XP.. Tenzij je alleen oude games oid wilt spelen. Maar 128MB (of 256MB) :S. Koop er dan voor 25 euro een extra 256MB bij
Inderdaad, volgens mij kun je het met 128 mb sowieso wel vergeten, maar in Windows XP helemaal

[ Voor 48% gewijzigd door HCMarX op 04-05-2005 11:49 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07

houthakker

Poehé

Ik denk dat het meest ideaale windows xp embedded is. Hiermee kun je je xp configuratie helemaal zelf configuren wat er wel en niet in moet, ook kwa drivers. Ook welke serviceses wel en niet moeten draaien. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om geen explorer omgeving te hebben. Op deze manier kun je heel veel geheugen en harddiskruimte besparen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
houthakker schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:52:
Ik denk dat het meest ideaale windows xp embedded is. Hiermee kun je je xp configuratie helemaal zelf configuren wat er wel en niet in moet, ook kwa drivers. Ook welke serviceses wel en niet moeten draaien. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om geen explorer omgeving te hebben. Op deze manier kun je heel veel geheugen en harddiskruimte besparen.
En hoe zorg je daar dan voor? :9~

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Dat kan niet. <punt>

Windows XP zonder explorer omgeving. Windows IS zowat explorer.exe

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:50
SeRRveR schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:26:
Dat kan niet. <punt>

Windows XP zonder explorer omgeving. Windows IS zowat explorer.exe
Neej dat is zeker niet waar, sluit explorer maar af, je kan dan gewoon alles nog draaien, en scheelt je zo 40 mb aan geheugen !

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tha_LeX schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:37:
Neej dat is zeker niet waar, sluit explorer maar af, je kan dan gewoon alles nog draaien, en scheelt je zo 40 mb aan geheugen !
Bovendien was er vroeger een Game OS ofzo iets dat de Shell verving van Windows door Explorer te disablen en zichzelf ervoor in de plaats te doen, en dat scheelde heel wat RAM !!!

Het was alleen toen nog erg "BETA" :X

* nero355 wil wel een Windows die je heeeeeeel flink kan uitkleden :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07

houthakker

Poehé

Kan niet? Kijk maar eens hier:
http://msdn.microsoft.com/embedded/default.aspx

Je kunt de embedded windows xp studio evalueren. En duurt even voordat je weet hoe je het moet downloaden en installeren, maar dan heb je ook wat. Je moet namelijk eerst een component database installeren met alle windows componenten er in. Vervolgens een hardware configuratie bestand maken van je machine, en in embedded studio gooien. Vervolgens de juiste componenten selecteren die je er in wilt hebben, en dan een image maken. Zo kun je windows xp volledig customize. Eén nadeeltje, de windows xp die je maakt mag je dan maar 30 dagen gebruiken, en windows xp embedded is niet echt goedkoop, maar daar weten wij tweakers toch wel mee om te gaan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
nero355 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:42:
[...]

Bovendien was er vroeger een Game OS ofzo iets dat de Shell verving van Windows door Explorer te disablen en zichzelf ervoor in de plaats te doen, en dat scheelde heel wat RAM !!!

Het was alleen toen nog erg "BETA" :X

* nero355 wil wel een Windows die je heeeeeeel flink kan uitkleden :Y)
je hebt verschillende shells idd.. http://astonshell.com/ is een van de bekendere geloof ik
Pagina: 1