moeilijk ADSL verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
Bij mij thuis is het moeilijk verbinding maken met het zonnet/versatel netwerk terwijl als ik eenmaal een verbinding heb er niets aan de hand is, prima snelheid.

Ik draai XP sp2 op een acer aspire 1500, zowel firewall XP als Sygate normaliter aan, maar deze uitdoen helpt niet.

... XP opnieuw installeren helpt niet :/

Zijn er meer mensen met dit probleem?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Wat bedoel je precies met "moeilijk verbinding maken"? Wat lukt er niet? Of wat gaat er fout? En welke foutmelding krijg je?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
OneUp schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:09:
Wat bedoel je precies met "moeilijk verbinding maken"? Wat lukt er niet? Of wat gaat er fout? En welke foutmelding krijg je?
soms duurt het minuten lang ('acquiring address'), soms geef ik het op. Opnieuw opstarten lijkt soms te helpen, maar dat kan spiegelogisch zijn. Ik weet niet zeker (meer) of hij op het laatst nog met foutmeldingen komt, dat kan ik vanavond nog eens nagaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Duim op 29-04-2005 17:13 ]

Verwijderd

WLAN netwerk? Heb je het ook als je een vaste ethernetverbinding hebt? Iets meer info over je netwerk (hoe geconfiged, instellingen, etc) zou denk ik wel makkelijk zijn :)

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
Ik zit rechtstreeks met de acer aan een usb modem welke aan de kpn lijn geknoopt is.
Ik moet van ome zonnet DHCP instellen bij het installeren...

Verwijderd

Waarschijnlijk is de DHCP dan wat traag maar weet niet hoe dat kan. Je kan iig je pc ook een statisch ip geven, als het probleem dan is verholpen moet je je modem misschien eens resetten of de firmware er van upgraden.

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:20:
Waarschijnlijk is de DHCP dan wat traag maar weet niet hoe dat kan. Je kan iig je pc ook een statisch ip geven, als het probleem dan is verholpen moet je je modem misschien eens resetten of de firmware er van upgraden.
OK! ik laat wel even weten of het gelukt is! (later vanavond) tnx for now! _/-\o_

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Duim schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:17:
Ik zit rechtstreeks met de acer aan een usb modem welke aan de kpn lijn geknoopt is.
Ik moet van ome zonnet DHCP instellen bij het installeren...
USB Modem... is echt zo'n ramp ding :/ Bij een vriend door een Alcatel 510 vervangen en ALLE problemen weg in een keer :Y)

/EDIT :
Wildfire schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:25:
Die ethernet-naar-USB dingen zijn vaak net zo ellendig. Onlangs bij een kennis zo'n adapter kapotgestampt (:)) en vervangen door een netwerkkaartje. Gevolg: geen vage problemen meer.
Geen ervaring mee, maar ik weet nu in ieder geval dat mijn "vermoeden" klopt :)

[ Voor 35% gewijzigd door nero355 op 29-04-2005 18:27 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

nero355 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:24:
[...]

USB Modem... is echt zo'n ramp ding :/ Bij een vriend door een Alcatel 510 vervangen en ALLE problemen weg in een keer :Y)
Die ethernet-naar-USB dingen zijn vaak net zo ellendig. Onlangs bij een kennis zo'n adapter kapotgestampt (:)) en vervangen door een netwerkkaartje. Gevolg: geen vage problemen meer.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
ja gelukt! bedankt! _/-\o_

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:20:
Even voor de goede orde:
Een USB-modem geeft naar mij weten geen IP's uit, de Alcatel 330 in ieder geval niet.
Hier krijg je gewoon je WAN-IP, net zoals een ingebouwd 56k modem :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:39:
[...]
Even voor de goede orde:
Een USB-modem geeft naar mij weten geen IP's uit, de Alcatel 330 in ieder geval niet.
Hier krijg je gewoon je WAN-IP, net zoals een ingebouwd 56k modem :)
En wat is dan volgens jou het verschil tussen dat en DHCP :?
Pagina: 1