Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vodafone gaat de tarieven omgooien

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kheb dit net gelezen op www.telecomvergelijker.nl

Vanaf 9 mei gaat ook Vodafone met belbundels werken, waarbij meer onderscheid komt tussen UMTS en GSM. Tevens gaan SMS, bellen in Nederland, tekst-MMS en tekst-email uit 1 bundel.

GSM Abonnementen:

Per Maand: - Minuten/SMS: - PM/PSMS:

€ 12,50 - 50 - €0,25
€ 17,50 - 100 - €0,18
€ 22,50 - 150 - €0,15
€ 27,50 - 200 - €0,14
€ 35,00 - 275 - €0,13
€ 50,00 - 450 - €0,11
€ 70,00 - 650 - €0,11
€100,00 - 900 - €0,11
€150,00 - 1500 - €0,10

SMS Voordeel: Voor €2,- extra per maand wordt het aantal SMS-berichten verdubbeld, bijv. €24,50 per maand voor 150 minuten of 300 SMS-berichten.

* Downgraden mogelijk: Eenmaal per 6 maanden, €20,- kosten incl. BTW

---

UMTS Abonnementen:

Per Maand: - Minuten/SMS: - PM/PSMS:

€ 25,00 - 200/ 400 - €0,13/€0,06
€ 50,00 - 600/1200 - €0,08/€0,04
€100,00 - 1500/3000 - €0,07/€0,03
€150,00 - 2500/5000 - €0,06/€0,03

* Downgraden niet mogelijk

---

GSM + UMTS Abonnementen:

Tarief buiten bundel:

* Bellen, SMS, Tekst-Email, Tekst-MMS: €0,25
* Email/MMS met bijlagen, Videotelefonie: €0,50

De gratis videobellen t/m 30 september actie is niet meer geldig vanaf 9 mei voor nieuwe aansluitingen...

Starttarief: Geen, net alsbij Hi wordt altijd minstens 1 minuut in rekening gebracht...

UMTS abonnementen worden dus dusdanig spectaculair goedkoop dat zelfs Telfort hier met GSM Abonnementen niet aan kan tippen, alleen helaas zijn er weinig mooie UMTS-telefoons in omloop... Overstappen naar de nieuwe abonnementen is mogelijk, mits de maandkosten (Bel TeGoed + SMS TeGoed + Live TeGoed) niet lager zijn dan de huidige maandkosten. Overstappen naar de nieuwe UMTS-tarieven is niet mogelijk.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ziet er erg innoverend uit.

Ik hoop het. Zal leuk worden in telecomland als dit werkelijk zo op de markt gaat komen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:30
Ziet er netjes uit, hopelijk klopt dit bericht en gaat dit wat beweging qua prijzen in de markt teweeg brengen. Vanmiddag even via GPRS het 1 en ander lopen lezen (Ik denk kan lekker rustig doen gaat toch per 100KB á €0.40 ofzo) Uiteindelijk 300KB (up en down) verbruikt.. kosten €4,50 en om nou te zeggen dat ik veel bijzonders heb gedaan; nee.

Eve char: Warock <TEST>

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

reiker

dan jij!

Mooi, dat betekent dan dat ik mijn abonnement per direct kan opzeggen...

(Volgens Vodafone Algemene voorwaarden, http://www.vodafone.nl/Vo...Voorwaarden_Consument.pdf , Artikel 2, Lid 8 )
De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd,
ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of
tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang
van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De
opzegging dient binnen dertig dagen na publieke bekendmaking ontvangen te
zijn. Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd,
dan de openstaande betalingsverplichtingen.
Dus ja, je mag een brief sturen om je abo per 9 mei op te zeggen, met de wijziging als reden. Moet het natuurlijk nog wel even publiekelijk bekend worden gemaakt, meestal een advertentie in Volkskrant/Telegraaf/NRC/oid.

edit:
Let wel! Dit staat in de voorwaarden die gelden voor abonnementen afgesloten voor 9 augustus 2004, in de voorwaarden die gelden voor abonnementen afgesloten na die datum kan ik het stukje tekst (nog) niet vinden...

edit 2:
Ook is nog niet duidelijk of de nieuwe tarieven ook gaan gelden voor huidige abonnees. Even afwachten. :)

[ Voor 17% gewijzigd door reiker op 03-05-2005 22:13 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

reiker: waar staat dat de nieuwe tarieven ook voor bestaande abonnees gelden?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geld dit voor nieuwe abo's alleen of ook voor de huidige?

Ik betaal nu voor een Vodafone 120 + 150 SMS voorraad ongeveer 40 euro.

Dat gaat nu een stuk minder worden als ik het goed lees.

[ Voor 56% gewijzigd door Gunner op 03-05-2005 22:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• reiker

reiker

dan jij!

Canaria schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:10:
Hmm, goed punt... Zo gauw niet aan gedacht :) Even de boel goed doorspitten dus.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit lees ik wel op Telecomvergelijker:
Overstappen naar de nieuwe abonnementen is mogelijk, mits de maandkosten (Bel TeGoed + SMS TeGoed + Live TeGoed) niet lager zijn dan de huidige maandkosten. Overstappen naar de nieuwe UMTS-tarieven is niet mogelijk.
Dan wordt ik dus wel mooi genept als ik goedkoper uit wil zijn wat dan meer bij mijn belgedrag past. Of ik moet 20 euro willen betalen.

Maar je hoeft dus niet over te stappen. Je kan dan IMHO gewoon je belbundel + SMS voorraad houden.

Oh, en je moet je contract verlengen als je wilt overstappen naar de nieuwe ABO's maar aangezien ik dat niet zie zitten laat ik het voor wat het is.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 03-05-2005 22:21 ]

Verwijderd

Weet iemand toevallig wat dit evt. gaat betekenen voor klanten van Debitel die via Vodafone netwerk bellen? :?

Debitel zegt namelijk van geen wijzigingen bij Vodafone te weten. 8)7

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:35:
Weet iemand toevallig wat dit evt. gaat betekenen voor klanten van Debitel die via Vodafone netwerk bellen? :?

Debitel zegt namelijk van geen wijzigingen bij Vodafone te weten. 8)7
Je belt VIA Vodafone maar je rekent af bij Debitel. Debitel staat los van het hele verhaal van de aanstaande tariefswijziging van Vodafone.

[ Voor 22% gewijzigd door Le0032 op 04-05-2005 14:39 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:28
voor debitel maakt dit geen donder uit omdat dit vodafone betreft en niet debitel. Je maakt alleen gebruik van het vodafone netwerk, meer niet.

Verwijderd

Naar mijn idee mag je alleen opzeggen als het negatief voor je uitpakt (dus als je meer moet gaan betalen in dit geval). Maar omdat deze tarieven helemaal niet voor de huidige abbo's gelden kan je niet opzeggen.

• Le0032
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:48:
Naar mijn idee mag je alleen opzeggen als het negatief voor je uitpakt (dus als je meer moet gaan betalen in dit geval). Maar omdat deze tarieven helemaal niet voor de huidige abbo's gelden kan je niet opzeggen.
Meestal als Vodafone iets positief wijzigt, wijzigt er ook iets negatief.
Opzeggen is nu nog totaal eigenlijk niet aan de orde want het is nog niet officieel bekend wat er gaat veranderen.

• reiker

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:48:
Dat is nu juist de "grap", mits je een contract hebt afgesloten voor 9/8/2004... Het maakt niet uit wat ze wijzigen, het punt is dat ze iets wijzigen. Als het tenminste ook voor huidige abonnees gaat gelden.

Zie overigens ook mijn bericht iets verder bovenaan dit topic. Zie ook deze topics :)

[ Voor 7% gewijzigd door reiker op 04-05-2005 15:45 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
reiker schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:44:
[...]

Dat is nu juist de "grap", mits je een contract hebt afgesloten voor 9/8/2004... Het maakt niet uit wat ze wijzigen, het punt is dat ze iets wijzigen. Als het tenminste ook voor huidige abonnees gaat gelden.

Zie overigens ook mijn bericht iets verder bovenaan dit topic. Zie ook deze topics :)
Reiker, het is leuk dat je wilt opzeggen, maar er staat op TelecomVergelijker (daar komt dit bericht vandaan) heel duidelijk bij dat de bestaande abonnees gewoon hun bestaande tarief structuur kunnen houden. In dit draadje staat ook heel duidelijk uitgelegd hoe en waarom: http://www.telecomvergeli.../2/forum/?thread_id=10424.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• reiker

reiker

dan jij!

Sure, ik heb hem ook gevonden, maar ik leg het graag uit aan mensen die (nog) niet precies weten hoe de Algemene Voorwaarden bij Vodafone in elkaar zitten :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is dus zo'n zelfde grap als de vorige abbo-wijzigingen. Abbonees van voor 9-8-2004 mogen zelf kiezen of ze overstappen. Downgraden kan niet. Upgraden wel. Je betaalt dus altijd meer als je wilt upgraden, voor minuten die je (ik) eigenlijk niet nodig hebt!

Mijn situatie:
Vodafone 120, € 23,50
SMS voorraad 150, € 16,00
Totaal: € 39,50

Ik zou wel willen overstappen naar de nieuwe abbonementen, maar dat mag niet, de huidige Vodafone 100 bijv.: € 18,50
SMS Tegoed 150: € 14,00
Totaal: € 32,50
Afgezien van die 20 minuten minder die je krijgt betaal je dus € 7,00 euro te veel!

Nu dus weer :( :(: Aangezien je niet mag downgraden naar een abbo met lagere maandkosten mag ik zelfs niet naar die van € 35,00 euro, door mijn hogere SMS voorraad :( Áls ik dus zou overstappen zou ik naar € 50,00 moeten gaan?? Ik voelde me bij de vorige wijziging al genaaid, nu nog meer! :( :(

[ Voor 23% gewijzigd door McRubz op 04-05-2005 16:25 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
McRubz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:16:
Dit is dus zo'n zelfde grap als de vorige abbo-wijzigingen. Abbonees van voor 9-8-2004 mogen zelf kiezen of ze overstappen. Downgraden kan niet. Upgraden wel. Je betaalt dus altijd meer als je wilt upgraden, voor minuten die je (ik) eigenlijk niet nodig hebt!

Mijn situatie:
Vodafone 120, € 23,50
SMS voorraad 150, € 16,00
Totaal: € 39,50

Ik zou wel willen overstappen naar de nieuwe abbonementen, maar dat mag niet, de huidige Vodafone 100 bijv.: € 18,50
SMS Tegoed 150: € 14,00
Totaal: € 32,50
Afgezien van die 20 minuten minder die je krijgt betaal je dus € 7,00 euro te veel!

Conclusie, vaste klanten met een abbonement worden genaaid bij vodafoon!

Nu dus weer :( :(
Dat is overal hoor, en je was er toch ook tevreden mee toen je het abbo afsloot, dus waarom nu niet :P. Serieus, bij orange zijn ook de tarieven gewijzigd, en je kon niet overstappen zonder eerst weer een nieuw jaarabonnement af te sluiten .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

McRubz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:16:
Conclusie, vaste klanten met een abbonement worden genaaid bij vodafoon!

Nu dus weer :( :(
Je hebt helemaal gelijk, ik heb precies hetzelfde abbo als jij. Maar je bent niet verplicht over te stappen.

• McRubz
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:25:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb precies hetzelfde abbo als jij. Maar je bent niet verplicht over te stappen.
Maar ik betaal als klant van hun dus wel gewoon veel meer als al die nieuwe klanten. Ze doen alles om je aan de haak te slaan, maar daarna laten ze je gewoon stikken!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

McRubz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:27:
[...]

Maar ik betaal als klant van hun dus wel gewoon veel meer als al die nieuwe klanten. Ze doen alles om je aan de haak te slaan, maar daarna laten ze je gewoon stikken!
Ja mee eens. Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Alleen heb ik momenteel nog geen zin om mijn contract bij Vodafone te verlengen dus accepteer ik het en kijk ik wel verder als mijn contract afloopt.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:10:
Geld het wel. Een vriend van me mocht een nieuwe telefoon uitzoeken omdat ie 2 jaar abbo heeft, je kent het vast wel, en nu moest hij dus hieruit kiezen. Weet het dus niet 100% zeker of het ook geld voor de mensen ie géén nieuwe telefoon uit mogen zoeken, maar gok van wel. Zullen er nog wel een brief over krijgen :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is zo'n "totaalpakket" nu voordeliger dan het oude apparte pakketten? (belminuten/betalen voor sms).

Gezien ik binnenkort abbo vrij ben (/wave t-mobile), was vodafone mijn eerste keuze geworden.

Ik zal geen UMTS gaan gebruiken, mischien heeeel klein beetje GRPS en wat SMS.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sOid
  • Niet online
Sinergy schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:42:
Is zo'n "totaalpakket" nu voordeliger dan het oude apparte pakketten? (belminuten/betalen voor sms).

Gezien ik binnenkort abbo vrij ben (/wave t-mobile), was vodafone mijn eerste keuze geworden.

Ik zal geen UMTS gaan gebruiken, mischien heeeel klein beetje GRPS en wat SMS.
Hangt denk ik erg van je 'stijl' af. Dus wat je meer doet, bellen of smsen. Ik sms 9vd10x en het probleem was altijd dat je dus niet alleen een sms bundel kon nemen maar moest je er ook nog een belbundel ernaast nemen, nu kan ik met het abbonnement van 100 (of 150) minuten per maand makkelijk uit, zeker met die 2 euro extra per maand. Voor mij is het dus zeker voordeliger :)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:57
Het is trouwens niet mogelijk om je abbo op te zeggen. Ze gaan gewoon twee prijssituaties hanteren, de oude en de nieuwe. Je hoeft dus niet om naar het nieuwe prijzenstelsel en daarom zal er dus niets veranderen aan je contract.

[ Voor 31% gewijzigd door holoX op 04-05-2005 21:54 ]

• robert-630
  • Niet online
]-[Skinlab]-[ schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:53:
Het is trouwens niet mogelijk om je abbo op te zeggen. Ze gaan gewoon twee prijssituaties hanteren, de oude en de nieuwe. Je hoeft dus niet om naar het nieuwe prijzenstelsel en daarom zal er dus niets veranderen aan je contract.
Volgensmij hebben ze tientallen prijs plannen in het systeem. Komt omdat ze om de 3 maanden de tarieven veranderen. Komt een beetje bij mij over of ze hun naam te grabbel gooien.

Verwijderd

Hoe weet jij nou weer zo zeker dat ze het oude en nieuwe prijzenstelsel zullen hanteren?

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:28:
[...]

Hoe weet jij nou weer zo zeker dat ze het oude en nieuwe prijzenstelsel zullen hanteren?
Waarschijnlijk omdat het al tijden zo gaat, je krijgt eenmaal als provider te veel mensen die anders hun contract kostenloos zullen gaan opzeggen. Dit hebben ze wel uit het verleden geleerd!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:29

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Wat het migreren betreft :

Je mag (of je nou in de oude of de nog oudere regeling zit) zonder extra jaar verlengen of wat dan ook kostenloos naar de nieuwe voorwaarden. Als je het niet wil blijf je gewoon op de oude voorwaarden.
Je nieuwe bundel moet minstens zo hoog zijn als je vorige TeGoeden bij elkaar (Bel + SMS + UMTS/GRPS). Uitzondering is maximaal 1,50 lager.

Dus wat betreft mensen die weer willen opzeggen voor een nieuwe telefoon : helaas pindakaas :)

Prima regeling wat mij betreft, ik ga mijne zeker omgooien.

• robert-630
  • Niet online
Als het voor sim-only's ook gaat gelden, ga ik hem ook omgooien. Kom nu toch nooit aan mijn belminuten en ik sms nooit. Nu kan ik zonder extra kosten gaan smsen, dat compenseert de boel een beetje. Alleen zonder €2,- extra is 1 sms = 1 belminuut. (+/- 0,25 in mijn geval). Smsen was nog nooit zo duur, voor mij! Bellen afgerond op 1 minuut, tig keer die voicemails die je krijgt. Het wordt zelfs zo nog lastig om binnen de minuten te blijven! Ik moet er even over gaan nadenken, vooral die ene minuut en dan al die voicemails...

...dat wordt dus de piepjes tellen, na 4 of 5 keer ga ik dan maar ophangen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 20:32
Hmmz, wordt ik nu ook genaaid of niet?

Ik heb vorige week een abonnement aangevraagd bij bestelmaar.nl (sim only 400+50 sms voor 12.95 per maand)

Dit abbo wordt morgen actief, moet ik nou ook de nieuwe tarieven gaan betalen? anders zou ik wel flink genaaid zijn :P

• robert-630
  • Niet online
tha_bulldog schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:20:
Hmmz, wordt ik nu ook genaaid of niet?

Ik heb vorige week een abonnement aangevraagd bij bestelmaar.nl (sim only 400+50 sms voor 12.95 per maand)

Dit abbo wordt morgen actief, moet ik nou ook de nieuwe tarieven gaan betalen? anders zou ik wel flink genaaid zijn :P
Nee, alleen als je dat graag wilt (naar alle waarschijnlijkheid, het is nog niet allemaal officieel natuurlijk)

Verwijderd

Zeg maar gerust 3. Ik heb namelijk nog een abo van voor de vorige prijswijziging. Ik kon toen alleen over naar de nieuwe tarieven als ik en voor een jaar zou bijtekenen en een duurdere belbundel zou nemen. Daarom heb ik die muts aan de telefoon een keer hartelijk uitgelachen en bedankt. Maargoed, zodra mijn huidige Vodafone abo bijna afgelopen is, wil ik toch geen Vodafone meer. Bij Vodafone profiteer je namelijk niet van prijsdalingen, terwijl dat bij andere providers wel kan. Bestaande klanten doen ze niets voor, alleen nieuwe klanten winnen vinden ze interessant.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

@BazzH
slaat nergens op! Elke profider is in prencipe hetzelfde ze geven echt geen korting op klanten die al 10 jaar lid zijn (in hele bijzondere gevallen stuurt t-mobile nog wel eens een leuke aanbieding naar klanten maar vaak zitten daar nog hele oude types bij zoals een 7250 (niet eens een i !!) )

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
En bij de t-mobile stonden ze mij vorige week nog te vertellen dat voda. omhoog ging met zn prijzen dus dat hun nieuwe stelsel echt wel mee viel... |:(

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

JT

VETAK y0

Te slecht :| Bellen per seconde, betalen per seconde gaat eruit, er wordt nu altijd minimaal 1 minuut in rekening gebracht. Dus nog ff snel 300 minuten abbootje bestellen morgen...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nog een vodafone-120 abbo van eind mei 2004.
Was toen voordelig icm met een simpele telefoon. (3410) Kwam neer op 7 euro per maand. Nu het contract verloopt en ik nog minder bel dan ik had verwacht wordt het tijd om te gaan veranderen. (Ik ben een echte 'bel zelden beller' :))

Dat wordt dus ergens een goedkope sim-only. Als vodafone het niet om wil zetten zijn ze weer een klant kwijt.

Snap het beleid van de aanbieders niet zo. Ze hebben kapitalen over om nieuwe klanten binnen te halen, maar die nieuwe klanten rennen aan het einde van het contract ook meteen weer weg omdat de voorwaarden om te blijven ongunstig zijn, en een andere aanbieder wederom wil betalen om je als nieuwe klant te ontvangen. Het vervelende is dat je als klant aan het einde toch voor gekkigheid betaald hebt.

Verwijderd

Underworld schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:53:
@BazzH
slaat nergens op! Elke profider is in prencipe hetzelfde ze geven echt geen korting op klanten die al 10 jaar lid zijn (in hele bijzondere gevallen stuurt t-mobile nog wel eens een leuke aanbieding naar klanten maar vaak zitten daar nog hele oude types bij zoals een 7250 (niet eens een i !!) )
Iets met klok en klepel....

Bij mijn Vodafone abonnement is het zo geregeld, dat zodra Vodafone een wijziging doorvoert, je meteen op mag zeggen. Ongeacht of deze wijziging nou positief of negatief uitvalt voor de consument. Bij de overige providers die ik gehad heb, was dat anders geregeld. Daarbij kon je alleen opzeggen als de wijziging in je nadeel zou kunnen zijn. De laatstgenoemden kunnen hun bestaande klanten dus wel zonder risico laten profiteren van lagere tarieven, terwijl Vodafone dat niet zal doen omdat iedereen dan massaal gaat opzeggen.

Daarnaast is het overigens altijd voordeliger om na het aflopen van je abonnement een abonnement bij een andere provider te nemen en je nummer mee te nemen. Want het is nog steeds zo, dat je als nieuwe klant een leuker toestel kunt krijgen (of je krijgt het toestel goedkoper of een hogere cashback) dan als bestaande klant. Ik switch dus ook elke keer na het aflopen van mijn contract. Alleen wil ik nu, door mijn ervaringen met Vodafone, geen Vodafone meer. Heeft niet alleen te maken met het feit dat ik niet kon profiteren van de tariefsverlaging hoor. In het verleden heb ik al meer "vreemde" dingen met Vodafone meegemaakt. Afspraken niet nagekomen..... klantenservice die mijn vragen niet (naar behoren) kan beantwoorden en dan maar toegeeft het ook niet helemaal te snappen.... Vodafone is geen slechte provider hoor, het netwerk is zelfs 1 van de beste in het land. Maar ze doen in mijn ogen niet genoeg moeite om hun bestaande klanten van dienst te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 08:46 ]

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:09:
GSM Abonnementen:

* Downgraden mogelijk: Eenmaal per 6 maanden, €20,- kosten incl. BTW
Betekent dit dat je elke 6 maanden kan downgraden? Bijvoorbeeld, ik neem een abo voor 2 jaar, dan kan ik na 6 maanden downgraden, na 12 maanden opnieuw, en na 18 maanden nog een keer? Of is het een keer tijdens je abo?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
azt33 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:50:
[...]

Betekent dit dat je elke 6 maanden kan downgraden? Bijvoorbeeld, ik neem een abo voor 2 jaar, dan kan ik na 6 maanden downgraden, na 12 maanden opnieuw, en na 18 maanden nog een keer? Of is het een keer tijdens je abo?
Volgens mij kan het helemaal niet als je een abo voor 2 jaar ofzo hebt afgesloten. Je kunt dan pas na die 2 jaar downgraden, tenzij anders aangegeven.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• sOid
  • Niet online
Solomon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:00:
[...]

Volgens mij kan het helemaal niet als je een abo voor 2 jaar ofzo hebt afgesloten. Je kunt dan pas na die 2 jaar downgraden, tenzij anders aangegeven.
Neehoor, dat was althans niet zo. Toen ik mijn telefoon kocht met Vodafone abbo (2 jaar terug) zei de man van de Belcompany dat ik de telefoon gratis kreeg als ik abbo van 120minuten nam, maar na 6 maanden kon ik downgraden, waardoor ik dus winst had gemaakt :P

Erg behulpzame gast daar :D

• ankhie

ankhie

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:52:
[...]

Zeg maar gerust 3. Ik heb namelijk nog een abo van voor de vorige prijswijziging. Ik kon toen alleen over naar de nieuwe tarieven als ik en voor een jaar zou bijtekenen en een duurdere belbundel zou nemen. Daarom heb ik die muts aan de telefoon een keer hartelijk uitgelachen en bedankt. Maargoed, zodra mijn huidige Vodafone abo bijna afgelopen is, wil ik toch geen Vodafone meer. Bij Vodafone profiteer je namelijk niet van prijsdalingen, terwijl dat bij andere providers wel kan. Bestaande klanten doen ze niets voor, alleen nieuwe klanten winnen vinden ze interessant.
Lees mijn post hier een stukje boven nog eens. Je hoeft nu NIET bij te tekenen als je naar de nieuwe tarieven wil dus voor iedereen toegankelijk ook voor bestaande klanten en zo profiteer je dus weer WEL van prijsdalingen. En voor zover ik weet krijg je bij vodafone ook de hoogste korting op toestellen bij verlenging (aangezien deze hetzelfde is als voor de nieuwe abonnees en dat is iets wat ik bij de andere providers (uit eigen ervaring) nog niet ben tegengekomen).

Mijn 2 centjes

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 13:10
Ik wist dit al meer dan een maand geleden. Heb toen meegedaan aan een marktonderzoek van een nieuwe Vodafone reclame. (die waarschijnlijk ook op TV zal komen een dezer dagen).

Ze krijgen ook een nieuwe slogan; "Duidelijk Vodafone". :)

Tevens stond er toen op de tarievenlijst voor buitenlandbellen €0,75 per gesprek + het tarief wat je in Nederland betaald. Dat zou dus ook wel een mooie deal zijn. Alleen kan ik dat hiet niet terug vinden. :(

Afwachten gok ik.

Ik ga een deze dagen eens kijken wat ik nou ga doen. Of ik mijn abbo opzeg, een nieuw abbo neem met de SE K750i. Of ik verleng mijn huidige VF300 abbo en neem dan een K750i. Ligt eraan wat voordeliger hebt. Ik wil wel mijn nummer houden, want dat is heilig voor mij. :P

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Xandalf schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:48:
Wat het migreren betreft :

Je mag (of je nou in de oude of de nog oudere regeling zit) zonder extra jaar verlengen of wat dan ook kostenloos naar de nieuwe voorwaarden. Als je het niet wil blijf je gewoon op de oude voorwaarden.
Je nieuwe bundel moet minstens zo hoog zijn als je vorige TeGoeden bij elkaar (Bel + SMS + UMTS/GRPS). Uitzondering is maximaal 1,50 lager.

Dus wat betreft mensen die weer willen opzeggen voor een nieuwe telefoon : helaas pindakaas :)

Prima regeling wat mij betreft, ik ga mijne zeker omgooien.
Waar heb je deze info vandaan?

Nieuwe abonnementen bij VF waren tot nu tot steeds nadelig voor bestaande klanten. Als deze voorwaarden daadwerkelijk correct zijn zou dat een perfecte actie zijn...zo kunnen alle klanten profiteren van de nieuwe abo's

An Explanation of l33t Speak

• robert-630
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:39:
[...]

Nieuwe abonnementen bij VF waren tot nu tot steeds nadelig voor bestaande klanten. Als deze voorwaarden daadwerkelijk correct zijn zou dat een perfecte actie zijn...zo kunnen alle klanten profiteren van de nieuwe abo's
Staat allemaal op telecomvergelijker, het hele migratieplan van Vodafone is er zelfs (in het engels) te vinden. Volgensmij kunnen mensen met voorraad i.p.v TeGoed vanaf morgen niet meer migreren. Dergelijke info is er allemaal te vinden. BTW: NewDeal is volgensmij Nieuw TeGoed (gsm of umts)

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hmm ik snap er niet veel van, dit is toch alleen voor abo's? Ik heb nl prepaid en koop telkens sms bundels, dan sms ik voor 9 cent...blijft toch gewoon hetzelfde.

Waarom kost een sms 0.25 cent bij een 12,50 abo dan? Dan ben ik met prepaid nog goedkoper uit 8)7 ? (zie vast iets over het hoofd)

• robert-630
  • Niet online
Waypoint schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:37:
Hmm ik snap er niet veel van, dit is toch alleen voor abo's? Ik heb nl prepaid en koop telkens sms bundels, dan sms ik voor 9 cent...blijft toch gewoon hetzelfde.

Waarom kost een sms 0.25 cent bij een 12,50 abo dan? Dan ben ik met prepaid nog goedkoper uit 8)7 ? (zie vast iets over het hoofd)
Klopt, die prijs is voor de weinig smsers. Nu 23 ct buiten de bundel wordt 25 ct binnen de bundel, voor 12,50 abo's. Maar je kan zegmaar een joker inzetten à 2,- en dan krijg je 2X zoveel smsjes als het huidige max. (50 bij 12,50 abo wordt 100) je betaald dan dus nog de helft voor de smsjes.

• ankhie

ankhie

Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:39:
[...]

Met nog een paar minuten voor het nieuwe tariefplan : ik werk er.

Heb het prijsplan en alles al gezien (uiteraard) en weet dus ook hoe ze alles gaan aanpakken. Als bestaande klant kom je er gewoon goed af tegenwoordig. Voorheen werden bestaande abonnee's soms wel benadeeld (toch viel dat mee in tegenstelling tot andere providers als ik het heb over bijvoorbeeld toestelprijzen voor bestaande klanten).

Dus als bestaande klant kom je er nu ook goed af want elke abonnee kan meeprofiteren, zelfs mensen die nog op een BelVoorraad staan (nog voor TeGoed).

Aangezien er zoveel gezeken werd vond ik het toch nodig wat dingen recht te zetten :)
Deze keer hebben ze het prachtig aangepakt imo
Duidelijk nu ? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ankhie op 09-05-2005 00:06 ]

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

robert-630 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:54:
[...]

Klopt, die prijs is voor de weinig smsers. Nu 23 ct buiten de bundel wordt 25 ct binnen de bundel, voor 12,50 abo's. Maar je kan zegmaar een joker inzetten à 2,- en dan krijg je 2X zoveel smsjes als het huidige max. (50 bij 12,50 abo wordt 100) je betaald dan dus nog de helft voor de smsjes.
Maaaaaar die smsbundels voor de prepaid mensen onder ons blijven hetzelfde toch, of moet ik straks ook meer betalen :> ?

• ankhie

ankhie

Prepaid verandert niet :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:11

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dus als bestaande klant kom je er nu ook goed af want elke abonnee kan meeprofiteren, zelfs mensen die nog op een BelVoorraad staan (nog voor TeGoed).
Hoe kan ik dan meeprofiteren? Kan ik exact hetzelfde abo houden dat ik nu heb en toch minder betalen? Of is het weer 'een beetje meer betalen' maar er wel 'een boel meer voor terugkrijgen'?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Heb de reacties nu gelezen...

Heb in maart 2004 een abbo afgesloten, maar vindt vodafone niet marktconform als provider. Kan ik mijn abbo nu opzeggen, en op wat voor gronden kan ik het opzeggen??

Alvast bedankt

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:39
Als je de reacties gelezen had wist je nu dat je niet vroegtijdig kunt opzeggen ivm. de nieuwe tarieven

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
Pas op met deze nieuwe abonnementen, je bent namelijk vaak duurder uit dan met de oude abonnementen. Het grootste probleem zit in het vervangende starttarief. Elk gesprek (al is het 1 seconde naar een voicemail) kost namelijk 25 cent. En ga maar na hoevaak je van dat soort korte gesprekken hebt. Je hoeft bij de oude abonnementen ook geen starttarief te betalen in de oude bundel, terwijl in de nieuwe bundel wel de eerste minuut wordt berekend.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 18:34

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:42:
Heb de reacties nu gelezen...

Heb in maart 2004 een abbo afgesloten, maar vindt vodafone niet marktconform als provider. Kan ik mijn abbo nu opzeggen, en op wat voor gronden kan ik het opzeggen??

Alvast bedankt
Sorry hoor, maar een commitment gaat altijd 2 kanten op...jij wilt telefoon + bellen, Vodafone wilt inkomsten.
Bovendien, als ik het goed begrepen heb wordt niemand verplicht zich te schikken aan de nieuwe abo vormen, dus is er geen rechtsgeldige grond op basis waarvan je je contract kunt verbreken.
Daarnaast is "marktconform" natuurlijk een beetje vaag begrip; goedkope tarieven of gsm's zijn niet het enige punt waar je naar moet kijken bij de keuze van een provider...

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Macer schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:54:
Pas op met deze nieuwe abonnementen, je bent namelijk vaak duurder uit dan met de oude abonnementen. Het grootste probleem zit in het vervangende starttarief. Elk gesprek (al is het 1 seconde naar een voicemail) kost namelijk 25 cent. En ga maar na hoevaak je van dat soort korte gesprekken hebt. Je hoeft bij de oude abonnementen ook geen starttarief te betalen in de oude bundel, terwijl in de nieuwe bundel wel de eerste minuut wordt berekend.
Ik ben inderdaad eens aan het rekenen gegaan. Ik laat het lekker bij het oude. Precies om de redenen die jij aangeeft:
1. Voice-mail gesprekken worden erg duur nu. (Ik spreek nooit wat in, bel later nog wel een keer.)
2. Mijn ouders hebben een fax die na 8 keer overgaan opneemt. Die gesprekken duren nooit langer dan 2 seconden. Die worden duur nu.
3. Ik bel erg vaak minder dan 1 minuut. "Heeey! Waar zitten jullie?" "Daar en daar...." "OK, kom ik er nu aan. Doei!"
4. Mijn SMS-gedrag past niet in de nieuwe abo's. (Nouja, wordt veel duurder.)

Netto ben ik volgens mij beter uit met de oude situatie. Ik hoef nu bijna nooit meer te betalen dan abo-kosten + SMS-bundel. En ALS ik al een keer bij moet betalen, dan is het nooit meer dan 3 of 4 euro. Om dan nu een duurder abo te nemen (want dat moet, goedkoper mag niet) lijkt me niet slim.

Conclusie: als je abo op dit moment goed aansluit bij je bel- en SMS-gedrag, dan is de kans groot dat je erop achteruit gaat. Je gaat namelijk altijd meer betalen per maand. Als je nu een te krap abo hebt, zou het weleens in je voordeel kunnen werken.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

http://www.vodafone.nl/Prive/Klantenservice/

Daar kan je de PDF downloaden met de nieuwe abo's, voor de rest geen officiele aankondiging

• DizzyTech
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09-2022
Na even gebelt te hebben met de klantenservice ( ja ja ze hebben nu zelfs een aparte knop voor gemaakt in het menu voor de nieuwe tarieven--> 9 ) raden ze mij aan om naar het nieuwe te gaan.
Raar verhaal want ik vertelde de mevrouw dat ik bijna niet sms'de en veel korte gesprekken had.

Ze kon mij wel vertellen dat straks alles per minuut word berekend en een gesprek van 30 sec's dus straks als 1 min word gerekend
en zoals eerder in dit topic werd gezegd een fax kost je ook 1 miunuut. :(

Echter toen ik vroeg of dit verplicht was zei mevr, dat ze natuurlijk mensen niet gingen dwingen om naar het nieuwe systeem te gaan en je gewoon ookop het oude mocht blijven.

dus abbootjes opzeggen heeft op dit moment waarschijnlijk geen zin.

Kheb wel een gelukje aangezien mijn abbo snel afloopt en de opzeg brief al weg is >:)

"It's in that place where I put that thing that time."

• azt33
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:41: Om dan nu een duurder abo te nemen (want dat moet, goedkoper mag niet) lijkt me niet slim.
[...]
Je gaat namelijk altijd meer betalen per maand.
Dat klopt niet helemaal, ik heb net mijn ene abonnement van 150 min. p/m omgezet naar de nieuwe tarieven. Eerst betaalde ik €23,50 en nu is dat dus €22,50 geworden. Na een paar kan ik downgraden naar €17,50 (100 min. p/m) en over nog een aantal maanden naar €12,50 (50 min. p/m). Tenminste, dat is mij verteld door de Klantenservice. Het abo dat ik nu heb omgezet wordt gebruikt door mijn moeder, en die belt dus bijna nooit.

Dus, als het gunstig is voor jou, dan zou ik het wel doen. Anders niet.

Ik vraag me af wanneer T-Mobile de minuten/SMS bundels gaat inzetten :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
azt33 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:02:
[...]

Dat klopt niet helemaal, ik heb net mijn ene abonnement van 150 min. p/m omgezet naar de nieuwe tarieven. Eerst betaalde ik €23,50 en nu is dat dus €22,50 geworden. Na een paar kan ik downgraden naar €17,50 (100 min. p/m) en over nog een aantal maanden naar €12,50 (50 min. p/m). Tenminste, dat is mij verteld door de Klantenservice. Het abo dat ik nu heb omgezet wordt gebruikt door mijn moeder, en die belt dus bijna nooit.

Dus, als het gunstig is voor jou, dan zou ik het wel doen. Anders niet.

Ik vraag me af wanneer T-Mobile de minuten/SMS bundels gaat inzetten :)
Dat omzetten kost je wel 20 EUR per keer!

• Suicyder
  • Laatst online: 19:02
Vandaag langs de Vodafone City Point geweest in Zwolle.

Na veel vragen komt het er op neer dat als ik over wil naar de nieuwe abbonementswijze ik moet overstappen (volgende die *** daar)
van Vodafone 120 met 25 SMSbundel
naar Vodafone 200/200.

Ik vind dit dus (net als veel anderen neem ik aan) VOLSTREKT ONacceptabel.
Mijn contract loopt nog tot medio Juni 2006.... dus ik betaal nu in het totaal nog 98 euro teveel omdat hun de klant naaien (en volgens mij nog met plezier ook), als ze geen stap opzij doen ga ik bekijken of ik mijn contract voortijdig kan beeindigen.

Kunnen we niet van Tweakers en wellicht nog meer sites allemaal 1 mailtje sturen met een vaste inhoud over de klacht. Zullen er allicht paar honderd zijn die meedoen.

Alhoewel het misschien niks uithaald, niet geschoten is altijd mis.
Ik mag toch aannemen dat zolang mijn belminuten niet op zijn ze niet het lef hebben starttarieven te gaan rekenen. Dat zal niemand accepteren en zijn ze binnen de kortste keren al hun klanten kwijt. Dus zolang je niet buiten je proporties loopt... tsjah.

[ Voor 50% gewijzigd door Suicyder op 12-05-2005 22:28 ]

• azt33
Suicyder schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:10:
Na veel vragen komt het er op neer dat als ik over wil naar de nieuwe abbonementswijze ik moet overstappen (volgende die *** daar)
naar Vodafone 200/200.
Ik heb mijn Vodafone 150 (€23,50) omgezet naar een Vodafone 150/150 (€22,50), zonder enige problemen. Klantenservice gebeld, en was in no time gefixed. Probeer de klantenservice anders even :)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
azt33 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:30:
[...]

Ik heb mijn Vodafone 150 (€23,50) omgezet naar een Vodafone 150/150 (€22,50), zonder enige problemen. Klantenservice gebeld, en was in no time gefixed. Probeer de klantenservice anders even :)
komt omdat je maar 1 Euro marge heb , dan is het geen probleem , zie mijn verhaal hieronder.
Suicyder schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:10:
Vandaag langs de Vodafone City Point geweest in Zwolle.

naar Vodafone 200/200.

Ik vind dit dus (net als veel anderen neem ik aan) VOLSTREKT ONacceptabel.
Mijn contract loopt nog tot medio Juni 2006.... dus ik betaal nu in het totaal nog 98 euro teveel omdat hun de klant naaien (en volgens mij nog met plezier ook), als ze geen stap opzij doen ga ik bekijken of ik mijn contract voortijdig kan beeindigen.

Kunnen we niet van Tweakers en wellicht nog meer sites allemaal 1 mailtje sturen met een vaste inhoud over de klacht. Zullen er allicht paar honderd zijn die meedoen.

Alhoewel het misschien niks uithaald, niet geschoten is altijd mis.

[...]

Ik mag toch aannemen dat zolang mijn belminuten niet op zijn ze niet het lef hebben starttarieven te gaan rekenen. Dat zal niemand accepteren en zijn ze binnen de kortste keren al hun klanten kwijt. Dus zolang je niet buiten je proporties loopt... tsjah.
Galaxis werkt bij een VCP . Het werkt zo .

Je heb nu een VF 120 en een 25 sms tegoed , vf 120 , 23,50 per maand , en dan nog eens 3 euro van je sms 25 bundel.

Je telt die 2 samen op , dat is samen 26.50 per maand.

Je mag een lager abbo nemen MAAR met een MARGE van 1.50 . Dus een vodafone 22.50 mag en kan je niet nemen.

Een vodafone 27.50 weer wel , je mag altijd hoger nemen , maar een abbo naar beneden , met de nieuwe migratie dus , mag je maar een marge hebben van 1.50 .

Waarom dit zo is weet ik ook niet , ik vertel alleen maar wat ik weet.

Als ik jou was zal ik wachten tot je abbo afloopt , en vervolgens verlengen , dan mag je wel op ieder abbo overstappen wat je maar welt.

Bij migratie geld dus een marge van 1.50 op een lager abbo , hoger mag altijd.

Oja , over je contract stoppen , dat lukt je NOOIT , waarom niet ? je heb getekend met de oude voorwaarden , die nu nog op je OUDE abbo gelde. Zolang jij niet migreert naar de nieuwe tegoeden veranderd er ook NIKS aan je HUIDIGE voorwaarden.

Just my 2 cents

edit 2

Over dat starttarief nog even.

Er is GEEN starttarief bij de vodafone. je betaald alleen de eerste minuut , ook al is je gesprek korter dan een minuut , na die eerste minuut betaal je per seconde. En ja , bij het laagste vodafone abbo bel je , en sms je voor 25 cent , maar dat is dus geen starttarief.

[ Voor 22% gewijzigd door Galaxis op 13-05-2005 00:45 ]

• Sebastiaan
  • Laatst online: 09-11 23:09

Sebastiaan

....

Die 1,50 klopt volgens mij niet, ik had namelijk een vodafone 60 + 25sms (16,50 + 3,50) en ben nu overgestapt op het 17,50 abo. Ik heb hiervoor gewoon de klantenservice gebeld en gezegd dat ik over wou stappen. Ze ging het even nakijken in de computer en toen kwam ze met de suggestie om er een vodafone 17,50 van te maken. Geen gezeur over 1,50 verschil enzo :)

• Galaxis
seb_ schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 01:08:
Die 1,50 klopt volgens mij niet, ik had namelijk een vodafone 60 + 25sms (16,50 + 3,50) en ben nu overgestapt op het 17,50 abo. Ik heb hiervoor gewoon de klantenservice gebeld en gezegd dat ik over wou stappen. Ze ging het even nakijken in de computer en toen kwam ze met de suggestie om er een vodafone 17,50 van te maken. Geen gezeur over 1,50 verschil enzo :)
zo is het mij + collegas bij de cursus duidelijk uitgelegd , denk dat je geluk hebt , maar je bent idd beter af bij de klantservice ( 1200 ) , dan in de winkel.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Galaxis schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:41:
Als ik jou was zal ik wachten tot je abbo afloopt , en vervolgens verlengen , dan mag je wel op ieder abbo overstappen wat je maar wilt.
He, dit is interessant. Mijn jaar contract (vodafone 120, €23,50) loopt eind mei af. Ik bel weinig, en wil dus naar een veel goedkoper abbonement toe. Ik was al aan het kijken bij andere providers voor een jaar sim-only. (Huidige telefoon kan nog wel een jaartje mee)

Maar volgens jou zou ik dus ook naar een "Vodafone € 12.50 Sim Only 1 jaar" kunnen? (Kost 7,50 per maand. Voor 90 euro wil ik nog wel een jaartje vodafone doen.)
offtopic:
Ik zou ook voor totaal 30 euro een heel jaar 'T-Mobile Relax 150 Sim Only 1 jaar' kunnen doen. Ook sim-only, en met de geld-terug verrekend kost dat 30 euro voor een heel. Is een stuk meer voor minder dan bij vodafone

Verwijderd

Galaxis schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:41:
Over dat starttarief nog even.

Er is GEEN starttarief bij de vodafone. je betaald alleen de eerste minuut , ook al is je gesprek korter dan een minuut , na die eerste minuut betaal je per seconde. En ja , bij het laagste vodafone abbo bel je , en sms je voor 25 cent , maar dat is dus geen starttarief.
Potato's, potatoes.... Wat iedereen (uiteindelijk) onder een starttartief verstaat = Het bedrag dat in rekening wordt gebracht bij een verbinding.
Dat je van Vodafone daar net zoveel voor mag betalen als voor een minuut de verbinding in stand houden is dan om het even.

• M@cer
In de oude belbundels had je geen begintarief.. Dat ging pas in na je bundel.
Bij de nieuwe geld die 25 cent ook al in de bundel.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• azt33
awwexl schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:45:
[...]

Dat omzetten kost je wel 20 EUR per keer!
Ja dat klopt, het downgraden is €20 per keer. Maar 6 maanden lang €5,- en daarna 12 maanden lang €10,- minder betalen dan de oorspronkelijke bedrag, dat is dus (5*6 + 12*10) €150,- minder betalen. Haal daar de downgrade kosten vanaf (2*20), dan is het alsnog €110 minder betaald aan abokosten. Alle beetjes helpen :9

Verwijderd

azt33 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:40:
Ja dat klopt, het downgraden is €20 per keer. Maar 6 maanden lang €5,- en daarna 12 maanden lang €10,- minder betalen dan de oorspronkelijke bedrag, dat is dus (5*6 + 12*10) €150,- minder betalen. Haal daar de downgrade kosten vanaf (2*20), dan is het alsnog €110 minder betaald aan abokosten. Alle beetjes helpen :9
Je mag maar 1 stap onder je oorspronkelijke bundel. Dus geen twee stappen zoals je nu van plan bent.

• azt33
Er werd mij door de Klantenservice verteld dat ik ieder 6 maanden mag downgraden. Dus ik neem aan dat dat ook kan.

Verwijderd

azt33 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:52:
Er werd mij door de Klantenservice verteld dat ik ieder 6 maanden mag downgraden. Dus ik neem aan dat dat ook kan.
Proposal Migration Policy Current migration policy New migration policy
31 March 2005 until May 8th 2005 from May 9th 2005

From Voorraad to Voorraad:
CURRENT POLICY
Within contract
- upwards OK
- downwards max 1 step
below initial
Outside contract
- any Voorraad OK
NEW POLICY
Within contract
- same as current policy
Outside contract
- same as current policy

From Voorraad to TeGoed:
CURRENT POLICY
Within contract
- at least equal to TeGoed
- and sign up 1 extra year
- and agree new terms &
conditions
Outside contract
- any TeGoed OK
- and agree to new
terms & conditions
NEW POLICY
Within contract
- no longer allowed
Outside contract
- no longer allowed

From TeGoed to TeGoed:
CURRENT POLICY
Within contract
- upwards OK
- downwards not lower than
initial
Outside contract
- any TeGoed OK
NEW POLICY
Within contract
- same as current policy
Outside contract
- same as current policy

From Voorraad to New Deal:
NEW POLICY
Within contract
- OK if MAF at least equal
Outside contract
- any New Deal OK

From TeGoed to New Deal:
NEW POLICY
Within contract
- OK if MAF at least equal
Outside contract
- any New Deal OK

From New Deal to New Deal:
NEW POLICY
Within contract
- upwards OK
- downwards not in first 6 months
- downwards max 1 step below initial
- migration 1 step below initial costs EUR 20
- all other migrations free of charge
- migrations max 1x per month
Outside contract
- any New Deal OK

Dus 1 stap onder je oorspronkelijke bundel. Als de klantenservice iets anders zegt klopt dat dus niet.

• Galaxis
azt33 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:52:
dat mag , kost je wel 20 Euro . en je kan maar 1 abbo naar beneden.

• azt33
Ach ja, we zullen het zien. Het is niet een heel erge ramp als ik maar een keer kan downgraden, ik was er in het begin toch vanuit gegaan dat dat niet kon, dus dit is mooi meegenomen.

:)

• Suicyder
@ Galaxis

Het contract dat ik heb is vorig jaar juni verlengd met 2 jaar, dus dan betaal ik #$@^@#$%& tot volgend jaar juni 7 euro (minimaal) teveel. Dat betekend dat ik 98 euro teveel betaal.
Dit is de 2e wijziging binnen 1 jaar waarbij ik wederom niks aan kan veranderen. In andere woorden, ik wordt gewoon ZWAAR genaaid (evenals vele anderen).

Ik begin dan ook het gevoel te krijgen dat Vodafone het alleen gemunt heeft op nieuwe klanten krijgen en oude klanten maar een beetje laat stikken.

En het is niet bij alle providers zo, mijn vader heeft een abbonement bij KPN, die heeft deze mogen aanpassen (nee niet aan het eind van het contract) tot hun (toenmalige) nieuwe abbonement en dat ook naar beneden i.p.v. net zo hoog of hoger, want hij is van 100 naar 60 gegaan ongeveer (weet niet precies). Tevens las ik dat hun zogenaamd niet deden aan nieuwe toestellen, doen ze wel, evenals vodafone dat doet.

Ik vind het dus ten zeerste frustrerend dat de provider waar ik tot nu toe al jaren tevreden klant ben zich steeds verder in de minpunten werkt. Ik wil zeker geen groter abbonement, want ik heb hier voldoende aan. Maar ik mag niet eens ongeveer hetzelfde abbonement nemen en dat het ergste wat ik eraan vind. Ik mag niet eens van 120 naar 100 of 150 (liefst 100). Het klinkt mij dan ook meer in de oren dat het pure geldklopperij is dan iets anders.

Zoals het er nu naar uitziet zal ik dan maar een jaar genaaid uit moeten komen, maar in dat geval stap ik volgend jaar lekker over naar KPN ofzo. Maar vodafone verknald zijn hele reputatie op dit soort dingen, voor mij althans. Ik ben maar een (arme) student die net als vele anderen niet met geld kan smijten alsof het niks is. Vodafone was al de duurste provider van NL, zolang het dan ook netjes blijft kan ik ermee leven, maar dit vind ik niet netjes.

Enne.... nee dit was niet om jou af te zeiken, maar mijn kijk om hoe het nu allemaal gaat.

Marcel

• Suicyder
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:47:
[...]

Proposal Migration Policy Current migration policy New migration policy
31 March 2005 until May 8th 2005 from May 9th 2005

.
Proposal, dus een voorstel, ben benieuwd naar de echte niet deze :)

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

Suicyder: Je hebt nu toch 120 minuten + 25 sms, oftewel 23,50 + 3,50, dus 27 euro per maand? Als je dan dus overstaps naar vodafone 200/200 voor 27,50 per maand kom ik op 50 cent extra per maand ipv van 7 euro teveel.
Verder zeg je dat je het abo vorig jaar juni hebt afgesloten,dus als je lager wil is dat ook geen probleem, ik zou zeggen bel de klantenservice en zeg dat je wil verlagen naar een vodafone 60 (a 16,50 per maand) en dat je dan obv dat abo wil overstappen naar het nieuwe systeem. Je kan dan kiezen uit een vodafone 17,50 (100/100) of een vodafone 22,50 (200/200). Als je naar 17,50 wil en de klantenservice wil dit niet door het verschil van 2,50 kan je het eventueel aanvullen met sms voordeel voor 2 euro, zodat je 100min of 200sms hebt voor 19,50.
Als je een beetje creatief omgaat met het wijzigen van je abo kan je er best voordeel uithalen als klant :)

Verwijderd

Volgens Vodafone concurrentie aangaan met KPN. Lijkt me niet - kijk eens goed naar je tarieven buiten de bundel. 25!!!! cent voor een sms!!!!!!!!!!

Verwijderd

smsen buiten de bundel is duurder dan bij kpn maar vodafone umts abo's zijn veel goedkoper dan wat voor abonnementsvorm dan ook, zelfs telfort kan er niet aan tippen als je maar binnen je bundel blijft.

En ik zie niet waarom je niet binnen je bundel zou blijven aangezien je alle tools hebt omdat te realiseren: je kan altijd je tegoed opvragen, je kan je overgebleven tegoed meenemen naar volgende maand volgens first in - first out systeem en je kan makkelijk je bundel verhogen en weer terugzetten naar je oude bundel als je een tijdje meer belt.

Dus als je zelf intelligent bent kan je lekker van profiteren, de domme mensen die niet de moeite nemen om hun gebruik in de gaten te houden en of aan te passen betalen maar lekker veel, zie het als een domheid/luiheids belasting. En dat is alleen lekker toch? Bel je goedkoop met een uitstekend netwerk en laat je het allemaal financieren door de luie/domme/rijke mensen.

• Le0032
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:32:
[...]
Dus als je zelf intelligent bent kan je lekker van profiteren, de domme mensen die niet de moeite nemen om hun gebruik in de gaten te houden en of aan te passen betalen maar lekker veel, zie het als een domheid/luiheids belasting. En dat is alleen lekker toch? Bel je goedkoop met een uitstekend netwerk en laat je het allemaal financieren door de luie/domme/rijke mensen.
Vaak heeft het niet te maken met luiheid/domheid/rijkdom maar met de voorlichting van verkopers die mensen krijgen in de winkel waar ze een abonnement aansluiten. Meestal worden bepaalde constructies van een bepaalde provider niet verteld omdat men er niet naar vraagt, en wat niet vertelt wordt weet je dan ook niet.
Ook is het zo, dat vaak mensen niet eens weten dat je omhoog kan met je bundel. Dit klinkt raar, maar is écht waar net als het feit dat sommige mensen niet weten dat je je abonnement kan verlengen en korting kan krijgen op een nieuw toestel, zo niet gratis krijgen.

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik vind het erg jammer dat GPRS/live! nu weer per minuut gaat ipv per MB. Helaas is er geen goed alternatief. ik denk dat ik mijn databundel maar opgeef en een PDA met wifi koop en dan de sites die ik bezoek ga cachen op dat ding oid :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Galaxis
StarLite schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:39:
Ik vind het erg jammer dat GPRS/live! nu weer per minuut gaat ipv per MB. Helaas is er geen goed alternatief. ik denk dat ik mijn databundel maar opgeef en een PDA met wifi koop en dan de sites die ik bezoek ga cachen op dat ding oid :(
LIVE! , gaat niet per minuut , mits je er natuurlijk wel een vodafone LIVE! tegoed op aansluit voorr 5 euro per maand , dan kan je onbeperkt browsen , dus dan betaal je niet per minuut of per mb . Zonder een vodafone LIVE! wordt het een ander verhaal idd.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
Wow beter!
Dit ziet erg mooi uit! Hoop dat de huidige abbonementen dan omgezet worden?

tralala eerst lezen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Morphine op 15-05-2005 21:10 ]

Verwijderd

Le0032 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:58:
[...]

Vaak heeft het niet te maken met luiheid/domheid/rijkdom maar met de voorlichting van verkopers die mensen krijgen in de winkel waar ze een abonnement aansluiten. Meestal worden bepaalde constructies van een bepaalde provider niet verteld omdat men er niet naar vraagt, en wat niet vertelt wordt weet je dan ook niet.
Ook is het zo, dat vaak mensen niet eens weten dat je omhoog kan met je bundel. Dit klinkt raar, maar is écht waar net als het feit dat sommige mensen niet weten dat je je abonnement kan verlengen en korting kan krijgen op een nieuw toestel, zo niet gratis krijgen.
Dan zijn die mensen toch dom/lui/onverschilling dat ze zich niet laten informeren? Sorry hoor maar het staat in alle folders, op miljoenen vergelijkingssites, forum's etc. Bovendien kan je altijd even klantenservice bellen als je hoge rekeningen krijgt om te vragen of je niet iets kan omzetten.

En je tekent vaak een 2 jarig contract waar vaak meer dan 1000 euro mee gemoeid is, dan neem je toch even de moeite om te kijken wat beste voor je is? Welnee, je neemt gewoon een toestel dat zo mooi glimt en laat die 17 jarige belcompany trol je een abotje aansluiten waar hij meeste bonus op krijgt en waar je op jaarbasis 300 euro meer kwijt bent. Sorry maar dan ben je of dom, of rijk en geld kan je niets schelen of je bent lui.

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Galaxis schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:01:
[...]

LIVE! , gaat niet per minuut , mits je er natuurlijk wel een vodafone LIVE! tegoed op aansluit voorr 5 euro per maand , dan kan je onbeperkt browsen , dus dan betaal je niet per minuut of per mb . Zonder een vodafone LIVE! wordt het een ander verhaal idd.
wel als je BUITEN live! surft, want op live! zelf is geen fsck te vinden. Als ik bijvoorbeeld pda.tweakers.net check kost dat me €0,75 per kwartier of per MB, zogauw je boven de MB uitkomt [of voven de 15 mins?] kost dat instant €2,50. :(
Live! zelf kom ik echt nooit ... :/

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Bellen in het buitenland wordt ook spectaculair goedkoper:
Buitenland = Binnenland
Met Vodafone Passport bellen klanten in het buitenland met hun mobiele telefoon tegen het Basistarief van EUR 0,25 per minuut dat in Nederland geldt. Dit is ongeacht of de klant naar een nummer in zijn vakantieland belt, of naar een vast of mobiel nummer in Nederland. Per gesprek geldt een eenmalig starttarief van EUR 0,99. Bijvoorbeeld, een klant op vakantie in Spanje belt mobiel 5 minuten naar Nederland en betaalt hiervoor nu slechts EUR 2,24 in vergelijking tot EUR 4,75 voorheen. Voor zakelijke klanten geldt een eenmalig starttarief van EUR 0,83 (excl. BTW) en een tarief per minuut van EUR 0,14 (excl. BTW). Bijvoorbeeld, een zakelijke klant die vanuit Engeland naar zijn kantoor in Nederland belt, betaalt nu voor een mobiel gesprek van 5 minuten EUR 1,53 in vergelijking tot EUR 3,60 voorheen.

Voor het ontvangen van mobiele gesprekken in het buitenland betaalt de consument hetzelfde eenmalige starttarief van EUR 0,99 zonder verdere kosten per minuut. Bijvoorbeeld, een klant ontvangt een gesprek van 10 minuten als hij op vakantie is in Griekenland. Voorheen kostte hem dit gesprek EUR 5,50, maar nu slechts EUR 0,99. Voor zakelijke klanten geldt bij het ontvangen van mobiele gesprekken in het buitenland het eenmalige starttarief van EUR 0,83 zonder verdere kosten per minuut. Een zakelijke klant die bijvoorbeeld tijdens een buitenlandse conferentie in Duitsland door zijn secretaresse wordt gebeld, betaalt voor een mobiel gesprek van 10 minuten nu slechts EUR 0,83 in tegenstelling tot voorheen EUR 4,20.
Bron: http://www.vodafone.nl/Ov...20Zoeken_Detail&pk=285956

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geldt dat voor ALLE klanten?

Voorlopig dus in een beperkt aantal landen
Vodafone netwerken

Klanten profiteren van deze nieuwe tarieven als ze in het buitenland via een Vodafone (partner)netwerk bellen of gebeld worden. Klanten van Vodafone Nederland kunnen vanaf 1 juni met Vodafone Passport al voordelig bellen en gebeld worden in 17 landen in drie continenten: Albanië, Australië, België (Proximus), Duitsland, Frankrijk (SFR), Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Japan, Malta, Nieuw-Zeeland, Portugal, Spanje, Zweden en Zwitserland (Swisscom)

[ Voor 91% gewijzigd door Gunner op 17-05-2005 15:40 ]

• Zicco
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11 13:37
.

[ Voor 100% gewijzigd door Zicco op 17-05-2005 15:55 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Nu Vodafone deze gunstige tarieven heeft overweeg ik sterk om weer terug te gaan. De dekking van Vodafone is toch superieur t.o.v. Orange. Die buitenland actie vind ik ook heel goed, alleen jammer van de GPRS dataverkeer kosten. Ik bezoek graag mijn Outlook Mobile Access, misschien moet ik dan maar een Orange abbonnementje erbij houden van 12,50 ofzo.

• M@cer
Heb vandaag mijn eerste rekening van Vodafone gehad.. Wat is die verschikkelijk slecht, echt geen touw aan vast te knopen.

• Dennis
Zit die BTW er nou wel al bij in of niet? Want ze adverteren altijd met inclusief BTW maar vaak komt het er dan toch nog extra bij.

Verwijderd

Dennis schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:25:
Zit die BTW er nou wel al bij in of niet? Want ze adverteren altijd met inclusief BTW maar vaak komt het er dan toch nog extra bij.
Tuurlijk is het inclusief en ze adverteren nooit met prijzen inclusief om daarna nog eens 19% extra te berekenen. Hoe kom je d'r op?

• Dennis
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 01:12:
Tuurlijk is het inclusief en ze adverteren nooit met prijzen inclusief om daarna nog eens 19% extra te berekenen. Hoe kom je d'r op?
Ik weet dat het vroeger er nog extra bij kwam bij Vodafone. Bij mijn zusje ook, bovenop haar abo van 35 euro.

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

De rekeningen zijn wel altijd met bedragen exclusief BTW. Maar het ex btw bedrag is dan gewoon lager, zodat het incl BTW bedrag gelijk is aan het abo

Verwijderd

Ook leuk in de nieuwe voorwaarden is dat, net als bij KPN, de eerste aanslag 1 minuut is. Krijg je dus de voicemail en hang je op - 1 minuut weg. Ga je alles vergelijken met KPN blijft dit een betere optie (zeker in het hoge noorden waar KPN meestal net iets betere dekking heeft dan Vodafone). SMS en is dus goedkoper en je bundel neem je mee. Ga je bij Vodafone gebruik maken van de sms verdubbelaar dan neem je de sms jes die over blijven NIET mee naar de volgende maand. Daarbij ben je zowel binnen als buiten de bundel bij KPN veel voordeliger uit.

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:59:
Ook leuk in de nieuwe voorwaarden is dat, net als bij KPN, de eerste aanslag 1 minuut is. Krijg je dus de voicemail en hang je op - 1 minuut weg. Ga je alles vergelijken met KPN blijft dit een betere optie (zeker in het hoge noorden waar KPN meestal net iets betere dekking heeft dan Vodafone). SMS en is dus goedkoper en je bundel neem je mee. Ga je bij Vodafone gebruik maken van de sms verdubbelaar dan neem je de sms jes die over blijven NIET mee naar de volgende maand. Daarbij ben je zowel binnen als buiten de bundel bij KPN veel voordeliger uit.
Maar bij KPN heb je (nog) géén inzicht in je (bundel) verbruik, tussentijds.

• Ansenyi
  • Laatst online: 14-11 18:01
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:09:
Volgens Vodafone concurrentie aangaan met KPN. Lijkt me niet - kijk eens goed naar je tarieven buiten de bundel. 25!!!! cent voor een sms!!!!!!!!!!
En dan die 75 ct voor sms naar het buitenland. Dat vind ik al helemaal jammer omdat ik vaak naar buitenland text.

To be, or not to be...

Verwijderd

Dennis schreef op zondag 22 mei 2005 @ 09:54:
Ik weet dat het vroeger er nog extra bij kwam bij Vodafone. Bij mijn zusje ook, bovenop haar abo van 35 euro.
Als dat een abonnement van € 35 was kan dat echt niet. Of het moet € 41,65 zijn geweest, maar zo'n abonnement heeft nooit bestaan.

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik heb op dit moment een Vodafone Bel & SMS TeGoed 35,00 met SMS Voordeel. Is het in theorie mogelijk om over te stappen op: Bel & SMS TeGoed 12,50? Wel dat dit me dan EUR20 gaat kosten?

• robert-630
  • Niet online
awwexl schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:28:
Ik heb op dit moment een Vodafone Bel & SMS TeGoed 35,00 met SMS Voordeel. Is het in theorie mogelijk om over te stappen op: Bel & SMS TeGoed 12,50? Wel dat dit me dan EUR20 gaat kosten?
nee, je kan maar een stap omlaag.
Pagina: 1 2 Laatste