Acer Travelmate 8000 upgraden. Geheugen of HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb een Acer Travelmate 8000 met 1.6 Pentium M en 2x256 MB RAM en een 60 GB 4200 RPM HD.
Nu kan dit natuurlijk beter. Ik wil of het geheugen vervangen voor 2x512 MB of de schijf vervangen door een hitachi 7200 RPM 60GB schijfje. Beide is natuurlijk het beste maar dat is nu even geen optie. Met welke upgrade zou ik de meeste winst kunnen halen? Heb namelijk altijd veel prog's open staan (Outlook, IE, Dreamweaver, Photoshop) dus er wordt veel geswapt. Dus de vraag is, wat is beter: Minder swappen (meer Ram), of sneller swappen (snellere HD).

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder swappen door meer mem zal bv bij photoshop de nodige winst opleveren. Zeker als je veel met raw-files van je 20D aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je Hoeveel geheugen heb ik nodig? al eens gezien? :) Je kan er eigenlijk vrij snel achterkomen of je wel dat extra geheugen nodig hebt. Vaak heeft het geheugen meer effect dan een disk; als je eerder niet genoeg geheugen had, ging je systeem swappen. Hiermee slaat hij gegevens op op de HD, omdat 't geheugen vol zit. Als je meer geheugen hebt zal het systeem niet zo snel gaan swappen en heb je dus erg veel snelheidswinst. :) (geheugen is way sneller dan een HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Het gaat dus intern geheugen worden....

Nu de volgende vraag.... 2x512MB of 1x1 GB (+1x 256 mb die ik er toch al in heb zitten)
Op m'n gewone P4 is het beter om 2xhetzelfde te doen. Maar die heeft ook 4 geheugen banken. Maakt het bij laptops nog uit qua prestaties of ik 1x1 GB neem of 2x512 MB?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 identieke reepjes gebruik je als je systeem dual channel geheugen ondersteund. Aangezien je labtop dit niet ondersteunt en je maar een gering aantal geheugenbanken tot je beschikking hebt, is de keuze niet zo lastig: 1 reepje erbij dus.