Ik heb 2 maxtor schijfies die geen geluid maken. Met het progie van maxtor is het mogelijk het geluidsniveau te regelen en hierdoor word ie sneller. Maar mijn schijven worden niet gevonden omdat ze in een raid systeem zitten. Ik heb een promise fasttrack 100 kaartje. Wie heeft hier ervaring mee ?
ik heb hetzelfde probleem 
ik wacht tot ik weer een dikke format doe en alles er opnieuw opgooi. ik weet het anders ook niet.
ik wacht tot ik weer een dikke format doe en alles er opnieuw opgooi. ik weet het anders ook niet.
Aai...
en wat gebeurt er als je de schijven tijdelijk aansluit op een normale controller ? Ben je dan gelijk al je data kwijd ?
en wat gebeurt er als je de schijven tijdelijk aansluit op een normale controller ? Ben je dan gelijk al je data kwijd ?
dat gaat niet. comp zal niet opstarten. je hebt toch alle data over 2 schijven verspreid? en alleen je raid controller kan ervoor zorgen dat windows snapt welke bit waar staat. no go dus.
Het tooltje van IBM om dit kunstje te doen maakt inderdaad een bootable flop aan. Dat zou geen problemen moeten opleveren. Overigens kon ik mijn DTLA-schijf dwars door mijn Promise controller (geen raid) heen ACM-instellen.
Zoef
Verwijderd
Sluit ze eens op een andere IDE poort aan. Zodat ze niet in RAID staan.
Dit is het progje: ASMSET /FAST
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/21007.html
Dit is het progje: ASMSET /FAST
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/21007.html
Eeh.. jah.. natuurlijk start ik dan op met een diskette alleen ben ik bang dat als ik mijn 2 raid schijfjes op normaal ide aansluit dat ik straks al mijn data kwijd ben. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft ?
amset /off is sneller omdat daarmee de acoustic management helemaal uit gezet wordt. /fast is een compromis tussen snelheid en geluid.Dit is het progje: ASMSET /FAST
Nee smvs. Off is niet het snelste.
Heb het even opgezocht:
/off Turns Acoustic Management off, the drive operates at normal acoustic levels
/quiet Quietest seeks, the speed of the seek operation is reduced to its lowest level to provide the quietest operations, this level has the most impact on drive performance.
/fast Fastest seeks, the speed of the seek operation is reduced to provide quieter operation with the least amount of impact on the drive performance.
Gr. Frank
Heb het even opgezocht:
/off Turns Acoustic Management off, the drive operates at normal acoustic levels
/quiet Quietest seeks, the speed of the seek operation is reduced to its lowest level to provide the quietest operations, this level has the most impact on drive performance.
/fast Fastest seeks, the speed of the seek operation is reduced to provide quieter operation with the least amount of impact on the drive performance.
Gr. Frank
Mischien een stomme vraag, maar slijt de harddisk er dan niet sneller van als ie in fast modus staat??
Maxtor geeft daar niets over op.
De garantie blijft gewoon hetzelfde, en het proggie komt gewoon van hun eigen website dus dan zal er wel niets mis mee zijn.
Maxtor levert alle scijven af in de /off modus.
De garantie blijft gewoon hetzelfde, en het proggie komt gewoon van hun eigen website dus dan zal er wel niets mis mee zijn.
Mijn Maxtor 60 gb werd toch echt geleverd in de /fast modus hoor.Op zaterdag 30 december 2000 10:58 schreef vweereld het volgende:
Maxtor geeft daar niets over op.
ja idd, allebei mn 20 gig schijfjes staan standaard gewoon in /fast. damnit!
neen je schijven slijten er echt niet sneller van. de kop raakt de platter niet.
Maare... is t al iemand gelukt om met raid systeem dat progie te draaien ?
Maare... is t al iemand gelukt om met raid systeem dat progie te draaien ?
Verwijderd
Is er misschien nog iemand die dit programma van Maxtor nog steeds heeft? Het is namelijk niet meer te vinden op de Maxtor website... Mijn harddisk maakt namelijk nogal veel geluid en dat zou ik zeer graag met enige decibellen verminderen...
Alvast hartelijk dank! LoNed
Alvast hartelijk dank! LoNed
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003), kijk eens bij de mededelingen .. 
Of use the Search Luke .. zoek op "waar amset downloaden" en selecteer Opslagmedia & I/O controllers, taadaa het 1e linkje is al meteen voorzien van het juiste antwoord
Voortaan dus eerst de FAQ's raadplegen of beter zoeken!
En wil je voortaan aub niet meer oude topics omhoogkicken met een offtopic vraagje? Start hiertoe gewoon een nieuw topic.
Of use the Search Luke .. zoek op "waar amset downloaden" en selecteer Opslagmedia & I/O controllers, taadaa het 1e linkje is al meteen voorzien van het juiste antwoord
Voortaan dus eerst de FAQ's raadplegen of beter zoeken!
[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 02-05-2003 07:08 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()