[Ervaringen] Promedion D750W

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/promedion.jpg

Pics

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/5.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/promedion/6.jpg

Specs

Scherm:
15,4" breedbeeld TFT-scherm
WSXGA+ resolutie 1680x1050

Processor:
Intel Socket775 (Socket-T)
Intel Pentium4 (3,0Ghz) processor 800Mhz FSB, uitbreidbaar tot
Intel Pentium4 (3,8Ghz) 800Mhz FSB

Chipset:
Intel 915P + ICH6 chipset

Video:
Keuze uit onderstaande PCI-Express videomodules:
(1) nVIDIA GeForce Go6800 256MB DDR3 (NV42M) (standaard)
(2) nVIDIA Quadro FX Go1400 256MB DDR3 (NV42GLM)
(voor OpenGL en DirectX 9.0, ideaal voor programmeurs en CAD/CAM)
(3) ATI Mobility Radeon X800 256MB DDR3 (M28)

Audio:
High Definition Audio met 8 kanalen analoog uitgangen (7.1)
4 speakers + 2 subwoofers met SRS WOW Surround Sound
Audio DJ-buttons (speelt ook CD/MP3 als de D900T uit staat)

Werkgeheugen:
512MB DDR400 uitbreidbaar tot 1GB DDR400

Harddisk:
80GB 5400rpm (Serial ATA 150MB/sec)

Optische schijf:
DVD-CDRW combo inclusief software, uitbreidbaar tot
DVD-/+(her)schrijver inclusief software

Communicatie:
56k fax/modem met Azalia interface
intern Bluetooth ClassII versie 1.2 (combo met 56k/faxmodem)
10/100/1000 Mbps LAN ethernet (Gigabit) met PCI-Express interface
Optionele mini-PCI draadloze 54Mbps netwerkmodule

I/O Poorten:
1x PS/2 poort voor muis of keyboard
1x parallele poort
1x 9 polige seriële poort
1x fast infrared poort
4x USB2.0 connector
1x IEEE 1394 firewire poort (Mini-Firewire 4pin)
SP/DIF digitale 5.1 channel uitgang/virtuele 8 kanaals analoge audiouitgangen
koptelefoon uitgang
microphone ingang
Line-in ingang
DVI aansluiting voor bijvoorbeeld LCD/Plasma schermen
S-Video uitgang
modem RJ11
ethernet RJ45
1x PCMCIA Type II poort

Cardreader 1e:
Interne 3-in-1 cardreader voor: Memory Stick,Secure Digital, Multi Media Card

Cardreader 2e:
Intern 7-in-1 voor: Memory Stick(Pro), SD, MMC, Smart Media, Compact Flash, MicroDrive

FDD:
optioneel externe USB 1,44MB floppy drive

Stroom:
AC-DC adapter 110-240V 180Watt
smart Li-Ion batterij 12 cells 6600mAH

Pointing device:
Touchpad met scrollfunctie

Garantie:
2 jaar carry-in garantie, uitbreidbaar tot 3 jaar pick-up & return garantie

Extra`s (inclusief):
(1)webcam ingebouwd in behuizing
(2)luxe draagtas
(3)Tweede 1,8" LCD display aan bovenkant van notebook waarin u favoriete
GIF, animated-GIF of BMP bestanden kunt afbeelden.(Bijv.uw eigen foto)
Optioneel:
interne mini-PCI TV-tuner inclusief afstandsbediening, opnamefunctie en time-shifting (kabelTV ingang)

Afmetingen:
360mm B x 292mm D x 37mm H

Gewicht:
4,5 kg

Prijs:
€ 1755,- excl.BTW
€ 2088,- incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Ik heb heb bovenstaande topic gemaakt, omdat ik wilde weten of iemand al enige ervaring heeft met de Promedion D750W..

Mijn plan is om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Ik wil gelijk maar een supere goede kopen, zodat die nog wel een paar jaar mee kan.
Snelheid is belangrijk voor mij, want dat trage gedoe daar wordt ik helemaal para van. 8)7
Het leek mij daarom wel verstandig om een Pentium4 laptop te kopen. Ik zit nog te twijfelen of ik meer neem dan de standaard 3,0ghz.

Good stuff:
- Snelle processor (beter dan mijn desktop nu)
- Goede videokaart (waarbij ik nog twijfel tussen de Radeon X800 en de GeForce Go6800)
- Groot geheugen (1078 komt er dan in)
- Snelle harde schijf (60gb 7200rpm komt er dan in)
- Rlxt geluid systeem: 4 boxen + 2 subs

Bad stuff:
- Heavy heavy: 4,5kg
- Batterijduur: Ik vraag me af hoelang ik er mee door kan in normale en game stand
- Aardig prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je niet beter voor een centrino kiezen? Zoals bijv de Dell Inspiron 9300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel mensen maken bij de aanschaf van hun eerste nootbook de fout door een desktop cpu te nemen. ik lees het steeds vaker en zelf heb ik de fout ook gemaakt bij mijn vorige laptop.
De laptop werd loei heet en je mag blij zijn dat je accu het 1 film vol houd.
Relax op bed liggen met je laptop is er niet bij want hij word te warm om op schoot te houden en een de dekens leggen had ik al helemaal niet gedaan.
Een centrino notebook doet zeker niet onder voor een desktop cpu, zo houd een 2.1 sonema (cpu's voor het nieuwe centrino platform) cpu met gemak een p4 3.4 bij. dell heeft een leuke centrino notebook met een gforce 6800(ultra).
Ook moet je je goed bedenken wat je met je laptop gaat doen, dit kan je veel geld besparen want snelle videokaarten in laptops zijn duur. helemaal als je nog een losse game pc hebt zou ik voor een gewoone onboard videokaart gaan. gamen op een laptop klinkt leuk maar heeft veel veel nadelen (tft respronstime, je positie achter het apparaat is niet bepaald rsi vriendelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Het zou natuurlijk super zijn al kon je ze even 2 daagjes testen :)

Waar ga ik de laptop voor gebruiken:

Ik ga bij de marine ==> opleiding op het KIM in Den Helder.
Nu zit ik daar 5 dagen in de week en ga ik in de weekenden naar huis. Ik wil natuurlijk op beide plekken kunnen werken met een pc. Dan is er natuurlijk ook nog reizen bij (achterin de auto bij een vriend)

Een desktop meenemen naar het KIM is wel mogelijk, aangezien je daar je eigen studiekamer krijgt. Toch vind ik het prettiger om met een laptop te gaan werken, omdat je dan gelijk alles meeneemt iedere keer. Onderweg, thuis en daar.

Ik heb natuurlijk wel gekeken naar de centrino platformen. Vooral de Acer TravelMate 8103 en de Jewel 2500 vielen bij mij wel in de smaak. Beide sterke hardware. Toen belde ik even met een winkel in de buurt (waar mijn ouders altijd hun pc's laten maken enz enz..) Hij vertelde mij dat ik beter voor een snellere processor kon gaan = pentium 4 dus. Hij zei dat bij de videokaart die ik erin wilde, dat de processor mij dan zou gaan teleurstellen.

Nu heb ik natuurlijk 0 ervaring met laptops..dat geef ik toe, maar ik heb net even voor de gein op dell.nl de inspiron 9300 samengesteld met de configuratie die ik wilde. Maar het prijskaartje kwam wel behooooooorlijk hoger uit!

Nu vroeg ik mij nog 1 ding af:
Is het verschil tussen een 128mb videokaart en een 256mb groot? Of is het eigelijk nog onnodig om voor de 256 te gaan?

Het blijft gewoon echt moeilijk, elke dag zit ik wel met een andere laptop op het oog. Elke keer denk ik toch weer, ja die is toch beter, maar straks is die toch beter, hmz...denk dat ik spijt krijg als ik die niet koop enz enz enz... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paraiko
  • Laatst online: 10-10 21:00

paraiko

We are the Cow

Met deze promedion heb ik geen ervaring,

maar volgens mij ben je met een recente pentium 4 proc. in een noteboek niet slim bezig, tenzij je hem als pure desktop vervanger wilt gebruiken en je het niet erg vind om een stofzuiger voor je op tafel te hebben. 8)7

Op vrijwel alle terreinen presteert de pentium M proc vrijwel net zo goed als veel hoger geklokte stroom slurpende P4`s, ook in games. Alleen als je de absolute top in gaming wilt hebben ben je beter af met een pentium 4 (of nog beter, een athlon FX), maar dan kun je sowieso beter een desktop kopen...... :+

Als ik jou was zou ik voor een centrino notebook met de op een na snelste (2.0 Ghz) pentium M proc gaan (de 2.13 Ghz is relatief duur t.o.v de extra prestaties) in combinatie met een snelle grafische kaart (geforce go 6800 pci expr. of ati x...), een 533 mhz frontside bus en een 7200 toeren schijf.

Die combi bied hele goede prestaties, terwijl je toch de voordelen van een laptop blijft houden
sjoerdrog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:32:
Nu vroeg ik mij nog 1 ding af:
Is het verschil tussen een 128mb videokaart en een 256mb groot? Of is het eigelijk nog onnodig om voor de 256 te gaan?
of 128 mb t.o.v. 256 mb grafisch geheugen erg veel uitmaakt zou ik je niet kunnen zeggen, dat hangt denk ik van de zwaarte van de games af die je wilt gaan spelen.
sjoerdrog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:32:
Nu heb ik natuurlijk 0 ervaring met laptops..dat geef ik toe, maar ik heb net even voor de gein op dell.nl de inspiron 9300 samengesteld met de configuratie die ik wilde. Maar het prijskaartje kwam wel behooooooorlijk hoger uit!
De dell inspiron 9300 is wel een laptop met een 17inch scherm. als 15.4 voor jou voldoende is zou je ook eens naar de inspiron 6000 kunnen kijken. Ik weet alleen niet of de x300 videokaart zwaar genoeg voor je is.

[ Voor 30% gewijzigd door paraiko op 29-04-2005 00:09 ]

Assimilate, Graze, Stampede !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:20

Metten

ik hou het graag simpel

Vergis je niet in dat gewicht! 4,5kg echt echt lood zwaar. Ik heb zelf een Dell die weegt 3kg, die vind ik eigenlijk al te zwaar. Adaptertje erbij en nog wat studieboeken en mijn laptop tas weegt al meer dan 5kg. Zeker als je elk weekeind met het ding gaat slepen (en je w.s. nog veel meer andere spullen bij je hebt?) maakt zoiets veel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Kijk voor de gein anders eens in dit topic van mij.
Is het grotere, maar niet duurdere broertje, van de Jewel 2500.
Sonoma platform, 6600Go 128MB PCI-Express, DDR2 geheugen (scheelt echt veel in prestaties).
Als je die uitrust met een 60GB 7200rpm, en bijvoorbeeld de 2,0 GHz proc en 1024MB geheugen, heb je een laptop waar je voorlopig echt mee vooruit kan.

Systemspecs

Pagina: 1