waarom crashed mijn computer?

Pagina: 1
Acties:

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 18:27
Dit is mijn probleem: ik heb een laptop met Mobile AMD Athlon XP 2600+ processor, met 512Mb geheugen, 128Mb radeon video kaart (shared) en een 80Gb harde schijf. Op zich zou er met deze laptop redelijk te werken moeten zijn. Welnu, al een hele tijd geleden (maar het lijkt nu erger te worden) had ik het probleem dat de laptop bij 3D games (maar niet eens de allerzwaarsten) begon te crashen, hij ging heel spontaan uit. Nu dacht ik, ok de laptop kan deze games gewoon niet aan. Nu is het echter zo, dat ook als ik de harde schijf heel intensief gebruik (de harde schijft is 5 minuten continu aan het werk, bijvoorbeeld als ik een hele grote directory met veel files wil inpakken) de computer crasht.

Iemand tips?

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Even memtest uitvoeren? (zelf even googlen) Zowel bij games als werken met grote files is de kans groot dat een brak stuk geheugen aan wordt gesproken.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
kijk naar chipset drivers. zet originele terug (van cd) of kijk juist voor nieuwe met fixxes

you had me at EHLO

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
TheNymf schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:32:
kijk naar chipset drivers. zet originele terug (van cd) of kijk juist voor nieuwe met fixxes
Zolang hij hier niks aan heeft verandert vanaf het moment dat het nog goed was zou ik hier persoonlijk niets meer aan doen. Kan je alleen maar nieuwe problemen mee krijgen.

Cpu te warm zou ook nog kunnen..mischien stofophoping bij de cpu fan.

[ Voor 9% gewijzigd door Omebas op 25-04-2005 14:34 ]

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Dit kan heel veel oorzaken hebben.

Het eerst zou ik eens de PMG FAQ lezen en vooral de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Zo in eerste instantie zou ik denken aan een hitte probleem. Ik weet niet hoe oud je laptop is en hoe lang je deze problemen hebt, maar een ophoping van stof in je laptop kan tot oververhitting leiden.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Belovedmonster
Ik heb de laptop nu een jaar en ik versleep hem elke dag van mijn huis naar het werk en terug, dus wat dat betreft zou stof goed kunnen. De laptop wordt namelijk inderdaad warm voordat hij uit gaat. Kan ik dat zelf gemakkelijk doen, een laptop stofvrij maken, of kan ik dat beter overlaten aan iemand anders.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
dat kun je denk ik zelf wel, ik zou een busje 'lucht' kopen :) geen olie oid gebruiken
(tip van de week: je kunt ook blazen) verder zorgen dat je niets kapottrekt, dus goed kijken voordat je hem openmaakt...

you had me at EHLO

Verwijderd

foutje niet goed gelezen sorry...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 15:54 ]

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
zoiets heb ik ook met mijn P3 700 Mhz laptop

eerst zat er 128 MB ram in, nadat ik er nieuw geheugen in heb gezet (192 MB) heb ik er niks geen last meer van

MRTN

Verwijderd

verander je topictitel ff, nu word het wel heet aantrekkelijk om te antwoorden met dingen als:

Ja weet ik veel!!

• Belovedmonster
Goed, gisteren ben ik er achter gekomen dat het openschroeven van een laptop toch wel iets anders is dan het openschroeven van een laptop. Halverwege ben ik dan ook gestopt aangezien ik niets wilde forceren.

Toch iedereen bedankt voor de tips. Als er nog briljante ingevingen zijn, dan hoor ik dat graag.

Marco

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

Reinier

\o/

Belovedmonster schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:37:
Goed, gisteren ben ik er achter gekomen dat het openschroeven van een laptop toch wel iets anders is dan het openschroeven van een laptop.
Ja, ik vind dat verschil ook enorm groot :?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Belovedmonster schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:37:
Goed, gisteren ben ik er achter gekomen dat het openschroeven van een laptop toch wel iets anders is dan het openschroeven van een laptop. Halverwege ben ik dan ook gestopt aangezien ik niets wilde forceren.

Toch iedereen bedankt voor de tips. Als er nog briljante ingevingen zijn, dan hoor ik dat graag.

Marco
Als je gewoon secuur te werk gaat kan er niks fout gaan hoor. Het enigste waar je rekening mee moet houden is statische electriciteit, dit is een regelrechte killer voor laptops.

Haal alle (ook verstopte) schroefjes eruit en je kunt met wat licht wrik werk de onderkant verwijderen. Kijk of je ergens stofophopingen ziet en verwijder die. Daarna de laptop weer goed in elkaar zetten en testen of je nog steeds dezelfde problemen hebt.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Pagina: 1