20 koeien en geen supervisor rechten op Netware

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Ik ben bekent met Netware, maar nu weet ik het echt niet meer :)

Ik heb de kans om 20 600 MHz bakken te assimileren (1.6 MKeys/s). Zoals het er nu naar uit ziet kunnen ze rond de 450 workunits per week afleveren. Het probleem is dat al die computers verbonden zijn d.m.v. een Netware netwerk en ik geen write rechten op de server partities (die krijg ik ook niet als ik de sysop ff lief aankijk). Anders had ik ook geen probleem :+

Ik heb al 15 computers draaien die bevoorraad moeten worden d.m.v. sneakernetting. Nog 20 erbij is echt teveel. En niet assimileren zou zonde zijn van al die idle cycles.

Ik kan natuurlijk een buff-in geven van 15.000 workunits. Maar toch, naar verloop van tijd moet ik daar weer bij langs. Een andere oplossing is om maar 5 van de 20 te assimileren o.i.d. En als je goed naar mijn signature kijkt weet je waarom ik daar geen tijd voor heb O+

Heeft iemand een oplossing?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wordt er ook gebruik gemaakt van TCP/IP of alleen van IPX?

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Ik heb geen oplossing voor je, maar zal wel graag willen weten waar die school staat!!! :) :)

rc5 Stats || Matrix info

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Helaas Lord Thunderball, ik moet low profile blijven als MOL natuurlijk he ;)

Het Netwerk is volledig op TCP/IP gebasseerd. IPX is niet eens meer geinstalleerd.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

wat dacht je van 1 gesharede buffer op 1 van de werkstations????

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Kan dat met netware?

Windows netwerk (en client) is ook niet geinstalleerd.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als er een mogelijkheid is om een proxy te draaien is dat ideaal.. kan je de rest gewoon van koetje te voorzien waar je niet mee hoeft te kloten...

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

kweetniet of dat zonder client kan; probeer eens een andere pc te zoeken in het netwerk op IP nummer. gaat dat, dan kun je ook ergens een buffer sharen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Mmmm... Een proxy draaien zal lastig worden.

Kan wel eens kijken of er een verbinding mogelijk is naar een andere PC. Ik heb nog niet echt goed de computers en beveiliging uitgecheckt namelijk >:)

Verwijderd

ik heb dus een zelfde soort probleem.. ongeveer 150 pc's, allemaal verbonden door TCP/IP met een netware server. Ik heb ergens gelezen dat ik 1 client op een geshared station kon installeren en daarvandaan het proggie starten. Dan hoef ik dus maar 1 buffer te vullen en te legen en maar 1 ini te maken. Who can shine some light on this issue? :)

Oh ja, ik heb trouwens wel supervisorrechten 8-)

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/103386

met als extra opmerking:
laat de gesharede buff-out niet over de 1.3mb lopen, dan past ie niet meer op een flop. anders moet je die grote buff-out flushen met aan ander ini-file naar weer een andere buff-out, tot die weer ongeveer 1,3mb is.

NB
met netware oppassen met de settings voor de buffergrootte!
Aangezien de schrijf acties bij meer dan 40 - 50 clients oplopen (zet de buffer grootte, ik bedoel dus het aantal pakets dat ie ophaalt dus relatief hoog. dan heb je en de {sysop!} er geen last van.)

>:)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hey MOL,

Hoe zit het met die PC's en internet??
IK heb namelijk ook mijn pc's op't werk achter een Novell server en die flushen rechtstreeks:) alle }:O een eigen buffertje en geen problemen hier:)
Je moet waarschijnlijk alleen een DNS entry invoeren in de Winblows netwerkeigenschappen zodat er een verbinding mogelijk is met inet:)
nouja zo werkt het bij mij dan op't werk in iedergeval prima:)
Maar die }:O}:O}:O}:O}:O kunnen we wel gebruiken:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Er is helaas nog geen enkele PC met Internet verbonden :(. Het zijn ook allemaal NAL desktops. Nu weet ik wel hoe dat te omzeilen valt, dus dat is geen probleem.

Voor alle duidelijkheid: ik kan geen buffer op een serverschijf plaatsen.

Hadden ze nu maar gewoon een windows netwerk :(

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Ik had ff gezocht en dit gevonden:
Op woensdag 05 juli 2000 09:46 schreef TheWizz het volgende:
Heb hier ook een NetWare weide, maar iedere WS heeft zijn eigen buff-in en buff-out, mijn workstation dient als keyserver, hier wordt vandaan gefetched en geflushed. De client heb ik verspreid via ZEN, op run-once gezet en de client hidden laten draaien, en werkt goed
Weet iemand hoe hij dat heeft gefixed?

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 17:53
Op donderdag 11 januari 2001 15:27 schreef MOL het volgende:
Ik had ff gezocht en dit gevonden:
[..]
Weet iemand hoe hij dat heeft gefixed?
mail m zou ik zeggen

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
misschien floppywerk...
dan doe je 1 keer in de 2 weken ofzo...
wel veel werk maja wel lekker veel }:O

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Tja, ik was vandaag in het betreffende lokaal: 9 stuks geassimileerd. Ik heb ze voor nu maar even 3000 workunits gegeven. De rest assimileer ik ook maar, en dan kijk ik binnenkort wel naar een oplossing...

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Even het topic warm houden. Misschien heeft nog iemand een tipje...

• 4POX
  • Laatst online: 12:27

4POX

Everybody is wired

Al het internet verkeer gaat via bordermanager. Dus zonder rechten kun je daar nooit en nimmer op internet komen..

Misschien kan ik het nog het op de officíële weg het er door heen drukken.. Maar veel kans geef ik jullie niet.. Misschien moet ik mijzelf novell maar aanleren en solliciteren naar een baan..

* 4POX heeft een contract getekend, Waardoor ik alles wat ik zie geheim moet houden.

Dus ik kan dus ook niet na mijn stage op een illegale methode gegevens over het netwerk sturen..

Maar als mensen mij nou ens vertellen wat er precies moet gebeuren om een koe in een ghost-image mee te nemen.. En dat alle buffer dan op 1 plek staan op de server...

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 00:17 schreef 4POX het volgende:
Al het internet verkeer gaat via bordermanager. Dus zonder rechten kun je daar nooit en nimmer op internet komen..

Misschien kan ik het nog het op de officíële weg het er door heen drukken.. Maar veel kans geef ik jullie niet.. Misschien moet ik mijzelf novell maar aanleren en solliciteren naar een baan..

* 4POX heeft een contract getekend, Waardoor ik alles wat ik zie geheim moet houden.

Dus ik kan dus ook niet na mijn stage op een illegale methode gegevens over het netwerk sturen..

Maar als mensen mij nou ens vertellen wat er precies moet gebeuren om een koe in een ghost-image mee te nemen.. En dat alle buffer dan op 1 plek staan op de server...
Ik had daar als sysbeheerder in mijn stage gewoon alles via ZEN Works gedaan. Lekker makkelijk, ik hoefde zo de ghost images niet aan te passen. Het koetje werd iedere dag opnieuw geinstalleerd. Ieder pc had zijn eigen buffertje. En een pc die als perproxy diende (mijn pc) deze had een verbinding met internet via een bordermanager server. En flushen maar. Helaas waren het niet van die hele snelle pc's maar ja alle beetjes helpen toch??

TheWizz

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Een PProxy, kan die ook gedraaid worden zonder dat iemand die achter de computer het ziet en er wat van merkt, net zoals een client in detached=yes mode?

Het is wel lastig dat er geen enkele computer op internet zit. Als je bijvoorbeeld 20 computers per 1000 workunits laat fetchen/flushen moet je zo'n enorme buff-in op die ene pc hebben staan :(

Ow ja, ik geloof niet dat het kon: direct met een andere workstation verbinding maken m.b.v. het TCP/IP protocol. Met IPX was dat altijd wel mogelijk.

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 19:08 schreef MOL het volgende:
Een PProxy, kan die ook gedraaid worden zonder dat iemand die achter de computer het ziet en er wat van merkt, net zoals een client in detached=yes mode?

Het is wel lastig dat er geen enkele computer op internet zit. Als je bijvoorbeeld 20 computers per 1000 workunits laat fetchen/flushen moet je zo'n enorme buff-in op die ene pc hebben staan :(

Ow ja, ik geloof niet dat het kon: direct met een andere workstation verbinding maken m.b.v. het TCP/IP protocol. Met IPX was dat altijd wel mogelijk.
je kunt de pproxy opstarten met -hide dan zie je hem niet.

Alle pc's die bedoelde hadden statische IP adressen dus das wel makkelijk :)

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Mmm... Wat ook een bijkomend probleem is: ik heb maar 2 keer per week les in die lokalen, dus niet echt tijd om de systemen even goed uit te checken...

• 4POX
  • Laatst online: 12:27

4POX

Everybody is wired

Dan moet ik maar eens kijken of ik ergens een proxy kan verstoppen.. Een systeem wat daar voor aanstaat.....

je vraagt mij wat

AKA Rinkel weblog

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

effe de topic weer omhoog zetten hoor:)
het gaat wel om "nze koeien"en het resultaat voor DPC :)
Deze koeien moeten gewoon meedoen:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Omhoog, omhoog zei duimelot!?

Verwijderd

Het beste is om met een remote buffer te werken. Deze buffer zal op een plaats in het netwerk moeten staan die voor iedereen toegankelijk is. Het is in netware niet mogelijk om zonder extra toepassingen verbindingen te leggen met individuele werkstations. Het is geen peer-to-peer netwerk.

Jij zegt dat je geen rechten hebt op de serverpartities. Maar ik neem aan dat je gewoon in kunt loggen en een HOME directory hebt waar je mag lezen en schrijven?
Wat je even moet controleren is of je 'Acces control' rechten hebt in jouw eigen directory.
Je kunt hier achter komen door in windows via de verkenner de eigenschappen van jouw directorie te tonen. Of ga in DOS naar jouw directorie en tik in RIGHTS.
Controleer of het 'A' recht aan staat.
Als dit het geval is, kun je in jouw directorie een subdir aanmaken, en iedereen daar dezelfde rechten geven als jijzelf.
Dit doe je weer via Verkenner, of in DOS met het commando ( RIGHTS . +RWCFM /group=everyone )
of
( RIGHTS . +RWCFM /user=gebruikersnaam )

Misschien kun je op deze manier toch een centrale directory creeren waar de clients de blokjes vandaan kunnen halen.

suc6

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Het idee van de eigen homedirectory had ik ook al. Maar helaas, die hebben we niet :( Misschien dat het er binnenkort wel komt, btw. Ze zijn nu bezig om ons allemaal een eigen username te geven. Tot nu toe log je gewoon in met een computernummer...

Maar het homedirectory trucje zou kunnen werken. Vorig jaar (op een andere school) veranderden we ook de rechten van onze homedir om bestanden uit te wisselen.
Pagina: 1