Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

touchpad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar je een losse aanraaksensor kan krijgen? Een ding alla een touchpad, de resolutie hoeft echter niet zo hoog te zijn. Hij moet te interfacen zijn met losse electronica (dus niet pc).

Alle tips zijn welkom,
bedankt

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Ik denk dat de goedkoopste manier is, een defecte laptop opkopen :)

Van de oudere laptops zullen de touchpads meestal via PS/2 of zelfs Serieel zijn aangesloten, dus dan is het heel makkelijk ermee te interfacen naar een PC :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hoe werkt dit principe eigenlijk ten opzichte van een touchscreen ?

zo ver ik weet is een touch-screen eigenlijk niks anders als 2 "velletjes" papier/gaas/achtig spul wat door aanraking een X-Y as afgeeft waardoor je dus dit als een soort muis kan bedienenen .. .

maar hoe werkt een touchpad ?

Tja vanalles

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

vso schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:35:
hoe werkt dit principe eigenlijk ten opzichte van een touchscreen ?

zo ver ik weet is een touch-screen eigenlijk niks anders als 2 "velletjes" papier/gaas/achtig spul wat door aanraking een X-Y as afgeeft waardoor je dus dit als een soort muis kan bedienenen .. .

maar hoe werkt een touchpad ?
volgens mij werkt een touchpad volgens het zelfde principe, maar dan met gebruik van andere materialen.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Die heb ik ook (van Voti). Werkt perfect. Gaat via serieel. Dus aan een uC hangen zal wel niet zo heel moeilijk zijn ;)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik heb hem ook al een tijdje. Ik heb hem alleen nog niet aan de praat gekregen. Volgens de datasheet op voti is hij simpel op de ps/2 aan te sluiten, maar op de een of andere manier werkt het nog niet bij mij. Ik las ook nog dat er nog pull-up/down weerstanden nodig waren, die heb ik er nog niet op zitten. Hopelijk werkt het dan wel :)

Casemod: Cubeleon

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat wil je ermee doen? Als je een resolutie van maximaal 6 punten nodig hebt (dus voor schakelaars ofzo) kan je ook naar de QT160 kijken, die werkt zelfs door isolerende dingen heen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

dawuss schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:04:
Ik denk dat de goedkoopste manier is, een defecte laptop opkopen :)

Van de oudere laptops zullen de touchpads meestal via PS/2 of zelfs Serieel zijn aangesloten, dus dan is het heel makkelijk ermee te interfacen naar een PC :)
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:01:
Weet iemand waar je een losse aanraaksensor kan krijgen? Een ding alla een touchpad, de resolutie hoeft echter niet zo hoog te zijn. Hij moet te interfacen zijn met losse electronica (dus niet pc).

Alle tips zijn welkom,
bedankt
bedoel je drukschakelaars ? die heel gevoelig zijn ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Ik heb een oud tobo uit elkaar gehaald... 1,50 euro..
Zie kleine mods

Revive the guild!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[rml]Atlas in "[ EL] Touchpad op PS/2"[/rml]
Zie ook oa dit voor touchpads die je oud laptops kan slopen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
Sprite_tm schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:29:
Wat wil je ermee doen? Als je een resolutie van maximaal 6 punten nodig hebt (dus voor schakelaars ofzo) kan je ook naar de QT160 kijken, die werkt zelfs door isolerende dingen heen.
Ja die dingen zoek ik zelf nog, enig idee hoe ik daar aan kan komen. Ik kan ze niet bij farnel bestellen omdat ik geen bedrijf ben en omdat ik dan een bestelling van minimaal 30 euri moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is bedoeld voor een midi-interface. Een soort KaossPad, maar dan wel fatsoenlijk en duurzaam.
;)

Vandaar ook dat de resolutie niet zo hoog hoeft te zijn (max 127, maar iets minder is ook goed).

De PS/2 dingen van Voti zien er wel ok uit. Zeker omdat het allemaal serieel is. Valt vast wel een bruikbaar signaal uit te vissen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:31:
Het is bedoeld voor een midi-interface. Een soort KaossPad, maar dan wel fatsoenlijk en duurzaam.
;)

Vandaar ook dat de resolutie niet zo hoog hoeft te zijn (max 127, maar iets minder is ook goed).

De PS/2 dingen van Voti zien er wel ok uit. Zeker omdat het allemaal serieel is. Valt vast wel een bruikbaar signaal uit te vissen.
Uhm. Hou je er wel rekening mee dat dit een pointing device is, en dat die niet de absolute positie van je vinger, maar alleen een beweging in X- of Y-richting doorgeven?
Pagina: 1