Toon posts:

[access - simpel] database van zelf verzamelde series

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goede dag,

Ik vind anime erg mooi (waarschijnlijk meerdere mensen), Ik download zelf ook volle series en zo gauw dat ik heb verifieerd dat ze technisch in orde zijn (meestal door zelf de hele serie te zien) brand ik ze op dvd. nou komt het vaak voor dat er series niet op 1 dvd passen dus splits je ze natuurlijk. Nu heb ik al wat dvd's en het begint onoverzichtelijk te worden dus ik ben maar eens begonnen aan een databaseje dat er als volg in tabellen er uit ziet:

Anime Serie:
- ID (autonummering) (Pri-sleutel)
- Naam Serie
- Omschrijving
- Genre
- Jaar gepubliceerd
- Grootte Serie (in mb's)
- Updated?

DVD
- DVD nr (Pri- sleutel)

Serie op DVD
- DVD nr
- Naam Serie (Pri-sleutel)
- Afleveringen
- Grootte (in mb's)

Uitleg:
De dik gedrukte woorden zijn relaties en de onderstreepte woorden zijn relaties

Het is zo dat dus de "Anime Serie" tabel los staat en dat je meerdere series("Serie op DVD" tabel) op dvd("DVD" tabel) heb dus. Er is een relatie tussen "Naam Serie" van "Anime Serie" tabel en de "Serie op DVD" tabel omdat ze het zelfde moeten heten.

Doel:

Nu zou het fijn zijn als ik 2 dingen voor elkaar kreeg:
- Dat ik bij "Naam Serie" uit de "Serie op DVD" tabel de films kon kiezen die dus ingevoerd staan in de "Anime Serie" tabel.
- Dat als ik een episode nr. zoek dat de database automatisch de dvd aangeeft waar de ep. nr op staat.

Ik weet dat het laatste doel wel mijn tabellen ontwerp veranderd, maar het probleem is, mijn kennis over acces gaat niet verder (helaas :'( ) dan dat ik hier uitleg van hoe ik een databaseje probeer te maken :P.

Ik vind het ook fijn om andere tips te ontvangen dan mijn 2 doelen dus post er op los, kom aub please niet met antwoorden zo van bla bla, code, bla bla :P zoals ik al aangaf meer weet ik niet :'( . Ook kan ik helaas geen goede formulieren maken dus daar word ik ook graag mee geholpen _/-\o_

Ik wil u allen die een poging wagen gigantisch bedanken voor hun tijd

met vriendelijke groet
Cees van Altena

(ps. mocht mijn beschrijving niet duidelijk zijn, ik pas em graag aan of leg het graag duidelijker uit.)

Verwijderd

Topicstarter
kick...

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ik heb een tijdje terug in Visual Basic 6 een vergelijkbaar systeem gemaakt maar dan om mijn Xbox spelletjes verzameling te ordenen.

Ik heb daarmee een koppeling aan een Access database gemaakt.
Als je wil kan ik de source ervan voor je beschikbaar stellen.
(Ik kan er ook plaatjes van covers e.d. in opnemen)

Één ding... probeer de koppeling tussen verschillende tabellen zo min mogelijk d.m.v. namen maar zoveel mogelijk d.m.v. primairy keys als nummers te doen.
Je kan anders inconsistentie krijgen in je database koppeling en dat is zeer onplezant..

Stuur me even een mailtje mocht je interesse hebben.
Wat mij betreft mag je de code vrij aanpassen naar eigen behoefte.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
AADNOLL schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:04:
Ik heb een tijdje terug in Visual Basic 6 een vergelijkbaar systeem gemaakt maar dan om mijn Xbox spelletjes verzameling te ordenen.

Ik heb daarmee een koppeling aan een Access database gemaakt.
Als je wil kan ik de source ervan voor je beschikbaar stellen.
(Ik kan er ook plaatjes van covers e.d. in opnemen)

Één ding... probeer de koppeling tussen verschillende tabellen zo min mogelijk d.m.v. namen maar zoveel mogelijk d.m.v. primairy keys als nummers te doen.
Je kan anders inconsistentie krijgen in je database koppeling en dat is zeer onplezant..

Stuur me even een mailtje mocht je interesse hebben.
Wat mij betreft mag je de code vrij aanpassen naar eigen behoefte.
Bedankt voor je reactie,

ik heb een mailtje gestuurd :*)
Ik zal ook je tips proberen toe te passen :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tjah.. dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling zo. Dat je kennis niet verder rijkt op het moment geeft niet, zolang je maar bereid bent om verder te willen leren.

In een beetje Acces tutorials wordt er vast wel uitgelegd hoe je forms moet maken en hieraan gegevens vanuit je DB kan gaan koppelen. Ik denk dat je dit prima zelf kan uitzoeken. Mocht je er echt niet uitkomen open dan gerust een nieuw topic waarin je concreet aangeeft wat je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart".

Daarnaast hoef je geen groeten + naam onder je post te zetten. Je nickname staat al naast je post en als mensen je echte naam willen weten kunnen ze dat prima opzoeken in je profiel (mits je daar je echte naam hebt ingevuld natuurlijk ;) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.