Het probleem:
Ik wilde graag een databaseje voor mijn anime verzameling (zie: topic ) en die heb ik gevonden met hulp van mede GoT bezoekers. Namelijk AnimeLister, alleen 1 ding... Hij is web based.
Nou ben ik natuurlijk niet beroerd om iets nieuws te leren dus ik allerhande sites bezocht en kwam op het programma miniportal uit. Helaas wou dit niet werken dus ik heb verder gezocht en kwam uit op PHPtriad (vast niet onbekend en oud maar hij doet het
). Dit werkt goed aangezien dat phpmyadmin het deed en aangaf dat me mysql database up and running is.
Dus ik de config.php geconfigureerd en install.php in de browser gestart. De browser gaf het volgende probleem aan:
Warning: Access denied for user: 'Admin@localhost' (Using password: YES) in c:\apache\htdocs\animelister\db_mysql.php on line 76
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'Admin@localhost' (Using password: YES) in c:\apache\htdocs\animelister\db_mysql.php on line 76
Could not connect to database
Waar ik denk waar het aan ligt:
Dus ik gekeken naar line 76 in het my_mysql.php bestandje en daar stond het volgende:
hierbij refereerd "$this->server, $this->username, $this->password" naar de server, user en pass die ik in config.php heb moeten invullen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik gezocht op GoT en heb het volgende geprobeerd wat niet wilde helpen:
Ik heb dit veranderd:
in dit:
Meer kon ik niet echt vinden wat van toepassing is op mijn situatie
Waarom ik denk dat het niet werkt:
Hij geeft nog steeds de zelfde Browser melding.
De uiteindelijke vraag:
Kan iemand mij helpen
Ik wilde graag een databaseje voor mijn anime verzameling (zie: topic ) en die heb ik gevonden met hulp van mede GoT bezoekers. Namelijk AnimeLister, alleen 1 ding... Hij is web based.
Nou ben ik natuurlijk niet beroerd om iets nieuws te leren dus ik allerhande sites bezocht en kwam op het programma miniportal uit. Helaas wou dit niet werken dus ik heb verder gezocht en kwam uit op PHPtriad (vast niet onbekend en oud maar hij doet het
Dus ik de config.php geconfigureerd en install.php in de browser gestart. De browser gaf het volgende probleem aan:
Warning: Access denied for user: 'Admin@localhost' (Using password: YES) in c:\apache\htdocs\animelister\db_mysql.php on line 76
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'Admin@localhost' (Using password: YES) in c:\apache\htdocs\animelister\db_mysql.php on line 76
Could not connect to database
Waar ik denk waar het aan ligt:
Dus ik gekeken naar line 76 in het my_mysql.php bestandje en daar stond het volgende:
PHP:
75
76
77
78
79
80
81
| function connect() { $this->link_id = mysql_connect($this->server, $this->username, $this->password) or die("Could not connect to database"); if (!mysql_select_db($this->database, $this->link_id)) { die("Could not use database ". $this->database); } } |
hierbij refereerd "$this->server, $this->username, $this->password" naar de server, user en pass die ik in config.php heb moeten invullen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik gezocht op GoT en heb het volgende geprobeerd wat niet wilde helpen:
Ik heb dit veranderd:
PHP:
76
| $this->link_id = mysql_connect($this->server, $this->username, $this->password) |
in dit:
PHP:
76
| $this->link_id = mysql_connect(''localhost', 'root', 'password',"); |
Meer kon ik niet echt vinden wat van toepassing is op mijn situatie
Waarom ik denk dat het niet werkt:
Hij geeft nog steeds de zelfde Browser melding.
De uiteindelijke vraag:
Kan iemand mij helpen
offtopic:
[url=P&W Beleid]P&WBeleid
[url=P&W Beleid]P&WBeleid