Ik start IE op, ga naar t.net, klik op V&A en daarna op "aanbod" voor de laatste aangeboden artikelen. Meteen als ik daar op klik dan schiet de cpu-usage van mijn pc naar 100% en deze gaat pas weer weg/terug als ik het hele IE proces kill. Als ik dan goed kijk dan zie ik linksonder in mijn scherm in de statusbalk dat hij bezig is met List_ads///aanbod en dat ie (dus?) probeert de banner in te laden. Dat lijkt dan ook het enige dat onzichtbaar is.
Ik heb flash al gedeinstalleerd (opnieuw geinstalleerd én er weer afgehaald) maar dit biedt geen oplossing. Ik draai een nieuwe install van winxp pro NL sp2 met alle updates, symantec av2005 en voor de rest eigenlijk niets. Ik gebruik de nieuwste versie van IE. (6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Overigens heb ik zojuist hitmanpro even gedraaid maar die vond (natuurlijk) nog niets.
Rare is dus dat hij alleen bij V&A de mist in gaat. Is er een verschil van laden van die pagina of????

[ Voor 4% gewijzigd door Toink op 03-05-2005 09:15 ]
list_ads is gewoon van V&A zelf en heeft niets met de banners te maken. Echter zijn er bannerblockers die alles waar bijvoorbeeld 'ads' in voorkomt blokkeren. Het lijkt er op dat dat bij jou ook het geval is.Toink schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:13:
Hierbij een heel raar probleem waarvan ik niet zeker weet of het met de FP update te maken heeft, maar ik poot het hier toch maar neer. Sinds de FP update heb ik namelijk het volgende probleem:
[...]
Intentionally left blank
Hij maakt trouwens wel een nette lijst aan, maar de banner en wat "omgeving" laadt niet in:

[ Voor 59% gewijzigd door Toink op 03-05-2005 09:59 ]
De sortering klopt, maar het omzetten van het gemiddelde naar het aantal blokjes niet zo te zien.Carpenter schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:02:
Ik heb een bugje gevonden als ik op Algemeen wil selecteren in de Shop Database. Zoals te zien op de screenshot komen in de selectie eerst de hele blokjes en dan de halve blokjes(eerst 4 en daarna 4,5 terwijl het andersom moet zijn volgens mij)
Wat dacht je van je symantec ding? Norton en aanverwanten bokken nogal vaak...Toink schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:52:
Raar is dat? Ik heb niets anders dan XP pro op deze pc staan..., dus geen 3rd party firewall of adblocker oid. Waar zou ik dat kunnen veranderen als ik er vanuit ga dat xp dat zelf doet?
Inderdaad, voer deze stappen eens uit en check dan nog eens:JHS schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:30:
[...]
Wat dacht je van je symantec ding? Norton en aanverwanten bokken nogal vaak...
1. Start Norton Internet Security
2. Navigeer naar "Ad Blocking"
3. Klik het knopje "Advanced"
4. Klik op "Add Site" en vul in "tweakers.net"
5. Klik op "Add" en vul in "/" en klik op "Permit" en OK.
6. Doe vervolgens hetzelfde voor "gathering.tweakers.net"

Check het toch even...Toink schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:07:
Sorry, ik heb geen internet security, net om de reden die je zelf aangeeft. Het maakt meer kapot dan dat het goed doet. Ik heb alleen antivirus en die doet niks anders dan beestjes kapot maken. Wat je hierboven zegt kan ik dus niet omdat ik dat niet heb.
/overigens; ik spreek net een oud collega met een acer travelmate 800 laptop, die heeft precies hetzelfde probleem. Ook xp pro en de nieuwste versie van IE. (ik check even zijn antivirus/internet security) Hij begon erover tegen mij omdat de koeler van zijn laptop op hol slaat (100% cpubelasting) nadat hij op die link geklikt heeft. Mijn laptop doet dat dus ook (Dell D600/1024MB/2.0P-m).
/overigens2: ik heb hier ook een pc (zie specs in sig) die met dezelfde software draait en die heeft dat probleem weer niet. Het rare is dat het nagenoeg verse installaties betreft die gebruikt worden voor office-werk (dus geen p2p-troep of twijfelachtige activiteiten waarmee je troep binnen kan halen).
[ Voor 38% gewijzigd door Toink op 03-05-2005 11:44 ]
Mij viel het op dat de frontpage van de apostrof een \' maakt (dus een backslash met een apostrof erna). De eerste reactie in dat nieuwsbericht heeft hetzelfde. Lijkt me niet dat dat een landinstellingen probleem met mijn PC is.
FixedCmdr Chakotay schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:40:
Ik heb dit net gepost: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1295338
Mij viel het op dat de frontpage van de apostrof een \' maakt (dus een backslash met een apostrof erna). De eerste reactie in dat nieuwsbericht heeft hetzelfde. Lijkt me niet dat dat een landinstellingen probleem met mijn PC is.
Intentionally left blank
Als het goed is fixed; straks even na de eerstvolgende statsrun checkenTimmyboy_ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:18:
In V&A staan bij elke advertentie het aantal views op nul, zowel bij vraag als aanbod.... Bij mij tenminste
edit: ziet er alweer beter uit
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 04-05-2005 00:41 ]
Intentionally left blank
zie: http://devtrack.tweakers....w_page.php?bug_id=0000885Toink schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:32:
Done, er staat echt niets in mbt pop-ups/ad-blockers etc. Zelfs als ik de ingebouwde blocker van IE uitschakel of de sites toevoeg die je hierboven noemt heb ik geen effect. Zet ik heel de beveiliging van IE uit + de firewall van XP: same problem.
Verwijderd
zoals te lezen is op die url ligt het dus wel aan je besturingsysteem, met name aan je IE. of je stapt over op een andere browser of je sluit er vrede mee totdat crisp het uitgevogeld heeft (hij geeft ook aan dat er enige tijd in gaat zitten)Toink schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:17:
Dus het probleem is reeds bekend en het ligt in elk geval niet aan mijn besturingssysteem?
We hebben al wat onderzoek gedaan en het lijkt weer aan de HTTP1.1 implementatie van IE te liggen. Je kan HTTP1.1 uitschakelen in het advanced options menu; dat lijkt het probleem vooralsnog op te lossen.Toink schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:17:
[...]
Dus het probleem is reeds bekend en het ligt in elk geval niet aan mijn besturingssysteem?
Intentionally left blank
Oké, ja ik wacht het wel gewoon af dan. Ik gebruik "de meest gebruikte browser" en daar wilde ik vooralsnog niet vanaf stappen. Dat van dat http 1.1 zal ik eens proberen.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:48:
[...]
zoals te lezen is op die url ligt het dus wel aan je besturingsysteem, met name aan je IE. of je stapt over op een andere browser of je sluit er vrede mee totdat crisp het uitgevogeld heeft (hij geeft ook aan dat er enige tijd in gaat zitten)
Ik gebruikte de de search en de zoekresultaten werden als volgt weergegeven:

Klik voor grotere versie
Hierdoor kon ik niet alle zoekresultaten zien.
Ik gebruik Windows XP SP2. Het probleem deed zich zowel voor in Firefox 1.03 als in IE 6.
[ Voor 3% gewijzigd door _knakker_ op 05-05-2005 14:01 ]
Kan je dat na een harde refresh (ctrl+f5) reproduceren en ons vertellen hoe?_knakker_ schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:00:
Ik heb een vervelende bug gevonden in de e-mailnotoficatie van de meuktracker.
Ik gebruikte de de search en de zoekresultaten werden als volgt weergegeven:
[afbeelding]
Klik voor grotere versie
Hierdoor kon ik niet alle zoekresultaten zien.
Ik gebruik Windows XP SP2. Het probleem deed zich zowel voor in Firefox 1.03 als in IE 6.
Het rare is dat de content (dus niet de updatetracker en het menu bovenaan de pagina) wel goed gepositioneerd wordt. Maar de updatetrackers en het menu bovenaan wordt er dan gewoon overheen gezet.
Voorbeeld 1:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/280 "Socket 423 moederborden", zou er 1 van zijn, maar geeft geeneen weer?
Voorbeeld 2:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/46 " AMD Opteron Processors", zouden er 3 zijn, maar geeft een weer?
Win XP Pro SP1/Mozilla Firebird 0.7
Daarbij zullen wel niet zichtbare advertenties zijn meegerekend. Geen idee waarom dat gebeurt eigenlijk zo 1-2-3.PcDealer schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:09:
Het aantal advertenties in V&A klopt niet.
Voorbeeld 1:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/280 "Socket 423 moederborden", zou er 1 van zijn, maar geeft geeneen weer?
Voorbeeld 2:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/46 " AMD Opteron Processors", zouden er 3 zijn, maar geeft een weer?
Dan zou ik in ieder geval ook maar eens een nieuwe versie van Firebird/Firefox installeren. 0.7 is inmiddels behoorlijk bejaard en achterhaald en ook uit securityoogpunt niet zo veilig als 1.x is.PcDealer schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:09:
Win XP Pro SP1/Mozilla Firebird 0.7
Verwijderd
Even naar de html-bron kijken en je ziet dat er twee keer de html-header wordt verstuurd:Harm schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:43:
Je gaat naar de Meuktracker / Email notificatie en gooit er een zoekterm in. Je laat het ding zoeken en vervolgens krijg je die pagina.
Het rare is dat de content (dus niet de updatetracker en het menu bovenaan de pagina) wel goed gepositioneerd wordt. Maar de updatetrackers en het menu bovenaan wordt er dan gewoon overheen gezet.
[...]
1
2
3
4
5
6
| m_2('5132','77','Software','MSN for MacOS X 2.0.1','2.0.1','05-12-2003'); </script></table><div class='b8' style='text-align:right; margin-top:5px; margin-bottom:5px'> <b>1</b> <a href='meuktracker/?CatID=0&Query=iets&ProduktID=0&Sortering=&Start=100'>2</a> <a href='meuktracker/?CatID=0&Query=iets&ProduktID=0&Sortering=&Start=200'>3</a> </div><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <!-- (c)1998-2005 Tweakers.net B.V. - Design & code by Arjen van der Meijden, Robin van Rootseler, Femme Taken en Tino Zijdel - Webserver: Acidalia - Dbase: Artemis --> <html> <head> |
[...]
Tja, daar kan je browser natuurlijk niets mee, en blijkbaar zet firefox dan de andere tabellen maar binnen de tabel gestart in de eerste header.
Maar moet toch (hopelijk) niet al te moeilijk zijn op te lossen in de php-code?
Verwijderd
De frontpage doet dat wel gewoon goed, bijv deze link, maar dan ook alleen de frontpage.
dat is natuurlijk een fout van die cache van google en niet van t.netVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:04:
Niet echt belangrijk, maar hoe kan het eigenlijk dat bijvoorbeeld op deze pagina in het google-cache het stuk bovenaan van de t.net pagina (het gedeelte met de nieuws/reviews/buyers zone/enz menuutjes) mee naar beneden schuift (in firefox 1.0.3) terwijl in de css staat dat dat gedeelte (dat weer door javascript naar het scherm geschreven wordt) absoluut op 0,0 moet staan?
De frontpage doet dat wel gewoon goed, bijv deze link, maar dan ook alleen de frontpage.
daarnaast zie je dat die eerste pagina die je noemt voor het laatst geindexeerd is @ 21 april en die tweede 5 mei.
Zie het verschil 21 april was nog de oude code en 5 mei natuurlijk de nieuwe.
Google's cached alleen de ruwe html, niet de css etc die erbij hoort afaik.
Verwijderd
[edit: ow.. ik zie nu dat je toch gelijk kan hebben wat betreft het feit dat dat de oude code is, pas na 28 april werden er dingen gewijzigd.. Sorry, dacht dat dat al langer geleden was.]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 10:13 ]
Terwijl ik vroeger bij een nieuwe poll gewoon meteen kon stemmen.
Yep. Same problem here... (Firefox 1.0.3)Harm schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:43:
Je gaat naar de Meuktracker / Email notificatie en gooit er een zoekterm in. Je laat het ding zoeken en vervolgens krijg je die pagina.
[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 06-05-2005 10:22 ]
Zelfde probleem hier, ik zie juist dat er een nieuwe poll is maar blijkbaar zou ik al gestemd hebben?Ik weet niet zeker of het met de code update heeft te maken, maar ik mocht niet stemmen in de frontpage poll. Ik moest eerst m'n cookies trashen en opnieuw inloggen.
Firefox 1.0.3
Blijkbaar zijn we niet de enige, zie ook de reacties op http://www.tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=716
[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 06-05-2005 11:51 ]
Probeer wel even uit te loggen, cookies te trashen, en kijken of het dan wel lukt.
edit: ja, dan lukt het wel...
[ Voor 15% gewijzigd door Tweeke op 06-05-2005 12:46 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Dat heeft niets met de code update te maken.Hacku schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:50:
[...]
Zelfde probleem hier, ik zie juist dat er een nieuwe poll is maar blijkbaar zou ik al gestemd hebben?
Firefox 1.0.3
Blijkbaar zijn we niet de enige, zie ook de reacties op http://www.tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=716
Of er al op een bepaalde poll gestemt is wordt opgeslagen in een cookie. Als je dus achter een publieke pc zit (ongeacht of die achter een proxy hangt of niet) en een voorganger heeft via die pc al gestemt (en er dus al een cookie met dat pollid bestaat) dan zie je de resultaten ipv de opties.
Dat is by design en hier is voor gekozen om ook niet-ingelogde of niet-geregistreerde gebruikers de mogelijkheid te bieden te kunnen stemmen.
Dat je al resultaten ziet ipv de opties zal je vaak tegenkomen in situaties waarbij meerdere gebruikers hetzelfde account delen op een pc, en cookies dus niet echt persoonsgebonden zijn en ook niet opgeruimt worden tussen verschillende sessies (wat een goede netwerkbeeherder echter wel zou moeten verzorgen op dergelijke pc's vanuit security-oogpunt, maar dat is een andere kwestie).
Edit: zie ook Harm
Nu moet je niet meteen denken dat pollvervalsing dus mogelijk is, er wordt wel degelijk gechecked op IP voor de vote-telling, maar hierbij wordt wel rekening gehouden met proxies.
[ Voor 31% gewijzigd door crisp op 06-05-2005 14:02 ]
Intentionally left blank
Dat ben ik niet met je eens
Dan gaat er daar iets mis, of de poll ID moet hergebruikt zijn; ik zal daar nog eens naar kijkenHarm schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:02:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb vannacht een nieuwe poll online gezet en ik kon niet in die poll stemmen en dàt klopt niet. Want ik mag niet in de huidige poll stemmen, omdat ik in de vorige poll al gestemd heb, omdat ik al een cookie heb dus. En dàt is pas veranderd sinds de code-update of iets erna.
Intentionally left blank
Dat moet wel, want ik zit gewoon achter m'n pc thuis, dus niemand heeft vanop deze pc al gestemd.crisp schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:04:
[...]
Dan gaat er daar iets mis, of de poll ID moet hergebruikt zijn; ik zal daar nog eens naar kijken
Maar je surft ws wel via een proxy. Ik heb daar nog een foutje in gevonden, en die ben ik aan het fixenHacku schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:33:
[...]
Dat moet wel, want ik zit gewoon achter m'n pc thuis, dus niemand heeft vanop deze pc al gestemd.
Intentionally left blank
Mooie uitleg, maar ik ben de *enige* die mijn t.net account gebruikt, en dat is dan ook meteen op deze PC waar *nooit* iemand anders gebruik van maakt. En nee, ik zit *niet* achter een proxy. Ik mocht niet stemmen op een poll waar ik nog niet gestemd voor had. En dat klopt dus niet. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik bij elke nieuwe poll weer een t.net cookie moet gaan trashen.crisp schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:56:
[...]
Dat heeft niets met de code update te maken.
Of er al op een bepaalde poll gestemt is wordt opgeslagen in een cookie. Als je dus achter een publieke pc zit (ongeacht of die achter een proxy hangt of niet) en een voorganger heeft via die pc al gestemt (en er dus al een cookie met dat pollid bestaat) dan zie je de resultaten ipv de opties.
Dat is by design en hier is voor gekozen om ook niet-ingelogde of niet-geregistreerde gebruikers de mogelijkheid te bieden te kunnen stemmen.
Dat je al resultaten ziet ipv de opties zal je vaak tegenkomen in situaties waarbij meerdere gebruikers hetzelfde account delen op een pc, en cookies dus niet echt persoonsgebonden zijn en ook niet opgeruimt worden tussen verschillende sessies (wat een goede netwerkbeeherder echter wel zou moeten verzorgen op dergelijke pc's vanuit security-oogpunt, maar dat is een andere kwestie).
Edit: zie ook Harm
Nu moet je niet meteen denken dat pollvervalsing dus mogelijk is, er wordt wel degelijk gechecked op IP voor de vote-telling, maar hierbij wordt wel rekening gehouden met proxies.
Ik meen me te herinneren vroeger bij een nieuwe poll toch echt gewoon te kunnen stemmen.
* Harm heeft de poll zelf aangemaakt en zelfs ik mocht er niet stemmen. Er is in mijn geval gewoonweg niemand anders die heeft kunnen stemmen en toch mocht ik niet stemmen van de poll. Ik kreeg al direct de resultaten te zien. Zoals ook in CA al is gezegd, het ligt volgens mij aan het cookie dat gezet wordt na het plaatsen. Daar lijkt wat mee mis te gaan.crisp schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:47:
[...]
Maar je surft ws wel via een proxy. Ik heb daar nog een foutje in gevonden, en die ben ik aan het fixen
Intentionally left blank
Tijdens surfen op GoT (check statusbalk en CPU usage):

clickable
Na het verlaten van GoT:

clickable
XP SP1 met alle laatste updates behalve SP2 itself.
IE6 SP1 met alle laatste updates.
In Firefox heb ik as far nog geen problemen mbt dit verschijnsel ondervonden. Met uitzondering van de kruisjes dan, die is browser-onafhankelijk
[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 06-05-2005 23:21 . Reden: thumbs ]
Typisch: in het ext/f/ script heb ik juist ook de Expires-header uitgeschakelt. Dat bood namelijk soelaas voor de V&A afbeeldingen, maar IE is blijkbaar nog meer een pain-in-the-ass dan ik had durven vermoeden (en IE is altijd al een enorme pain-in-the-ass).BalusC schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:11:
Wanneer ik een GoT pagina laad, waarin een plaatje uit t.net/ext/f/ wordt gehaald, dan neemt IE een volledige CPU in beslag en wordt het plaatje nooit vertoond. In mijn T.net fotoalbums zie ik daarnaast ook nog aardig wat volkomen willekeurige kruisjes die na een refresh weer door elkaar wordt gehusseld zegmaar.
Tijdens surfen op GoT (check statusbalk en CPU usage):
[afbeelding]
clickable
Na het verlaten van GoT:
[afbeelding]
clickable
XP SP1 met alle laatste updates behalve SP2 itself.
IE6 SP1 met alle laatste updates.
In Firefox heb ik as far nog geen problemen mbt dit verschijnsel ondervonden. Met uitzondering van de kruisjes dan, die is browser-onafhankelijk
* crisp rant nog eventjes door op een software producent die het na jaren van bugs en onvolkomendheden nog steeds klaarspeelt om HTTP1.1 niet eens goed te implementeren...

Heb je al geprobeerd HTTP1.1 uit te schakelen in IE?
En sorry to say this: SP2 biedt meer dan veiligheids updates, mogelijk lost het toch ook dit probleem op
HTTP compressie kan ook een factor zijn; dat hebben we tegenwoordig voor bijna alles aanstaan, en IE schijnt daar nogal vatbaar voor te zijn (qua bugs in IE)...
Misschien is het tijd voor een mailingactie naar Mickeysoft? fundamented flame
[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 06-05-2005 23:39 ]
Intentionally left blank
En dit probleem vind ik nog steeds onvoldoende motivatie om SP2 te installeren. Dan gebruik ik toch wat vaker Firefox
Wat is de motivatie om SP2 niet te installeren? Voor zover ik weet zitten er patches in SP2 die voor win2k separaat zijn uitgegeven, maar voor XP enkel via SP2 verkrijgbaar zijn...BalusC schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:02:
Het uitschakelen van HTTP1.1 was helaas niet de oplossing.
En dit probleem vind ik nog steeds onvoldoende motivatie om SP2 te installeren. Dan gebruik ik toch wat vaker Firefox
Jij zou als geen ander moeten weten dat MS buggy software uitbrengt, en dat het dus belangrijk is de servicepacks te installeren om in ieder geval een aantal bugs te fixen...
[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 07-05-2005 01:09 ]
Intentionally left blank
Verwijderd
Ik heb hier ook erg veel last van, en enkele kennissen van me met W2KSP4 ook.
Het lijkt me misschien verstandig om je idealen even op zij te zetten en te zorgen dat de grote massa, die vrolijk IE gebruikt, ook het forum kan gebruiken.
Verwijderd
ken geen mensen met ellende met een geslipstreamde windowscd.
Verwijderd
Verwijderd
is dit een installatie waarop je SP2 eroverheen gegooid heb of heb je de SP2 geslipstreamed op een windowscd?Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 08:38:
Ik heb net de test gedaan op mijn SP2 enabled XP VM, en ook daar weigert ie de plaatjes te laden, en schiet de load naar 100%. SP2 doet hier dus niks aan om het probleem te verhelpen.
Het komt het meeste voor in de vraag en aanbod rubriek, maar ook op andere delen van de site.
Ik heb dit met 2 computers.
De software die ik gebruik is:
MS windows XP SP2 NL Pro
MS IE versie 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519
Kasparsky antivirus
Hij loopt dus niet altijd vast maar wel vaak
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
interesting, bij een vriend van me loopt het ook regelmatig vast in die rubriek (gisteren 2 keer vastgelopen). jullie specs komen overeen voor zover ik kan zien. welk versie kaspersky heb je?Bart-01 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:37:
Sinds de laatste front end update heb ik heel vaak dat de MS IE vast loopt op Tweakers.net.
Het komt het meeste voor in de vraag en aanbod rubriek, maar ook op andere delen van de site.
Ik heb dit met 2 computers.
De software die ik gebruik is:
MS windows XP SP2 NL Pro
MS IE versie 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519
Kasparsky antivirus
Hij loopt dus niet altijd vast maar wel vaak
Kaspersky Anti-virus Personal 5.0.227Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:52:
[...]
interesting, bij een vriend van me loopt het ook regelmatig vast in die rubriek (gisteren 2 keer vastgelopen). jullie specs komen overeen voor zover ik kan zien. welk versie kaspersky heb je?
Browser: Konqueror 3.4.0 (Gentoo Linux op athlon)
[ Voor 9% gewijzigd door ATS op 07-05-2005 14:34 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Sorry hoor, maar ik probeer zeker hier een oplossing voor te vinden. Het grootste probleem is echter dat ik dus niet direct een oorzaak aan kan wijzen omdat als ik het in de ene situatie fix het in een andere situatie weer fout lijkt te gaan. En ja, daardoor wordt ik gewoon af en toe een beetje erg moe van IEVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 02:07:
SP2 brengt voor veel programma's meer ellende met zich mee dan dat het fixt. En dat zal vast wel aan de software in kwestie liggen ipv MS maar dan nog wil je SP2 niet op je systeem. Zo ook ik niet.
Ik heb hier ook erg veel last van, en enkele kennissen van me met W2KSP4 ook.
Het lijkt me misschien verstandig om je idealen even op zij te zetten en te zorgen dat de grote massa, die vrolijk IE gebruikt, ook het forum kan gebruiken.
Intentionally left blank
Bij mijn weten brengt SP2 naast alle los verkrijgbare bugfixes enkel de zogenaamde security center met zich mee.crisp schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 01:07:
Wat is de motivatie om SP2 niet te installeren? Voor zover ik weet zitten er patches in SP2 die voor win2k separaat zijn uitgegeven, maar voor XP enkel via SP2 verkrijgbaar zijn...
Naast de door Hlp genoemde softwarecompatibiliteitsproblemen, ging de performance van mijn SoftwareRAID arrays meetbaar achteruit na de installatie van SP2. Over buggy software gesproken.Jij zou als geen ander moeten weten dat MS buggy software uitbrengt, en dat het dus belangrijk is de servicepacks te installeren om in ieder geval een aantal bugs te fixen...
- Het vastlopen is pas begonnen na de update van de frontend van Tweakers.net
- SP2 staat al een stuk langer op mijn PC's en ik had er geen last van
- Op andere sites en fora heb ik geen last van het vastlopen
Verwijderd
tot slot BalusC, ik gebruik zelf SP2 maar security center is bij mij disabled, dus dat gemekker over me firewall en virusscanner krijg ik niet te zien, wel is alle andere optimalisaties aktief zoals ongevraagd ActiveX control installeren enzovoorts.
regtweak.reg
1
2
3
4
5
| Windows Registry Editor Version 5.00 ;Disable Security Center [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc] "Start"=dword:00000004 |
hierdoor kan ik up to date blijven voor hotfixes uitgebracht na SP2. ik voel me wel veiliger met SP2 omdat ik nu meer zicht heb op wat op me systeem probeert te installeren.
kortom, wel de voordelen maar niet de ongemakken
erg zijn die crewleden weer he ?Bart-01 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:54:
Ik zie dat we zijn begonnen met oud Hollands Microsoft bashen,
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 15:00 ]
Is de IE update van SP2 ook los verkrijgbaar dan?BalusC schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
[...]
Bij mijn weten brengt SP2 naast alle los verkrijgbare bugfixes enkel de zogenaamde security center met zich mee.
Voor het fotoalbum lijkt het wel/niet gebruik van de Expires header niets uit te maken; ik ga ethereal maar weer eens aanslingeren om te kijken welke headers er nog meer gebruikt worden.
[ Voor 32% gewijzigd door crisp op 07-05-2005 15:05 ]
Intentionally left blank
Ook geeft de RFC aan dat Expires headers eigenlijk niet langer dan een jaar in de toekomst mogen liggen, ook dat heb ik aangepast.
IE lijkt dus gewoon stricter in de interpretatie van HTTP headers dan Firefox, maar waarom dat nu opeens fout gaat is mij eigenlijk nog een raadsel.
Ik wil ook nog even kijken of ik de 'object expected' errors kan oplossen door bepaalde JS'jes static te maken.
Er lijkt dus weer hoop te zijn voor IE gebruikers
(note: deze wijzigingen staan nog niet online, dus klagen dat het nog steeds stuque is heeft nog even geen zin)
[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 07-05-2005 16:20 ]
Intentionally left blank
Ik heb sinds vandaag de hele tijd vastlopers als ik mijn browser aanhoudt met de frontpage van T.net. De browser reageerd dan gewoon niet meer. Volgens mij is dit al een bekend probleem, maar ik heb er vandaag pas last van!
Ik gebruik IE6 met Windows XP SP2.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Heb je de posting boven de jouwe al bekeken ?IJnte schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:17:
Ik heb sinds vandaag de hele tijd vastlopers als ik mijn browser aanhoudt met de frontpage van T.net. De browser reageerd dan gewoon niet meer. Volgens mij is dit al een bekend probleem, maar ik heb er vandaag pas last van!
Ik gebruik IE6 met Windows XP SP2.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Op FP staat onder Reviews, features en aankondigingen bij de items "Donderdag 20:51" "Zaterdag 17:04" etc. maar dat is al dagen/weken geleden! Mist daar de datum? Zowel in IE als Firefox.
Da's altijd al zo geweest, hoewel ik het met je eens ben dat een volledige datum daar handiger zou zijn. Zou je daarvoor een request willen doen in de devtrack? Dan komt dat vanzelf wel een keer aan de ordeRwinG schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:45:
(heb gezocht op "datum" in dit topic maar niet gevonden sorry indien dubbel)
Op FP staat onder Reviews, features en aankondigingen bij de items "Donderdag 20:51" "Zaterdag 17:04" etc. maar dat is al dagen/weken geleden! Mist daar de datum? Zowel in IE als Firefox.
Intentionally left blank
Verwijderd
Elke keer wanneer ik iets open binnen Tweakers schiet mijn CPU load naar 99%.
Dit is niet grappig meer!
Dit is een bugje. In het verleden werd voor aankondigingen onderaan de pagina (reviews, features e.d.) de datum gebruikt en voor aankondigingen bovenaan de pagina (meestal nieuwsberichten) de tijd.crisp schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:09:
[...]
Da's altijd al zo geweest, hoewel ik het met je eens ben dat een volledige datum daar handiger zou zijn. Zou je daarvoor een request willen doen in de devtrack? Dan komt dat vanzelf wel een keer aan de orde
Soms zijn er plaatjes die nog geladen moeten worden (waardoor je zou denken dat het daar door komt), soms is alles zoals ik zeg al geladen.
Maar zoals ik net een stukje terug lees komt het blijkbaar door de HTTP headers die door IE anders worden geïnterpreteerd en tot vastlopers lijdt.
Ik vin het ook een erg raar iets en ik vermoed dat het meer een IE bug is dan een GoT/T.net bug is. Maar als het scriptingtechnisch op te lossen is....:
crisp schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:09:
[...]
Da's altijd al zo geweest, hoewel ik het met je eens ben dat een volledige datum daar handiger zou zijn. Zou je daarvoor een request willen doen in de devtrack? Dan komt dat vanzelf wel een keer aan de orde
Ok dan doe ik geen request in de devtrack zet maar op de buglijstFemme schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:51:
[...]
Dit is een bugje. In het verleden werd voor aankondigingen onderaan de pagina (reviews, features e.d.) de datum gebruikt en voor aankondigingen bovenaan de pagina (meestal nieuwsberichten) de tijd.
Femme schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:51:
[...]
Dit is een bugje. In het verleden werd voor aankondigingen onderaan de pagina (reviews, features e.d.) de datum gebruikt en voor aankondigingen bovenaan de pagina (meestal nieuwsberichten) de tijd.
* crisp zal het nog eens wat beter nachecken dan
edit: lokaal fixed
edit2: en online
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 08-05-2005 23:02 ]
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Ik zal er een beetje op letten, maar het trad nooit op regelmatige basis op.
Bij Sugababes.nl trad het 100% CPU load issue vandaag ook heel erg op.

(DON'T ASK why I'm there
http://www.tweakers.net/<?php echo FORUM_BASE_URL; ?>
Wat er ook gebeuren moogh...
In de link wordt verwezen naar: http://www.tweakers.net/%...3Eforum/list_activetopics
(ter info uiteraard, via de juiste url kom ik er gewoon
/laat, 3 dezelfde replies in 1 minuut!
[ Voor 10% gewijzigd door arjants op 08-05-2005 23:22 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Wat er ook gebeuren moogh...
BitBit3r schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:21:
Het menu gaat niet helemaal lekker.... Ik krijg bij de link naar GoT bijvoorbeeld
http://www.tweakers.net/<?php echo FORUM_BASE_URL; ?>
Thanks; fixed
Intentionally left blank
Nee, niet alleen op GoT, maar ook op de frontpage - bijvoorbeeld in de fotoalbums van users, de foto's in V&A en de stats grafiekjes. Eigenlijk kon het overal optreden waar (veel) dynamische of uploaded plaatjes werden getoont.JeroenM_tbs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:17:
Waar is de wijziging mbt 100% CPU load op van toepassing? Alleen GoT?
offtopic:
(DON'T ASK why I'm there)
Ik zeg ook dat het knoeien met de headers voor deze plaatjes een workaround is; IE lijkt daar heel gevoelig voor te zijn. Het verbaast me dan ook niet dat deze 'bug' ook bij andere sites de kop opsteekt.
Intentionally left blank
Verwijderd
ik merkte 2 dagen terug dat me pc erg traag was, ik ben naar mijn CPU usage gaan kijken en zag dat ik 65% CPU usage had. (let wel: ik heb hypertreading dus rekent me pc 50% per cpu ook al heb ik niet echt 2 cputjes, bij 50% zit ik heel dicht bij een freeze )JeroenM_tbs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:17:
Waar is de wijziging mbt 100% CPU load op van toepassing? Alleen GoT?
offtopic:
(DON'T ASK why I'm there)
echter was ik niet op GoT of op Tweakers maar op bashrat zijn site (zie me sig) en toen ik IE afsloot en direkt weer terug ging was er helemaal nix meer aan de hand.
aangezien jij aangeeft het ook recentlijk te hebben gehad op sugababes.nl (wtf doe je daar ook
edit: in de tijd dat ik dit tikte had crisp al een reactie geplaatst, nu lijkt dit bericht een beetje dubbelop en overbodig. maar jah ik laat hem maar gwoon staan....
crisp, heb jij (samen met anderen) die skin "nightlife" gemaakt? vind de naam wel heel toepasselijk
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 01:36 ]
het zoeken naar een user in de gallery werkt niet
Ik begin bij:
http://www.tweakers.net/gallery
en ik ga dan zoeken naar outerspace
Dan zou ik een lijstje moeten krijgen met outerspace erin, maar dat werkt niet.
http://www.tweakers.net/g...earch&Username=outerspace
werkt niet dus
WinXP
IE 6.0
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
* Joen kan het bevestigenouterspace schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:22:
Ik heb het hier in dit topic niet gevonden of ik ben heel scheelmaarrrrr:
Ik begin bij:
werkt niet dus
WinXP
IE 6.0
Ik heb het ook uitgeprobeerd en zie inderdaad ook geen lijst met zoekresultaten.
Heb het ook nog geprobeerd met "JeroenM_tbs" (ik gebuik op de FP de zelfde gebruikersnaam).
Specs:
Windows XP Pro NL SP2
IE 6
Google toolbar
Geen andere internetfilterprogramma's geinstalleerd.
fixedouterspace schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:22:
Ik heb het hier in dit topic niet gevonden of ik ben heel scheelmaarrrrr:
Ik begin bij:
werkt niet dus
WinXP
IE 6.0
Intentionally left blank
meuktracker: MSN Messenger 7.0.0813
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Neej, hoort hier niet, want het is geen bugje in de FP. Maar ik heb het wel aangepastGunner schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:43:
ik weet niet of het hier goed staat, maar een quote in deze meuk post verkloot heel de layout
meuktracker: MSN Messenger 7.0.0813

Zodra ik op [OK] klik verschijnt de advertentie, welke random tussen de newslines wordt geplaatst, pas. Ik neem dus aan dat het hier iets mee te maken heeft. Ik krijg deze melding overigens niet altijd.
Lijkt me de aanroep van een niet gedefineerde functie.
De optie "Fout-opsporing in scripts uitschakelen" staat uit, en "Melding van elke scriptfout weergaven" staat aan.
In de javascript-console van Firefox is niets te zien.
WinXP Pro SP2
IE 6.0 SP2
Met de huidige advertentie "Minder banen op MBO-niveau in ICT; noodzaak tot bijscholing" krijg ik deze foutmelding niet. Even eerder op de ochtend was er nog een andere advertentie waarmee ik hem wel kreeg. Deze verscheen iets lager op de pagina.
[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 10-05-2005 09:21 ]
Gezien het feit dat de JS console in Firefox niets laat zien doet vermoeden dat het een bug in de JS parser van IE is. Zeker gezien het feit dat de JS verder blijkbaar wel goed wordt uitgevoerd nadat je de melding wegklikt. Je zou in ieder geval "Melding van elke scriptfout weergeven" uit kunnen schakelen zodat je er wat dat betreft geen last meer van hebt.frickY schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:18:
Ik krijg nu al een geruime tijd een JS error op de frontpage, welke nu toch wel heel irritant begint te wordenLeek me dat deze vanzelf wel zou worden verholpen, maar ik krijg hem nog steeds;
[afbeelding]
Zodra ik op [OK] klik verschijnt de advertentie, welke random tussen de newslines wordt geplaatst, pas. Ik neem dus aan dat het hier iets mee te maken heeft. Ik krijg deze melding overigens niet altijd.
Lijkt me de aanroep van een niet gedefineerde functie.
De optie "Fout-opsporing in scripts uitschakelen" staat uit, en "Melding van elke scriptfout weergaven" staat aan.
In de javascript-console van Firefox is niets te zien.
WinXP Pro SP2
IE 6.0 SP2
Met de huidige advertentie "Minder banen op MBO-niveau in ICT; noodzaak tot bijscholing" krijg ik deze foutmelding niet. Even eerder op de ochtend was er nog een andere advertentie waarmee ik hem wel kreeg. Deze verscheen iets lager op de pagina.
Het zou ook een foutje in de code van de advertentie zelf kunnen zijn in een specifiek stukje code voor IE, maar dan is het handig voor ons om te weten om welke ad het precies gaat zodat we dat door kunnen spelen aan webads
Helaas zijn de JS meldingen van IE dusdanig nietszeggend dat we daar verder weinig mee kunnen. We weten van onze eigen JS code dat die prima werkt in IE, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 10-05-2005 10:11 ]
Intentionally left blank
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
Zie ook [rml][ Polls] Mogelijkheid om vaker te stemmen[/rml].Hacku schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:12:
Hmm, als ik de poll op nieuws: AMD wint marktaandeel van Intel invul wordt de poll op de frontpage gereset, en vul ik die op de frontpage weer in dan wordt die andere terug gereset?
Intentionally left blank
Ik zal de volgende keer dat ik de melding krijg het stukje JS proberen op te sporen en te posten. Ging er van uit dat jullie voldoende zouden hebben aan het regelnummer.crisp schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:09:
[...]
Gezien het feit dat de JS console in Firefox niets laat zien doet vermoeden dat het een bug in de JS parser van IE is. Zeker gezien het feit dat de JS verder blijkbaar wel goed wordt uitgevoerd nadat je de melding wegklikt. Je zou in ieder geval "Melding van elke scriptfout weergeven" uit kunnen schakelen zodat je er wat dat betreft geen last meer van hebt.
Het zou ook een foutje in de code van de advertentie zelf kunnen zijn in een specifiek stukje code voor IE, maar dan is het handig voor ons om te weten om welke ad het precies gaat zodat we dat door kunnen spelen aan webads
Helaas zijn de JS meldingen van IE dusdanig nietszeggend dat we daar verder weinig mee kunnen. We weten van onze eigen JS code dat die prima werkt in IE, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Die regelnummers kloppen bijna nooit bij IE als er ook externe scripts worden gebruikt...frickY schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:33:
[...]
Ik zal de volgende keer dat ik de melding krijg het stukje JS proberen op te sporen en te posten. Ging er van uit dat jullie voldoende zouden hebben aan het regelnummer.
Intentionally left blank
Ik mis hier een nummertjeDe Western Digital Raptor WD740GD, 73GB is betrouwbaarder dan procent van zijn soortgenoten. De betrouwbaarheidsstatistieken konden vergeleken worden met 9 soortgelijke producten die over voldoende samples beschikten.
Vandaar dat ik jullie dus weer allemaal naar de devtrack doorverwijs.
Dit topic is gesloten.
Foutje gevonden? Kan gebeuren natuurlijk.

We zouden alleen graag zien dat je voordat je een melding maakt van een fout:
- Eerst even het topic doorkijkt of er al eerder een dergelijke melding gemaakt is.
- Indien dat niet het geval is, je duidelijk vermeldt wat er precies fout gaat.
- Geef aub ook even je besturingssysteem en browser(versie) aan.
- Als het om iets gaat wat misschien niet helemaal duidelijk is zou een klein screenshot praktisch zijn.