van S-video naar Coax?

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
het is misschien raar maar ik wil van S-video (uitgang bij mijn Matrox) naar coax (vrouwtje) gaan.

Is hier een convertor/adapter voor? En zo ja waar is die te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18928

Als je nou die SVHS in een video plugt die ook SVHS heeft, en dan via de coax uitgang van de video het signaal verder leidt.
Je hebt nu SVHS geconverteerd naar coax. B-)

..Anders zou ik het niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14731

Voor SVHS naar composite video was het geloof ik gewoon 2 weerstandjes maar zeker weten doe ik het niet. Wil je naar een antennesignaal kan je het beste een modulatormoduul van een SVHS camrecorder kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
En zonder videorecorder.. hoe moet ik het dan doen?

rht> hoe dan .. wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
Graag wil ik het ook weten wat je bedoel rht

Ik heb ook z'n 25 meter te overbruggen naar de meterkast waar de versterker/verdeler zit voor het gehele huis.

S-VHS => Coax met een videorecorder kan idd wel, maar is iets te omslachtig. En daarnaast moet ik nog een videorec hebben om naast m'n PC te zetten

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3148

Dit kun je doen met een uvf (of uhf) filtertje (die twee haal ik altijd door elkaar) Deze worden normaal gebruikt om beveiligings camera's over de coax te gooien. Hier gaat wel een tulp plugje in en er komt coax uit. Dus niet s-video. Maar converters van S-video naar tulp plugjes zijn er ook (zitten standaard bij asus v3800).
Met dit filtertje kun je dus ook het kanaal regelen. (da's wel makkelijk :) )

Dit soort filters kun je bv bestellen bij conrad (http://www.conrad.nl)

Zelf gebruik ik gewoon een video recorder!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18928

Nowhere> Je hebt toch een video bij je tv staan, nou dan is't toch niet zo moeilijk..
Trek gewoon die SVHS kabel naar je video (desnoods door het hele huis), en plug 'm daar dan in de video.
Wie zegt dat je je signaal bij de pc al moet converteren.
Trouwens een coax signaal wordt eerder verzwakt dan composiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 10 januari 2001 14:28 schreef henkleerssen het volgende:
En zonder videorecorder.. hoe moet ik het dan doen?

rht> hoe dan .. wat dan?
Ik praat niet over een videorecorder maar over een camrecorder, zo'n draagbaar ding. Van veel merken als accessoires zijn dergelijke UHF modulatortjes te vinden.
Dit zijn kleine hanteerbare kastjes die je zo kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Nowhere> dat bedoel ik..

natas> Ja mooi dat zoek ik .. ik kijken.. die hebben ze dus niet bij [url="http://www.conrad.nl.."]conrad.nl..[/url] :( (of ik moet een nieuwe bril kopen)

Blueeyes> ja maar Nowhere heeft hetzelfde als ik.. waarom nog een hele s-video kabel leggen als je over de volle lengte al een coax hebt liggen?

rht> moet ik eerst zo'n ding kopen...:).. ja euh is er geen andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, nog 1 poging...
Op je kaart, is dat alleen svhs of zit er ook een verloopje bij naar composite (tulp) ?
Zo ja moet je die kabel gebruiken en koop je bij de plaatselijke electronicaboer voor 25 piek een losse UHF modulator, Daar sluit je 12 Volt op aan, stop je je videosignaal in en eventueel geluid (let op, voor 99% zijn ze mono) en aan de andere kant sluit je de antennekabel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 17:00
Ja, dat de meeste modulators MONO zijn kan goed kloppen ja. Zelfs in de meeste videorecorders (ook de recentere) is de ingebouwde modulator mono :r:r:r:r:r

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17359

Op woensdag 10 januari 2001 17:20 schreef blueeyes het volgende:
Nowhere> Je hebt toch een video bij je tv staan, nou dan is't toch niet zo moeilijk..
Trek gewoon die SVHS kabel naar je video (desnoods door het hele huis), en plug 'm daar dan in de video.
Wie zegt dat je je signaal bij de pc al moet converteren.
Trouwens een coax signaal wordt eerder verzwakt dan composiet..
1. coax is het zelfde als composiet |:(

2. hij wil 'm neem ik aan converte omdat s-video kabel 20 x zo duur is als coax kabel, en s-video verzwakt veel sneller sneller dan coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Shit zeg dat zo'n modulator niet stereo is dan..

Ik heb zowel een s-video als video out . Het is een kabeltje wat bij mijn Matrox zat.... Ik moet maar eens wat electronica boeren rondbellen voor zo'n modulator..

Ik had er vanmiddag een zo'n boer aan de lijn: "heeft u zo'n ding om van s-video naar coax te gaan (ik wist niet dat dat ding modulator zou heten)...", Boer:"nee, had ik vroeger wel. Is wat verouderd he.." "Verouderd?", Boer:"Ja ik verkoop hem niet meer. Was ook duur, wel 150 piek." "ik kijk wel ff verder!"

Kan zelf iets in elkaar zetten? Of moet ik toch maar ff wat ander boeren bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Natas> waar kun je volgens jou .. dan zo'n uhf modulator halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 07:00

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb ooit zo'n modulator gekocht bij een elektronica boer, kost iets van fl.25,-
moet je wel zelf aansluitingen maken en voor een 12V voeding zorgen.

nog even een oude tread hier over:
gathering.tweakers.net/showtopic/11427

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
cosmoOo> Kijk dat zocht ik dus.. ik heb me daar ook het leplazurus naar gezocht, naar zo'n draad..:)

Ik moet toch ff goed kijken op conrad geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik vind het knap dat je het zo goedkoop hebt gekregen.... waar dan?

Waarom heb je nog een voeding nodig? Het is toch gewoon het passief converteren van het signaal?

Bij conrad is (product ID: 259489M1) is die zonder voeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18619

Op woensdag 10 januari 2001 22:09 schreef bubbie het volgende:

[..]
1. coax is het zelfde als composiet |:(

2. hij wil 'm neem ik aan converte omdat s-video kabel 20 x zo duur is als coax kabel, en s-video verzwakt veel sneller sneller dan coax
Nee...... Coax is absoluut niet hetzelfe als composiet! (allereerst is coax de benaming voor het soort kabel, en niet voor het soort signaal, maar dat terzijde) Het signaal dat door een coax kabeltje gaat is een gemoduleerd signaal. Dat kunnen dus meerdere "kanalen" zijn, en je hebt een tuner nodig om d'r weer wat bruikbaars van te maken. Bovendien zit de audio daar meestal ook bij in gemoduleerd.
Composiet video is een ongemoduleerd videosignaal. Dit is dus ook maar één "kanaal", en er is geen tuner nodig om het te decoderen. De audio gaat in dit geval meestal door aparte kabeltjes.

Ja kunt een composiet videosignaal ook prima door een coaxkabel sturen, maar _niet_ als daar al een gemoduleerd signaal doorheen gaat, want dan stuur je de boel flink in 't honderd.

Het grootste nadeel (en de reden waarom die kabeltjes zo kort zijn) van een s-video kabeltje is volgens mij de belabberde afscherming. Bij coax is die veel beter.

Als je dus je videosignaal via de bestaande coaxkabel (en evt antenneversterker) door het hele huis wilt versturen zul je inderdaad een modulator moeten aanschaffen. Ik heb geen idee wat dat kost, maar het zou bij de betere electronicazaak toch zeker te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
JJF> Ik heb het al gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 07:00

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik vind het knap dat je het zo goedkoop hebt gekregen.... waar dan?
Waarom heb je nog een voeding nodig? Het is toch gewoon het passief converteren van het signaal?

Bij conrad is (product ID: 259489M1) is die zonder voeding....
dat ding van conrad is idd met voeding een eenvoudiger aan te sluiten maar kost waarschijnlijk meer.

ik heb gewoon zo'n kastje (modulator) gekocht dat normaal in een videorecorder oid zit. (zo'n metalen box die je bv ook op een tvkaart ziet zitten (bijvoorbeeld de ati all in wonder radeon)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/978693433.jpg

hier zul je zelf een behuizing voor moeten maken en dus voor een voeding zorgen.

je kan zo'n ding ook best uit een oude (stereo) videorecorder slopen en dan nog goedkoper uitkomen.

ik heb die van mij een paar jaar geleden gekocht bij een elektronica zaak (IBO) in eindhoven. maar elke elektro zaak zal zo'n ding wel hebben.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Natas>Kijk.. dat is hem helemaal...wat voor s-video ingang heeft die erop zitten.. een mannetje of een vrouwtje?

(ik heb namelijk alleen maar ff een vrouwtjes kabel.. dus het kastje zou een mannetjes ingang moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
cosmoOo> Heb jij een oude video te sloop dan ?? :)

Ik zoek me het leplazerus naar een goede electronicatent in Leiden (www.goudengids.nl) .. ik heb ze alledrie gebeld.. welgeteld 1 nam op, en kwam met de wijze woorden.." TJa das verouderd.. ik kan ze wel bestellen.. kosten 150 piek.. " ja ja!

Wordt toch nog conrad... (als ik tenminste het goede antwoord krijg van Natas...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12511

Nog even een andere vraag over hetzelfde onderwerp: Hoe lang kan een S-video kabel maximaal zijn? Want ik heb begrepen dat, omdat het signaal bij s-video gescheiden wordt, de kwaliteit beter is. Is dit zo?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Boeing> is niet zo.. s-video is niet shielded.
Gevolg> Coax draden kunnen veel langer zijn dan s-video... (lees coax.. wel langer dan 10 m, s-video 10 m wellicht te lang). Kijk ff anders in de search.. is al eens een topic over geweest als ik me niet vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Ik heb nog zo'n ding liggen... mono.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8800

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Koop of maak zelf een S-VHS naar Scartkabel en steek `m in je TV of, als je `m op coax wilt aansluiten koop je een Scart-->coax converter. Die dingen kosten een geeltje bij je electronicapooier. Het beeld van S-VHS is echt veel strakker(golft niet zo), maar als je composiet-uitgang hebt kan je ook 2 cinchpluggen kopen en 25 mtr (goede)coaxkabel. Dan van je ouwe NES of Sega 8bit de UHFconverter afslopen en aansluiten die hap. Het is gelul dat een S-VHS kabel 20x zo duur is, ik heb een kant en klare 10 mtr kabel en vergulde pluggen voor f25,- gekocht. Kijk wel ff waar je `m koopt, ze rekenen ook wel eens f20,- voor 1 mtr kabel.

Succez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Natas .. Hoe werkt nu die emulator bij jou? Heb je nu een mannetje of een vrouwtje er op zitten.? Of jij niet begrijp nie wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

zo wat een zooitje zeg in dit topic.

Maargoed.
In de laatste C't (jan/feb 2001) stond nog een leuk schemaatje+artikel om het videosignaal van je PC in de scart aansluiting van je TV/VCR te krijgen.

Over de afstand zegt C't dat het voor Scart (dus beide voor het composiet en S-VHS signaal) ongeveer 5 meter en tot 10 meter met een kwalitatief hoogwaardige kabel.

Vergeet het geluid niet! Deze worden door geen van beide signalen doorgegeven. Heb je een TV met S-VHS aansluiting (zo'n mini-DIN ingangetje) dan zitten er vaak ook wel audio aansluitingen bij.

En wil je het singaal moduleren, dus op een bepaalt kanaal zetten en hen vervolgens via de de normale antenne kabelingang van je TV, dan koop je toch effe een modulator bij Conrad.
Aan deze mogelijkheid heb ik zelf ook al zitten denken (kan ik samen met m'n huisgenoten DivX-jes en VideoCD's kijken! :9) omdat ik voor de TV, beneden in de woonkamer, een redelijke afstand moet overbruggen iets dat voor je normale antenne/kabel signaal niet zo'n probleem is.
We hebben het nu over COAX kabels. Wat de geschikte kabel voor S-VHS is weet ik niet. Geen Coax lijkt me: Zo dik zijn scartkabels toch niet...?

Heb ik nog een vraagje: Kan ik dat gemoduleerde signaal gewoon bij de kabel opzetten? Alleen effe uitkijken dan je hem dan niet ophetzelfde kanaal zet als FOX8 (bijvoorbeeld :))lijkt me... ?

Ik heb het plaatje van het schema wel, maar geen webruimte.
Wil je het hebben mail me ff of misschien (nog beter) weet je zelf wat webruimte?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
ja mail maar.. kan er eens naar kijken..

Over die scart kabels.. heb je wel eens goede SCART kabels gezien.. dik man! Coax is dan eindeloos veel beter...Dat geluid.. ja daar maak ik me niet zoveel zorgen om:
Of het wordt gewoon een lange audiokabel of draadloos (draadloze koptelefoons.. vandaar) ..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

hmmmm henk.... heb je e-meel niet?!? :o

Berend
mpegernie@hotmail.com

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik meel .. zo meteen!

edit:

Gemeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Trouwens, het kan allemaal draadloos natuurlijk :p

Marmitec Video 50, ongeveer 270 piekjes.

(staat allemaal in de C't)

<edit>schema is onderweg....</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

ik wil toch effe zelf proberen hoever ik met composiet kom. Weet iemand anders precies:

-wat voor een kabel?
-hoeveel afstand het signaal kan overbruggen?

alvast bedankt,
Ernie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Marmitek zat ik inderdaad ook aan te denken.. maar ja die 270 piek he... Wat ik eigenlijk dus gewoon goedkoper wil oplossen...

En daarbij dat marmitek ding.. daar zijn de berichten ook niet allemaal positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik ga eens thuis kijken bij iemand vanavond.. kijk hoe zo'n ding (http://www.conrad.nl/cgi-...ID]=269&TK_PAR[MEDIUM]=89) werkt...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Op maandag 15 januari 2001 14:02 schreef mpegernie het volgende:
ik wil toch effe zelf proberen hoever ik met composiet kom. Weet iemand anders precies:

-wat voor een kabel?
-hoeveel afstand het signaal kan overbruggen?

alvast bedankt,
Ernie
Ik heb een kabel gebruikt om audiokabels mee te verlengen (aux-kabel). Da's een soort coax-kabel. Hiermee heb ik 10 meter overbrugd. Het signaal is behoorlijk. In elk geval niet slechter dan het signaal dat via de kabel binnenkomt. Voor perfekte kwaliteit moet je s-video hebben.

Voor het geluid heb ik uiteraard dezelfde soort kabel gebruikt (in totaal dus 3 kabels voor video en audio (stereo))

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1