Ik heb een tbird 900@1000 en ik gebruik 1.9 V voor corevoltage ik lees nu dat mensen 1.5 corevoltage hebben en ook op 1 ghz draaien wat is nou beter ? [ behalve temperatuur ] ?
probeer het voltage zo laag mogelijk te houden.... hij zal dan ook wel wat lekkerder draaien
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
Id de voltage die je CPU gebruikt.Op woensdag 10 januari 2001 14:49 schreef WiNKy het volgende:
Waar is het eigenlijk voor ? Ik dacht dus dat het voor je CPU speed was namelijk
Gebruik je meer, dan wordt 'ie warmer (en ook onstabieler als je niet extra koelt).
Probeer 1,85V eens.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Met een lager voltage heb je kans op vastlopers tijdens zware applicaties. Ik zou het voltage niet verlagen als je geen temperatuur problemen hebt. Zolang je AMD onder de 55 graden blijft met bijvoorbeeld rc5 en kast dicht is er niks aan de hand.
Verwijderd
De stroom moet sterk genoeg zijn om het aantal schakelingen per seconden te maken.
Hoe lager je dat kan houden, hoe lager de tempratuur van je processor W=UxI.
Alleen is het vaak zo dat hij niet stabiel meer loopt als hij te weinig stroom krijgt of helemaal niet meer boot.
Het slimste is om te kijken wat het laagste voltage is waar hij stabiel mee blijft...
1,5 Volt is trouwens wel extreem laag!
Hoe lager je dat kan houden, hoe lager de tempratuur van je processor W=UxI.
Alleen is het vaak zo dat hij niet stabiel meer loopt als hij te weinig stroom krijgt of helemaal niet meer boot.
Het slimste is om te kijken wat het laagste voltage is waar hij stabiel mee blijft...
1,5 Volt is trouwens wel extreem laag!
Quote gedrukt inplaats van edit
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
1,5 lijkt me sterk aangezien voor het standaart voltage al stukken hoger ligt ...
I think therefor I am ... I think
Verwijderd
Ik neem aan dat met W een P (vermogen) wordt bedoeld anders staat er dat de arbeid afhankelijk is van de spanning en de stroomsterkte. Echter, de stroomsterkte is ook weer afhankelijk van de de spanning en de weerstand, I=U/R. Dit resulteert in de volgende formule: P=U^2/R. Het wordt dus een kwadratische functie, waarbij de invloed van je spanning dus zeer belangrijk is. Ik het element 'cos phi' maar even achterwege hebt gelaten. Want vermogen kan blind, schijnbaar of werkelijk vermogen zijn...
begin eens bij 1,6 volt... draai een uurtje 3dmark loops oid... als ie goed doet hoef je je voltage echt niet hoger
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
Tja dat ben ik dus met die 1.5V
Hij draait nog steeds superstabiel en hij is nu 7 graden koeler
Is trouwens een Athlon 900 MHz op een Asus A7Pro (nieuwe versie van de A7V)
Core voltage word niet vaak getweakt hier
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/101894
Hij draait nog steeds superstabiel en hij is nu 7 graden koeler
Is trouwens een Athlon 900 MHz op een Asus A7Pro (nieuwe versie van de A7V)
Core voltage word niet vaak getweakt hier
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/101894
Alle proemn in n drek
Verwijderd
Taylor,
omdat bij stijgende temperatuur de weerstand oploopt, het verlies toeneemt, wordt de curve asymptotisch. (Overklokgrens)
En dan laten we hotspot vorming en wervelstroom er ook maar even buiten.
omdat bij stijgende temperatuur de weerstand oploopt, het verlies toeneemt, wordt de curve asymptotisch. (Overklokgrens)
En dan laten we hotspot vorming en wervelstroom er ook maar even buiten.
Die van mij staat ook op 1,5V. Het systeem is even stabiel als bij 1,75V maar wel 8 graden koeler