A7V Bios probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Laatst heb ik m'n bios geflasht naar v.1005b. Alles werkt goed, behalve dat ik nog vastlopers heb in 3D-Games. Dus ik wilde eens proberen om in het bios de optie System Performance op Normal te zetten i.p.v. Optimal. Maar... hoe vaak ik hem ook verander en opsla, het klere ding blijft op Optimal staan. :?

Heeft iemand een oplossing/hint?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Stond ie standaard al op optimal dan? :?
Bij mij namelijk niet

Alle proemn in n drek

• Swinnus
Voor dat ik em flashte stond had ik em al op optimal gezet. Nu wil ie niet meer terug!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dat heb ik ook!

Heb jij toevallig ook dat-ie Vcore (Core voltage van CPU) op 1.5V zet?

Heb je toevallig rev 1.02?

Dit zou namelijk moeten zijn opgelost met bios 1005C. Ik weet het nog niet, ik ga hem vanavond flashen. Ik houd je op de hoogte!

Virussen? Scan ze hier!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dat vasthangen hoeft niet aan die optimal/normal performance te liggen!!! ik heb dus ook een A7V (rev 1.02)... en ik heb m'n systeem (eindelijk) WEL stabiel... met OPTIMAL performance ingesteld in het bios

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

check dit ook ff..... ik had ook van die vastdraaiers....
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54042

• Swinnus
Kun je me dan een hint geven waar het wel aan zou kunnen liggen??

Via 4in1 .26 drivers zijn geïnstalleerd

Het zou ook nog aan processor temp kunnen liggen (ongeveer 58 c stressed), maar dat heb ik getest met een proggie en dan blijft ie het bij 58c gewoon doen.

Speel ik een 3D-game (bijv. NHL2001) dan hangt ie om de haverklap vast. :(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 10 januari 2001 15:59 schreef Swinnus het volgende:
Kun je me dan een hint geven waar het wel aan zou kunnen liggen??
Als je m'n bericht op dat andere stukkie forum hebt doorgelezen, weet je ook dat ik NIET weet wat bij mij de oorzaak was... vandaar dat ik in dat berichtje mijn drivergegevens heb getikt...
Ehm... 58 graden celcius???
Ik was pas met m'n bak aan het klooien (met de fan op de koeler, terwijl m'n bak aanstond...). M'n bak draaide op dat moment met een temp van 53 graden celcius. Op een gegeven moment werd de proc ff niet zo geweldig gekoeld (ik had EVEN de stekker van de koeler uit het mobo getrokken). Uiteraard begon de temp meteen te stijgen... Bij zo'n 58 graden celcius bleef m'n bak hangen... (meteen uitgeschakeld :))
Je zegt dat je pc 'stabiel' is bij die 58 graden celcius van jou... zou best kunnen... maar misschien toch iets om naar te kijken.. is toch wel errug warm

• Wreckerrm
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Het wil nog wel eens gebeuren dat de default VIO van het a7v mobo op 3.56V staat. (Rev 1.02) Ik heb dit veranderd naar 3.35, dit is immers de industriestandaard voor memmory e.d.

Op een engels forum had men dit ook ondekt en kwamen tot dezelde conclusie als ik kwam:
ineens stabiel.

Probeer het eens. De jumpers staan bij je atx power connector.

Daarnaast bleek mijn noname geheugen niet goed te zijn. Op 100MHz liep het toen wel stabiel, maar op 133 MHz niet. Ik heb nu A-merk geheugen en is alles stabiel

4-in-1 4.26 en bios 1005c

• Swinnus
Heb nu een Coolermaster. Een Super Orb is onderweg, maar ik heb toch nog m'n twijfels of dat het probleem zal oplossen. ;(

Ik ga nu eerst maar eens m'n bios upgraden naar 1005c mischien is hierdoor het andere probleem verholpen...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 10 januari 2001 15:45 schreef wildhagen het volgende:
Dit zou namelijk moeten zijn opgelost met bios 1005C. Ik weet het nog niet, ik ga hem vanavond flashen. Ik houd je op de hoogte!
Helaas, het heeft niet geholpen :(

Nu staat-ie standaard op 1.60 V ipv 1.50 V, maar aangezien ik toch écht 1.70 V moet hebben, heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem.

Ook het probleem van 'Optimal' vs 'Normal' heb ik nog...

Virussen? Scan ze hier!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 16:20 schreef Wreckerrm het volgende:
Het wil nog wel eens gebeuren dat de default VIO van het a7v mobo op 3.56V staat. (Rev 1.02) Ik heb dit veranderd naar 3.35, dit is immers de industriestandaard voor memmory e.d.
kan je ff wat meer erover zeggen, bijv. hebben andere rivisies wel 3.35V
of heeft het ergens zin voor die 3.56V, want het was mij ook opgevallen maar ik heb het maar op default laten staan...

• Swinnus
Op woensdag 10 januari 2001 16:20 schreef Wreckerrm het volgende:

Op een engels forum had men dit ook ondekt en kwamen tot dezelde conclusie als ik kwam:
ineens stabiel.
Kun je een link geven naar dat artikel op dat engelse forum? Ik ga het in ieder geval proberen...

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ergens bij www.athlonmb.com Daar is een asus mobo forum.
http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?forumid=8

De VIO is het voltage voor je geheugen, cpu buffers, pci en agp kaarten en vast nog wel meer. Dus knap belangrijk.
Ik haalde alle pci kaarten uit mijn pc en toen ik ut speelde, was mijn beeld volledig opgekloot. Toen heb ik VIO aangepast naar 3.35 en het beeld was ok. Het hele systeem was stabieler.
Het gekke is dat bijna elk mobo fabrikant 3.3 volt gebruikt, maar Asus moest weer 3.56 gebruiken. Ik heb zelf mobo rev. 1.02, ik weet niet hoe het met andere mobo rev's is.

Suc6

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hier staat ergens een post tussen die ook 3.35 heeft ingesteld.

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?threadid=23136&pagenumber=3

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik vond het ook altijd raar dat het op 3.56 stond, maar het is nou niet echt het eerste waar je aan denkt met problemen, eerder aan drivers ofzo.
Ik heb nu al een tijdje stabiel systeem (sinds bios 1005a), daarvoor veel problemen met VIA-drivers.
Ik heb vanmorgen ook op 3.35 gezet, en geen problemen sindsdien... (edit: ik bedoel eigenlijk: "geen problemen tot nu toe" want voor dat ik wijzigde had ik al geen problemen meer...)
thx voor de tip Wreckerrm !

• Swinnus
Dank je voor de link. Ik heb het gelezen en ben er niet veel wijzer van geworden, alleen maar dat er z'n VIO wijziging zijn stabiliteitsprobleem heeft opgelost en niet waarom. Waarschijnlijk om de reden (industrie standaard) die jij al eerder hebt genoemd.

Nog één vraagje werkt het veranderen van het VIO ook als je de JumperFree setting gebruikt? Ik neem aan van wel...

P.S. Ik heb rev 1.02

• TAD77
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Swinnus,

kijk eens op deze link.
http://www.clandevir.org/a7v/faq.htm

Ik had zelf ook soortgelijke problemen.
Deze FAQ heeft bij mij alle problemen opgelost, het grootste probleem was inderdaad die VIO die op 3.56 stond (zie reacties hierboven).
Verder staan hier nog een aantal zeer nuttige tips in.

Succes,

Tim.

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun gek terug.

• Swinnus
Thnx voor de info. Ik ga het een en ander proberen. Ik laat nog wel even weten of het lukt. :)

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Op donderdag 11 januari 2001 14:37 schreef Swinnus het volgende:
Dank je voor de link. Ik heb het gelezen en ben er niet veel wijzer van geworden, alleen maar dat er z'n VIO wijziging zijn stabiliteitsprobleem heeft opgelost en niet waarom. Waarschijnlijk om de reden (industrie standaard) die jij al eerder hebt genoemd.

Nog één vraagje werkt het veranderen van het VIO ook als je de JumperFree setting gebruikt? Ik neem aan van wel...

P.S. Ik heb rev 1.02
Het werkt zeker als je de JumperFree setting gebruikt. Dit hebt ik eerst ook gebruikt, nu jumper ik echter (Tja je wilt toch eens overclocken)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:04
Bij mij werkt dit het beste:
Mobo 1.02
Bios 1005C
Deto 6.67
Via 4.25 (ik blijf even lekker af van die Beta's)
V IO 3.56
Jumperfree
BIOS : Optimal, 1.75V, F/W Disabled, Spread spectrum disabled.

En ik heb zelfs een kaart die een IRQ deelt met de videokaart!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Swinnus
Het lijkt er op dat het probleem is opgelost!!! *D

VIO staat nu op 3.35v en ik heb tevens nog een fix van de AMD-site gehaald voor Geforce kaarten in Win2k.

Hopelijk blijft ie nu stabiel.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik help het je hopen. Ik heb geen ervaring met dit mobo en win2k, maar het moet toch eens goed gaan, niet waar?

Wreckerrm
Pagina: 1