Ja heb ik geprobeert. Ten 1ste, dat zal met winfox niet lukken omdat dat deze een LE bios herkend, en dus een NU nooit zal accepteren. Ik heb toen dus maar nvflash gebruikt. Na 1 dagen begonnen er allemaal vreemde strepen door men beeld te lopenAjodokusK schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:09:
hallo allemaal,
het is alweer een tijd geleden dat ik dit topic heb gevolgd, want ik ben lang tevreden geweest met mijn Leadtek 6800 LE (12x6). Nu heb ik net Winfox geinstalleerd en het leek me wel leuk om de normale 6800 bios van de Leadtek-site erin te flashen. Ik heb de oude bios gesaved, maar ik ben toch een beetje huiverig. Heeft 1 van jullie dit al eens geprobeerd? Of gaat dit helemaal mislopen... Alvast bedankt
bedankt heren!! ik laat hem lekker zoals hij is.
Ik heb een verzoek: kan iemand eens voor mij opmeten hoe lang de XFX 6800LE is, het stuk vanaf het agp slot hendeltje? (of ander merk, zien er hetzelfde uit)
Ik heb namelijk een passive zalman blok op m'n chipset, maar volgens mij gaat het niet passen zonder alle vinnen doormidden te zagen
want op het einde zitten die condensatoren ook nog eens..
klopt het ook dat de 6600 GT wat 'korter' is? alle bevindingen welkom
Ik heb namelijk een passive zalman blok op m'n chipset, maar volgens mij gaat het niet passen zonder alle vinnen doormidden te zagen
klopt het ook dat de 6600 GT wat 'korter' is? alle bevindingen welkom
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik moest de kast toch even los hebben dus heb'k even gekeken. De totale kaart is 21,7cm dus hij steek ongeveer 7~8 cm over na het hendeltje (dit laatste is geen precieze meting). Het is een Asus.Terryb47 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 02:56:
Ik heb een verzoek: kan iemand eens voor mij opmeten hoe lang de XFX 6800LE is, het stuk vanaf het agp slot hendeltje? (of ander merk, zien er hetzelfde uit)
Heb een vraag. Ik heb het 6800le topic al helemaal (bij elkaar wel 6x) doorgelezen maar heb nog wat vragen, het is me nog niet helemaal duidelijk aangezien ik een asus heb en in het topic meestal wordt gesproken over een xfx of aopen.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:09:
Gister met een 6800LE bezig geweest.
Het is de Asus V9999LE, en was ongeveer 190 euro.
Heb direct alle pipes en shaders opengegooid, wat ook allemaal naar behoren werkte.
Toen een bios van een Asus V9999GT (6800GT) gedownload.
En die heb ik aangepast door de voltages wat te verhogen.
Uiteraard was de kaart nog niet klaar om een memory freq van 1000mhz aan te kunnen.
Dus die heb ik aangepast en op 900 mhz gezet.
Kaart draaid nu dus standaard op 350/900.
En dat met nog steeds de stock Asus V9999LE koeling.
Dit alles was toch goed voor een score van 10690 standaard in 3DMark03.
uiteraard als ik de core op 410 zet, wat ik tot nu toe max heb geprobeerd dan raakt hij al bijna de 12000 aan (11K8 ongeveer).
Al met al dus niet eens zo'n heel slecht kaartje.![]()
Maar hij houd mijn eigen ATi X850XT PE natuurlijk nooit bij.
Ik zag dat jij je bios hebt veranderd, welke bios heb je genomen, die van de asus 6800GT?
Heb ik dan standaard al mn pipelines open (bij mij werkt alles)
Nu mijn vraag over het overclocken, ik koel met een artic-cooler en heb een HEEL goede airflow naar mijn videokaart toe ... smartdoctor werkt bij mij niet, ik krijg het niet geïnstalleerd. Ik wil mijn kaart niet slopen dus weet jij misschien hoe ik kan kijken hoe ver ik zou kunnen komen met het overclocken van mijn gpu / geheugen.
Sorry voor deze vraag; ik heb heel lang niet meer in dit topic gekeken.
Zijn er mensen die problemen ondervinden bij Asus kaarten als je 1.4V op de core hebt staan dagelijks?
alvast bedankt
Ik zit namelijk nu op 1,3V maar de kaart overvolt nu al naar 1.37V volgens smartdoctor. Toen hij op 1,2V stond, gaf hij 1.24V aan in smartdoctor.
Weet iemand trouwens nog een manier om het mem op een Asuskaart wat beter te laten clocken? Ik heb 2.2ns geheugen en het geeft al artifacts bij 800mhz in sommige spellen.
Ik heb al wat met de timings gespeeld maar dat hielp niet. Is hier soms iemand met de magische timings om het mem hoger te laten clocken?
Zijn er mensen die problemen ondervinden bij Asus kaarten als je 1.4V op de core hebt staan dagelijks?
alvast bedankt
Ik zit namelijk nu op 1,3V maar de kaart overvolt nu al naar 1.37V volgens smartdoctor. Toen hij op 1,2V stond, gaf hij 1.24V aan in smartdoctor.
Weet iemand trouwens nog een manier om het mem op een Asuskaart wat beter te laten clocken? Ik heb 2.2ns geheugen en het geeft al artifacts bij 800mhz in sommige spellen.
Ik heb al wat met de timings gespeeld maar dat hielp niet. Is hier soms iemand met de magische timings om het mem hoger te laten clocken?
ik zou je kaart zeker niet lang op dat voltage laten draaien, 1,2 kan prima, 1,3 word al een beetje link maar 1,4 zou ik echt niet doen, zijn al aardig wat mensen die de kaart daar mee hebben gesloopt, er zijn ook mensen waarbij het al een half jaar draait maar ik zou het risico echt niet nemenSorry voor deze vraag; ik heb heel lang niet meer in dit topic gekeken.
voor een snelle benchmark kan 1,4 wel ff maar voor 24/7 is het vragen om een dode kaart in mijn mening
Verwijderd
heeft een 6800LE geen switching van voltages? ik dacht dat er zo'n functie was bij nibitor, dat ie terugklokt naar de normale 300 op 1.1V en als je daag gamen dat ie em dan overklokt (normaal) en dan kan hij tog ook het voltage omhoog gooien? Of is dit volslagen nonsens
Verwijderd
Ik heb idd de bios van de Asus 6800GT 128MB genomen.maurits82 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:25:
[...]
Heb een vraag. Ik heb het 6800le topic al helemaal (bij elkaar wel 6x) doorgelezen maar heb nog wat vragen, het is me nog niet helemaal duidelijk aangezien ik een asus heb en in het topic meestal wordt gesproken over een xfx of aopen.
Ik zag dat jij je bios hebt veranderd, welke bios heb je genomen, die van de asus 6800GT?
Heb ik dan standaard al mn pipelines open (bij mij werkt alles)
Nu mijn vraag over het overclocken, ik koel met een artic-cooler en heb een HEEL goede airflow naar mijn videokaart toe ... smartdoctor werkt bij mij niet, ik krijg het niet geïnstalleerd. Ik wil mijn kaart niet slopen dus weet jij misschien hoe ik kan kijken hoe ver ik zou kunnen komen met het overclocken van mijn gpu / geheugen.
Dat werkt helemaal prima en is op standaard speeds 350/700 met uiteraard 16X1,6.
Om het maximum van je kaart te vinden kwa GPU/MEM snelheid moet je het gewoon proberen.
Ik ga altijd steeds een stukje hoger en je krijgt vanzelf wel een keer een lockup, dan wil je GPU dus niet hoger.
Of je krijgt artifacts, en dan zit je dus op maximum voor MEM.
Als je die maximum speeds dan hebt gevonden zet je hem iets lager en loop je gewoon 3DMark even een paar keer om te kijken of hij goed blijft bij een flinke opwarming.
Zo zoek ik altijd de maximum stabiele snelheden.
Je kaart gaat niet meteen dood als je op het max of erover heen zit hoor.
Dus echt gevaarlijk is het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:13 ]
Dat was bij de FX serie zo. Dat het nog zodanig in de BIOS staat is een overerving van die kaarten reeks. De 6800 serie switched niet tussen voltages.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:41:
heeft een 6800LE geen switching van voltages? ik dacht dat er zo'n functie was bij nibitor, dat ie terugklokt naar de normale 300 op 1.1V en als je daag gamen dat ie em dan overklokt (normaal) en dan kan hij tog ook het voltage omhoog gooien? Of is dit volslagen nonsens
Verwijderd
Is die 6800 sneller dan de 6600GT ? En wat voor gehuegen heeft die leadtek(in ieder geval DDR2 maar hoeveel ns) ?smokey schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:12:
[...]
Je bent een 6800nu vergeten voor 199,- (ook bij alternate). Je hebt kans op unlockbare pipes en de std 12 pipes is nu ook weer niet zo slecht.
edit.
Gevonden: "Hynix memory chips, 2.8ns access time which corresponds to 350 (700) MHz and which is the frequency the memory works at, 325MHz GPU frequency, 256-bit memory bus, 12 (3x4) pixel pipelines."
Iemand enig idee of die standaard sneller is dan de 6600GT ?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 19:58 ]
En ook weer 100 euries armer. Koop ik voor die 100 euries toch liever 1Gig (2x 512) geheugen.DesertShooter schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:47:
De Gt is ook al te krijgen voor 280 euro, dus nog maar 100 euro duurder dan een le. Maar dan heb je wel zekerheid dat je 16 pipes en DDR3 hebt
.
Ik denk dat die prijzen van de 6800 serie flink gaan zakken nu de 7800 serie opkomst is.
Argh, ooit gehoord van benchmarks en reviews of het elzen van de TS?
Ow?En wat voor gehuegen heeft die leadtek(in ieder geval DDR2 maar hoeveel ns) ?
Kzie het...DDR2, knap hoor aangezien DDR2 sinds de FX serie niet meer gebruikt wordtedit.
Gevonden: "Hynix memory chips, 2.8ns access time which corresponds to 350 (700) MHz and which is the frequency the memory works at, 325MHz GPU frequency, 256-bit memory bus, 12 (3x4) pixel pipelines."

Weet je uberhaupt de specs van de 6600GT? (6600GT topic bv...?)Iemand enig idee of die standaard sneller is dan de 6600GT ?
haha, de xfx is nu al voor 146 eurie te koop
, http://www.tweakers.net/pricewatch/99108 ik vraag me af of die prijs straks nog lager wordt als de nieuwe chipset van nvidia wordt gelanceerd. dat zou natuurlijk heel mooi zijn $$$...
Ik denk dat ik deze kaart binnekort ook maar aan ga schaffen.
Verwijderd
Ik heb hier een XFX 6800LE met alle pipes en VS open.
In mark03 totaal geen last van artifacts en zon 10000 punten
.
Alleen als ik mark05 draai dan zie ik met alles open mega veel artifacts. Als ik 1 pijpje uitzet zijn ze daar ook in verdwenen.
Het lijkt mij dat als 1 pijpje kapot is dan zou ik toch ook wat moeten zien in mark03 kwa artifacts oid.
Komt dat omdat mark05 meer gericht is op de graka en daardoor meer moet werken en warmer wordt of kan het een driver probleem zijn?
In mark03 totaal geen last van artifacts en zon 10000 punten
Alleen als ik mark05 draai dan zie ik met alles open mega veel artifacts. Als ik 1 pijpje uitzet zijn ze daar ook in verdwenen.
Het lijkt mij dat als 1 pijpje kapot is dan zou ik toch ook wat moeten zien in mark03 kwa artifacts oid.
Komt dat omdat mark05 meer gericht is op de graka en daardoor meer moet werken en warmer wordt of kan het een driver probleem zijn?
Hij is echt kapot danVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:33:
Ik heb hier een XFX 6800LE met alle pipes en VS open.
In mark03 totaal geen last van artifacts en zon 10000 punten.
komt dat niet omdat 05 gewoon veel zwaarder is voor je kaart dat hij daardoor alle pipelines gebruikt en in 03 niet omdat dat niet zo zwaar (lees minder zwaar) is?
Zolang je in je games geen artifacts hebt/krijgt is er toch niks aan de hand?
heb trouwens een XFX 6800LE besteld gister, helaas ietsjes duurder maarja heb al betaald etc. ben wel benieuwd of ze bij Zercom die kaarten op voorraad hebben. waarschijnlijk heb ik m'n kaart begin volgende week
heb trouwens een XFX 6800LE besteld gister, helaas ietsjes duurder maarja heb al betaald etc. ben wel benieuwd of ze bij Zercom die kaarten op voorraad hebben. waarschijnlijk heb ik m'n kaart begin volgende week
[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 17-06-2005 21:50 ]
Nee, hij moet niet zwaarder werkenVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:33:

Hij maakt bij 3Dmark05 gebruik van nieuwere technieken, bijvoorbeeld een nieuwe versie pixel shader etc... Dan geeft ie bij vlakken met die technieken artifacts.
Heb hetzelfde ook; met alle pipes open krijg ik in 3Dmark05 over het gehele scherm rode-storing streepjes, terwijl ALLE games tot nu toe vlekkeloos uitzien en daar gaat het om

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Mijne heren,
Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar er is een ongelofelijke prijsdoorbraak gaande!
de 6800LE kost (de Asus editie) nog maar 142 euri's!!! echt waanzin!
ik denk dat de 6600GT het niet echt trekt tegen die prijs
kijk zelf maar!
http://www.tweakers.net/pricewatch/99108?Landfilter=Benelux
Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar er is een ongelofelijke prijsdoorbraak gaande!
ik denk dat de 6600GT het niet echt trekt tegen die prijs
kijk zelf maar!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
The_Eaxfer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:07:
haha, de xfx is nu al voor 146 eurie te koop, http://www.tweakers.net/pricewatch/99108 ik vraag me af of die prijs straks nog lager wordt als de nieuwe chipset van nvidia wordt gelanceerd. dat zou natuurlijk heel mooi zijn $$$...
![]()
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Inderdaad gaan de prijzen van de 6x00 serie (vooral de 6800) snel omlaag. Bij Alternat. DE kost een leadtek 6800GT nu al 249 euries. Ik wacht nog wel even totdat de prijs van de 6800GT hier ook zo'n 250 euries is. Hoef ik ook niet te unlocken.
Verwijderd
Ik heb dus een A8N-SLI Deluxe en A64 3000+. Graag wil ik meer FPS in cs. Heb momenteel een Club3D 6600GT 128MB (en ook een Club3D X800 256MB maar presteerd het zelfde)
Kan iemand zijn bevindingen posten met betrekking tot de 6800LE PCI-Express variant... eventueel ook of het gelukt is om de pipes te unlocken.
Helaas staat er weinig tot niets over PCI-Express varianten op het forum.
Kan iemand zijn bevindingen posten met betrekking tot de 6800LE PCI-Express variant... eventueel ook of het gelukt is om de pipes te unlocken.
Ik ben niet zo op de hoogte van CS, maar is dit volgens mij niet een DX8.1 of lager spel. Ik haal bij alle NIET DX9 games een even hoge snelheid als dat ik had met mijn ex-GF4 TI4x00 kaartje.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:32:
Ik heb dus een A8N-SLI Deluxe en A64 3000+. Graag wil ik meer FPS in cs. Heb momenteel een Club3D 6600GT 128MB (en ook een Club3D X800 256MB maar presteerd het zelfde)
Alleen de DX9 games hebben een boost van vele 100-den procenten gehad (Doom3 van 22 fps naar ruim 85
kortom: oudere games gaan niet véél sneller draaien met moderne kaarten (in het algemeen)
[ Voor 7% gewijzigd door BNX op 11-06-2005 11:22 ]
helaas is de PCI-E versie van de 6800LE niet te unlocken, ik neem aan dat het hier om CS:S gaat, en dat is toch wel een zwaar spel, ik zit zelf zo rond de 60fps en dat is met een 2600+@3000+ en een 6800LE @ 16x1,6vp 400/860Kan iemand zijn bevindingen posten met betrekking tot de 6800LE PCI-Express variant... eventueel ook of het gelukt is om de pipes te unlocken
ik haal wel bijna 11k in 3dmark03 maar CS:S wil niet echt super lopen helaas
Verwijderd
arghhh... cs:s is voor mij erg belangerijk. Gezien een 6800LE blijkbaar niet te unlocken valt en een 6800LE langzamer dan mijn huidige videokaart is (6600GT) moet ik maar overwegen om een 6800GT te nemen
Als CS:S je favo spel is zou ik toch echt een Ati kaart halen
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Daar zit wat in. de Source Engine voor HL2 en CS:S is idd sneller op een Ati kaart dan op een nVidia kaart. Bij bijv. Doom3 is dat weer anders om. En alle Shader Model 3.0 spellen draaien ook beter op een nVidia.PowerFreak schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:49:
Als CS:S je favo spel is zou ik toch echt een Ati kaart halen
Maar euh, CS:S gaat bij mij ook op 141 FPS hoor
ODE AAN DE 6800LE!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Als ik 3dMark03 draai heb ik bij de laatste test, ragtroll, een probleem: Als de eerste troll springt haal ik mar 1 frame per sec. Hoe is dat bij jullie?
Edit: ik heb geoc'd op 12x1, 6 , 380/875
Edit2: misschien tever overgeklockd??
Edit: ik heb geoc'd op 12x1, 6 , 380/875
Edit2: misschien tever overgeklockd??
[ Voor 24% gewijzigd door KappuhH op 11-06-2005 19:41 ]
kijk hier snap ik dus geen drol van heXanderDrake schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:53:
[...]
Daar zit wat in. de Source Engine voor HL2 en CS:S is idd sneller op een Ati kaart dan op een nVidia kaart. Bij bijv. Doom3 is dat weer anders om. En alle Shader Model 3.0 spellen draaien ook beter op een nVidia.
Maar euh, CS:S gaat bij mij ook op 141 FPS hoordaar ga ik geen Ati voor kopen!
ODE AAN DE 6800LE!
mijn cpu draait op precies even veel MHz als die van jou alleen heb jij een 64 bits cpu en is mijn FSB een stukkie lager (daar zou het wel een beetje aan kunnen liggen), maar mijn LE loopt ook bijna even snel alleen is mijn mem 30MHz hoger geclocked de core draait bij mij nu ook op 400, nou zou ik het niet erg vinden om 80fps te halen maar soms zit ie echt rond de 30 ofzo
gelukkig is het nog wel speelbaar maar echt blij word ik er niet van
haal in de CS:S stresstest ook maar 68fps, bij jou zal dat wel dik boven de 100 liggen
maar goed heb er net nieuwe drivers op ge gooit dus ga ff checken of het iets beter is geworden, ik hoop het iig wel
6800 serie vs de X800 zit elkaar redelijk op de hielen, maar de nV FX serie sucks idd..waarom? Omdat HL2 24-bits floating points gebruikt waar de FX enkel 16 en 32 bits ondersteunt (en ATi natuurlijk wel 24 bits...hint hint..) dus de FX moet in 32 bits modus werken....wat nogal wat trager isXanderDrake schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:53:
[...]
Daar zit wat in. de Source Engine voor HL2 en CS:S is idd sneller op een Ati kaart dan op een nVidia kaart.

Duh, X-serie heeft niet eens SM3.0Bij bijv. Doom3 is dat weer anders om. En alle Shader Model 3.0 spellen draaien ook beter op een nVidia.
In de stresstest neem ik aan? geloof nooit dat je dat standaard ingame op een volle server haalt.Maar euh, CS:S gaat bij mij ook op 141 FPS hoordaar ga ik geen Ati voor kopen!
Snellere FSB helpt zeker, 64 bitter...mwa, meer omdat het een nieuwere core is. Maarrre, je hebt een mobile! Op 'maar' 3000+ en een FSB van 147. Draait je mem wel in-sync met je geheugen? 166 moet je toch wel kunnen halenPilatuS schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:15:
[...]
kijk hier snap ik dus geen drol van he
mijn cpu draait op precies even veel MHz als die van jou alleen heb jij een 64 bits cpu en is mijn FSB een stukkie lager (daar zou het wel een beetje aan kunnen liggen), maar mijn LE loopt ook bijna even snel alleen is mijn mem 30MHz hoger geclocked de core draait bij mij nu ook op 400, nou zou ik het niet erg vinden om 80fps te halen maar soms zit ie echt rond de 30 ofzo
gelukkig is het nog wel speelbaar maar echt blij word ik er niet van
Ik haal op 12 pipes @ 400MHz al 100fps en dat is met lager geclockt mem dus jij doet iets fout. VSync uit? Pipe misschien niet 100%? of tever OCedhaal in de CS:S stresstest ook maar 68fps, bij jou zal dat wel dik boven de 100 liggen
ik heb het probleem dat ik een ECS K7S5A heb en daar van is de max FSB 147MHz, dat komt neer op precies 2200MHz, bij een FSB van 150 start ie al niet meer opSnellere FSB helpt zeker, 64 bitter...mwa, meer omdat het een nieuwere core is. Maarrre, je hebt een mobile! Op 'maar' 3000+ en een FSB van 147. Draait je mem wel in-sync met je geheugen? 166 moet je toch wel kunnen halen
deze cpu liep bij de vorige eigenaar op 2,7GHz, maar dat is met mijn prut mobo dus niet haalbaar
mijn mem loopt wel netjes gesynced dus dat zou het niet kunnen zijn, ik ga ff testen met 8 pipelines om te kijken of het dan iets beter is, maar ook op de stock clocks van de core en het mem is mijn score lager dus die oc helpt wel iets
edit : met 8 pipelines is de framerate helemaal ziek laag te noemen
ik snap het echt niet waarom dit zo is, het is wel speelbaar maar als je dan hoort dat er mensen zijn waarbij de framerate gewoon 2x zoveel is word ik daar niet blij van
hoe verder ik me kaart opvoer hoe beter de framerate word, dus met 16x1 is het al stukken beter dan met 8x1, en met de core op 400 ipv. 300 scheelt ook zeker wel een stuk, tis maar goed dat mijn 6800LE zo goed wil oc'en en unlocken want anders had ik CS:S helemaal niet kunnen spelen
heb ook vanalles geprobeerd, nieuwe windows install, verder oc'en andere drivers en weet ik wel wat niet nog meer maar niets lijkt te helpen
maar ach het is dus nog wel speelbaar en sta nu op een server 12de van de 2000 man dus ik speel opzich prima
maar goed er is dus echt iets enorm fout met mijn systeem maar ik kan er maar niet achter komen wat het is, toch denk ik dat het ook wel een beetje aan CS:S ligt want mijn 3dmark03/05 score's zijn gewoon lekker hoor en andere spellen draaien ook perfect vloeiend
[ Voor 47% gewijzigd door PilatuS op 11-06-2005 20:03 ]
Heeft iemand ervaring met de 77.30 drivers? Of zijn de 71.25 nog steeds de beste?
Verwijderd
Nou ik moet zeggen dat ik niet tevreden was met mijn Club3D X800 256MB. Deze heb ik dan ook inmiddels terug geruilt. Prestatiewinst tegen over de 6600GT was max 15 fps.XanderDrake schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:53:
[...]
Daar zit wat in. de Source Engine voor HL2 en CS:S is idd sneller op een Ati kaart dan op een nVidia kaart. Bij bijv. Doom3 is dat weer anders om. En alle Shader Model 3.0 spellen draaien ook beter op een nVidia.
Maar euh, CS:S gaat bij mij ook op 141 FPS hoordaar ga ik geen Ati voor kopen!
ODE AAN DE 6800LE!
Das balen, nieuw mobo ff aanschaffen, voor minder dan 100 moet je toch al mooi bordje kunnen scoren voor een SockAPilatuS schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:40:
[...]
ik heb het probleem dat ik een ECS K7S5A heb en daar van is de max FSB 147MHz, dat komt neer op precies 2200MHz, bij een FSB van 150 start ie al niet meer op
deze cpu liep bij de vorige eigenaar op 2,7GHz, maar dat is met mijn prut mobo dus niet haalbaar
Hmm...had je CS:S al geinstalleerd staan voordat je je LE kocht? Steam schijnt nl je vidkaart te onthouden wat tot problemen kan leiden bij upgraden (lekker slim btw...lijkt me dat aardig wat mensen zullen upgraden als ze niet tevreden zijn/waren met HL2 performance)maar goed er is dus echt iets enorm fout met mijn systeem maar ik kan er maar niet achter komen wat het is, toch denk ik dat het ook wel een beetje aan CS:S ligt want mijn 3dmark03/05 score's zijn gewoon lekker hoor en andere spellen draaien ook perfect vloeiend
Verdraaid, dat heb ik ook! Maar aangezien mijn 3dmark2003 scores dik in orde zijn, maak ik me er niet te veel zorgen over. En dus raad ik jou aan hetzelfde te doenKappuhH schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:09:
Als ik 3dMark03 draai heb ik bij de laatste test, ragtroll, een probleem: Als de eerste troll springt haal ik mar 1 frame per sec. Hoe is dat bij jullie?
Tja. Is dat echt zo, qua preformance? ik bedoel als je kijkt naar de UltraShadow technologie van nVidia die werd toegepast in Doom3, als je een nVidia en Ati kaart naast elkaar met hetzelfde memory en core-speed, dan zie je toch dat er een FPS verschil is van minstens 20% ten voordele van die van nVidia. Das alleen maar voor schaduws. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor SM3.0 vs SM2.0b, maar naar mijn gedachten kan het redelijk wat uitmaken.-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:30:
[...]
Duh, X-serie heeft niet eens SM3.0En gebruikt dus 2.0b. Hoewel dat overigens niet eens zoveel uitmaakt in performance hoor. Hoop heisa voor beetje winst (in de huidige implementatie, volgende serie zal wel wat sneller zijn)
Yeah het was stresstest. Ik ben te druk bezig om mn FPS te checken als ik aan het knallen ben op een serverIn de stresstest neem ik aan? geloof nooit dat je dat standaard ingame op een volle server haalt.
2,2ghz, daar draait ie van mij ook op, ik kan me amper voorstellen dat daar de bottleneck ligt. Om eerlijk te zijn... weet ik het niet waar het aan kan liggen.....-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:56:
[...]
Das balen, nieuw mobo ff aanschaffen, voor minder dan 100 moet je toch al mooi bordje kunnen scoren voor een SockA
Misschien een format nodig? iets mis met de molex (had ik in het begin)? Een pipeline die het niet trekt?
Joost mag het weten.
dit ga ik zeker ff proberen, want hier voor had ik een 9600PRO en daarmee haalde ik ongeveer het zelfde als nu met de 6800LE, ik heb wel meerdere malen windows opnieuw er op gezet maar nog niet steam opnieuw geinstalleerd, ga het volgende week wel ff proberen en hoop echt dat dat het isHmm...had je CS:S al geinstalleerd staan voordat je je LE kocht? Steam schijnt nl je vidkaart te onthouden wat tot problemen kan leiden bij upgraden (lekker slim btw...lijkt me dat aardig wat mensen zullen upgraden als ze niet tevreden zijn/waren met HL2 performance)
Verwijderd
Daar gaat het inderdaad omBNX schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:57:
[...]
Nee, hij moet niet zwaarder werken![]()
Hij maakt bij 3Dmark05 gebruik van nieuwere technieken, bijvoorbeeld een nieuwe versie pixel shader etc... Dan geeft ie bij vlakken met die technieken artifacts.
Heb hetzelfde ook; met alle pipes open krijg ik in 3Dmark05 over het gehele scherm rode-storing streepjes, terwijl ALLE games tot nu toe vlekkeloos uitzien en daar gaat het om
Maar ik neem aan dat mark05 gebruikt maakt van nieuwere technieken omdat deze ook in de nieuwste games zitten.
Ook al draait bv. Mohpa goed met alle pijpjes open bestaat er dan geen extra kans op beschadiging van de kaart? Het modden van een kaart brengt natuurlijk altijd wel extra risico's met zich mee.
Is het misschien verstandig om een andere koeler erop te zetten als je alle pijpjes open zet of maakt dat niks uit?
Mijn xfx maakt wel een kabaal zeg en is idle 59 graden. Pc was lekker stil nadat ik op mijn cpu een arctic 64 tc ultra (voor 12,95) had gezet. Nu dus niet meer door xfx koeler
Maar daar staat de xfx bekend om.
Bedankt iig
Kijk maar es naar performanceverschillen voor Far Cry bv 2.0b en 3.0. En nVidia is nu eenmaal ietsie beter in OpenGL. Plus de performance op ATi's is al een stuk beter sinds de OpenGL patch voor D3.XanderDrake schreef op zondag 12 juni 2005 @ 05:52:
[...]
Tja. Is dat echt zo, qua preformance? ik bedoel als je kijkt naar de UltraShadow technologie van nVidia die werd toegepast in Doom3, als je een nVidia en Ati kaart naast elkaar met hetzelfde memory en core-speed, dan zie je toch dat er een FPS verschil is van minstens 20% ten voordele van die van nVidia. Das alleen maar voor schaduws. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor SM3.0 vs SM2.0b, maar naar mijn gedachten kan het redelijk wat uitmaken.
Je haalt een stuk minder in-game dan het stresstest-gemiddelde...[...]
Yeah het was stresstest. Ik ben te druk bezig om mn FPS te checken als ik aan het knallen ben op een server. Maar is die stresstest niet ingericht zodat ie de realiteit kan nabootsen? ik bedoel, het is een stresstest...
Je CPU is ook niet de bottleneck, mijn CPU draait ook op 2,2GHz, maar m'n bord+mem lopen op 200. Overclocken is leuk, maar de performancewinst ligt niet meer zozeer in enkel je CPU flink opschroeven. Hogere FSB en mem gaan voor CPU snelheid.[...]
2,2ghz, daar draait ie van mij ook op, ik kan me amper voorstellen dat daar de bottleneck ligt. Om eerlijk te zijn... weet ik het niet waar het aan kan liggen.....
Ok, ok, goed, ik geloof-Sir_Killalot- schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:33:
[...]
Je haalt een stuk minder in-game dan het stresstest-gemiddelde...
Is FSB dan belangrijk voor een nieuwe game zoals CS:S dan de GPU en alles wat erbij komt? Ik zou eerder zeggen dat iets mis is met de 6800LE of de opstelling van de kaart, dan dat er iets mis is met zn systeem. Maar ik kan er naast zitten.Je CPU is ook niet de bottleneck, mijn CPU draait ook op 2,2GHz, maar m'n bord+mem lopen op 200. Overclocken is leuk, maar de performancewinst ligt niet meer zozeer in enkel je CPU flink opschroeven. Hogere FSB en mem gaan voor CPU snelheid.
GODVER! Ik heb mn artic-cooler op mijn asus 6800le gezet .... voedinggedeelte netjes gesoldeerd omdat de artic-cooler anders niet past. hetzelfde voor de ventilator. ... alles netjes gelukt. Ik sluit hem aan ... Alleen maar een monitor vol rare kleurtjes en tekens!!!!
Ik snap het niet, alles is netjes gedaan. Wel heeft hij een dagje achter mijn raam vol in de zon gelegen met zijn achterkant (artic-cooler er al op) ... zou het hier door kunnen komen? Is hij helemaal adje of zou er iets kleins mis zijn?? Ik baal wel zeg!
Ik snap het niet, alles is netjes gedaan. Wel heeft hij een dagje achter mijn raam vol in de zon gelegen met zijn achterkant (artic-cooler er al op) ... zou het hier door kunnen komen? Is hij helemaal adje of zou er iets kleins mis zijn?? Ik baal wel zeg!
Verwijderd
Volgens de start post is de XFX een probleem versieXanderDrake schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:06:
@maurits: denk niet dat het aan de zon ligt, want gewoonlijks wordt dat ding veel warmer. er is toch iets niet goed gegaan tijdens het monteren
@hierboven: niet alle XFX's zijn brak toch? en als ie stuk gaat gewoon ruilen.
@hierboven: niet alle XFX's zijn brak toch? en als ie stuk gaat gewoon ruilen.
Inderdaad, ik denk dat het plaatsen niet volledig geslaagt is... helaas kerel, erg jammer, waarschijnlijk wel netjes gedaan, maar er is misschien een chip te warm geworden tijdens het solderen.Terryb47 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:01:
@maurits: denk niet dat het aan de zon ligt, want gewoonlijks wordt dat ding veel warmer. er is toch iets niet goed gegaan tijdens het monteren
Mijne is niet brak nee@hierboven: niet alle XFX's zijn brak toch? en als ie stuk gaat gewoon ruilen.
Verwijderd
Als ik het goed heb heeft die sneller gehuegen dan de Leadtek 6800 (700Mhz)
XFX 6800LE (800MhZ)
En de XFX is ook nog goedkoper.
XFX 6800LE (800MhZ)
En de XFX is ook nog goedkoper.
Dat XFX zn 6800NU zn mem op 750 heeft ipv 700, kan zijn, maar de LE standaard op 800 MHz?
Precies op de manier dat 3DMark een stresstest is...voor je GPU, maar gameperformance ho maar.XanderDrake schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:18:
[...]
Ok, ok, goed, ik geloof. Wat ik dan niet begrijp is dat ze het een stresstest noemen. Het is dan duidelijk dat de normale game prestaties meer stress leveren dan de stresstest zelf. Maar goed, ik nok met mierengeneuk.
Kan, maar check de OC threads maar. 1e wat je eigenlijk moet doen (mits je MP niet gelockt is) is je MP droppen zodat je de rest zo hoog mogelijk kan krijgen. Dit geeft je eerder een mooie boost dan puur je CPU verhogen.Is FSB dan belangrijk voor een nieuwe game zoals CS:S dan de GPU en alles wat erbij komt? Ik zou eerder zeggen dat iets mis is met de 6800LE of de opstelling van de kaart, dan dat er iets mis is met zn systeem. Maar ik kan er naast zitten.
Volgens mij het einde van mijn 6800LE, ik had core op 371mhz, en geheugen op 810mhz... ging battlefield spelen, af en toe wel wat artifacts maar spel was zo verslavend...
Ineens poef, computer half uit (fans stopten ermee, led brande nog wel, hds draaiden nog maar verder geen beeld of reactie) stekker eruit getrokken, er weer in een aangedaan. Geen verbrande geur geroken... maar ondertussen geen beeld.
Het status lampje van mn DFI Lanparty B blijft maar door checken, en krijg niet echt een foutmelding. Vanmiddag maar eens ander kaartje proberen....
Ineens poef, computer half uit (fans stopten ermee, led brande nog wel, hds draaiden nog maar verder geen beeld of reactie) stekker eruit getrokken, er weer in een aangedaan. Geen verbrande geur geroken... maar ondertussen geen beeld.
Het status lampje van mn DFI Lanparty B blijft maar door checken, en krijg niet echt een foutmelding. Vanmiddag maar eens ander kaartje proberen....
XXXVI
dit hoeft niet perse je gpu te zijn, kan net zo goed je mobo of cpu zijn denk ik (tis wel een grote kans dat het idd wel je gpu is maar het hoeft niet)ephymerous schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:37:
Volgens mij het einde van mijn 6800LE, ik had core op 371mhz, en geheugen op 810mhz... ging battlefield spelen, af en toe wel wat artifacts maar spel was zo verslavend...
opzich is gamen als je arti's hebt natuurlijk ook niet echt goed want als je arti's hebt word je kaart gewoon te heet en gaat ie fouten maken en dat zie je dan wel in de vorm van arti's
ik vind je core en mem clock ook nog niet eens echt super hoog, ik had toen ik de stock koeler nog had net iets hogere clocks en dat ging prima, ding werd wel aardig heet maar heb nog nooit een artifact gezien met deze kaart
ik hoop iig voor je dat er niet al te veel kapot is, maarja een brandlucht voorspeld helaas niet echt veel goeds, iig suc6 ermee
Ten eerste: Tjoh wat loopt dit forum al lang zeg.
Maar de laatste tijd ben ik weer aan het OC'en geslagen. M'n 6800LE op 12x1,5 loopt nu op 375/800 met stock koeling. Ik denk dat-ie te warm wordt, ik heb em 70 graden zien worden. Ik wil dus nieuwe koeling
Het schijnt dat je een zalman en een arctic kan nemen. Welke koelt het beste en zijn ze allebei even makkelijk te monteren?
Maar de laatste tijd ben ik weer aan het OC'en geslagen. M'n 6800LE op 12x1,5 loopt nu op 375/800 met stock koeling. Ik denk dat-ie te warm wordt, ik heb em 70 graden zien worden. Ik wil dus nieuwe koeling
Het schijnt dat je een zalman en een arctic kan nemen. Welke koelt het beste en zijn ze allebei even makkelijk te monteren?
NOSIG
Verwijderd
ga maar voor de zalmanbigchristiaan schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:17:
Ten eerste: Tjoh wat loopt dit forum al lang zeg.
ik zou ook voor de zalman VF700CU gaan 
en ja wat is makkelijk te monteren, dat zal voor iedereen verschillen ik heb vorige week nog wc op m'n LE gezet dat ging prima
en ja wat is makkelijk te monteren, dat zal voor iedereen verschillen ik heb vorige week nog wc op m'n LE gezet dat ging prima
Verwijderd
Ik was al langer op zoek naar een niet al te dure maar goede videokaart want mij geforce4 Ti 4200 128mb draait niet alle spellen meer zo lkkr. Ik heb zins kort ook GTA sa en dat ziet er ook niet zo mooi uit. Dus toen ik even door het GOT forum aan het zoeken was kwam ik de 6800LE tegen.
Ik heb em al in de pricewatch gezien voor €142 + € 7.50 verzent kosten. Maar er bestaat toch een 256mb en een 128mb versie? En welke is beter? En scheelt het veel in de prijs?
Maar ik ga hem zeker bestellen! Wat een top kaart. En natuurlijk ga ik em overclocken met mijn Zalman vf700cu. ( die nu al erg goed koeld tijden het overclocken van mij ti 4200
)
PS: ik ga voor de XFX want de asus is wat duurder en Aopen vertrouw ik niet zo na die verkeerde kaarten.
Ik heb em al in de pricewatch gezien voor €142 + € 7.50 verzent kosten. Maar er bestaat toch een 256mb en een 128mb versie? En welke is beter? En scheelt het veel in de prijs?
Maar ik ga hem zeker bestellen! Wat een top kaart. En natuurlijk ga ik em overclocken met mijn Zalman vf700cu. ( die nu al erg goed koeld tijden het overclocken van mij ti 4200
PS: ik ga voor de XFX want de asus is wat duurder en Aopen vertrouw ik niet zo na die verkeerde kaarten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 21:51 ]
opzich is de 256MB wel iets beter maar of je dat het prijs verschil waard vind dat moet je zelf beslissen, opzich is voor GTA:SA 128MB ook zeker wel voldoende en trouwens voor ieder spel wat er nu is nog wel
iig succes met je nieuwe aankoop
edit : heb zelf ook een XFX en ben er zeer tevreden mee, heb sinds de voodoo 1 4MB niet zo'n goede kaart gehad
, loopt lekker fully unlocked en clocked ook erg lekker over
iig succes met je nieuwe aankoop
edit : heb zelf ook een XFX en ben er zeer tevreden mee, heb sinds de voodoo 1 4MB niet zo'n goede kaart gehad
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2005 21:57 ]
Heb ze allebei gehad; Zalman vind ik zelf zwaaar irritant om te monteren, de Arctic zat er in 2 minuten op...PilatuS schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:48:
ik zou ook voor de zalman VF700CU gaan
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Dan doe jij toch echt iets verkeert. Zalman valt ook erg goed te monteren.
Maar je gaat toch niet je beslissing van aankoop baseren op hoe goed hij te monteren is?
Maar het zijn allebij erg goede koelers alleen uit reviews is gebleken dat de vf700Cu van Zalman toch iets beter koelt. Ik heb em zelf ook maar het grote nadeel aan deze koeler is vind ik dat hij toch wel erg zwaar is en op 12v hoor je hem toch wel redenlijk. Maar hij koelt wel erg goed en op 5v of 7v hoor je hem helemaal niet.
PS: Als is de 6800LE ga kopen moet ik ook een betere voeding hebben.
Dat kost me dus ook nog eens 60-80 euro meer.
Maar je gaat toch niet je beslissing van aankoop baseren op hoe goed hij te monteren is?

Maar het zijn allebij erg goede koelers alleen uit reviews is gebleken dat de vf700Cu van Zalman toch iets beter koelt. Ik heb em zelf ook maar het grote nadeel aan deze koeler is vind ik dat hij toch wel erg zwaar is en op 12v hoor je hem toch wel redenlijk. Maar hij koelt wel erg goed en op 5v of 7v hoor je hem helemaal niet.
PS: Als is de 6800LE ga kopen moet ik ook een betere voeding hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 22:07 ]
wat lees ik nou allemaal?
memory van de XFX 6800LE standaard op 800mhz?
een versie met 256mb?
volgens mij is dat allebei niet correct
.
urban legends
memory van de XFX 6800LE standaard op 800mhz?
een versie met 256mb?
volgens mij is dat allebei niet correct
urban legends
Verwijderd
Een versie met 256mb bestaat wel kijk hier maar eens hier: pricewatch: Asus Geforce 6800 LE 256MB DDR (PCI-e, DVI), EN6800LE/HTD
Maar die is helaas alleen voor pci-e.
Oeh! krijg nou tieten!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:10:
Een versie met 256mb bestaat wel kijk hier maar eens hier: pricewatch: Asus Geforce 6800 LE 256MB DDR (PCI-e, DVI), EN6800LE/HTD
Voor pci-e koop ik toch liever een GT ofzo, das dan ongeveer net zo slim prijs/kwaliteit.
en ik begrijp dat die niet te unlocken zijn.
Maar ok, ik had het fout
80€? wat wil jij kopen? Targa 480watt ofzo?Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:04:
PS: Als is de 6800LE ga kopen moet ik ook een betere voeding hebben.![]()
mijn 400watt Huntkey doet het uitstekend
hij is stil, 1 grote 12cm fan, met een rooster aan de zijkant voor goede luchtstroming.
kostte me destijds 18€!
kijk ook ff hier:
http://gathering.tweakers...message/19946597#19946597
Als ie in het lijstje staat van "a-merk voedingen" op GoT, geeft het wel aan dat ie goed is
OK ik ga denk ik voor de Zalman. Zit ik alleen nog te denken over een voeding:
-nu nog 300 Watt, merk ben ik vergeten maar het was redelijk bekend;
-P4 2,6 met HT, wil ik in de toekomst misschien nog OC'en;'
-Geforce 6800LE nu op 375/800 op stock koeling op stock voltage;
-512 PC3200 RAM, wil ik in de toekomst evt nog uitbreiden
-80 gig samsung;
-2 casefans aangesloten op een fancontroller;
-de rest is te verwaarlozen.
Zal ik een nieuwe voeding nodig hebben om m'n videokaart e.d. verder te overklokken?
en nog een vraagje over die Zalman: koelt de Zalman de memory chips net zo goed als de Arctic?
-80 gig samsung;
Zal ik een nieuwe voeding nodig hebben om m'n videokaart e.d. verder te overklokken?
en nog een vraagje over die Zalman: koelt de Zalman de memory chips net zo goed als de Arctic?
[ Voor 11% gewijzigd door _Christiaan_ op 13-06-2005 23:14 ]
NOSIG
Mwah, ik denk dat als je voeding het nu trekt zonder instabiel te zijn, je het ook wel ff kunt proberen met deze voeding.
Je zou een programma kunnen laten draaien dat de volt-lijnen logt, dan kun je die logs bekijken als je een spel hebt gespeeld, of als je systeem crasht tijdens het spelen van een spel. Weet je meteen of je voeding het trekt of niet
Je zou een programma kunnen laten draaien dat de volt-lijnen logt, dan kun je die logs bekijken als je een spel hebt gespeeld, of als je systeem crasht tijdens het spelen van een spel. Weet je meteen of je voeding het trekt of niet
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Yahoo! Vandaag m'n XFX 6800LE binnen, gewoon met paarse condensatoren -> alle pipes en shaders open en die doen het
ben echt superblij, beetje overgeklokt en loopt nu op 390/775
3DMark 03: 11291
3DMark 05: 3463 <-- beetje aan de lage kant?
heb nu testbenches zo vaak gezien ben het echt beu: tijd voor een biertje en balkon
de fan maakt wel een takkeherrie zeg, kan zo echt niet m'n comp aanlaten 's nachts, van de week wat ramsinks en waterblokje bestellen hopelijk kan ik nog wat verder klokken
heb nu testbenches zo vaak gezien ben het echt beu: tijd voor een biertje en balkon
de fan maakt wel een takkeherrie zeg, kan zo echt niet m'n comp aanlaten 's nachts, van de week wat ramsinks en waterblokje bestellen hopelijk kan ik nog wat verder klokken
je 3dmark03 score is echt heel netjes maar de 05 is niet echt goed neejTerryb47 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:04:
Yahoo! Vandaag m'n XFX 6800LE binnen, gewoon met paarse condensatoren -> alle pipes en shaders open en die doen het![]()
heb nu testbenches zo vaak gezien ben het echt beu: tijd voor een biertje en balkon![]()
ik heb zelf ook wc en ramsinks op me LE gegooit, check pagina 16 maar eens, kan je dat blokje zeker aanraden
tis een alphacool blokie van freezinghardware.nl
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 14-06-2005 21:50 ]
Verwijderd
Ik heb een voeding van 60 €. Model is LPG12 550 Watt met een vin van 12 cm. Maakt niet veel herrie. Merk/type/etc staan niet op de doos vermeld. Maar misschien wat voor jou?bigchristiaan schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:13:
OK ik ga denk ik voor de Zalman. Zit ik alleen nog te denken over een voeding:
-80 gig samsung;
Heb net nog even andere drivers geprobeerd:
FW 77.50
-3DMark 03: 11291
-3DMark 05: 3463
FW 77.30
-3DMark 03: 10145
-3DMark 05: 3911
da's minder leuk met de nieuwste drivers ga ik in 3DMark03 1000 punten achteruit, maar wel 500 omhoog met 3DMark 05.
FW 77.50
FW 77.30
da's minder leuk met de nieuwste drivers ga ik in 3DMark03 1000 punten achteruit, maar wel 500 omhoog met 3DMark 05.
Verwijderd
na het topic
xfx 6800le problemen
te hebben geplaatst.
ben ik de hele nacht gaan zoeken waar het aan ligt.
nou ben ik tot de conclusie gekomen (door het mooi opgezette 6800le topic).
1 A = B C D
2 E = F G = H
3 X = Y O P
dat dit de 6800le opstelling is
1 A = B C = D
2 E F G = H
3 X Y O P
en dit de ultra opstelling
nou heb ik standaard op deze kaart deze opstelling gevonden
1 A B C = D
2 E F G = H
3 X = Y O P
op de website staat dus ook dat dit de opstelling is voor de normale 6800.
zou dit het grote probleem zijn
of zijn er meerder mensen die deze instelling hebben op de xfx 6800le kaart.
xfx 6800le problemen
te hebben geplaatst.
1 A = B C D
2 E = F G = H
3 X = Y O P
1 A = B C = D
2 E F G = H
3 X Y O P
1 A B C = D
2 E F G = H
3 X = Y O P
Je 3dmark2003 score is dik inorde vergeleken met je clocksnelheden. Ze halen mijne zelfs inTerryb47 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:54:
FW 77.50
FW 77.30
Ik haalde destijds (maand of 4 geleden, geen idee meer welke drivers dat waren) 4600+ 3dmark2005's met mn opstelling. dus dat is wat minder in vergelijking.
Je krijgt geen arti's toch?
Misschien ligt het (wild guess hoor) aan je systeem? Ik zag geen specs staan
Verwijderd
Ik heb nu ookal sinds een tijdje een XFX 6800LE, de ik heb hem nu oc@ 420/830 staan @ 1,2 @ 12-1,6.
Maar nu las ik ook dat je de timings losser kon doen in de bios, maar hier snap ik echt helemaal nix van ook met het programma nTimings vat ik er nog minder van... als iemand me hier een duidelijke uitleg van zou kunnen geven of een site ervan ?? Tis nie dak te lui ben om zelf op te zoeke maar waar??
Maar nu las ik ook dat je de timings losser kon doen in de bios, maar hier snap ik echt helemaal nix van ook met het programma nTimings vat ik er nog minder van... als iemand me hier een duidelijke uitleg van zou kunnen geven of een site ervan ?? Tis nie dak te lui ben om zelf op te zoeke maar waar??
Uiteraard geen artifacts, kan die stomme futuremarks wel (weer) dromen nu
specs staan in m'n sig
Heb gisternacht nog Farcry en UT 2004 gespeeld, liep allemaal vloeiend. Kan m'n HL2 dvd niet vinden
alleen de hoes.
zou niet zo maar gaan kloten met je timings, als het echt zou werken en goed getest en dat het nut zou hebben, zou je dat overal lezen.
specs staan in m'n sig

zou niet zo maar gaan kloten met je timings, als het echt zou werken en goed getest en dat het nut zou hebben, zou je dat overal lezen.
Nou aan je systeem ligt het ook niet Terry
.
misschien een format? (dat is echt mijn universele antwoord op de meeste pc problemen
)
misschien een format? (dat is echt mijn universele antwoord op de meeste pc problemen
Verwijderd
Kheb mij vandaag ook eindelijk en v700cu aangeschaft
mooi dingetje. Koelt ook lekker, zoals als verwacht iig.
Kheb mijn kaart geflashed naar 1.3 volt. Temps zijn nu 55/65. ge Oced naar 400 over 870 (toen ik de koeler erop heb gezet direct ff men geheugen gecontroleert der staat F-28 op, dus ik neem aan 2,8 hynix geheugen) Maar ik vroeg me nu nog af, op 1.3 volt was het toch nog veilig om men kaart 24/7 te laten staan toch? Ik weet dat op 1,4 ie bijna gegarandeerd naar de knoppen gaat. Maar 1,3 moest lukken? of heb ik het nu mis?
Kheb mijn kaart geflashed naar 1.3 volt. Temps zijn nu 55/65. ge Oced naar 400 over 870 (toen ik de koeler erop heb gezet direct ff men geheugen gecontroleert der staat F-28 op, dus ik neem aan 2,8 hynix geheugen) Maar ik vroeg me nu nog af, op 1.3 volt was het toch nog veilig om men kaart 24/7 te laten staan toch? Ik weet dat op 1,4 ie bijna gegarandeerd naar de knoppen gaat. Maar 1,3 moest lukken? of heb ik het nu mis?
Verwijderd
mmmm, hier snap ik echt niks van.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:49:
na het topic
xfx 6800le problemen
te hebben geplaatst.
1 A = B C D
2 E = F G = H
3 X = Y O P
1 A = B C = D
2 E F G = H
3 X Y O P
1 A B C = D
2 E F G = H
3 X = Y O P
Zou je het eens kunnen toelichten? Ik ben wel benieuwd namelijk, heb zelf ook een XFX 6800LE.
Das de brugconfiguratie van de soldeerpunten te vinden onder de Hard-Mod sectieVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:14:
[...]
mmmm, hier snap ik echt niks van.
Zou je het eens kunnen toelichten? Ik ben wel benieuwd namelijk, heb zelf ook een XFX 6800LE.
-Sir_Killalot- in "Het 6800LE Topic Deel 18"
De kaart van LIL Q wordt retourneerd, ik neem aan dat we daar nog wel iets van horen later
.
Sir Killalot, wat is eigenlijk de hoogste 3Dmark2003/2005 score voor een 6800LE die je hebt zien langskomen? Als iemand het weet ben jij het waarschijnlijk
.
Sir Killalot, wat is eigenlijk de hoogste 3Dmark2003/2005 score voor een 6800LE die je hebt zien langskomen? Als iemand het weet ben jij het waarschijnlijk
Pfff, weetik niet hoor, maar iets van 12.500 '03 en 5500 '05 ofzoiets, misschien nog hogerXanderDrake schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:22:
Sir Killalot, wat is eigenlijk de hoogste 3Dmark2003/2005 score voor een 6800LE die je hebt zien langskomen? Als iemand het weet ben jij het waarschijnlijk.
Verwijderd
Kheb nu een nieuwe koeler, vf700-cu
Kzit nu op 12*1,6 @ 425/870 Op 11K 03 en 4.3K in 05. Vondtk wel netjus van mezelf.....
Vooral de core snelheid vind ik verbasingwekkend, vooral omdat de stresstest van nVidia op 1.1 en 1.2 volt niet werkte met 12 pipes. Nu gelukkig weer wel
Kzit nu op 12*1,6 @ 425/870 Op 11K 03 en 4.3K in 05. Vondtk wel netjus van mezelf.....
ik heb mijn le gisteren ook opgehaald, echt een superding. ik heb alleen dat soms mijn computer uitvalt, beeld wordt zwart, en de fans blijven draaien. echt vaag!
ik heb alles unlockt, geen artifacts in 3dmark 03 en 05, dus aan de kaart ligt het niet denk ik, zou het kunnen dat m'n voeding het niet trekt? hij is 300 watt
ik heb alles unlockt, geen artifacts in 3dmark 03 en 05, dus aan de kaart ligt het niet denk ik, zou het kunnen dat m'n voeding het niet trekt? hij is 300 watt
300w is inderdaad wat aan de magere kant, helemaal als het een no name PSU is, maarja daar zijn andere topics voor.
Heb een 6800GT 128mb 2.2ns kan ik volle bak overclocken ( wordt dan 2 graden warmer in stress)Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:10:
[...]
Je bent wel heel erg zeker van je zaak. Helaas kan ik hierover niets terug vinden op het internet. Zijn er Asus 9999LE gebruikers hier die dit kunnen beamen?Ik wil straks niet de Asus bestellen en achter komen dat het 2.8ns geheugen heeft. Ik kan nu namelijk nog kiezen uit de XFX, Leadtek en de Asus.
[ Voor 6% gewijzigd door Eleshar op 16-06-2005 16:39 ]
*Xander mompelt iets over dat het bericht anderhalve maand oud is*Eleshar schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:05:
[...]
Heb een 6800GT 128mb 2.2ns kan ik volle bak overclocken ( wordt dan 2 graden warmer in stress)
*mompelt daarna iets over NightShade moet kijken in de startpost*
Correct.Terryb47 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:44:
300w is inderdaad wat aan de magere kant
nVidia raadt ook 350watt minimum aan, en waarschijlijk liefst A-merk
Crap, vandaag m'n waterblok erop gezet, alles lekker koel 45-50C. Toen dacht ik: laat ik het maar even flashen met een bios met 1.2v: start gewoon op maar tijdens het 3DMarken is m'n computer uitgevallen en wil nu dus niet meer met m'n 6800LE opstarten.
Dacht eerst dat m'n proc was opgeblazen want toen ik m'n kast open deed kwam er veel hitte eruit, maar na uitgebreid testen is het echt de videokaart. met een ander videokaart doet m'n systeem het gewoon wel.
is m'n kaart gewoon stuk gegaan op 1.2v? of zou m'n 400W zalman het niet trekken (zelfs met niks aangesloten: mobo + videokaart (geen HD) gaat m'n systeem niet eens aan)
Dacht eerst dat m'n proc was opgeblazen want toen ik m'n kast open deed kwam er veel hitte eruit, maar na uitgebreid testen is het echt de videokaart. met een ander videokaart doet m'n systeem het gewoon wel.
is m'n kaart gewoon stuk gegaan op 1.2v? of zou m'n 400W zalman het niet trekken (zelfs met niks aangesloten: mobo + videokaart (geen HD) gaat m'n systeem niet eens aan)
[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 17-06-2005 19:01 ]
Andere videokaart en pc boot als een trein, inmiddels ligt de kaart weer bij Paradigit, volgende week krijg ik bericht en waarschijnlijk krijg ik het bedrag als krediet, en kan ik een andere (Lees: snellere PCIE) kaart kopenPilatuS schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:32:
[...]
dit hoeft niet perse je gpu te zijn, kan net zo goed je mobo of cpu zijn denk ik (tis wel een grote kans dat het idd wel je gpu is maar het hoeft niet)
opzich is gamen als je arti's hebt natuurlijk ook niet echt goed want als je arti's hebt word je kaart gewoon te heet en gaat ie fouten maken en dat zie je dan wel in de vorm van arti's
ik vind je core en mem clock ook nog niet eens echt super hoog, ik had toen ik de stock koeler nog had net iets hogere clocks en dat ging prima, ding werd wel aardig heet maar heb nog nooit een artifact gezien met deze kaart
ik hoop iig voor je dat er niet al te veel kapot is, maarja een brandlucht voorspeld helaas niet echt veel goeds, iig suc6 ermee
XXXVI
minder voor jou maar ik ben er wel blij mee dat ik dit nu lees, denk dat ik toch maar geen 1,2 erop ga gooien dan (heb ook waterkoeling dus dacht dat het wel kon), ik heb nog niet eerder gehoord dat er een kaart op 1,2 is overleden, maar goed iemand moet de eerste zijn en helaas ben jij datTerryb47 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:01:
Crap, vandaag m'n waterblok erop gezet, alles lekker koel 45-50C. Toen dacht ik: laat ik het maar even flashen met een bios met 1.2v: start gewoon op maar tijdens het 3DMarken is m'n computer uitgevallen en wil nu dus niet meer met m'n 6800LE opstarten.
als je pc met een andere gpu wel opstart en met de LE niet dan lijkt het me duidelijk waar het probleem ligt
gecondoleerd iig
jammer van je kaart maar wel fijn dat het opgelost isAndere videokaart en pc boot als een trein, inmiddels ligt de kaart weer bij Paradigit, volgende week krijg ik bericht en waarschijnlijk krijg ik het bedrag als krediet, en kan ik een andere (Lees: snellere PCIE) kaart kopen
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 17-06-2005 19:14 ]
Ik had hooguit wat strepen door m'n beeld verwacht als het fout zou gaan en dat ik dan terug kon flashen, maar dat ie gewoon niet eens meer opstart vind ik wel erg bizar. En mensen hier zetten er gewoon 1.4v op?
Heb em nog in een ander computer gestopt: start ook niet op...heb in totaal amper 3 dagen van m'n LE kunnen genieten
en ik was zo blij dat BF2 zo soepel liep.
zit te twijfelen of ik nu weer een LE neem, durf bijna te wedden dat ik dan niks kan unlocken
misschien maar even wachten op verdere prijsdaling van de GT.
Heb em nog in een ander computer gestopt: start ook niet op...heb in totaal amper 3 dagen van m'n LE kunnen genieten

zit te twijfelen of ik nu weer een LE neem, durf bijna te wedden dat ik dan niks kan unlocken

[ Voor 11% gewijzigd door Terryb47 op 17-06-2005 21:01 ]
Een echte 6800 Ultra voor €299,-
www.alternate.de
(voor een paar tientjes meer ook .nl)
PCI-X €333,-
dat is niet duur!
www.alternate.de
PCI-X €333,-
dat is niet duur!
't was inderdaad m'n voeding, ik kreeg ook allemaal rare geheugen fouten maar na 12 uur memtest86 te hebben gedraai zonder fouten ben ik toch maar eens gaan kijken naar de voeding, 'k heb nu m'n videokaart op een aparte voeding van 230 watt aangesloten en ik heb nergens meer last van
Even mierenneukenmaurits82 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:01:
Een echte 6800 Ultra voor €299,-
www.alternate.de
PCI-X €333,-
dat is niet duur!
Jaja, het is mierenneuken
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
vraag je: hebben jullie ook zo'n alluminium (of metaal, 'k weet niet wat het is) strip aan de zijkant van je kaart? ik heb dit namelijk wel, maar op alle foto's zie ik deze kaart zonder strip
Kerel ik kan je vertellen dat het altijd wat is met het aanpassen van het koelsysteem. Een aantal maanden geleden probeerde ik een temperatuursensor op de gpu core te plaatsen. echt een pielledinkie van 4 mm breed en 0,1 mm dik, maar het was wel voldoende om de core zó los te koppelen van de koeling dat ie te warm werd, en FIZZZZ pc uit en basta. Ik wist echt niet wat er was eerst, daarom kreeg ik ook een nieuwe van paradigit. Later bleek dat die sensor de schuldige wasTerryb47 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:01:
Waarschijnlijk zelfde gebeurt bij jou
gecondoleerd
Hmm, ik weet vrijwel zeker dat ie goed erop zat, want voor het flashen heb ik er ook nog BF mee gespeeld. na het flashen heb ik ook naar temperatuur gekeken, was gewoon 47C, pas middenin het benchen was ie ermee gekapt, ik was even naar de keuken en toen ik terug kwam stond m'n PC uit.
ach ja, ik moet het nu maar doen met m'n 9700pro, €300 voor een Ultra is een mooi prijsje, maar aangezien ik nu al 150euries heb verspeeld
- ben blij dat het geen duurdere kaart was, want gewoonlijks flash/mod ik die ook zomaar.
ach ja, ik moet het nu maar doen met m'n 9700pro, €300 voor een Ultra is een mooi prijsje, maar aangezien ik nu al 150euries heb verspeeld
Verwijderd
Volgende week bij mycom, Asus V9999 GE (gamers edition) 199 euro, dit is een non ultra PCB (2 molex aansluitingen), 256 mb GDDR3 geheugen op 1 ghz, 12 pipelines, 5 vs. Echt megacheap. Hopelijk heb je er dan nog een met goede pipelines en vertexshaders. Kan je hem zo overzetten en klokken naar een ultra deluxe met een vf700!!!
woei, heb net het krantje erbij gepakt: wedden dat ze maar 10stuks of zo hebben, en dan na 30minuten in de rij te hebben gestaan, nadat ze in hun computer hebben gekeken: niet op voorraad
Ehm...je moet zo'n sensortje ook niet OP de core plaatsen, maar er vlak naast! (en met wat koelpasta contact leggen bv.) Wat dacht jij dan? Als je dat ding erop plakt, tussen core en koelblok krijg je nooit meer goed contact. Core en blok moeten naadloos sluiten en liefst perfect glad zijn. Hier mag je NOOOIT wat tussenstoppen. Als je dit ook maar iets verstoort: zeg maar dag met je handje.XanderDrake schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:53:
[...]
Kerel ik kan je vertellen dat het altijd wat is met het aanpassen van het koelsysteem. Een aantal maanden geleden probeerde ik een temperatuursensor op de gpu core te plaatsen. echt een pielledinkie van 4 mm breed en 0,1 mm dik, maar het was wel voldoende om de core zó los te koppelen van de koeling dat ie te warm werd, en FIZZZZ pc uit en basta. Ik wist echt niet wat er was eerst, daarom kreeg ik ook een nieuwe van paradigit. Later bleek dat die sensor de schuldige was.
Zeg, moeten we nog aan een nieuw Deeltje beginnen of dit maar laten doodbloeden?
Ik heb geen krantje binnen gehad, waar kan je het vinden dan? Ook in Utrecht??Terryb47 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:46:
woei, heb net het krantje erbij gepakt: wedden dat ze maar 10stuks of zo hebben, en dan na 30minuten in de rij te hebben gestaan, nadat ze in hun computer hebben gekeken: niet op voorraad
Moet je ook weer je computer meenemen??Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:47:
Jawel, hij is wel goed verkrijgbaar, werk zelf bij mycom.
*zucht* geloof me, ik weet het.-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 08:34:
[...]
Ehm...je moet zo'n sensortje ook niet OP de core plaatsen, maar er vlak naast!
zeg jij maarZeg, moeten we nog aan een nieuw Deeltje beginnen of dit maar laten doodbloeden?
YAY klinkt goed. Ik ga ff googlen of je die kan unlockenVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:40:
Volgende week bij mycom, Asus V9999 GE (gamers edition) 199 euro
[edit]

is het deze kaart? dit is de V9999 GE iig! Geldt de actie voor heel Nederland? En hoelang?
GEIL!!!!
[ Voor 14% gewijzigd door XanderDrake op 18-06-2005 12:09 ]
Dit topic is gesloten.