• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het bij jullie is wat modellen betreft. Ik heb 'n aantal mensen die ik eigenlijk standaard als model gebruik (vrienden/vriendinnen). Allemaal leuk en aardig, maar na 'n aantal keer wil je toch ook wel 's iemand anders voor je camera. Ik fotografeer zelf voor de hobby/studie en voor eventuele projecten waar foto ter aankleding dient.

Hebben jullie ook dat "probleem"? Hoe komen jullie aan nieuwe modellen? Hebben jullie ooit mensen op straat aangesproken? Zoiets hebk ooit gedaan en dat pakte best leuk uit, was 'n leuke shoot geworden, maarja je vraagt niet zomaar jan en alleman. Als jullie onbekende fotograferen betalen jullie die mensen dan? Zoja, hoe? Ik heb die persoon toen de foto's meegegeven en er 1 vergroot uitgeprint.

Ben benieuwd hoe andere mensen dat doen :) en of ik dus niet de enige ben die wel 's andere onderwerpen voor z'n camera wil hebben :D

Laten we lekker link gaan doen!!!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Ik heb altijd al model willen zijn, maar nog nooit eigenlijk er in verdiept hoe dat nou geregeld kan worden. Want die knakker allemaal in de wehkamp, of neckerman doen, tja.. dat kan ik ook. Maar je hoort altijd zoveel rare verhalen over modellen bureau's, dat houd me altijd tegen.

13:37

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:06
Hey volgens mij bedoelt hij het serieus, al die milfhunter meuk is ook allemaal gespeeld etc. Kijk eens bij modellenbureau's, zijn zat op google te vinden.

|>

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56
dutchheaven.nl maybe? :)

//

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

Simon schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:50:
Hey volgens mij bedoelt hij het serieus, al die milfhunter meuk is ook allemaal gespeeld etc. Kijk eens bij modellenbureau's, zijn zat op google te vinden.
haha, inderdaad! Het begon mij ook een beetje te storen. En anders kun je toch een advertentie zetten ofzo? (Moet je het wel even een beetje uitleggen, anders denken mensen inderdaad die ander soort foto's wilt maken :D )

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51
Kijk anders even in dit topic. Hier worden een aantal goede adviezen gegeven, zoals gewoon er op afstappen en vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Laat wel duidelijk weten of je bereid bent om te betalen. Anders krijg je gezeur achteraf.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom is het voor sommigen zo ontzettend moeilijk om een serieuze vraag van een serieus antwoord te voorzien? Remy heeft sinds kort ervaring op dutchheaven.nl, hij ziet dit topic vast wel, dus je antwoord volgt nog ;)

Edit: Alle onzin uit het topic verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 29-04-2005 16:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DarkWingDuck
haha nee ik wil idd geen bangbus ofzoiets maken hahaha _/-\o_

Maareh ik bedoelde het dus inderdaad SERIEUS! Ik ben momenteel niet zo op zoek hoor, maar gewoon benieuwd hoe andere mensen dat doen.
Ik heb na 'n aantal shoots wel ooit behoefte om 'n ander model te fotograferen, zodat je weer andere foto's krijgt. Ik neem aan dat ik niet de enige ben...? Dus vandaar die vraag :) en daarmee meteen de vraag als jullie andere modellen vinden, hoe komen jullie daar dan aan :) Wat kost nou bijv een model van 'n gemiddeld modellenbureau?

Kijk het voordeel van zo'n bureau is dat het vaak pro's zijn, maar ook die hebben nadelen (denk ik) voor de amateur fotograaf (zoals ik). Ik heb ook nog 'n beetje 't arrogante beeld in m'n hoofd... Gezien de foto's die ik maak vaak voor school of wat dan ook zijn ga ik daar dus ook geen geld aan uitgeven, dus zodoende :)

Hopelijk komen er ook nog serieuze reacties :P

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 12:33

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

tja, met een nederlandse tong kom je een heel eind denk ik.
Denk dat je op Fok! of partyflock al een hoop reactie kunt verwachten van personen die ambities hebben of het gewoon leuk vinden om model te staan...

Als je wat voorbeeldwerk hebt, is het makkelijker voor mensen om met je in zee tegaan ook ;)

succes

¯\_(ツ)_/¯

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:06
Wat je ook kan doen is gewoon een kennis, familielid etc vragen. Mensen hoeven als model er niet heel speciaal uit te zien. Zorg dat je ze goed instrueert, zorg dat ze een beetje acteren. Zorg voor een goede setting. Ik zou eerst daarmee oefenen, voordat je echt een model huurt oid.

|>

Verwijderd

Ehmz... connecties... die zijn erg handig! En daarnaast eventueel via een fotoclubje?

Heb nog wel wilde plannen met JongLicht, maar dan moet de rest daar ook klaar voor zijn!
Model-fotografie is nu eenmaal wat anders dan t fotograferen van natuur en architectuur :+

Heb verder wat vriendinnen die actief zijn in de modebranche, en artiesten planning. Dat helpt ook met t vinden van modellen. En af en toe natuurlijk gewoon iemand vragen. Eigen werk laten zien, zodat de ander ook een idee heeft van je kwaliteiten is mijns inziens ook erg belangrijk!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 16:32 . Reden: spelvaudtjes :( ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Grrrrrene schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:04:
..Remy heeft sinds kort ervaring op dutchheaven.nl, hij ziet dit topic vast wel, dus je antwoord volgt nog ;) ...
:P Grrrrrene. Ja ik ben bezig met modelfotografie, op dit moment vooral planning en breinstormen, ik heb al een fotoshoot gehad met een dame van dutchheaven.nl. Goeie site, goeie opzet, en veel modellen :)
DarkWingDuck schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:06:
...
Ik heb na 'n aantal shoots wel ooit behoefte om 'n ander model te fotograferen, zodat je weer andere foto's krijgt. Ik neem aan dat ik niet de enige ben...? Dus vandaar die vraag :) en daarmee meteen de vraag als jullie andere modellen vinden, hoe komen jullie daar dan aan :) Wat kost nou bijv een model van 'n gemiddeld modellenbureau?
Een model van een gemiddeld modellenbureau kost voor een portretshoot 150 euro voor 2,5u, en voor commerciële zaken zoals reclame of glamour gauw 300 ~ 500 per uur. Dat zijn gemiddelde prijzen. Er zijn ook modellen die vragen 1000 euro per shoot, dat zijn zeg maar de topmodellen of subtopmodellen van NL.
Kijk het voordeel van zo'n bureau is dat het vaak pro's zijn, maar ook die hebben nadelen (denk ik) voor de amateur fotograaf (zoals ik). Ik heb ook nog 'n beetje 't arrogante beeld in m'n hoofd... Gezien de foto's die ik maak vaak voor school of wat dan ook zijn ga ik daar dus ook geen geld aan uitgeven, dus zodoende :)

Hopelijk komen er ook nog serieuze reacties :P
De pro modellen zijn zeker niet arrogant of iets dergelijks: gewoon enthousiaste fotomodellen die al een paar stappen verder zijn dan de amateurmodellen. Voor je geld krijg je dus ook wel wat terug: serieuze modellen met een goeie look en dat beetje 'extra' dat een fotoshoot nodig heeft om echt leuke resultaten op te leveren.

Het hangt er helemaal vanaf hoe serieus je het gaat doen: als het allemaal meevalt kan je op tfp/tfcd-basis (zoek maar op wat dat is) gaan schieten, dat kost je hooguit wat cd's, prints en benzine of ov-kosten. Dan heb je te maken met (enthousiaste) amateurmodellen of iets gevorderde modellen, die hun portfolio uitgebreid willen zien met wat leuke foto-sessies. Als je het serieuzer neemt en niet te beroerd bent om te betalen, kan je dus die gevorderde groep aanspreken: je betaalt dan een kleine reisvergoeding (bv 15 ~ 30 eur) en een beetje erbij, + dat jij een cd/prints van/met de foto's levert aan het model :)

Wil je helemaal es meemaken hoe het eraan toegaat in de 'pro' wereld dan kan je een model huren dat al in verschillende bladen en kalenders heeft gestaan, en bv op de catwalk heeft rondgelopen. Kijk dan echter niet raar op van prijzen per uur van 100 ~ 300 euro, exclusief reiskosten ;)

LinkedIn
Instagram

• DarkWingDuck
thnx voor de reacties :)

het is overigens niet zo dat ik perse echte fotomodellen bedoelde, a-chicks kunnen ook heel fotogeniek zijn. Het ligt ook puur aan het onderwerp wat er nodig is uiteraard :)

Ik zal 's hier en daar wat meer in de gaten gaan houden :) thnx voor de info ppl :)

Pagina: 1