amset werkt niet met ide raid :(

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kan normaal gesproken mijn hd's van maxtor instellen met amset zodat ze meer of mionder lawaai maken en de snelheid. Nu heb ik 2 maxtor disks en een primise ultra 100 raid kaartje. nu herkend amset mijn schijven niet door de raid controller. Weet iemand hier een oplossing voor ? Kan het kwaad om de schijven ff op udma 33 controller van mobo te zetten, progie draaien en weer op raid zetten ? of ben ik dan dadelijk mijn data kwijd ?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Use the search Luke:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/95413 :)
Misschien heeft de poster van die thread inmiddels ervaringen opgedaan? Ik denk eigenlijk dat een bootflop gewoon uitkomst biedt hier.

Zoef

• jhead22
  • Niet online
hehe.. die link van jouw is een link naar mijn eigen oude topic :) ik kreeg daar geen antwoord dus heb ik hem nog een keertje gesteld in de hoop dat er nu wel tweakers zijn die hier ervaring mee hebben :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Haha, pijnlijk :)

Z.

Zoef

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-04 06:29
mijn schijven worden dus wel herkent. maar ik kan ze niet veranderen vanwege een verot command.com bestand. 2 maxtors worden gewoon gezien. als 1 schijf op primary master.

• jhead22
  • Niet online
En als je dan met een opstart flop opstart ? lukt het je dan wel ?

• Muurbestormer
  • Laatst online: 04-04 06:29
nooit geprobeerd, maar heb je dan command.com ook niet nodig? ik heb win2K, en alles wat ik met dat DOS-wannabee scherm doe blijft hangen vanwege dat kapotte bestand. kan me niet voorstellen dat ik met een flop wel de amset kan veranderen.

• jhead22
  • Niet online
Je moet gewoon met een dos flop of windoos opstart flop opstarten en het progie uitvoeren. Daarna kan je gewoon weer in win 2000 booten.

• jhead22
  • Niet online
Is er dan geen een tweaker die dit probleem kent ?

Verwijderd

Ik heb de search gebruikt (zoals je ziet :P)
Maar amset krijgt mijn hd's ok niet gevonden (maxtor 40G 7200rpm/2mb *2 op een promise TX2 raid controllertje).

Ik heb het geprobeerd in command prompt (win2kpro) en daar krijg ik de foutmelding:

"NTVDM.exe has generated errors and will be closed by Windows" wtf???

Ook met een win98se bootflop geprobeerd hierbij kijkt ie wat voor hd's het zijn, wat info erbij over grote etc, maar hij herkend geen maxtors, en er gebeurd dus helemaal niks :(

OS is dus win2k mocht je dat ontgaan zijn ;)
Chipset DRV 4,24 (mocht je daar iets aan hebben)

Verwijderd

Niemand die hier iest over weet?

Verwijderd

Laatste poging :( :(

Verwijderd

Toch nog een poging aangezien ik verbaast blijf over de slechte performance van mijn raid-0.

Verwijderd

Nou .... om de stilte eens te verbreken !

Zit momenteel met hetzelfde probleem/geval !

Niet zozeer een probleem, want het lijkt me logisch dat een proggie die standaard IDE controllers wil aanspreken geen ATA100 RAID controller kan aanspreken.

Maar toch zit ik met de volgende vraag:

Als ik dus (om AMSET te gebruiken!) mijn 2x40 GB Maxtor schijven even aan mijn standaard IDE controller hang, om zo dus met een BOOTFLOP op te starten en dan AMSET te gebruiken, loop ik dan het risico dat mijn RAID 0 (striping) set verbroken wordt ? Ook al boot ik dus geen XP op, alleen maar even in DOS om AMSET te gebruiken ! Ook al sluit ik ze daarna op precies dezelfde manier aan ???

Dat zou ik willen weten ....

Somebody got some info for me ?

Verwijderd

Heb het volgende gedaan.

1. van raid afgehaald en gewoon ide 1 + 2
2. opstarten met bootflop.
3. wisselen bootflop voor amsetflop.
4. amset instellen.
5. alles uitzetten en weer aansluiten op raid.

Werkte perfect.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Ik heb voor mn seagate de tool van IBM gebruikt, die vond en ondersteunde zelfs mn Syquest :)

Seagates zaten beide op Promise fasttrak100.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op zondag 16 december 2001 22:01 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb voor mn seagate de tool van IBM gebruikt, die vond en ondersteunde zelfs mn Syquest :)

Seagates zaten beide op Promise fasttrak100.
waarkunnen we die vinden?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Vaag. Zover ik weet ziet je systeem de HDD's niet die ge-striped zijn. Had ik zelf ook toen ik van de RAID afwou. Ergens ook logisch, in STRIPE staan je blokjes versnippert over TWEE schijven. Mooi dat je OS/BIOS er niks van snapt.

Dus ff aan je normale IDE-channel hangen kun je wel vergeten. Tenzei het nog lege schijven uiteraard.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat maakt geen zak uit voor dat AMSET proggie. Has hetzelfde probleem. na AMSET weer terug op de array en het ging gewoon weer. Er wordt niets aan de data op de HD veranderd.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op donderdag 23 mei 2002 11:51 schreef Madrox het volgende:
Vaag. Zover ik weet ziet je systeem de HDD's niet die ge-striped zijn. Had ik zelf ook toen ik van de RAID afwou. Ergens ook logisch, in STRIPE staan je blokjes versnippert over TWEE schijven. Mooi dat je OS/BIOS er niks van snapt.

Dus ff aan je normale IDE-channel hangen kun je wel vergeten. Tenzei het nog lege schijven uiteraard.
HoHo, dat niet waar.

Voor je bios maakt het geen ZAK uit wat er voor data op die schijf staat, dus als je een schijf die op een raid controller zit even op een normale ide controller hangt moet ie hem gewoon zien. Uiteraard heb je wel gelijk dat je er niet van kan booten ofzo, want dan komt ie alleen maar useless blokjes data tegen. (hij kan dus ook geen partities enzo herkennen, maar dat is hiervoor allemaal niet relevant)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb 2 Maxtor schijven en met AMSET krijg ik de melding "Non Maxtor disc's"

Ok hij herkent ze als Quantum's (hebben ook een quantum look en geen Maxtor look maar Quantum is overgenomen door Maxtor).
Het zijn de recente D740x'jes en heb AMSET4 gedownload.
Bij het IBM proggie zie ik geen drive options (ik ken dit progsel goed).

Fokking weird!
Maar het is maar op me werk dus boeit niet zo heel erg.
Achter een Promise FastTrak TX2 zag ie de schijven nog wel!

*update*
Ik heb nu 2 andere schijven gepakt, 1e herkent ie als Quantum, 2e herkent ie als Maxtor.
Die Maxtor pakt ie wel.
Lekker f*cked up.

• Mister_X
als je het vanuit windows doet herkent ie ze niet nee, dat merkte ik net ook al, heb ze dus even aan me ide connector gehangen en in dos opgestart (boot cdtje :) ) en dan herkent ie ze wel, het gaat nog sneller ook in dos modus..

ze stonden standaart al op performance, heb de amset nu op off, op beide schijven uiteraard, merk geen snelheids winst, hd_tach gaat er ook niet op vooruit..dus tja...

• Mister_X
Op donderdag 23 mei 2002 11:51 schreef Madrox het volgende:

onzin

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 23 mei 2002 12:39 schreef Mister_X het volgende:
als je het vanuit windows doet herkent ie ze niet nee, dat merkte ik net ook al, heb ze dus even aan me ide connector gehangen en in dos opgestart (boot cdtje :) ) en dan herkent ie ze wel, het gaat nog sneller ook in dos modus..

ze stonden standaart al op performance, heb de amset nu op off, op beide schijven uiteraard, merk geen snelheids winst, hd_tach gaat er ook niet op vooruit..dus tja...
Onder dos kreeg ik die melding! :(

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Hier een linkje:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Ik gebruik de IBM Feature Tool om de fast / quiet mode van mijn maxtor hd's te wijzigen welke zijn aangeloten op de raid controller. Werkt perfect.

Een groot voordeel is daarnaast dat je per hd kunt wijzigen en niet zoals bij amset alle hd's of fast of quiet.
Pagina: 1