[BBG:mei] High-end gamesysteem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
De Best Buy Guide voor mei zit er weer aan te komen en voor het High-end gamesysteem met een budget van € 2000,- leek de onderstaande configuratie mij wel geschikt:

ProductPrijs
ProcessorAMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)€ 245,84
MoederbordAsus A8N-SLi, nForce4 SLi€ 124,75
KoelerZalman CNPS7000B-Cu€ 32,50
Geheugen2 x 512MB PC3200 DDR (Infineon Original)€ 86,-
VideokaartSapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3€ 449,07
GeluidskaartCreative Soundblaster Audigy 2 ZS€ 52,99
NetwerkcontrollernVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller
Harde schijfMaxtor DiamondMax 10 200GB 8MB NCQ€ 93,-
Dvd-branderNEC ND-3520 16x€ 46,50
Dvd-spelerLite-On 16x48x, LTD-166S€ 20,99
Flash-lezerApacer Embedded Card Reader 15 in 1€ 13,-
Draagbare opslagUSB-Stick 256MB PenDrive€ 22,-
BehuizingAntec Performance One P160€ 107,49
VoedingTagan TG480-U01 480W€ 77,98
VentilatorCooler Master SAF-S12-E1€ 10,-
MonitorSamsung Syncmaster 913N 19"€ 355,-
LuidsprekersLogitech Z-5300€ 149,95
HeadsetPlantronics Audio 90€ 33,80
ToetsenbordLogitech Media Keyboard€ 18,61
MuisLogitech MX1000 Laser Cordless Mouse€ 55,-
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 1.994,47
  • Op het gebied van processors, mobo's, geluids- en videokaarten is weinig nieuws gebeurd, dus die zijn vrijwel hetzelfde. Er is alleen gekozen voor een non-deluxe A8N, aangezien de meerwaarde van de deluxe-versie erg laag is voor gamers (extra RAID-controller, tweede lan-poort, extra firewire, enz). Voor de deluxe schijnen wel meer bios'en uit te komen waarmee beter overgeklokt kan worden.
  • Harde schijf is weer een Maxtor Diamondmax 10 200GB aangezien het prestatieverschil met de 250GB minimaal is en deze per GB een stuk goedkoper is. Ook de Hitachi-schijven komen qua prijs en prestaties niet echt in de buurt.
  • Geen floppydrive (niet nodig voor SATA, niet nodig voor bios-updates en anders heeft iedereen er wel tijdelijk een liggen) maar een flash-lezer.
  • Antec-behuizing van alu, komt erg goed uit de tests (stil, koel en praktisch).
  • Voeding van Targan, schijnt ook vrij goed te zijn voor zijn prijs.
  • De Samsung Syncmaster 913N is een stuk goedkoper dan de Benq en presteert vrijwel gelijk (zelfde panel).
  • Iets serieuzere speakers van Logitech (paste dit keer wel in het budget).
  • Lekkere ramplank van Logitech en een MX1000 omdat dit een erg fijne en precieze muis is, die geen last heeft van lag door de RF-verbinding (hebben de meeste muizen van Logitech al jaren geen last meer van).
Mochten jullie nog ideeën of commentaar hebben, dan hoor ik dat graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28

Aight!

'A toy robot...'

Logitech Ultra Flat X niks?Kost iets meer, ziet wel zeer strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
Waarom word er in de BBG nooit rekening gehouden met de kosten van de besturingsysteem?

Laat maar snap de reden al!

[ Voor 25% gewijzigd door IceClub op 30-04-2005 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

| Videokaart |
Ik zou een NVidia GeForce 6800 GT (256 MB) nemen ipv. de Radeon.
Welk merk je neemt, maakt niet zo veel uit....
Het is ietsjes goedkoper en je kunt, als de prijzen nog meer gezakt zijn, er nog een bij kopen om in SLI te plaatsen... ;)

| Harddisk |
Western Digital Raptor 74 GB (10.000 rpm) - voor systeem
Hitachi Deskstar 7K250 250 GB (7200 rpm) Serial ATA - voor data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Waarom is er gekozen voor een SLi moederbord in combinatie met een ATi videokaart? SLi heeft dan geen nut, een betere optie zou de Asus A8N-E zijn voor €100, of een SLi compatible nVidia videokaart.

Het nut van een DVD-speler én DVD-brander ontgaat mij ook.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD speler en DVD brander:
[ulist]
• Voor het gewone werk gebruik je de speler, die is goedkoper, waarschijnlijk simpeler dan de brander, en dus spaar je de brander. Die is duurder om te vervangen, en waarschijnlijk een stuk gevoeliger.
• 1-op-1 kopiëren van bepaalde media werkt best lekker
[/ulist]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

silentsnow schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 09:25:
Waarom is er gekozen voor een SLi moederbord in combinatie met een ATi videokaart? SLi heeft dan geen nut, een betere optie zou de Asus A8N-E zijn voor €100, of een SLi compatible nVidia videokaart.

toen ik het las dacht ik exact het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 14-09 17:54
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 09:31:
DVD speler en DVD brander:
[ulist]
• Voor het gewone werk gebruik je de speler, die is goedkoper, waarschijnlijk simpeler dan de brander, en dus spaar je de brander. Die is duurder om te vervangen, en waarschijnlijk een stuk gevoeliger.
• 1-op-1 kopiëren van bepaalde media werkt best lekker
[/ulist]
Het eerste argument slaat op... heel weinig :P En het tweede, ja ik kan me er wel in vinden, maar hoe vaak maken we nog een kopie van een bestaand schijfje tegenwoordig? Zelfs Jan Modaal haalt zijn games en muziek van het internet om ze daarna op CD/DVD te branden.

Enkel een DVD brander is imo voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

1-op-1 branden is toch wel relaxed hoor. Dus ik vind het zo gek nog niet...
Maar ja, we zijn tweakers, we kunnen toch zelf wel bepalen wat we nodig hebben/willen & de BBG als 'n indicatie gebruiken? :)

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met de anderen eens dat alleen DVD brander voldoende is, de meerwaarde van DVD speler is echt verwaarloosbaar. Die 20,99 Euro kun je ergens anders insteken, voorts is de moederbord van Asus SLI niet nodig omdat ATI geen SLI heeft of je vervangt ATI door NVIDIA 6800GT, want dan kan de koper van dat systeem in de toekomst nog 1 graka bijprikken als extra upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:56
Draagbare opslag USB-Stick 256MB PenDrive € 22,-

Is dit zo hard nodig??

Er zit geen mp3 functie op gok ik, anders was hij wel iets duurder.
En wat past op 256 MB?

En heb je niet toevallig een usb-stickie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Aight! schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 02:07:
Logitech Ultra Flat X niks?Kost iets meer, ziet wel zeer strak uit.
Dit toetsenbord heeft laptoptoetsen en er zijn genoeg mensen die dat erg beroerd vinden gamen (en daar draait het bij dit systeem toch eigenlijk allemaal om). Daar komt bij dat een toetsenbord erg persoonlijk is en dat mensen eigenlijk zelf maar een exemplaar moeten uitzoeken. Door een tobo van rond de 20,- te nemen, houd je er toch rekening mee in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

en waarom geen dfi bord met tccd geheugen oid....als 2000 euro uitgeeft neem ik aan dat 80% daarvan ook wel weet wat overclocken is...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 21:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Naar mijn mening hoort er geen draadloze muis bij een high-end game systeem.

De MX1000 heeft nog wel degelijk een irritante lag. Dit is te merken wanneer je de muis oppakt en weer neerzet om door te muizen.

Voor een high-end gamesysteem kies je een high-end game muis :) Dus de Logitech MX518 of een Razer Diamondback.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Is een Raptor vandaag de dag niet wat voor de BBG. 36GB +160 GB. En een 6800ultra ipv Rad./

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 02:29:
| Videokaart |
Ik zou een NVidia GeForce 6800 GT (256 MB) nemen ipv. de Radeon.
Welk merk je neemt, maakt niet zo veel uit....
Het is ietsjes goedkoper en je kunt, als de prijzen nog meer gezakt zijn, er nog een bij kopen om in SLI te plaatsen... ;)
De X850 presteert een stuk beter dan de 6800GT (over het algemeen) en dat is van kaarten in SLI-opstelling lang niet altijd te zeggen. Het moet dus in de toekomst nog blijken of de makers van games ook meer rekening met SLI gaan houden en daarom is vooralsnog gekozen voor een systeem met een kaart.
| Harddisk |
Western Digital Raptor 74 GB (10.000 rpm) - voor systeem
Hitachi Deskstar 7K250 250 GB (7200 rpm) Serial ATA - voor data
Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) € 155,-
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) € 125,-

Dat is dus in totaal 280,-; drie keer zoveel als een enkele Diamondmax 10 200GB en er is ook nog een budget waar we op moeten letten :/. Het schijnt dat de T7K250 wel net iets sneller is dan de Maxtor, dus ik zal kijken of ik deze er nog in kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
silentsnow schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 09:25:
Er is niet voor een SLI-moederbord gekozen voor de SLI, maar omdat dit gewoon een erg goed en compleet bord is, waar de A8N-E bijvoorbeeld niet aan kan tippen. Daar komt bij dat de X850 gewoonweg sneller is dan de verschillende 6800-kaarten tegen een scherpere prijs.
In eerdere BBG's waren er altijd genoeg mensen die dit graag wilden voor het kopieren van cd's en dvd's. Ikzelf vind het ook niet reuze nuttig, maar voor die 1% van het budget doe ik niet moeilijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Roodey schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:27:
Draagbare opslag USB-Stick 256MB PenDrive € 22,-

Is dit zo hard nodig??

Er zit geen mp3 functie op gok ik, anders was hij wel iets duurder.
En wat past op 256 MB?

En heb je niet toevallig een usb-stickie liggen?
Ach het is een beetje vaste prik om er ook een flash-unit bij te doen door het ontbreken van de floppydrive en zoals bekend is de BBG alleen een indicatie, dus je hoeft er geen rekening mee te houden (zie het als een reminder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom word er niet meer gekozen voor 2 harddisks die dan in RAID kunnen draaien? In eerdere BBG's werd daar wel voor gekozen, en de prestatiewinst is het toch wel waard?

Die extra harde schijf is makkelijk te financieren door die LCD te ditchen, die LCD is veel te duur en bied weinig voordelen, zeker voor gamers. Misschien kan op de videokaart ook wat bezuinigd worden. Videokaarten die meer dan EUR 400 kosten lijken mij wat overdreven, hoewel je als gamer daar misschien niet zo snel op zou willen bezuinigen.

Wel een goede keuze om voor de Logitech Z-5300 te kiezen i.p.v. die Creative speakerset. Maar daar staat tegenover dat het mij wat minder verstandig lijkt om voor de MX1000 te kiezen, waarom niet de MX518?

Verder nog een vraag, dat Infineon geheugen, is dat nou wel goed te overklokken? Want dat lijkt mij ook wel belangrijk voor een gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
HeefStan schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:50:
en waarom geen dfi bord met tccd geheugen oid....als 2000 euro uitgeeft neem ik aan dat 80% daarvan ook wel weet wat overclocken is...
De mensen die overklokken hebben dan ook geen BBG nodig over het algemeen en daarom is het een beetje overkill om allemaal dure overklokhardware erin te bouwen (waar de gemiddelde lezer/gebruiker van de BBG toch niet echt op zit te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Kheldar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:05:
[...]
De X850 presteert een stuk beter dan de 6800GT (over het algemeen) en dat is van kaarten in SLI-opstelling lang niet altijd te zeggen. Het moet dus in de toekomst nog blijken of de makers van games ook meer rekening met SLI gaan houden en daarom is vooralsnog gekozen voor een systeem met een kaart.
[...]

Dat is dus in totaal 280,-; drie keer zoveel als een enkele Diamondmax 10 200GB en er is ook nog een budget waar we op moeten letten :/. Het schijnt dat de T7K250 wel net iets sneller is dan de Maxtor, dus ik zal kijken of ik deze er nog in kan krijgen.
Maar het gaat toch om performance en niet om kwantiteit ? hiermee doel ik op de HD oplossing.
En kan voor een gamer niet gekozen worden voor een 17" Iiyama TFT 10ms á € 256,-

[ Voor 7% gewijzigd door FDMK op 30-04-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Kheldar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:10:
[...]
Er is niet voor een SLI-moederbord gekozen voor de SLI, maar omdat dit gewoon een erg goed en compleet bord is, waar de A8N-E bijvoorbeeld niet aan kan tippen. Daar komt bij dat de X850 gewoonweg sneller is dan de verschillende 6800-kaarten tegen een scherpere prijs.
Welke features heeft de A8N-SLI die bij de A8N-E ontbreken, behalve SLI?

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:43
volgens de asus site de firewire (maar dat zou ook een voutje kunnen zijn) verder zie ik ook niks

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

r_jansen86 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:33:
volgens de asus site de firewire (maar dat zou ook een voutje kunnen zijn) verder zie ik ook niks
Firewire zit als het goed is ook op de Audigy 2 ZS geluidskaart :)

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
silentsnow schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:28:
[...]

Welke features heeft de A8N-SLI die bij de A8N-E ontbreken, behalve SLI?
Ho, sorry, ik haalde de A8N-E even door de war met de A8V-E. De A8N-E is idd ook een interessante kandidaat, maar ik ben nog maar weinig reviews over dit bord tegengekomen en zou dus niet weten of deze net zo goed presteert zijn SLI-broertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
spyros schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:21:
[...]

Maar het gaat toch om performance en niet om kwantiteit ? hiermee doel ik op de HD oplossing.
En kan voor een gamer niet gekozen worden voor een 17" Iiyama TFT 10ms á € 256,-
Het gaat om een goede balans tussen prijs, prestaties en kwantiteit van alle producten die in het systeem moeten komen. Die harde schijven zijn qua prestaties prima in orde, maar de prijs is (miz) buiten proporties. Ook het terugschakelen naar een 17"-scherm is eigenlijk not done (in vrijwel elke review wordt weer benadrukt dat 19" geniaal is voor gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou in plaats van de nec 3520a een 3540 nemen kost mischien 10 euro duurder maar dan heb je oook wat snellere brander >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:18:
Waarom word er niet meer gekozen voor 2 harddisks die dan in RAID kunnen draaien? In eerdere BBG's werd daar wel voor gekozen, en de prestatiewinst is het toch wel waard?
Klopt, de prestatiewinst is erg interessant. Raid0 heeft echter ook een keer zijde: als er een schijf kapot gaat ben je meteen de data van twee schijven kwijt. Backuppen helpt hier vaak niet echt tegen, want die 400GB heb je vaak niet voor niets helemaal vol staan. Ook raid5 is geen ideale oplossing omdat deze vaak een aardige aanslag op de prestaties vormt (en er nog een extra schijf voor nodig is).
Die extra harde schijf is makkelijk te financieren door die LCD te ditchen, die LCD is veel te duur en bied weinig voordelen, zeker voor gamers.
Een 19" lcd staat gelijk aan ongeveer een 20+ CRT, deze beginnen in de pricewatch bij 380,- waardoor je daar totaal geen budget vandaan kan halen. De Samsung heeft echter ook, naast de kijkhoek, vrijwel dezelfde eigenschappen als een CRT.
Misschien kan op de videokaart ook wat bezuinigd worden. Videokaarten die meer dan EUR 400 kosten lijken mij wat overdreven, hoewel je als gamer daar misschien niet zo snel op zou willen bezuinigen.
Bij een budget van 2000,- voor een gamesysteem is de beste videokaart eigenlijk een must. Er zijn zeker kaarten die een interessantere prijs-prestatieverhouding hebben, maar dat is iets van bij de videokaart in dit systeem veel minder meeweegt.
Wel een goede keuze om voor de Logitech Z-5300 te kiezen i.p.v. die Creative speakerset. Maar daar staat tegenover dat het mij wat minder verstandig lijkt om voor de MX1000 te kiezen, waarom niet de MX518?
Met de muis is het net zoals met het tobo; het is erg persoonlijk. Bij de verantwoording van de MX1000 zullen de MX518 en de Razor echter ook zeker genoemd worden.
Verder nog een vraag, dat Infineon geheugen, is dat nou wel goed te overklokken? Want dat lijkt mij ook wel belangrijk voor een gamer.
Het is zeker iets over te klokken, maar niet wereldschokkend. Geheugen dat geschikt is voor serieus overklok werk, is al snel twee keer zo duur als normaal geheugen. Zoals eerder gezegd zullen echte overklokkers de BBG (waarschijnlijk) ook niet gebruiken voor hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er specifieke redenen voor het kiezen van die(TG480-U01) voeding?

Waarom een sli bord en waarom een asus?

Waarom een ati kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:49:
Zijn er specifieke redenen voor het kiezen van die(TG480-U01) voeding?

Waarom een sli bord en waarom een asus?

Waarom een ati kaart?
die dingen zijn allemaal al 3 keer gevraagd. 8)7
maar de voeding heeft gewoon een goede prestatie voor redelijke prijs, veel aansluitingen en is vrij stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Kheldar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:00:
Een 19" lcd staat gelijk aan ongeveer een 20+ CRT, deze beginnen in de pricewatch bij 380,- waardoor je daar totaal geen budget vandaan kan halen. De Samsung heeft echter ook, naast de kijkhoek, vrijwel dezelfde eigenschappen als een CRT.
Mag ik jullie wijzen op een nieuwkomer die wel eens de vervanger kan worden van de 913N: Xerox X7-19i. Kijk voor meer info naar de laatste 100 reacties van dit topic:

[rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 4[/rml]

En bijvoorbeel deze reactie van een monitor-goeroe:
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Dat zijn mooie schermen ja.

Ik heb die 17" in dual setup

pics @ hier \o/ ;)

verder niet veel aan te merken op de BBG.

Stilte was niet echt van belang?

Wel een zalman op de cpu, maar op het mobo zon k*t 40mm koelertje laten zitten?
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/NVIDIA/SLI/nf4.jpg

Maybe ook maar een zalman pasieve heatsink aanraden? kost nu nog maar iets van 7 euro ;)

En als je dan toch bezig bent voeg dan meteen een HP-80C ofzo toe :P

btw ook een goed idee om de laptop bbg's op de fp te plaatsen? :)

[ Voor 61% gewijzigd door Roberto op 30-04-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Jammer dat alleen de Nvidia controller SATA II ondersteunt en daarmee ook NCQ.
Zonder de deluxe versie dus geen NCQ voor de Dmax 10.
De nieuwe samsung series zou trouwens ook een interessante kandidaat kunnen zijn. Doet qua snelheid niet onder voor de maxtor en is geweldig stil.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de snelle reactie. Maar ik vraag me toch af hoe groot dat risico op dataverlies met RAID0 is. Ik heb zelf in de 6 jaar dat ik PC's gebruik nog nooit last gehad van een defecte harde schijf (alleen van ouderdom dan, maar dat telt niet mee).

Wat die LCD betreft, je bedoelt dat bij een 19 inch LCD een groter gedeelte werkelijk bruikbaar is als beeld dan bij een 19 inch CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:15:
Ok, bedankt voor de snelle reactie. Maar ik vraag me toch af hoe groot dat risico op dataverlies met RAID0 is. Ik heb zelf in de 6 jaar dat ik PC's gebruik nog nooit last gehad van een defecte harde schijf (alleen van ouderdom dan, maar dat telt niet mee).

Wat die LCD betreft, je bedoelt dat bij een 19 inch LCD een groter gedeelte werkelijk bruikbaar is als beeld dan bij een 19 inch CRT?
www.google.nl 8)7

Het antwoord kun je zelfs hier op GoT vinden ;)
ja tuurlijk is het groter (zo, nou hoef je ook niet te zoeken :+)
bij een CRT telt de omhuizing ook mee.

Mijn 17" Iyama CRT is kleiner dan mijn Xerox tft's of mijn E-431SB

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 30-04-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:15:
Jij niet, lucky you ;). Maar je begrijpt vast dat er heus wel wat risico's aan verbonden zijn en er vaak genoeg raid array's naar de [censuur] gaan door een kapotte HD :)
Wat hij bedoelt weet ik uiteraard niet, maar het bruikbare oppervlakte bij een LCD is idd groter. Daarnaast is een TFT stukken scherper (ja ja, een crt kan ook scherp zijn, maar bij naast een LCD blijft een CRT nergens meer) wat voor een gamer toch aantrekkelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
We Are Borg schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:19:
[...]

Jij niet, lucky you ;). Maar je begrijpt vast dat er heus wel wat risico's aan verbonden zijn en er vaak genoeg raid array's naar de [censuur] gaan door een kapotte HD :)

[...]

Wat hij bedoelt weet ik uiteraard niet, maar het bruikbare oppervlakte bij een LCD is idd groter. Daarnaast is een TFT stukken scherper (ja ja, een crt kan ook scherp zijn, maar bij naast een LCD blijft een CRT nergens meer) wat voor een gamer toch aantrekkelijk is :)
T' enige nadeel van een TFT blijft voor mij toch echt de kleurweergave.
een reponse time van 20 ms kan ik nog mee leven (mijn T42 zijn flexview heeft 35ms :X das niet leuk) maar dat kleuren niet kloppen baal ik toch flink van.
zwart is altijd grijs. speel jij maar een doom 3, of een donkere CS:S map.
Dan moet ik iedere keer mijn TFt instellingen veranderen omdat ik anders niks zie.

Nu game ik zelf bijna niet meer, maar er zijn dus ook nadelen aan zon tft verbonden :)
verder ben ik het met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Kheldar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:00:
[...]
Klopt, de prestatiewinst is erg interessant. Raid0 heeft echter ook een keer zijde: als er een schijf kapot gaat ben je meteen de data van twee schijven kwijt. Backuppen helpt hier vaak niet echt tegen, want die 400GB heb je vaak niet voor niets helemaal vol staan. Ook raid5 is geen ideale oplossing omdat deze vaak een aardige aanslag op de prestaties vormt (en er nog een extra schijf voor nodig is).
[...]
En als je 1 schijf hebt en die gaat kapot ben je ook alles kwijt, beetje een foute reden om niet voor raid te kiezen lijkt mij. Ook kan je voor 2x120gig kiezen, heb je ongeveer dezelfde opslagcapaciteit maar wel sneller, dus dan is je backup van 400 gig argument ook waardeloos. Bovendien hoef je vaak langena niet alles te backuppen, alleen je belangrijke files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:18
De kans op data verlies is met RAID0 wel 2x zo groot als met 1 enkele schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Naar mijn weten hoort een high-end systeem betrouwbaar te zijn (een low-end systeem natuurlijk ook). Daarom zou ik kiezen voor een Seagate Barracuda 7200.8 SATA schijf van ongeveer dezelfde grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hielko schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:52:
De kans op data verlies is met RAID0 wel 2x zo groot als met 1 enkele schijf.
Ja duh :P
Maar ik verkoop op dag basis zon 5 maxtors + 1 wd
hiervan heb ik in 8 maanden maar 3 terug gezien (3x maxtor)

Ik denk dat je raid 0 dus wel veilig kunt gebruiken, zolang je maar zorgt dat je e-mails of mijn documenten ook naar een andere schijf geschreven wordt.
Hang er dus bv nog een 10gb disk in.
Dan is het net zo veilig als Raid 1 maar wel een stuk sneller :)

Ik durf in m'n workstation atm wel raid 0 te draaien (doe het btw niet :P) want 2 jaar geleden waren igg de laatste grote probleem hdd's op de markt.

(ik heb ook nog een deathstar 75 :P maar hij werkt nog perfect :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
André schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:01:
[...]

Mag ik jullie wijzen op een nieuwkomer die wel eens de vervanger kan worden van de 913N: Xerox X7-19i. Kijk voor meer info naar de laatste 100 reacties van dit topic:

[rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 4[/rml]

En bijvoorbeel deze reactie van een monitor-goeroe:
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]
Dat zijn idd ook bling bling schermen, maar wel weer een beetje duur... omdat dit een gamesysteem is, houd ik de Samsung erin en zal in de uiteindelijke verantwoording ook zeker de Xerox aanraden voor wie meer wil dan alleen gamen.
RS_003 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:11:
Dat zijn mooie schermen ja.

Ik heb die 17" in dual setup

pics @ hier \o/ ;)

verder niet veel aan te merken op de BBG.

Stilte was niet echt van belang?

Wel een zalman op de cpu, maar op het mobo zon k*t 40mm koelertje laten zitten?
[afbeelding]

Maybe ook maar een zalman pasieve heatsink aanraden? kost nu nog maar iets van 7 euro ;)
Het ding maakt idd herrie (was bij de vorige BBG in het MM-systeem ook een probleem), dus ik zal de NB47J zeker vermelden.
En als je dan toch bezig bent voeg dan meteen een HP-80C ofzo toe :P
De 80C houdt de X850 denk ik niet koel >:) en de VF700 past niet in het budget :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
waarom dan bv geen
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pic500/351156.jpg
Chieftec dragon ? :)

Die heeft precies op de hoogte van het AGP slot een 80mm fan hole, standaard krijg je er een erg stille fan bij.
Ik heb nml die kast ;) en hier wordt mijn 9700 @ pro (bios mod) niet eens warm met de HP-80C omdat de fan @ 1500 rpm er over blaast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
RS_003 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:25:
[...]

T' enige nadeel van een TFT blijft voor mij toch echt de kleurweergave.
een reponse time van 20 ms kan ik nog mee leven (mijn T42 zijn flexview heeft 35ms :X das niet leuk) maar dat kleuren niet kloppen baal ik toch flink van.
zwart is altijd grijs. speel jij maar een doom 3, of een donkere CS:S map.
Dan moet ik iedere keer mijn TFt instellingen veranderen omdat ik anders niks zie.
Dit schijnt dus bij die nieuwe schermen heel erg mee te vallen (als ze goed gecallibreerd worden):
To our great surprise, the L90D+'s color rendering is excellent. Marketed as a gamer's monitor, the L90D+ has color fidelity that matches the best CRT monitors! It's simply excellent, and in fact very close to the quality you get with MVA panels, but without the slowness.
En deze heeft hetzelfde panel als de Samsung:
Calibration was no sweat for the 913N - 95% of the colors were perfect, a really excellent result. In the dark colors, the DeltaE was never above 2.4 - only VA monitors have been able to boast that kind of performance until now.
anton121 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:04:
Naar mijn weten hoort een high-end systeem betrouwbaar te zijn (een low-end systeem natuurlijk ook). Daarom zou ik kiezen voor een Seagate Barracuda 7200.8 SATA schijf van ongeveer dezelfde grote.
Ik heb ook genoeg Seagates terug zien komen (eigenlijk komen deze bij ons het meeste terug :/ ), dus die 5 jaar garantie zegt ook nie talles. Daar komt nog bij dat Seagates relatief traag zijn (maar daardoor wel lekker stil).

[ Voor 28% gewijzigd door Kheldar op 30-04-2005 20:54 . Reden: Gekke quote door React ofzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
RS_003 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:45:
waarom dan bv geen
[afbeelding]
Chieftec dragon ? :)

Die heeft precies op de hoogte van het AGP slot een 80mm fan hole, standaard krijg je er een erg stille fan bij.
Ik heb nml die kast ;) en hier wordt mijn 9700 @ pro (bios mod) niet eens warm met de HP-80C omdat de fan @ 1500 rpm er over blaast :)
Ik ben dit keer een beetje voor de profi alu kast met lekkere voeding gegaan omdat deze toch vaak meedere systemen meegaan (kast in miz ook erg persoonlijk ivm uiterlijk). Gelukkig is er ook een fan voor de 80C beschikbaar van Zalman die (vrijwel) hetzelfde effect heeft. De X850 is echter een mini kerncentrale die serieus meer warmte produceert dan een 9700 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Kheldar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:52:
[...]
Dit schijnt dus bij die nieuwe schermen heel erg mee te vallen (als ze goed gecallibreerd worden):
[...]
En deze heeft hetzelfde panel als de Samsung:
[...]

[...]
Het was meer een reactie op een user dan op de BBG. Want zoals je inderdaad aantoont is het door jou gekozen scherm perfect. Ik had het dus meer over TFT's in het algemeen, want dit is natuurlijk maar 1 scherm ;) en er zijn veel meer pannels op de markt.

Gaan jullie ooit onze laptop bbg's ook nog op de fp plaatsen? en wat vind je van het idee om een gadget bbg te schrijven? :)
Kheldar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:57:
[...]

Ik ben dit keer een beetje voor de profi alu kast met lekkere voeding gegaan omdat deze toch vaak meedere systemen meegaan (kast in miz ook erg persoonlijk ivm uiterlijk). Gelukkig is er ook een fan voor de 80C beschikbaar van Zalman die (vrijwel) hetzelfde effect heeft. De X850 is echter een mini kerncentrale die serieus meer warmte produceert dan een 9700 Pro.
Ow, dus ze worden zelfs te warm om gekoeld te worden met de HP-80D en fan? :) dat wist ik niet.
Ik heb zelf ervaring met ati's tot 9800XT en in m'n shop tot X600 en daar kan het wel mee :)

[ Voor 38% gewijzigd door Roberto op 30-04-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
RS_003 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:58:
[...]

Ow, dus ze worden zelfs te warm om gekoeld te worden met de HP-80D en fan? :) dat wist ik niet.
Ik heb zelf ervaring met ati's tot 9800XT en in m'n shop tot X600 en daar kan het wel mee :)
Gezien de enorme koelconstructie die erop gebouwd is, zou ik het er niet op gokken (maar misschien kan het net).

En nog even een update van het systeem zoals het er nu uitziet:
ProductPrijs
ProcessorAMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)€ 245,84
MoederbordAsus A8N-SLi, nForce4 SLi€ 124,75
KoelerZalman CNPS7000B-AlCu€ 23,60
Geheugen2 x 512MB PC3200 DDR (Infineon Original)€ 86,-
VideokaartSapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3€ 449,07
GeluidskaartCreative Soundblaster Audigy 2 ZS€ 55,-
NetwerkcontrollernVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller
Harde schijfHitachi Deskstar T7K250, 250GB€ 125,-
Dvd-branderNEC ND-3520 16x€ 46,-
Flash-lezerApacer Embedded Card Reader 15 in 1€ 13,-
Draagbare opslagUSB-Stick 256MB PenDrive€ 22,-
BehuizingAntec Performance One P160€ 107,49
VoedingTagan TG480-U01 480W€ 77,90
VentilatorCooler Master SAF-S12-E1€ 10,-
MonitorSamsung Syncmaster 913N 19"€ 355,-
LuidsprekersLogitech Z-5300€ 150,50
HeadsetPlantronics Audio 90€ 33,80
ToetsenbordLogitech Media Keyboard€ 18,61
MuisLogitech MX1000 Laser Cordless Mouse€ 55,-
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 1.998,56
  • De AlCu-uitvoering van de 7000B (Cu is misschien wat overkill over de 3500+)
  • Hitachi T7K250 ipv Maxtor Diamondmax 10
  • Geen dvd-speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Kheldar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 01:33:
...
• Geen floppydrive (niet nodig voor SATA, niet nodig voor bios-updates en anders heeft iedereen er wel tijdelijk een liggen) maar een flash-lezer....
Ik heb een floppy-drive met ingebouwde x-in-1 kaart-lezer. Dan heb je beide, en de floppy-aansluiting zit toch op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
A_L schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:12:
[...]

Ik heb een floppy-drive met ingebouwde x-in-1 kaart-lezer. Dan heb je beide, en de floppy-aansluiting zit toch op het moederbord.
Dat is idd wel een grappige oplossing, jammer genoeg staat deze of een vergelijkbaar product niet in de pricewatch, waardoor hij eigenlijk niet geschikt is voor in een BBG. Daar komt nog bij dat hij misschien een beetje aan de prijzige kant is; een losse flash-lezer en floppy drive zijn goedkoper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
EDIT: Ik beter lezen :P

Maar ik zouw ook zoals al eerder is gezegt Nvidia kaart erin doen in verband met SLI

[ Voor 59% gewijzigd door Cyrus The Virus op 01-05-2005 01:13 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me volledig aan bij Silentsnow en stel ik je dus dezelfde vraag :
Waarom kies je dan een SLI moederbord.....als je daar geen gebruik van maakt..?
Neem dan meteen een non-SLI nForce 4 moederbord, wat overigens wel duurder is...
Ik heb in mijn XPS 2 (notebook) van Dell een 6800, weliswaar de 6800 Go Ultra (dús geen GT), maar ik ben zéér te spreken over deze kaarten. :*)
Ik heb hier een grafiekje van Tom's Hardware waaruit blijkt dat SLI gewoon je van hèt is....!
Als je praat over een High-End systeem dan is dit ècht een must..!......krik desnoods het budget op naar € 2500,- :9

Afbeeldingslocatie: http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/images/image002.gif
Al met al past het wèl binnen een budget van € 2500,- :9
En je hebt een monster van een systeem, want de (10000rpm, SATA, 8MB) Raptor is gewoon de snelste ter WERELD...!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
[...]
Al met al past het wèl binnen een budget van € 2500,- :9
En je hebt een monster van een systeem, want de (10000rpm, SATA, 8MB) Raptor is gewoon de snelste ter WERELD...!! _/-\o_
Tis wel een drukte-schoppertje :) Neem er geen als je een houtenplafond heb icm met kast op de grond.
Je hoort m beneden nl ook :)
Maar de prestatie winst is echt de moeite waard in een game sys

[ Voor 9% gewijzigd door FDMK op 01-05-2005 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik vind het goed dat die Maxtor Diamondmax 10 vervangen is door iets anders, deze harde schijven staat in GoT bekend voor hun compartibiliteitstroubles met mobo's en niet iedereen heeft zin harde schijven te flashen. Het moet uit de doos al goed werken, Hitachi's zijn lekker snel in hun klasse (7200rpm), maar uiterst moeilijk te verkrijgen in België. Maxtors worden bijna op elke straathoek verkocht, WD's zijn al wat zeldzamer, hier en daar zie ik een Seagate, Hitachi's zijn nogal zeldzaam.

Raptors zijn ideaal als OS-schijf of als swap/scratch/temp/werk-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op zondag 01 mei 2005 @ 06:38:
[...]

Tis wel een drukte-schoppertje :) Neem er geen als je een houtenplafond heb icm met kast op de grond.
Je hoort m beneden nl ook :)
Maar de prestatie winst is echt de moeite waard in een game sys
Ja..?....o,...hier staat dat de geluidsproductie zelfs lager is dan dat van z'n voorganger en de Hitachi Deskstar 7K250... :?
Maar ja,...in de praktijk valt alles altijd anders uit, nietwaar..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

dat ding trilt en rommelt als ie leest en schrijft, dan maakt ie zon opvallend ratel gehuild, maar hij resoneert ook met de kast mee *uit ervaring*. Rubber of een ''echte'' hd-silencer wil dan wel eens uitkomst bieden,maarja budget he...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja daar ben ik wel bang voor.
Ik heb nu waterkoeling en dus zon chieftec kast zoals hierboven.

En ik kan mijn Hydor L20 (pompje met speciale silence rubbers) nog horen trillen.
Dus een raptor is geen optie? Want ze zijn dus "helemaal" niet stil?

Ratelen tijdens gebruik is geen probleem. Maar aangezien dit workstation in m'n slaapkamer staat wil ik hem wel een beetje stil houden (vandaar dat het hele systeem op de fan op de rad na helemaal pasief is)
De geluidsdrukmeter sloeg een waarde aan van 40,7dB(A) - 2,4dB(A) minder dan de WD360GD. De objectieve geluidsproductie is nu zelfs lager dan van de Hitachi Deskstar 7K250 en de Western Digital Caviar WD2000JB, die beiden 7200 cirkeltjes per minuut maken.
Maar de toon van het geluid was toch hoger? Waardoor het iritanter was? :(

Kheldar

Dit btw geen optie voor op de X850? :)

reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep

Als hij 30 graden van de normale X800 koeler krijgt zal hij het vast en zeker ook wel goed doen op een X850 :)
Zoals de tests op de vorige pagina laten zien zijn zowel de Zalman VF700-Cu en de VF700-AlCu prima VGA-koelers die zowel op het gebied van geluidsproductie als op gebied van koeling prima resultaten neerzetten. Vergeleken met de standaard koeling van de Radeon X800 Pro zijn de koelprestaties drastisch beter en is de geluidsproductie lager. Wanneer we de koelers vergelijken met de Zalman ZM80D-HP (incl. ZM-OP1) !!!!!! en de Arctic Cooling ATi Silencer 4, twee populaire VGA-koelers, zien we ook beide VF700-koelers overtuigend beter uit de bus komen.

[ Voor 70% gewijzigd door Roberto op 01-05-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ha de nieuwe Best Buy Guide komt eraan :>

Toch maar even tijd om beklag te doen, want met de vorige Best Buy Guide was ik het dus helemaal niet eens. Ik wil er even de nadruk op leggen dat het gaat om een Best Buy Guide, en niet Fastest Configuration Guide. Ik interpreteer "Best Buy" als de voordeligste componenten qua prijs/kwaliteit verhouding voor je geld, ervan uitgaande dat je als ingelezen tweaker er her en der nog wat meer voordeel uit kan trekken.

Mijn visie:
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)
Als er iets is wat ik geleerd heb de laatste jaren, dan is het wel dat er altijd bepaalde processor modellen verkrijgbaar zijn die onder hun kunnen verkocht worden. Op dit moment is dat het 3000+ S939 90 nm model, ter ondersteuning, zie dit artikel.

Zo logisch als het is dat je je Duron Applebred minimaal 25% hoger zet, je je 2600+ Barton op een 3200+ rating laat draaien, zo logisch vind ik het dat je in deze tijd een mooie 3000+ winchester koopt om deze vervolgens vrijwel probleemloos op minimaal 2.5 GHz te zetten. En dat voor maar 140 euro.

En dat je misschien het risico loopt om niet de eerste keer raak te schieten, valt te verwerpen, want je geeft wel even 2000 euro uit. Daar mag best wat extra moeite bij komen kijken. Voor de mensen die het teveel moeite vinden om hun gloednieuw systeempje over te klokken: het is wel tweakers.net waar je deze Guide vind...

-105 euro
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi
Een leuk en mooi bordje. Maar ik zou persoonlijk niet voor SLI mogelijkheden betalen indien je geen NVidea kaart hebt..
Zalman CNPS7000B-Cu
De Al-Cu versie koelt nagenoeg evengoed, zowel af te leiden uit een review op tweakers als uit mijn eigen ervaringen. En geeft behalve een lagere prijs ook nog eens een lager gewicht. Iets wat ik in ieder geval wel wenselijk vind.

-9 euro
Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3
Dit is iets waar ik helemaal niet van hou, het kiezen van een kaart uit het bovenste top-segment. Deze kaarten zijn gemaakt op basis van marketing, en de winst die je in snelheid behaalt staat in schril contrast met met de prijsverhouding van X800 Pro. Met de X850 XP PE haal je een kaart in huis welke 25% van je budget opslokt, tegenover een marginale snelheidswinst. Daar komt bij dat er nog geeneens voor een betere actieve koeling wordt gekozen.

Voor 285 euro heb je een X800 Pro, en meer mag de videokaart ook niet kosten. Zet er een goede koeler op, en wie weet wat de overklok je nog zal brengen.

-140 euro
Maxtor DiamondMax 10 200GB 8MB NCQ
Een goede keus voor je opslag. Maar voor het besturingssysteem zie ik toch liever een Raptor in RAID 0. 2x95 euro is geen geld voor een bloedsnelle opstartpartitie en ook geen luxe met de spellen van tegenwoordig. Ik heb liever een PC die snel reageert dan die 10 extra fps op 4xAA.

+190 euro
Lite-On 16x48x, LTD-166S
Het nut van 2 optische schijven ontgaat mij. Maar dit hangt voornamelijk van je computergebruik af..

-21 euro
Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse
Ik heb hem zelf aangeschaft met het oog op gaming en draadloze-luxe. Maar helaas had ik een "slecht model" met superirrante lag, en daar komt bij dat zelfs de goede modellen slecht reageren op het optillen van de muis.

Een muis is toch wel het láátst ondereel van een computer waar ik mij druk over wil maken. Een MX518 of een Razor is hier toch echt meer op zijn plaats.

Daar komt bij dat het nut van een goede muismat niet onderschat mag worden.

-15 voor de muis
+20 voor de muismat
= +5 euro

Totaalplaatje:

80 euro over na toevoeging van een 2xRaptor RAID 0 configuratie..

Laten we dat bedrag nou eens investeren om onze Full Range Stereo headset te vervangen voor een volledige 5.1 headset. Zo komt de Audigy 2 toch nog een beetje tot zijn recht. Als je 5.1 soundset wil, dan is een 5.1 headset op zijn minst toch ook wel gewenst.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
TRG schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:03:
Ha de nieuwe Best Buy Guide komt eraan :>

Toch maar even tijd om beklag te doen, want met de vorige Best Buy Guide was ik het dus helemaal niet eens. Ik wil er even de nadruk op leggen dat het gaat om een Best Buy Guide, en niet Fastest Configuration Guide. Ik interpreteer "Best Buy" als de voordeligste componenten qua prijs/kwaliteit verhouding voor je geld, ervan uitgaande dat je als ingelezen tweaker er her en der nog wat meer voordeel uit kan trekken.

Mijn visie:

[...]

Als er iets is wat ik geleerd heb de laatste jaren, dan is het wel dat er altijd bepaalde processor modellen verkrijgbaar zijn die onder hun kunnen verkocht worden. Op dit moment is dat het 3000+ S939 90 nm model, ter ondersteuning, zie dit artikel.

Zo logisch als het is dat je je Duron Applebred minimaal 25% hoger zet, je je 2600+ Barton op een 3200+ rating laat draaien, zo logisch vind ik het dat je in deze tijd een mooie 3000+ winchester koopt om deze vervolgens vrijwel probleemloos op minimaal 2.5 GHz te zetten. En dat voor maar 140 euro.

En dat je misschien het risico loopt om niet de eerste keer raak te schieten, valt te verwerpen, want je geeft wel even 2000 euro uit. Daar mag best wat extra moeite bij komen kijken. Voor de mensen die het teveel moeite vinden om hun gloednieuw systeempje over te klokken: het is wel tweakers.net waar je deze Guide vind...

-105 euro

[...]

Een leuk en mooi bordje. Maar ik zou persoonlijk niet voor SLI mogelijkheden betalen indien je geen NVidea kaart hebt..

[...]

De Al-Cu versie koelt nagenoeg evengoed, zowel af te leiden uit een review op tweakers als uit mijn eigen ervaringen. En geeft behalve een lagere prijs ook nog eens een lager gewicht. Iets wat ik in ieder geval wel wenselijk vind.

-9 euro

[...]

Dit is iets waar ik helemaal niet van hou, het kiezen van een kaart uit het bovenste top-segment. Deze kaarten zijn gemaakt op basis van marketing, en de winst die je in snelheid behaalt staat in schril contrast met met de prijsverhouding van X800 Pro. Met de X850 XP PE haal je een kaart in huis welke 25% van je budget opslokt, tegenover een marginale snelheidswinst. Daar komt bij dat er nog geeneens voor een betere actieve koeling wordt gekozen.

Voor 285 euro heb je een X800 Pro, en meer mag de videokaart ook niet kosten. Zet er een goede koeler op, en wie weet wat de overklok je nog zal brengen.

-140 euro

[...]

Een goede keus voor je opslag. Maar voor het besturingssysteem zie ik toch liever een Raptor in RAID 0. 2x95 euro is geen geld voor een bloedsnelle opstartpartitie en ook geen luxe met de spellen van tegenwoordig. Ik heb liever een PC die snel reageert dan die 10 extra fps op 4xAA.

+190 euro

[...]

Het nut van 2 optische schijven ontgaat mij. Maar dit hangt voornamelijk van je computergebruik af..

-21 euro

[...]

Ik heb hem zelf aangeschaft met het oog op gaming en draadloze-luxe. Maar helaas had ik een "slecht model" met superirrante lag, en daar komt bij dat zelfs de goede modellen slecht reageren op het optillen van de muis.

Een muis is toch wel het láátst ondereel van een computer waar ik mij druk over wil maken. Een MX518 of een Razor is hier toch echt meer op zijn plaats.

Daar komt bij dat het nut van een goede muismat niet onderschat mag worden.

-15 voor de muis
+20 voor de muismat
= +5 euro

Totaalplaatje:

80 euro over na toevoeging van een 2xRaptor RAID 0 configuratie..

Laten we dat bedrag nou eens investeren om onze Full Range Stereo headset te vervangen voor een volledige 5.1 headset. Zo komt de Audigy 2 toch nog een beetje tot zijn recht. Als je 5.1 soundset wil, dan is een 5.1 headset op zijn minst toch ook wel gewenst.
Hoewel ik het voor het merendeel je wel begrijp is dit natuurlijk het beste wat je kunt kopen voor dit budget.
Als gebruiker mag je altijd zelf er minder in hangen.

Veel tweakers weten bv al dat zon 3000+ goed oc'ed dus die zullen ze toch wel kiezen.
Idem X800 VS X850

Het is geen verplicht iets, het is meer een gids om te laten zien wat je nu kunt krijgen voor het bepaalde budget.

Dat is het hele doel van een BBG ;)
Dat moest ik nml ook doen met de laptop bbg's
Gewoon het beste voor je budget, en gewoon vermelden dat je voor minder ook nog goede laptops kon krijgen met die en die opties.

Maar toch bedankt voor het advies, wie weet dat ze er nog iets mee gaan doen.

Maar ik zelf denk dat de bbg nu toch in redelijke definitieve vorm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Hoewel ik het voor het merendeel je wel begrijp is dit natuurlijk het beste wat je kunt kopen voor dit budget.
Als gebruiker mag je altijd zelf er minder in hangen.
Dat is ook wel zo. Maar ik denk dat er behoorlijk wat mensen in NL hun configuratie letterlijk van de Tweakers BBG afleiden. Er zijn zelfs bedrijven die met de BBG adverteren (salland).

En de meeste tweakers mogen het dan wel weten, toch vind ik dat het er expliciet bij vermeld moet worden als je voor een betere prijs met wat extra overklok-arbeid dezelfde resultaten kan behalen.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
TRG schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:48:
[...]

Dat is ook wel zo. Maar ik denk dat er behoorlijk wat mensen in NL hun configuratie letterlijk van de Tweakers BBG afleiden. Er zijn zelfs bedrijven die met de BBG adverteren (salland).

En de meeste tweakers mogen het dan wel weten, toch vind ik dat het er expliciet bij vermeld moet worden als je voor een betere prijs met wat extra overklok-arbeid dezelfde resultaten kan behalen.
Tja, maar als je daaraan begint kun je net zo goed vermelden dat je beter goedkoop pc 2700 ram kunt kopen en die lekker oc'en ofzo :P

Zie je opeens iedereen BH-5 ofzo kopen :P
Het kan allemaal wel, en maybe is het geen slecht verhaal, maar zoals je zelf zegt zijn er ook veel mensen die het gewoon direct in hun winkel mand plaatsen, en juist voor hun is de bbg gemaakt.
Die willen meestal niet oc' en of tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Nog ff een paar punten op een rijtje:
  • Waarom is er gekozen voor een SLI-mobo als SLI niet gebruikt wordt? Het SLI-mobo van Asus is erg goedkoop en toch een van de snelste op de markt. Van de non-SLI-uitvoering zijn haast geen benchmarks, dus het is niet zeker of deze net zo snel is (overgens kan het tweede PCIe-slot ook voor andere zaken dan videokaarten gebruikt worden, bijvoorbeeld nieuwe I/O-controllers enzo)
  • Waarom wordt er geen SLI gebruikt? Tjek de VGA Charts deel 5 van ome Tom maar eens. SLI-opstellingen zijn idd regelmatig sneller, maar niet meer dan een paar procent en het is dan totaal niet te verantwoorden om dat aan te raden in een BBG aangezien twee 6800GT's of Ultra's extreem veel duurder zijn dan een X850. Daar komt nog bnij dat er genoeg games zijn waarin de prestaties in SLI gewoon slechter zijn :/
  • Waarom wordt er geen WD Raptor gebruikt? Het ding mag dan snel zijn, maar wanneer heb je dat nodig bij games? Juist, tijdens het laden van levels. Het is dan onverantwoord om zo'n enorme bak geld uit te geven aan een raid0 WD Raptor-opstelling ten koste van bijvoorbeeld het scherm of de videokaart om alleen iets te besparen op de laadtijden (daar komt nog bij dat die apparaten een rot herrie produceren en raid0 opstelling dood eng zijn als je zelf eenmaal een paar gesneuvelde HDD's hebt gehad, maar dat zijn een beetje subjectieve argumenten van mijn kant, dus die probeer ik zo min mogelijk mee te laten wegen).
Ik hoop dat de verschillende keuzes die gemaakt zijn mbt de BBG hiermee wat duidelijker worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
RS_003 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:40:
Kheldar

Dit btw geen optie voor op de X850? :)

reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep

Als hij 30 graden van de normale X800 koeler krijgt zal hij het vast en zeker ook wel goed doen op een X850 :)

[...]
Jah, dat is idd de koeler voor op dit apparaat (dacht dat ik hem ook al eerder genoemd had, maar kan het zo snel niet terug vinden :/ ). Deze zal zeker genoemd worden als stillere koeler voor de X850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Zie je opeens iedereen BH-5 ofzo kopen
Het kan allemaal wel, en maybe is het geen slecht verhaal, maar zoals je zelf zegt zijn er ook veel mensen die het gewoon direct in hun winkel mand plaatsen, en juist voor hun is de bbg gemaakt.
Die willen meestal niet oc' en of tweaken
Juist het punt: "en juist voor hun is de bbg gemaakt. Die willen meestal niet oc' en of tweaken" valt voor mij onder het mainstream idee, en dat zie ik liever niet op tweakers vanwege het idee wat ik erbij gevormd heb. Maargoed, dat is slechts mijn visie, en tussen de tienduizenden (honderduizenden?) bezoekers van tweakers met interesse voor de BBG zullen vele verschillende visies te vinden zijn.. Tweakers als BV heeft natuurlijk zijn eigen formule, en een goede formule is vernieuwend en adaptief. Daar valt voor mij niets tegen in te brengen, want dat doen ze goed (getuige de groei van de laatste jaren).

Maar wat het overklokken betreft wil ik toch iets kwijt: Overklokken is allemaal leuk en aardig, en ik heb genoeg afgekloot door de jaren heen wat enkel voor de fun was. De winst die ik bij mijn 1e overkloks behaalde ging eigenlijk nergens over, maar was wel leuk om te doen. Maar gevallen zoals een 3000+ die bijna op 4000+ speeds loopt daarentegen, is iets wat ik wel graag gepromoot zie. Het is een uitzonderlijk geval, en als ik aan tweakers denk, denk ik aan een publiek wat zich op zijn minst interesseert voor dit soort uitzonderlijk gevallen. Al helemaal wanneer het je een hele hoop geld kan besparen.

Het zijn mazen in het commerciële net van de hardware fabrikanten, waar ieder weldenkend mens gewoon gebruik van moet kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
TRG schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:45:
[...]

Juist het punt: "en juist voor hun is de bbg gemaakt. Die willen meestal niet oc' en of tweaken" valt voor mij onder het mainstream idee, en dat zie ik liever niet op tweakers vanwege het idee wat ik erbij gevormd heb. Maargoed, dat is slechts mijn visie, en tussen de tienduizenden (honderduizenden?) bezoekers van tweakers met interesse voor de BBG zullen vele verschillende visies te vinden zijn.. Tweakers als BV heeft natuurlijk zijn eigen formule, en een goede formule is vernieuwend en adaptief. Daar valt voor mij niets tegen in te brengen, want dat doen ze goed (getuige de groei van de laatste jaren).

Maar wat het overklokken betreft wil ik toch iets kwijt: Overklokken is allemaal leuk en aardig, en ik heb genoeg afgekloot door de jaren heen wat enkel voor de fun was. De winst die ik bij mijn 1e overkloks behaalde ging eigenlijk nergens over, maar was wel leuk om te doen. Maar gevallen zoals een 3000+ die bijna op 4000+ speeds loopt daarentegen, is iets wat ik wel graag gepromoot zie. Het is een uitzonderlijk geval, en als ik aan tweakers denk, denk ik aan een publiek wat zich op zijn minst interesseert voor dit soort uitzonderlijk gevallen. Al helemaal wanneer het je een hele hoop geld kan besparen.

Het zijn mazen in het commerciële net van de hardware fabrikanten, waar ieder weldenkend mens gewoon gebruik van moet kunnen maken.
Maar overclocken biedt nooit garantie ;)
Zo heb ik atm een thorton 1600 @ barton 2.4Ghz draaien, stabiel.
Maar de cpu er na kwam maar 200mhz verder :) (geen garantie dus)

Nog een voorbeeld: Locked 2500+ @ 3800+ speeds hier, maar die cpu is nu niet meer koel hoor ;)
Gister was het in m'n case 36 graden.
En ik heb waterkoeling. Dus als dit in een normaal systeem had gezeten had je nu waarschijnlijk een vastloper gehad.

Dus ik denk dat we het hele oc gebeuren er nogsteeds beter uit kunnen laten, want de echte tweakers weten toch wel dat je kunt overclocken dus die gooien er automatisch bv een 3200+ er in.
en op die manier benadeel je de beginners ook niet.

;)

Mijn 0.32,321 € cent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:55:
[...]

Ja..?....o,...hier staat dat de geluidsproductie zelfs lager is dan dat van z'n voorganger en de Hitachi Deskstar 7K250... :?
Maar ja,...in de praktijk valt alles altijd anders uit, nietwaar..? :)
Hang er volgens mij vanaf.... Dit is nl mijn 2e raptor , en die maakt veel minder geluid dan mn eerste |:( , ( de eerste is overleden )_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem nouw een nec 3540 ipv 3520 heb je weer de nieuwste brander 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Pubbert

random gestoord

Voor de 2x nvidia ivm met SLI voorstanders:

Jullie vergeten dat ATI's "SLI" er aan komt, en dit werkt (ok, zijn nog geruchten aangezien het niet officieel is) op elk mobo met 2 PCI-e 16x sloten, dus waarschijnlijk ook gewoon op de nforce4 sli bordjes :) Dus het is in de toekkomst waarschijnlijk nog wel mogelijk om een 2de kaart erbij te zetten, en het voordeel van ATi's oplossing schijnt weer te zijn dat het 2 verschillende kaarten zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Pubbert op 02-05-2005 13:44 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
dus een X800 + een X850?

Lijkt me een beetje vreemd, gezien dan de X800 de bottleneck is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Pubbert

random gestoord

RS_003 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:29:
dus een X800 + een X850?

Lijkt me een beetje vreemd, gezien dan de X800 de bottleneck is :(
Volgens mij gaat de X850 dan op gelijke snelheid met de X800 draaien.

Zonde zou je zeggen, maar 2x X800 is nog altijd sneller als 1x X850 :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ati zal best met sli komen maar dan denk ik niet dat ik bij oudere kaarten ook gaat werken, bij de nieuwe generatie waarschijnlijk dus wel maar nu nog niet

ik denk ook dat niet dus niet mogelijk word om 2 X800's met elkaar te laten werken, dit denk ik omdat er op die kaart gewoon geen sli bridge aanwezig is om de kaarten met elkaar te verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 10:28

Aight!

'A toy robot...'

Dat hoefde bij de methode van ATI ook niet, staat duidelijk in het Ati topic, en dat had Ati vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:49:
[...]

Ik sluit me volledig aan bij Silentsnow en stel ik je dus dezelfde vraag :
Waarom kies je dan een SLI moederbord.....als je daar geen gebruik van maakt..?
Neem dan meteen een non-SLI nForce 4 moederbord, wat overigens wel duurder is...
Ik heb in mijn XPS 2 (notebook) van Dell een 6800, weliswaar de 6800 Go Ultra (dús geen GT), maar quote]

Wat jij daar zegt daar had ik het ook met een vriend van me over, ik pak me ook een X850XT PE met SLI waarom zou ik Non sli pakken terwijl SLI goedkoper is ? En als je later toch nog 2x6800 Ultra of iets anders wilt hebben is het toch gunstig dat je dat board hebt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

GG85

.......

Monitor: Ik zou gaan voor de Xerox XA7-19i-8ms van €369, door het gebruik van een overdrive MMA paneel is deze monitor net zo snel als de Samsung alles heeft hij een betere zwartweergave, en beschikt hij over meer kleuren (24bit ipv 18bit), hij is dus veel meer geschikt voor degenen die ook eens een fototje be(wer)/kijken of een filmje afspelen op hun 48cm scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Laatst online: 24-09 15:53
Suggestie al hoewel nog geen persoonlijke ervaring: misschien een Arctic Freezer 64 ipv een Zalman? Hier komt de artic freezer er beter uit. Met max performance maakt de zalman herrie en Arctic veel minder. Temperatuur is zo'n beetje gelijk.

http://www.driverheaven.net/reviews/ZalmanA64%20freezer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Quasar- schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:28:
Suggestie al hoewel nog geen persoonlijke ervaring: misschien een Arctic Freezer 64 ipv een Zalman? Hier komt de artic freezer er beter uit. Met max performance maakt de zalman herrie en Arctic veel minder. Temperatuur is zo'n beetje gelijk.

Wel een erg groot blok.

Zo hou je "bijna" geen ruimte meer over voor beter koeling op je VGA kaart.
Mja, wel een leuk alternatief verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 05-05-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Quasar- schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:28:

en heb ook niet echt gezien dat ie stiller is dan de zalman? jij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Laatst online: 24-09 15:53
Spyros: daar ging het juist om (als je de conclusie van het artikel gelezen hebt). :) Als high-end systeem zal je toch voor max performance van cooler gaan (12 volt) lijkt me en dan zijn zalman:
however at 12v the Zalman wasn’t very quiet; it easily was the loudest component in the system.
Op insanetek http://www.insanetek.com/index.php?page=arcticcf64 andere review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
RS_003 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:08:
[...]

Wel een erg groot blok.

Zo hou je "bijna" geen ruimte meer over voor beter koeling op je VGA kaart.
Mja, wel een leuk alternatief verder.
de cpu zit toch boven je graka? en de cooler op je graka zit toch aan de "onderkant"?
dat lijkt elkaar dus niet te raken
en ik heb een freezer 64 en een zalman vf700-cu, dus tja

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
Iemand enig idee wanneer de nieuwe BBG gepubliceerd wordt? Want het is natuurlijk leuk om de discussie in het forum te voeren over een voorlopige versie, maar zo blijven we bezig. Vroeger werden de BBG's volgens mij rond de eerste van de maand gepubliceerd...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij is dat ook hier de bedoeling geweest, Wesco. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan bij de andere gidsen (die complete BBG bestaat niet alleen uit een High-end gamesysteem gids) of heeft het vanwege een andere reden gewoon wat vertraging op gelopen. :)

Maar je kan er van uit gaan dat de crew er alles aan doet om te zorgen dat de gids er zo snel mogelijk staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ga voor de Nec 3540 dvd-brander. Maar een paar Euro duurder en toch weer het nieuwste van het nieuwste in het systeem.
Verder zou ik ivm de keuze voor een ATI kaart ook voor een non-SLI mobo gaan, al is het alleen maar om verwarring te voorkomen. Ten slotte is het misschien nog een idee om de standaard koeler op de x850xt te vervangen door een stillere koeler. bijv. de Zalman VF700, dat scheelt echt enorm en aangezien er ook voor een Zalman CPU-koeler word gekozen lijkt mij het ook niet meer dan logisch (videokaart koeler zal anders grootste herriemaker zijn.)

Edit:
3 pagina's met reacties over het hoofd gezien O+
Ik laat mn opmerkingen maar staan, maar alleen de dvd-brander is volgens nog niet genoemd in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door UltraR-pc op 11-05-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Laatst online: 21-05 09:42
Ik snap het niet helemaal, ik heb voor nog geen 1000 euro met behulp van de tweakers pricewatch een high-end game systeem samen gesteld. Ik zal de configuratie even posten:

• Case:
3R Systems Neon Light (Zilver)
- € 34,37

• Voeding:
ATX - 350 Watt PSU - Be Quiet Blackline 1.3 2 Fans
- € 69,99

• Motherboard: Foxconn, Asus
Asus Psch-l s478/E7210/800mhz, PCIx
- € 161,72

• CPU: Intel P4 3,4 Ghz
Intel Pentium 4 3,40GHz (S478, 1MB, 800MHz FSB)
-€ 249,-

• RAM: DDR 400 ram, 1GB, Kingston
Kingston HyperX DDR ram PC4xxx, CL2
-€ 127, -

• Hard disk: 120/160 GB, at least 7200RPM, Western Digital
Western Digital Caviar WD1600JD, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB)
- € 93,95

• Graphics card: Nvidia Geforce 6600 + 256MB
AOpen GeForce 6600 256MB DDR (PCI-e), Aeolus 6600-DV256, TV-out, DVI
-€ 130,-

• Sound Card: Creative Labs Sound Blaster Audigy
Creative SoundBlaster Audigy Platinum Ex
- € 94,-
• DVD/CD: DVD16x, CD48x, writer + reader
BenQ 16x50x, DVP 1650S (Retail)
- € 23.69

Prijs: ongeveer 985 euro.

let niet op de case, die vond ik gewoon mooi.
Deze pc is misschien niet het aller high-endste wat er is, maar je kunt er nog wel heel veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:31

Piggen

Lekker bakkie

Die videokaart is niet echt goed te noemen, evenals de voeding. En over die kast zullen we het inderdaad maar niet hebben :P
Verder vergeet je nog een hoop (toetsenbord, muis, monitor enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
MPmad schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:53:
Die videokaart is niet echt goed te noemen, evenals de voeding. En over die kast zullen we het inderdaad maar niet hebben :P
Verder vergeet je nog een hoop (toetsenbord, muis, monitor enz.).
Ik wil het over heel zijn config niet hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
wat is er dan mis met heel de config?

inderdaad, toetsenbord en muis niet meegerekend. Ook monitor en boxen niet nee. bespaart je zon 500-600 euro. Kom je nog op meer uit. Maar met dit systeem kun je ook alles op high-res spelen met 30FPS. ik zie het nut niet in om elk denkbaar spel met 50FPs of meer te moeten spelen, zo'n verschil valt voor je oog toch niet meer op. Voor je oog zijn beelden van 25FPS al redelijk vloeiend, dus zo'n extreem goede videokaart lijkt me overbodig. Over een tijdje wordt ie veel goedkoper, en dan kun je die videokaart altijd nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Go4attack schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:41:
wat is er dan mis met heel de config?

inderdaad, toetsenbord en muis niet meegerekend. Ook monitor en boxen niet nee. bespaart je zon 500-600 euro. Kom je nog op meer uit. Maar met dit systeem kun je ook alles op high-res spelen met 30FPS. ik zie het nut niet in om elk denkbaar spel met 50FPs of meer te moeten spelen, zo'n verschil valt voor je oog toch niet meer op. Voor je oog zijn beelden van 25FPS al redelijk vloeiend, dus zo'n extreem goede videokaart lijkt me overbodig. Over een tijdje wordt ie veel goedkoper, en dan kun je die videokaart altijd nog kopen.
WAt er allemaal mis is :
  • Voeding ( B merk )
  • Kast
  • CPU , intel is niet het beste voor gamen.\
  • GPU , geen hi-end kaart langzaam geheugen.
Je hebt 2000 euro;s te besteden. Dan mag je een stuk beter uitleven hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:06:
[...]

WAt er allemaal mis is :
  • Voeding ( B merk )
  • Kast
  • CPU , intel is niet het beste voor gamen.\
  • GPU , geen hi-end kaart langzaam geheugen.
Je hebt 2000 euro;s te besteden. Dan mag je een stuk beter uitleven hoor :9
Ik heb met de CPU, GPU en kast eens maar niet met de voeding! Be Quiet maakt hartstikke GOEDE voedingen en helemaal geen b-merk! B-merk zijn q-tec en sweex en daar hoort Be Quiet echt NIET bij. Ik heb er zelf ook 1 gehad en die had perfecte voltages(bijna geen afwijkingen) en was rete stil !
Be Quiet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:14:
[...]

Ik heb met de CPU, GPU en kast eens maar niet met de voeding! Be Quiet maakt hartstikke GOEDE voedingen en helemaal geen b-merk! B-merk zijn q-tec en sweex en daar hoort Be Quiet echt NIET bij. Ik heb er zelf ook 1 gehad en die had perfecte voltages(bijna geen afwijkingen) en was rete stil !
Be Quiet _/-\o_
foutje aan mijn kant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

[...]
Altijd leuk een " Dure " Graka kopen die NIET de volgende generatie games ondersteunt.
Zeg maar vaarwel tegen toekomstige ( Er zijn er al een paar ) SM3.0 games op jou '' High-End Game Systeem. "..

Neej mijn 6800GT blijft >:) 8).

[ Voor 4% gewijzigd door Fusion_XT op 16-05-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
ikzelf heb geen 2000 eurootjes te besteden, maar ik kan me niet voorstellen dat er games bestaan die met mijn voorgestelde systeem niet speelbaar zijn. Zelfs met mijn huidige dell2400 is de overgrote meerderheid speelbaar, alhoewel ik vreselijk in moet boeten in grafische kwaliteit en fps. (fps van 5 of lager is aan de orde van de dag). Met een geforce 6600 kom je voor dat geld toch nog wel een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Laatst online: 06-04 09:26
Ik snap het niet helemaal, ik heb voor nog geen 1000 euro met behulp van de tweakers pricewatch een high-end game systeem samen gesteld. Ik zal de configuratie even posten:
Hmm, allemaal wel mooi en aardig zo'n topic over een high-end gamesysteem voor 2000 euro, maar dat is voor mij dus alleen maar dromerij...Nou kan ik iets zeggen wat dr misschien al lang is, maar zou het niet nuttig zijn om een maandelijkse/ twee maandelijkse topic te maken over een high-end systeem voor een mid-end prijs (+/-1000 euro)? Nou ben ik al een tijdje opzoek naar zo'n systeem, en ik heb hetvolgende samen gesteld bij 3 verschillende webshops.

- Niet echt mooie kast (ware schoonheid bij pc's zit toch van binnen)
+ 20pins 400 W voeding + converter na 24pins 65,00

- Club 3d X800XL 256mb pci-e 299,-
- Asus A8N-E. nForce 4 Ultra (Sound. LAN. SATA-RAID) 103,99
- Athlon 64 3500+ Skt 939 1600 FSB Boxed 512kb Newcastle 248,95
- 2x 512 MB DDR 400 PC 3200 Geheugen 67,98
- Maxtor 160GB SATA 7200RPM 8MB Diamond Max 10 77,90
- Nec 3520 DVD Dual Layer 16x Wit -/+ 45,99
- Hansol 920P 19" CRT monitor 108,90
- Toetsenbord, opticalmuis & boxjes van redelijke kwaliteit 50
_________+
1067

Komen dr nog verzendkosten over van 50 euro. Heb je toch nog een redelijke aan de highe kant zittende mid-end pc voor een redelijk betaalbaar prijsje...

Je moet em zelf wel in elkaar zetten, maar dat mag met behulp van internet niet zo'n probleem zijn dacht ik...Ik weet verder niet of de onderdelen allemaal met elkaar sporen, maar ik dacht t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Laatst online: 06-04 09:26
Ohw ja, als je trouwens voor een agp x800xl gaat (ook 299) kan je een goedkopere micro ATX Asrock 939 moederbord aanschaffen van circa 60 euro. Scheelt dus 40 euro's. Op het feit na dat het asus moederbord wat luxer (en gok ik zo: beter overclockbaar is), scheelt het niet zo veel qua kwaliteit. Je hebt alleen geen pci-e. Das het 'grote' nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Tot en met de Best Buy Guide van juli 2004 was zoiets er ook, maar dat is afgeschaft johan.

[ Voor 1% gewijzigd door blizt op 20-05-2005 00:09 . Reden: typo ]

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Wil iemand mij uitleggen waarom tweakers steeds NEC branders gebruikt en geen goed merk gebruikt zoals Plextor. NEC echt ROMMEL :X Ik heb zoveel klanten gehad met klachten over hun brander en steeds weer vraag ik of het een NEC brander is en steeds kreeg ik JA als antwoord.

Plextor is toch echt de KING OF QUALITY zoals ze zelf zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

En die muis vind ik eigenlijk ook niks. Het is wel de meest precieze muis, maar dat zegt niks over de bruikbaarheid van die muis. Ga dan voor 518 of Diamondback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@ Placid_K

NEC komt anders in vrijwel elke test als beste naar voren. Voor de prijs van een plextor kun je 2 NEC`s kopen.
Gaat een nec onverhoopt stuk, dan kun je dus een nieuwe kopen, die waarschijnlijk dan ook nog weer sneller is (na een jaar natuurlijk, want zolang is de garantie minimaal)

Ik verkoop zelf ook 90% NEC, ik zie er nooit een terug, (van Plextor ook niet) van de BenQ, BTC enz zie ik stukken meer terug komen.

on-topic:
De non-sli versie van het bord is amper goedkoper, dus mooi zo laten.
Zoals op de front page te lezen is kun je met de Ati kaarten er na een jaar ofzo gewoon een master kaart bij kopen, en dan heb je ook het SLI achtige idee aan de gang (MVP/Crossfire)

Ook ik ben voor de Logitech mx518 ipv de mx1000.
Niet alleen het latency verhaal, maar ook de accu duur. Als ik een spel speel speel ik die vaak uren achter elkaar, soms tot diep in de nacht. Dat trekt een MX1000 echt niet altijd. Niets irritanter dan halverwege moeten stoppen omdat de muis leeg is.

De 3500+ is een prima keuze. Overclocken is leuk en aardig, maar in de praktijk zie ik het maar weinig mensen doen. En de mensen die dat wel willen, weten ook wel waar de 3200+ te krijgen is en dat die moeiteloos in dit systeem te plaatsen is.

Overigens raad ik wel als tip de Zalman vf7700 bij die graka aan.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik zou persoonlijk de volgende dingen veranderen:

- 6800GT / x800XL ipv x850XT PE
De 6800GT en de x800XL zijn zeker iets langzamer maar ook veel goedkoper. Ze hebben ook een stuk betere prijs/fps ratio. Je doet er eigenlijk nooit goed aan om het absolute topmodel van een fabrikant te kopen. Meestal is die namelijk veel duurder dan het op een na beste model en niet veel sneller. Vaak is ook het enige verschil kloksnelheden en die vallen meestal (al dan niet met een voltmod) bij te klokken. En ik denk ook absoluut niet dat het verschil tussen de x800XL en de x850XT PE groot genoeg is om ervoor te zorgen dat de laatste veel langer mee gaat.

- Zalman ZM-NB47J
Kost maar iets van 3-4 euro en uit eigen ervaring weet ik dat de koeler op de asus a8n sli echt brak is, dus waarom niet. De airflow moet toch al goed zijn door de high-end videokaart. ;)

- Zalman vf700 al-cu
Dat is ook gewoon een must. Heb je wel een super-deluxe ultra snelle videokaart in je systeem maar met een prut koelertje. Een bekende van mij heeft laats een x850XT PE aangeschaft en ik rade hem aan om ook meteen zo' n zalman te halen. Hij wilde het eerst nog even proberen omdat hij dacht dat het misschien meeviel. Daar is ie echter snel van terug gekomen :P

Deze dingen zou ik zeker veranderen. Andere dingen die ik het overwegen waard zou vinden:

- Artic Freezer 64
Kost maar 18 euro en koelt net zo goed (zelf laats gebruikt in een high-end systeem). Met q-fan aan maakt ie zeker niet meer herrie dan de zalman.

- Voeding en kast
Zijn wel absolute kwaliteits onderdelen en ik vindt ook dat je daar niet teveel op moet besparen. Toch kan ik ook best wat zien in bijvoorbeeld de Thermathake Soprano die is iets van 75 euro kost met window en de kwaliteit ligt niet zo heel ver van de Tsunami af (denk ik). De Tsunami is een een goede keus als je een lan-party bakkie wil 8) De voeding is erg goed en zou ook prima werken. Voor overclockers zou ik zeker niet voor minder gaan. Als je echter niet overclockt en niet van plan bent een tweede videokaart in te bouwen denk ik dat een 400-450 watt Huntkey het net zo goed zal doen. Ik heb meerdere van deze voedingen gebruikt in behoorlijke systemen en de voltages en kwaliteit zijn erg goed voor het geld (27 euro voor de 400 watt). Het meeste hebben ze gewoon bespaard op verpakking, meegeleverde zooi, en marketing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het persoonlijk gehouden bij een
Coolermaster Centurion5 Black
Coolermaster voeding ATX, 450W
dfi lanparty nf4 dr
amd 64 3500 939 venice
Zalman CNPS7700-AlCu
2x twinmoss DDR 512MB PC-3200
Sapphire ATI X850XT Platinum PCI-X VIVO/2xDVI, 256mb
Maxtor 250GB 16Mb Sata 7200rpm
Western Digital Raptor SATA 36GB 10.000 RPM
Logitech Media Keyboard Black
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3540 Black
Asus DVD 16/48 Black
Benq FP767 V2 Black 12ms
Apacer Handy Steno 2.0 2Gb USB Retail+docking
haupauge wintv pvr 500
windows mce
office 2003

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man waarom plaats jij die andere cooler op de video kaart voor betere cooling of voor stiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, heel leuk zo een BBG, maar ik ben er nog niet uit wat voor systeem ik moet configureren... :( Wilt iemand mij misschien helpen?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.