Toon posts:

Custom 404 vraagje en phpBB add-on gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb 2 vragen:

1. (Hoe) kan ik ervoor zorgen dat wanneer een niet bestaand .inc bestand wordt geprobeerd te includeren met PHP, er netjes een 404 .inc'je wordt toegevoegd i.p.v. die normale PHP Warning?

2. Weet iemand een add-on voor phpBB waarmee je op een andere pagina de titels van de (drie ofzo) nieuwste berichten op het forum kunt neerzetten? Ik weet dat het bestaat maar ik kan 'm niet vinden..

Alvast bedankt,

Gijs

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:24:
1. (Hoe) kan ik ervoor zorgen dat wanneer een niet bestaand .inc bestand wordt geprobeerd te includeren met PHP, er netjes een 404 .inc'je wordt toegevoegd i.p.v. die normale PHP Warning?
PHP:
1
2
3
4
if (!file_exists('includepagina.inc.php')) {
   header('HTTP/1.0 404 Not Found');
   die();
}

Vervolgens kun je in een .htaccess file je 404-pagina aangeven:
code:
1
ErrorDocument 404 errors/404.php

Overigens: geef je include files nooit de extensie .inc! Op die manier zijn de bestanden vrij opvraagbaar en is de source te bekijken, tenzij .inc aan PHP gelinkt is. Maak er liever .inc.php van, of maak een mapje "includes" waarin je gewoon .php files neerzet. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:24:
2. Weet iemand een add-on voor phpBB waarmee je op een andere pagina de titels van de (drie ofzo) nieuwste berichten op het forum kunt neerzetten? Ik weet dat het bestaat maar ik kan 'm niet vinden..
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=145150

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 30-04-2005 23:35 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, bedankt voor de snelle reactie! :)

Ga het morgen uitproberen. Nogal moe.. :Z

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Gijs, dit topic hoort in Programming & Webscripting aangezien het om php gaat, en verder geeft -NMe- het antwoord al. Als je met dit antwoord er niet uit komt adviseer ik je om een nieuw topic in eerdergenoemd forum te openen maar dan met meer info. Wat had je al geprobeerd en wat lukte er niet precies. Op deze manier lijkt het een scriptrequest en dat is niet gewenst zoals in de FAQ vermeld staat :)

[ Voor 23% gewijzigd door André op 01-05-2005 00:42 ]

Dit topic is gesloten.