Athlon Core voltage omlaag 5 graden koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Ik heb een Athlon 900MHz met een Asus A7Pro
Toen ik dit bordje kreeg stond het core voltage op default en dat is 1.82V

Ik heb dus net ff mn core voltage op 1.65V gezet en hij word nu zo'n 5 a 6 graden koeler :9 met een TT Superorb nu dus 38 graden stressed :)

Nu is de vraag zijn er meer mensen die dit hebben geprobeerd en is het aan te bevelen vooral voor stabiliteit enzovoort.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Het zou kunnen dat het bord minder stabiel is. Test het met dit programmatje op http://www.mersenne.org/freesoft.htm

Ik denk dat dit het progje is die heel lange berekeningen doet met een bekend resultaat en het kan zo stabiliteitsproblemen opsporen. Ik ben er zeker van dat zulk progje bestta, maar of het dit is??? Ik hoop van wel :7

Verwijderd

Ik denk toch dat het dit is, sorry;)

http://www.vtoy.fi/jv16/StabilityTest.exe

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Oke thnx dat zal ik ff een nachtje draaien. :)

Er word hier vaak moeite gedaan om het voltage omhoog te krijgen maar weer iemand hoe laag het kan bij een Athlon 900?
Ennuh wat is eigenlijk de standaard waarde? als ik nog lager kan gaat mn temp ook weer iets omlaag achja ik ga zelf maar ff proberen >:)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

En dewelke was het? Want ik weet het niet meer juist. |:(

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Het was dus de onderste :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Zeg, bierkameel. Niet zo met de belgen lachen, hé: ik ben er ook één >:)
En BIERkameel, wij hebben beter bier!!!
>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

Verwijderd

aleen Grolsch is goed. De rest is niks.

Verwijderd

Ooit al de (zwaardere) Belgische bieren geproefd? Maar dit is eigenlijk al een tijdje off-topic :):)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Hehe ik heb nix tegen Belgen hoor :)
Ennuh ja daar gaat mn topic maarja scheit

Ik heb nu het Core voltage dus op 1.5V staan is er iemand die het nog lager heeft staan?
En wat is eigenlijk standaart voor een Athlon?

Alle proemn in n drek

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 23:33

MaDLiVe

.-Observer-.

1,5??

komop

draait het geheel nog stabiel ??

als je je processor volledig stressed??

wat is het ook al weer athlon classic??

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Ja hij draait nog steeds super stabiel hoe het kan weet ik niet.(goed moederbord >:) )
De temp is wel 6 graden omlaag gegaan ik ben blij dat ik het ff heb geprobeerd
Op 1.5V dus nu :) :)

Alle proemn in n drek

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Nu weet ik nog steeds niet wat standaard is voor een Athlon :'(

Alle proemn in n drek

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Going up :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Hoe lang heeft het progje geduurd? Ik heb het zelf nog niet geprobeert, vandar de vraag.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Hoe bedoel je het downloaden of het draaien?
Downloaden is zo klaar met kabel :)

Ennuh draaien moet je zelf beslissen als ie een halve dag draait is het wel stabiel

Alle proemn in n drek

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ook een paar maanden een Athlon Classic 650 @ 800MHz 1.55V gedraaid :P . Omdat ie nauwelijks warm werd kon ik de CPU fan op 5V laten draaien ... had nog nooit zo'n stille PC gehad ;). (TBird 1GHz @ 1.1GHz draait ook weer beneden default voltage, 1.7V ipv 1.75V ... pas als ik betere koeling heb ga ik het voltage omhoog gooien zodat ik meer kan OCen, for the moment doet ie het zo prima).

PC Specs

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Pfieuw ik ben gelukkig niet de enigste dus

Ik had er trouwens nog nooit aan ged8 om het voltage te verlagen telkens maar meer fans erin hangen was ook wel goed :)

Maar nu op 1.5V 7 graden koeler en nog stabiel en er draait nog maar 1 ventilator B-)

Alle proemn in n drek

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
Standaard voltage hangt van je serie/productnummer af.

A0850M (begin serienummer van een Socket A tbird 850)

Die M staat voor stand. voltage tussen 1,7 en 1,8 volt.

(toch handig die papiertjes van AMD)

Naja mijn TB 700 SLot A draait pas stabiel op 900 bij 1,8 volt :(

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 18:11 schreef Bierkameel het volgende:
Ik heb een Athlon 900MHz met een Asus A7Pro
Toen ik dit bordje kreeg stond het core voltage op default en dat is 1.82V

Ik heb dus net ff mn core voltage op 1.65V gezet en hij word nu zo'n 5 a 6 graden koeler :9 met een TT Superorb nu dus 38 graden stressed :)

Nu is de vraag zijn er meer mensen die dit hebben geprobeerd en is het aan te bevelen vooral voor stabiliteit enzovoort.
op mijn AMD XP 1700+ met GeForce 3 heb ik:
5 case coolers geplaats, allemaal op 7 V ipv 12 V (zwarte kabel van koeler aansluiten op rood en rood op geel) compleet geruisloos !!!) en ik ben van een idle temp. van 56° naar een temp. van 36° gegaan :7 zonder meer lawaai. Van de voorziene koelergaatjes, 1 groot gat gemaakt achteraan en vooraan 8-)
ik heb ook mijn case een beetje geisoleert met wat van die zwarte schuim die meestal bij het moederbord zit (eronder) en het lawaai is ook minder als ervoor >:)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

STABILITYTESTER is leuk, maar PRIME95, ftp://mersenne.org/gimps/p95v21.exe is een betere test om te kijken of je processor geen rekenfouten maakt.
Een processor kan fouten maken zonder dat je daar direct last van hebt.
Dit kan dus data-corruptie bijv. tot gevolg hebben.
Draai PRIME95 voor 12 uur en als hij geen enkele keer een rekenfout heeft gemaakt mag je zeggen dat je pc stabiel overclocked (of niet) is.
Verder voor de hoogst mogelijk cpu load op je processor (max temperatuur dus) is http://members.home.nl/rick2001/BURNP6.EXE het beste voor.
Probeer het zelf maar en zie hoe hoog je maximum temperatuur eigenlijk is. Stressiger dan KOE, PRIME95, SETI@HOME, FOLDING@HOME of welke andere utility dan ook.
:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Goedenmorgen allen ;)

Voor een TB-classic (Slot A) heb ik geen waardes.. mnhh..

D'r loopt hier ergens "Het grote slot A topic", daar zou je in de search even naar kunnen zoeken. Verder zit er hier ook nog ergens een echte slot A freak.
Phreak toch is zijn naam, niet ?
8-)

Enneh,
dit helpt je denk ik niet echt, maar deze TB1333 wil wel 1200 stabiel draaien op 1,65 volt. Op 1000 dacht ik zelfs 1.45 of zoiets, dat heb ik nooit uitgebreid getest. D'r zit hier een voltage mod op het bord, en dan moet ik van die achterlijke waardes als 1.225 VCore instellen om onder de 1,65 te komen.

Stabiliteit, dat zul je over een langere tijd moeten testen denk ik. De hele dag CPUburn draaien, een paar benches draaien, spelletjes doen, op het Web rondfriemelen....

Enneh, bier..
Ik vind een Lambiekske wel lekker, vooral de Kriek .. :9

Verwijderd

hoelaag zal ik mijn thunderbird 1.4 ghz zetten ?

hijs nu wel heel warm [60 graden idle]

Verwijderd

Met die 1400 mhz ben ik nooit lager gekomen dan 1.70 booten en 1.75 100% stabiel.
Pagina: 1