Raar probleem met nieuwe client

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Goed, ik zal even de situatie vertellen.
Iedere pc in het netwerk heeft deze regel in zijn loginscript staan
start /b \\filesrv1\dnetc$\dnetc.exe -quiet
De ini staat dus ook op die server en de packets haat hij op via een proxy.
ini file :
<begin>
[parameters]
id=x@x.x
[triggers]
pause-on-no-mains-power=no
pause-watch-plist=taskmgr.exe|perfmon.exe
[misc]
project-priority=RC5,DES=0,CSC=0,OGR=0
[networking]
autofindkeyserver=no
keyserver=filesrv1
[rc5]
fetch-workunit-threshold=15
<end>
Tevens draait er op die server (filesrv1) een perproxy.
Het probleem..
Met de oude client 463 werkt alles prima. MEt de nieuwe client 465 (die overigens echt sneller is) heb ik soms dat hij opstart en dan geen .ini vindt waardoor gebruikers opeens een configscherm voor zich krijgen.
dit is dus duidelijk NIET de bedoeling.
Waardoor zou dat kunnen komen ? Wat mijn ingeving was dat die nieuwe client continue in die .ini loopt te schrijven/lezen en dat hij daardoor lang bezet is waardoor de client een time out krijgt met de ini lezen.

Verwijderd

Waarom de client niet op de lokale HDD plaatsen?
Dit voorkomt het geklooi van een gelockte ini file en het halen en brengen van blokjes heeft hier geen probleem mee.

• DukeBox
  • Niet online
Omdat ik 243 pc's niet een voor een langs kan gaan! ook zijn er vele pc's buiten mijn bereik. Tevens gaat er bijna om de maand een ghost overheen. Anders had ik het echt wel anders gedaan met -install. Overigens is het zo ook erg makkelijk om alles aan en uit te zetten, te updaten (nieuwe client) ini aapassen enz.

Verwijderd

hernoem het proggie iets van mswrite.exe, noem .ini file mswrite.ini en plaats de zooi ergens in C:\winnt (%windir%\system32 als het kan.)

via de -install optie draait het zooitje.
als de ghost weer es gedraait heeft, gewoon weer op nieuw installen.

if not exist %windir%\system32\mswrite.exe copy f:\public\mswrite.exe %windir%\system32

je kunt de buff-out via de ini file wel remot maken( F:\public\buff-out.rc5 of wat ever.)

1 tip, kopieer elke dag de ini file naar de clients!

zo raak je hooguit je blokjes van 1 sessie kwijt.

8-)

• DukeBox
  • Niet online
Dit gaat niet zoals ik al zei. Iedereen heeft LOKAAL een ghost image staan specifiek voor zijn/haar pc. Ik kan NIET op iedere pc dnetc installeren. Daarbij komt ook nog eens dat ik over maanden klaar ben met mijn opdrachten. Dan moet alles weer uit.

<add>
Ook het extern wegschrijven kan niet. Alleen change en read rechten.