het is misschien raar maar ik wil van S-video (uitgang bij mijn Matrox) naar coax (vrouwtje) gaan.
Is hier een convertor/adapter voor? En zo ja waar is die te koop?
Is hier een convertor/adapter voor? En zo ja waar is die te koop?
Anoniem: 18928
Anoniem: 14731
www.kuiphuis.nl
Anoniem: 3148
Anoniem: 18928
Ik praat niet over een videorecorder maar over een camrecorder, zo'n draagbaar ding. Van veel merken als accessoires zijn dergelijke UHF modulatortjes te vinden.Op woensdag 10 januari 2001 14:28 schreef henkleerssen het volgende:
En zonder videorecorder.. hoe moet ik het dan doen?
rht> hoe dan .. wat dan?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 17359
1. coax is het zelfde als composietOp woensdag 10 januari 2001 17:20 schreef blueeyes het volgende:
Nowhere> Je hebt toch een video bij je tv staan, nou dan is't toch niet zo moeilijk..
Trek gewoon die SVHS kabel naar je video (desnoods door het hele huis), en plug 'm daar dan in de video.
Wie zegt dat je je signaal bij de pc al moet converteren.
Trouwens een coax signaal wordt eerder verzwakt dan composiet..
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Anoniem: 18619
Nee...... Coax is absoluut niet hetzelfe als composiet! (allereerst is coax de benaming voor het soort kabel, en niet voor het soort signaal, maar dat terzijde) Het signaal dat door een coax kabeltje gaat is een gemoduleerd signaal. Dat kunnen dus meerdere "kanalen" zijn, en je hebt een tuner nodig om d'r weer wat bruikbaars van te maken. Bovendien zit de audio daar meestal ook bij in gemoduleerd.Op woensdag 10 januari 2001 22:09 schreef bubbie het volgende:
[..]
1. coax is het zelfde als composiet
2. hij wil 'm neem ik aan converte omdat s-video kabel 20 x zo duur is als coax kabel, en s-video verzwakt veel sneller sneller dan coax
dat ding van conrad is idd met voeding een eenvoudiger aan te sluiten maar kost waarschijnlijk meer.Ik vind het knap dat je het zo goedkoop hebt gekregen.... waar dan?
Waarom heb je nog een voeding nodig? Het is toch gewoon het passief converteren van het signaal?
Bij conrad is (product ID: 259489M1) is die zonder voeding....
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Anoniem: 12511
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Anoniem: 8800
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Ik heb een kabel gebruikt om audiokabels mee te verlengen (aux-kabel). Da's een soort coax-kabel. Hiermee heb ik 10 meter overbrugd. Het signaal is behoorlijk. In elk geval niet slechter dan het signaal dat via de kabel binnenkomt. Voor perfekte kwaliteit moet je s-video hebben.Op maandag 15 januari 2001 14:02 schreef mpegernie het volgende:
ik wil toch effe zelf proberen hoever ik met composiet kom. Weet iemand anders precies:
-wat voor een kabel?
-hoeveel afstand het signaal kan overbruggen?
alvast bedankt,
Ernie
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq