Toon posts:

XFX 6800Ultra 512MB

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even wat vraagjes mischien weten jullie daar antwoord op.

ik moet voor iemand pc samen stellen

Die wil zowiezo al deze onderdelenm er in:

Coolermaster Stacker ATX, E-ATX and BTX ready ATX Housing silver

Asus A8N-SLI Deluxe socket 939 AMD

AMD Athlon FX55, socket939, 2,6 gHz, 1 MB cache, boxed

Kingston HyperX pc3200 LowLatency 1 GB DDR Kit (2x 512MB Dimm) 400 MHz, 2-2-2-5-1T (2,7V)

3,5 inch diskdrive, zwart

Western Digital Raptor 74GB e-sata 10 rps 4.5ms ns 2x (stripe)

Lite-On DVD Speler 16x48 D16B zwart bulk

Nec 3520 Dual Layer dvd +-rw 16x black/zwart bulk

XFX Geforce 6800u 512mb pci-e dual dvi/tv in 2x SLI

Creative Soundblaster audigy 2 ZS, pci 24bit retail nl

Enermax Noisetaker power supply 24p 600w SLI active pfc full range adj fan sata

Seagate barracuda 7200.8 400gb sata 3.5lp 8ms 7200rpm 8mb ns

Nu is mijn vraag kan de 512mb 6800ultra wel in SLI?

Is de kaart layout van de 512 mb het zelfde als de 256MB? want er moet watercooling op en deze coolblokken moeten er op passen:
http://www.dangerdenstore...oductid=168&cat=48&page=1

Graag jullie reacties

bedankt alvast

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Tuurlijk past die kaart in SLi, met een andere XFX 6800Ultra 512MB die dezelfde bios heeft. Maar waar ga jij zo'n 512MB 6800Ultra vinden :?

Verwijderd

Je moet mailen naar Dangerden , die weten vast wel of het kan

PS: het is natuurlijk wel zware overkill 2x 512mb kaarten in een pc op dit moment, maar geil is het wel

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 10:50 ]

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08 16:17

link_mario

Ofwa?

Volgens mij is ie nog niet uit, als ie dat wel is, zal ie best wel duur zijn vrees ik.....En dan moeten ze ook nog eens leverbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Prijs maakt niet uit die kerel heeft geld zat.

kaarten zijn uit tenminste je kan ze bij de meeste leveranciers wel al bestellen.

Kaarten kosten 800,95 p/s

En het is inderdaad wel een geill systeem:P

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

waarom geen dfi bord als je toch geld zat hebt ? dan kan ie ook nog overcloclen als hij dat zou willen...

http://specs.tweak.to/16495

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Sjeezis wat een systeem, ... Idee: bouw 3 van je voorgestelde identieke systemen, factureer het aan die kerel door, geef hem een systeempje, hou er zelf 1, en geef mij ook zo'n kassie gezelligheid. Goed idee?

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
DAngerdan heb ik gemaild

Zal wel 1337 zijn als dat past;)

Verwijderd

heb ff gegoogled

The BFG GeForce 6800 Ultra OC™ 512MB PCI Express graphics card provides faster frame rates at higher resolutions and color depths, and twice the memory for geometry data and texture processing than does its 256MB predecessor. This card is overclocked out-of-the-box (core clock speed is 425MHz vs. 400MHz standard) for extra speed and performance, and is fully supported by BFG Tech’s Lifetime Warranty and 24/7 Free Technical Support. This top-of-the-line card also features NVIDIA SLI technology to deliver an ultimate gaming supercomputer for the extreme gamer.

De BFG kan dus in SLI, XFX kan ik niet vinden

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:02:
heb ff gegoogled

The BFG GeForce 6800 Ultra OC™ 512MB PCI Express graphics card provides faster frame rates at higher resolutions and color depths, and twice the memory for geometry data and texture processing than does its 256MB predecessor. This card is overclocked out-of-the-box (core clock speed is 425MHz vs. 400MHz standard) for extra speed and performance, and is fully supported by BFG Tech’s Lifetime Warranty and 24/7 Free Technical Support. This top-of-the-line card also features NVIDIA SLI technology to deliver an ultimate gaming supercomputer for the extreme gamer.

De BFG kan dus in SLI, XFX kan ik niet vinden
neem maar aan dat die XFX het dus ook kan, ze houden zich toch practies allemaal aan reference model

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
JA pcies als 1 merk het kan kunne ze het allemaal. heb nog geen merk gezien die een 6600 of een 6800GT niet in sli heeft.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik zou inderdaad een ander moederbord nemen, een MSI K8N Diamond of zo'n DFI SLi plank... Die asus bordjes hebben nogal wat problemen, en waarom geen G.Skill geheugen? En als je dat systeem up and running hebt, doe dan eens een 3D Mark run :Y) Misschien kom je wel in de Top10

Verwijderd

Topicstarter
ooh thnx voor de tip maar die dangerden nv68 sli past alleen op de asus a8n sli

Maar we zitten nog te denken hij wil de Prometeia MAch II GT op de CPU, en dan de kaarten watergecooled, en we weten niet dat past samen, dus waarschijnlijk wordt het alleen die MACH op de CPu en de Kaarten Lucht gecooled.

Maar ja ben nog aan het uitzoeken alles.

En ja als die klaar is dan zetten wij cker weten wel even die 3Dmark score er op

Verwijderd

Topicstarter
Wrom g.skill geheugen? is dat sneller dan de 2-2-2-5 van kingston? gaat toch om de timings?

En overclocken wordt het denk ik toch niet.

Verwijderd

Ach, een beetje patsen met zo'n systeem, geld speelt geen rol.

Is het niet een beetje overkill ?

over een half jaar loop je eingelijk al weer achter met zo'n systeem als je zulke hoge eisen stelt.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt die kerel niets uit koopt ie gewoon weer nieuwe shit. ik zoek het uit en hij betaalt

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Belachelijk overkill gewoon, 2 * 6800GT lijkt me veel interessanter.
512 MB op een videokaart is echt ontzettend nutteloos op dit moment en binnen een vol jaar ook nog.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
corpseflayer schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:07:
Belachelijk overkill gewoon, 2 * 6800GT lijkt me veel interessanter.
512 MB op een videokaart is echt ontzettend nutteloos op dit moment en binnen een vol jaar ook nog.
dat 2*512 wat veel is ben ik met je eens, maar waarom 2x een 6800gt interessanter zou zijn dan 2x 6800Ultra moet je me toch eens uitleggen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

HeefStan schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:00:
waarom geen dfi bord als je toch geld zat hebt ? dan kan ie ook nog overcloclen als hij dat zou willen...
nog een keer, met een prom en waterkoeling moet je gewoon een dfi bord kopen...heel simpel...

http://specs.tweak.to/16495

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:28

Snippertje

Light up your life

Maverick schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:10:
[...]

dat 2*512 wat veel is ben ik met je eens, maar waarom 2x een 6800gt interessanter zou zijn dan 2x 6800Ultra moet je me toch eens uitleggen.
Als die jongen geld teveel heeft mag hij het toch gewoon uitgeven? De TS heeft niet gevraagd om een discussie over overkill etc.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 22:20
Hou er wel rekening mee dat SLI slechts de helft van het totale videogeheugen kan gebruiken. In dit geval blijft het dus gewoon 512 MB. Overkill valt nog wel mee dus. :)

Maja, ik ben wel jaloers hoor, op zo'n systeem. Kom ik met m'n 3500+ :P

Verwijderd

Oh jee, ik heb wat los gemaakt geloof ik met m'n uitspraak "overkill"

het is heus niet dat ik het hem niet gun maar , het lijkt niet op te kunnen.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33
Zijn er eigenlijk al echte reviews te vinden van deze kaart op 512MB? let er wel op dat vaak meer geheugen langzamer is dan bijvoorbeeld 256MB wat nadelig kan zijn voor de prestaties.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:59:
Zijn er eigenlijk al echte reviews te vinden van deze kaart op 512MB? let er wel op dat vaak meer geheugen langzamer is dan bijvoorbeeld 256MB wat nadelig kan zijn voor de prestaties.
dat geldt meestal alleen voor goedkopere kaarten hoor. ze gaan geen goedkoop geheugen zetten op een kaart van meer als 600 euro..

Verwijderd

ik zou tenminste met zo`n systeem 2 gig aan g.skill 4800 mem doen want het hele systeem hinkeld achter de ram aan.
en doe 4 Raptor 74GB`s in RAID met nog wat 400 gig schijven!

anders is die kerel teleurgesteld met zijn overvolle portomenee!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zou 2 dingen veranderen:

1. PC4800 G.Skill Geheugen erin ipv kingston.
2. DFI LANPARTY nF4 SLI-DR erin ipv die Asus.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
en neem een plextor brander ipv een Nec

en 4 Raptors 74 GB in raid 5

en 4 X 400 in mirrored

Audigy 4 kaart??

1337

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord wordt denk ik wel de MSI k8n SLI

we hebben 2 gb corsair 3200C2PT genomen.

audigy 4 is niet nodig audigy 2 is voldoende want hij geen films kijken op de pc en dan heeft hij ook geen digitale uitgangen en shit nodig.,

Hij heeft een 60 inch plasma scherm van philips en een bose speakerset en dat kijkt toch wel wat pretiger dan dan op de pc kijken.

G.Skill waar moeten we dat weg halen wij zijn gewone computer winkel en we hebben geen om in het buitenland te gaan bestellen.

Verwijderd

niet zo stoer doen eikeltje michiel...

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
Offtopic: Bose voor 25.000 haha slechte smaak heeft die kerel dan, had hij heel wat leuker voor kunnen krijgen...

Maar je hebt zelf een pc zaak? Waarom dan hier advies, vind het eigenlijk een beetje stoerdoenerij.
Alle tips sla je zo'n beetje uit de wind met het verhaal dat hij toch geld zat heeft.
Als je goed advies geeft kijk je gewoon wat meneer nodig heeft, en dat kan dan wel het snelste van het snelste zijn, maar twee van die videokaarten zijn gewoon overkill.

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

Verwijderd

Die gast wil ik ontmoeten hahaha.

Nog een klein adviesje->ik zou die 6800Ultra niet in SLI gaan draaien met PC3200 geheugen en een magere hein als de FX55. Dat gaat echt vet een bottleneck vormen.

Ik denk dat je al opzoek mag gaan naar een dual opteron bordje. En daar dan twee 800 euri procs in moet stoppen.

4 reepjes DDR-SDRAM van 1 gig (4GB bij elkaar) kingston klinkt goed. maar neem dan wel hyperX.

En dan 2 keer die 6800ultra 512MB erin. (hij is trouwens te koop bij alternate voor 799 euro van XFX)

Maargoed, Dual GTs met 256 MB en een FX55 gaat al niet goed(proc vormt bottleneck) dus ik zou het niet doen. De huidige klasse van GFX plankjes zijn echt veeels te goed.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het voor ons ook allemaal nieuw is en ik me aan het orienteren ben.
Moet wel een beetje support er op kunnen geven.

Wil niet dat hij straks met een pc heeft wat helemaal niet draait.

En ja ik weet het 512mb 6800Ultra's is overkill maar als hij het er in wil kan ik er ook niets aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
@Mister wizzard

De kaart kost bij ons 796 en een beetje op dit moment die 800 was prijs van gister

Ok maar als hij nou later een dual core er in doet dan nog?

en loopt het systeem op dual opteron dan sneller ?? ten opzichte van de fx 55?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 14:31 ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 02:48
Waarom eigenlijk 2 raptors? Koop dan een paar fatsoenelijke sata 2 schijven, moderne schijven zijn bijna net zo snel en soms sneller dan raptors. Voor die prijs kun je ook 4 schijven in raid 0 of 5 draaien. En als geld echt niet boeit, duw er dan een areca 8 of meer poort raid kaart in want onboard raid gebruikt over het algemeen redelijk veel cpu tijd. En als er nog pci sloten over zijn duw er dan een intel netwerk kaart in, intel kaartje gebruiken over het algemeen het minste processor kracht.

Persoonlijk zou wacht ik nog even tot juni of later voor dual core athlons.
Ok maar als hij nou later een dual core er in doet dan nog?
Als het goed is wel, een bios update zou genoeg zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Aapenootjes op 23-04-2005 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
@aapenootje

Heeft het wachten op dual core wel zin van AMD?

Ze slaan zowiezo DDR2 al over, en de meeste games gebruiken alleen single core.

het systeem wordt alleen voor het gamen gebruikt

• Aapenootjes
Ligt er aan, als hij echt alleen voor gamen word gebruikt kun je beter een FX kopen. Als je echter nog andere programma's draait op de achtergrond (doe ik wel vaker) dan kan een dual core veel sneller zijn. Verder schijnt een dual cpu (en daarme ook dual core) een "vloeiender" gevoel te geven.

Het zal nog wel een tijdje duren voordat games multithreaded worden, als ik het goed heb zou de unreal 3 engine wel al multithreaded zijn.

Over het geheugen, DDR2 is niet zo fantastisch als je niet gaat overklokken heb je genoeg aan je kingston anders is G-skill aan te raden of eventueel winbond BH-5 geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
JA overklocken is ja niet nodig met zo'n systeem en als amd met dual core uitkomt dan kan die altijd die er nog ingooien (ik neem aan dat die ook op s939 gaan werken).

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

aapenootjes schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:46:
Ligt er aan, als hij echt alleen voor gamen word gebruikt kun je beter een FX kopen. Als je echter nog andere programma's draait op de achtergrond (doe ik wel vaker) dan kan een dual core veel sneller zijn. Verder schijnt een dual cpu (en daarme ook dual core) een "vloeiender" gevoel te geven.

Het zal nog wel een tijdje duren voordat games multithreaded worden, als ik het goed heb zou de unreal 3 engine wel al multithreaded zijn.

Over het geheugen, DDR2 is niet zo fantastisch als je niet gaat overklokken heb je genoeg aan je kingston anders is G-skill aan te raden of eventueel winbond BH-5 geheugen.
Dit is toch gewoon patser systeem :) Het kopen van duurste videokaart vond ik altijd slechte investering omdat je na 1 jaar misschien niet eens snelste kaart nog hebt maar je betaalt wel ontiegelijk veel voor een kaart. En SLI voor 20-30% performance boost... is het wel verstandig? Als je die gast goed kent, kun je betere advies geven zoals een tweaker het zou doen.

BTW ben jij de verkoper? Want jij vraagt wel meerdere dingen op GOT over je eigen pc :D

[ Voor 5% gewijzigd door DJkim op 23-04-2005 14:53 ]

Lucky Goldstar

• STIMPPYYY
Dit topic gaat meer over: stel het uber lompste systeem samen voor me.

Zeg nou maar eerst waarvoor hij het nodig heeft. Want hij gaat zo veel geld uitgeven aan dingen die hij misschien helemaal niet gaat gebruiken.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:34:
ik zou tenminste met zo`n systeem 2 gig aan g.skill 4800 mem doen want het hele systeem hinkeld achter de ram aan.
Dan zit je aan 4 x 512MB vast, aangezien 1GB reepjes niet op die snelheid te krijgen zijn. Het nadeel van 4 x 512MB is dat de on-die geheugencontroller van de Athlon 64 FX geen ondersteuning heeft voor 4 DDR modules op 1T command rate.
en doe 4 Raptor 74GB`s in RAID met nog wat 400 gig schijven!
Gaat de accesstijd dan niet erg omhoog? Tenminste, dat lijkt mij.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 09:03
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:25:
Nog een klein adviesje->ik zou die 6800Ultra niet in SLI gaan draaien met PC3200 geheugen en een magere hein als de FX55. Dat gaat echt vet een bottleneck vormen.

Ik denk dat je al opzoek mag gaan naar een dual opteron bordje. En daar dan twee 800 euri procs in moet stoppen.
Dat is pure onzin, ik zou de benchmarks tussen single CPU systemen en multiprocessor systemen eens doornemen als ik jou was.
Die tweede processor hangt er dan maar wat bij, aangezien ie toch niks doet. Waarbij je tevens zo'n ruwe 10% - 15% performance verliest aan de SMP overhead die wordt gegenereerd.

Gewoon een krachtige CPU nemen, sloot geheugen erachter met lage timings en het komt dik in orde. Die FX55 gaat dus echt geen problemen geven.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij heeft nu ook al een vett systeem een p4 3.2 met 6800Ultra en corsair twinx geheugen.

Maar hij wil nog vettere pc.
Ik moet alleen maar voor hem alles uitzoeken.
wat het kost boeit hem echt geen FUCK.

Dus ik zit nu te denken gewoon die fx55 met die 6800's en dan later als amd met dual core uitkomt dan die er in IPV de fx55

• STIMPPYYY
Gast anders gebruik je gewoon normale zinnen ofzo 8)7

Maargoed waarom zoek je zelf gewoon niet even, je hebt een eigen computerzaak.

Neem gewoon een FX-55 met 8GB ram en 2x6800ULTRA 512MB 3x400GB 2x Raptor schijfjes erbij, DFI Nforce4 , klaar. Moeilijk he >:)

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-04-2005 15:02 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Zo'n turbo PC en dan 'maar' 1GB RAM? :P
Heb al 1GB in mijn laptop, hier kan je wel 2GB gebruiken denk ik :)

Ik vind het ook allemaal wat ongeloofwaardig. Volgens mij geef je gewoon een lijstje van onderdelen waar je zelf hitsig van wordt ofzo. Als die vent geld teveel heeft, moet hij een Ferrari kopen en niet 5000 euro teveel betalen voor een PC.

[ Voor 72% gewijzigd door Mooody op 23-04-2005 15:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tis echt grote onzin om als je al een p4 3.2 hebt en een 6800ultra om nu te gaan upgraden

noem mij 1 spel wat niet wilt lopen op de bovenstaande config :?

als je dan toch zoveel geld hebt geef dan wat aan een goed doel ofzo

• Snippertje
  • Laatst online: 23:28

Snippertje

Light up your life

PilatuS schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:11:
tis echt grote onzin om als je al een p4 3.2 hebt en een 6800ultra om nu te gaan upgraden

Zoals aan mij :Y)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

wtf die gast is echt een nerdo. en michiel jij ook. Zoek gewoon ff op GoT. Meer dan genoeg te vinden. Ik snap niet dat iedereen hierop reageert. Laat hem het gewoon lekker zelf uitzoeken. Meer dan genoeg te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn jullie een hoop sukkels wij vragen alleen om advies meer niet en jullie komen met over kill en dat zoort shit. hij wil het zo en punt uit en denk je niet als iemand zo veel geld voor een pc uit geeft dat die verder alles al heeft wat die wil zo als huis, vrouw kinderen,auto en speelgoed.
Hij wil gewoon dat systeem en thats it.

En het probleem is ook niet dat de spellen niet draaien hij wil gewoon een vette pc.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Hij wil het systeem zeg je, wat is het probleem dan :?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
PilatuS schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:11:

juist ja, als je veel geld heb moet je het maar aan een goed doel geven :?

• PilatuS
  • Niet online
dat bedoel ik niet, ik bedoel alleen te zeggen dat het gewoon onzin is en zonde van het geld om zo'n systeem aan te schaffen, kun je het geld net zo goed weg geven, zijn genoeg mensen die er veel meer aan hebben dan hij aan dat systeem

• Aapenootjes
Dit is toch gewoon patser systeem Het kopen van duurste videokaart vond ik altijd slechte investering omdat je na 1 jaar misschien niet eens snelste kaart nog hebt maar je betaalt wel ontiegelijk veel voor een kaart. En SLI voor 20-30% performance boost... is het wel verstandig? Als je die gast goed kent, kun je betere advies geven zoals een tweaker het zou doen.
Ik ken hem niet en heb ook niet het idee dat hij het betere advies wilt dus geef ik hem maar advies over de dingen die hij wel wilt. Ik zelf zou ook nooit zo'n overkill systeem kopen, al had ik het geld.
En het probleem is ook niet dat de spellen niet draaien hij wil gewoon een vette pc.
no offense maar zo'n systeem zou ik niet vet vinden, meer een uiting van hoeveel geld je hebt. Het idee van tweaken is een relatief goedkoop systeem te tweaken zodat hij mee kan doen of beter is dan een heel duur systeem. Wil je echt een vet systeem zou je naar custom mods enzo gaan kijken, dat vind ik dan wel weer vet, maar dan moet het eigenlijk wel zelf gedaan zijn.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bestel gewoon een vette Alienware. :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:56:
Ja hij heeft nu ook al een vett systeem een p4 3.2 met 6800Ultra en corsair twinx geheugen.

Maar hij wil nog vettere pc.
Ik moet alleen maar voor hem alles uitzoeken.
wat het kost boeit hem echt geen FUCK.

Dus ik zit nu te denken gewoon die fx55 met die 6800's en dan later als amd met dual core uitkomt dan die er in IPV de fx55
Laat ik eens eventjes mijn verlang lijstje doornemen dan :)

P4 3.2Ghz vormt in zijn huidige systeem de bottleneck. Denk ik.....

Ik raad aan,

Athlon 64 FX-55
4GB PC3200 (dat van kingston klonk zeer goed)
Dual 6800 Ultras 256MB
Kwa mobo heb ik er niet zoveel verstand van. Ik kijk zelf altijd naar de features van een bord ipv de snelheid. Ook OC baarheid vind ik meestal wel leuk om te hebben (ik ben redelijk fan van MSI plankjes)

Ik zou zelf dan liever dual 6800GTs halen en die later OCen, er zit slechts een klein prestatie verschil tussen 6800Gt en 6800ultra in SLI. Maar het scheelt toch al snel een hele berg duiten.

Wat hij trouwens vraagt is gewoon belachelijk. het duurste van het duurste heeft echt een hele lage prijs/snelheid vehouding. Je kan beter daar net ietsje onder gaan zitten en dan bv. later die processor upgraden. Welke spellen speelt hij trouwens als hij met zen huidige systeem nog niet tevreden is?

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen alienware, is te commercieel en je zit garantie je kan er niet zomaar wat aan veranderen.
Als je een alienware neemt wordt hij voor je helemaal gefinetuned en overgelocked. en als je er iets aan veranderd is het hele systeem weer fout want alle onderdelen zijn op elkaar afgestemt.

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:22:
wat zijn jullie een hoop sukkels wij vragen alleen om advies meer niet en jullie komen met over kill en dat zoort shit. hij wil het zo en punt uit en denk je niet als iemand zo veel geld voor een pc uit geeft dat die verder alles al heeft wat die wil zo als huis, vrouw kinderen,auto en speelgoed.
Hij wil gewoon dat systeem en thats it.

Sukkels? van mij mag dit topic wel dicht ondankbare snotneus.

Wij geven je advies over wat je het beste kan doen, maar blijkbaar geloof je daar zelf niet in.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-04-2005 15:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:35:
Nee geen alienware, is te commercieel en je zit garantie je kan er niet zomaar wat aan veranderen.
Als je een alienware neemt wordt hij voor je helemaal gefinetuned en overgelocked. en als je er iets aan veranderd is het hele systeem weer fout want alle onderdelen zijn op elkaar afgestemt.
Ja, en de winkel waar je je systeem gaat kopen is niet commercieel :')

Verwijderd

Topicstarter
JA inprencipe hebben we het systeem nu wel alleen we willen dit er nog bij in:

Mach II GT Cpu cooler:
http://xcsystems.nl/produ...7_229_245&products_id=306
Met een de bijbehorende lian-li kast

En we willen weten of we dan nog de videokaarten kunne watercoolen en wat we nodig hebben.

Het liefst moet de Dangerden nv68-SLI erop. alleen die past alleen op de Asus a8n SLi.
Maar ja die raden jullie hier af omdat er problemen mee zijn.

Heeft iemand een alternatief? of zeggen jullie die Mach II is alleen genoeg voor de cpu, de videokaarten kan je gewoon luchtgekoeld houden?

En die Sukkels zijn de mensen die juist geen advies geven.

• DJkim

DJkim

Nokko schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:32:
Bestel gewoon een vette Alienware. :Y)
lol mijn woord

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
hij wil geen alienware vindt ie lelijk.

• Frietsaus
  • Niet online
Sja dan valt dat al af he. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja helaas wel. maar ja custom made is altijd leuker natuurlijk.

• keldererik
  • Laatst online: 02-08 17:17
luchtgekoelt worden die videokaarten heel erg warm...en dan nog eens 2 ervan! Die waterkoeling is goed om ze te koelen. Dan die mach II voor de processor. Watercooling voor het hele systeem zou ik sowieso niet aanraden, niet met 2x6800ultra 512mb. Verder een mooi systeem, succes met opbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik ook al achter.

Daarom ook die MAch II maar ja op de vidoekaarten of de dangerden nv68-sli of de maze 4 van dangerden. Klant wil het lieftst die nv68SLI maar je heb de NV68 ook los, zou je daar geen 2 van kunnen kopen en dan die aanelkaar koppelen?

Ben niet zo heel bekend met watercooling dus vandaag graag advies.

• mrFoce
  • Laatst online: 30-07 00:01
Stel dan de 'beste' pc samen op de alienware site.. En bestel daarna al deze onderdelen los!, daarna heb je componenten die compitable zijn en top notch zijn, en een eigen kast

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan opzich maar weet jij wel merk geheugen alienware gebruikt? wel merk moederbord en de rest van de onderdelen?

• vinnie1908
  • Laatst online: 07-08 17:19

vinnie1908

Appel != peer

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:50:
Ja helaas wel. maar ja custom made is altijd leuker natuurlijk.
Ja en je kan zelf geen verschil zien in de dingen, hebt geen idee waar je over praat, wil het zelf doen en ook nog eens waterkoeling...

LOL

succes dude.....

p.s. flame intended

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04 09:14
alien ware is niet het beste wat er is hoor.

• PilatuS
  • Niet online
neem dan lekker voor de gpu's een eheim 1048, 2 gpu blokken van danger den, en een leuke 2x 120mm rad met 2 mooie stille papst fans @ 7 volt

• DJkim

DJkim

hey effe vraagje. Bouw jij zelf een computer en verkoop je hem door ofzo? Want die gast klinkt niet helemaal een computernoob maar aan andere kant waarom vraagt ie het aan jou? Als die zoveel geld over heeft dan kan ie toch gewoon bij lokale computerboer langs gaan en zelf een computer samen laten stellen.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Hij vraagt het aan mij omdat hij bij de pc gaat bestellen en ik bij hem in een CS:Source clan zit en ik me eigen computerwinkel heb, en hij mij graag de gelegenheid gunt om die pc samen te stellen en voor hem te bouwen.

Ik ben dit topic gestrat om gewoon wat extra info te krijgen, het meot namelijk wel allemaal met elkaar werken, heb geen zin om spul te bestellen en dan 8ter te laten blijken dat het niet past.

Het is niet dat ik er geen verstand van heb alleen het is zo speciaal spul wat hij er in wil hebben dat ik gewoon eerst even rustig alles wil bekijken voor ik voor 5 tot 6 duizend euro aan spul ga bestellen.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Ik ben beniewd, post een paar pictures als die af is :9~ .

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
Volgens mij praten we met de lokale computerboer...

Ik zou er als consument erg weinig verstrouwen in hebben.
Heb je wel eens eerder waterkoeling ingebouwd ed.
Want om nou op zo iets te oefenen lijkt me een slecht plan.

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• Nico K.
zullen we doen :P

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-08 15:33

BioHazard

*\o/*

Sorry maar als jij een eigen winkel hebt zou je toch moeten weten wat past op dit en dat? :)
En ik weet niet of je dyslectisch bent, dan sorry, maar de woorden goed spellen is blijkbaar ook moeilijk?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb persoonlijk nooit watercooling gebouwd, maar collega's van mij wel. En die collega besteld ook alle materialen zodat dat zeker weten goed past en kan hem altijd om advies vragen.

En het is ook meer vrienden dienst dan een consumenten dienst.

En ik ben zo dyslectisch als een ik een mongool. kan ik niets aan doen. doe me best om alles al zo netjes mogelijk neer te zetten

• Frietsaus
  • Niet online
Ik weet wel dat als je een AMD Alienware PC hebt met een SLI config dat je veel kans op een ASUS A8N-SLI Deluxe mobo.

• Nico K.
ja maar goed een alienware pc word het niet het word zo als volgt:

MSI K8N SLI Platinum NForce4,
AMD Athlon FX55, socket939,
TwinX2048-3200C2PT 2x1024MB
3,5 inch diskdrive, zwart
Western Digital Raptor 74GB 2x
Lite-On DVD Speler 16x48
Nec 3520 Dual Layer
XFX Geforce 6800u 512mb pci-e 2x
Microsoft oem/ms windows xp
Nero Burning ROM Express v6
Creative Soundblaster audigy 2 ZS
Microsoft student licentie office
Enermax Noisetaker power supply
Mcafee internet security
Iiyama Prolite E480S-B 19 Inch TFT
Seagate barracuda 7200.8 400gb
Logitech speakerset z-5500

en dan nog met de lian-li kast met de machII GT

• Ilya
  • Niet online
Paar dingen:
1. Michiel, leer Nederlands.. Lees je eigen bericht even door voor je het post.
2. De meeste hier geven goede adviezen, en anderen weten weer betere onderdelen te verzinnen, toch blijf je bij je kingston geheugen, je Nec brander etc etc.
3. FX-55 bottleneck zag ik ergens staan? No comment..
4. Wacht gewoon op ATI multi-rendering en dualcores, de computer die die gast nu heeft is dik in orde voor de tijd die je nog moet wachten (en aangezien hij bijna alleen cs speelt, tenminste, dat lees ik zo, al helemaal)
5. Wat doet hij allemaal met zijn pc, behalve cs:s?
6. Hoe kan jij een computerzaak hebben, op mij kom je meer over als een wannabe :/

Het is nog al flamend, maar niet echt mogelijk om het aardig te zeggen :Y)

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Zo'n computer heb je ook echt nodig voor counterstrike...
ps: flame indeed...

Verwijderd

Die gast waarvoor jij die Pc aan het smanstellen bent is neem ik aan een n00b die graag CS speelt en verder weinig andere spellen speelt?

Dan ga ik je iets heel anders aanraden. Want ik heb nu een 6800Le (beetje gemod naar 6800) en die scoort iets van 10K puntjes in 3dmark03. Maar men oude 9800pro van ati had maar 5500 puntjes.
nu komt het mooie, HL2, en dus CS source liep beter op mijn 9800 dan op mijn huidige LE (niet beter, maar ogenschinlijk vloeiender). wat ik je dus aanraad voor systeem waarmee je heeeel veeel CS gaat spelen.

AMD athlon FX-55
Asus A8V-E Del.K8T890 F RG SA (is MOBO)
4 GB PC3200 ram van kingston.
ATI readon X850XT PE

Zo te horen is je opdrachtgever opzoek naar dit type systeem. (de x850XT pe 256 Mb is overgens sneller als een 6800ultra 256mb). De HDs zoeken jullie zelf maar uit. In mijn (zwaa beperkte) ervaring met HDs zijn ze alleenmaar goed voor opslag. En dat je 10 seconde langer moet wachten tot een level geladen is maakt mij niet zo veel uit. Zolang men framerates hetzelfde zijn.

Praat hem trouwens alsjeblieft al zen wensen uit zen hoofd. Dat is net zoiets als een bril kopen bij pearl omdat die toevallig een naam heeft. Terwijl het huis mischien wel veel betere brillen maakt voor het type dat hij nodig heeft.

Mischien kan je me vertellen wat het doel is van de PC. en dan niet iets oppervlakkigs als...ik ga gamen, maar vertel dan ook welke games.

Veel suc6 nog.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens we zijn er uit komt wel goed. als ie af is komen er wel pics+ 3d mark scores.
in een ander topic

Verwijderd

Hier kan je ideeën opdoen: http://www.falcon-nw.com/config/build.asp
Het zijn allemaal onderdelen die sowieso bij elkaar passen.

• PilatuS
  • Niet online
denk er wel aan dat je een flinke voeding nodig hebt voor die 2 ultra's, heb je toch minimaal een 500 watt voeding voor nodig als het niet meer is

Verwijderd

Topicstarter
Ja coolermaster heeft een 600W SLi uitvoering

Verwijderd

Bestel maar gelijk een voeding bij.. Die ene voeding zal het namelijk niet trekken.
En als ie het trekt, houd ie het niet lang uit.
Het mag dan wel een Enermax* zijn, maar je zou eens naar Antec, OCZ of Tagan moeten kijken.
En dan heb je er zowiezo nog 2 nodig.

*Enermax heeft zijn beste tijd gehad

Verwijderd

Topicstarter
Enermax Noisetaker power supply 24p 600w SLI active pfc full range adj fan sata is toch wel voldoende??? Tagan heeft max 480watt of heeft die ondertussen ook al een sli uitvoering?

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Tagan TG480-U22 en daaraan kan je toch een hele boel hangen:
8 hdd/vga connectors, 4 sata-connectors, 2 fdd-connectors, 2 pci-e connectors en connectors voor single- en dual-processormoederborden. Deze voeding kost rond 100 euro en ze bestaat ook in 530 en 580 watt uitvoering.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:30:
dat bedoel ik niet, ik bedoel alleen te zeggen dat het gewoon onzin is en zonde van het geld om zo'n systeem aan te schaffen, kun je het geld net zo goed weg geven, zijn genoeg mensen die er veel meer aan hebben dan hij aan dat systeem
Tja zo kennen we er wel meer. Als ik zo zou denken zat ik nog steeds met een athlon 1200 en 256mb geheugen. Daar kan ik ook alles mee wat ik nu met mijn pc doe. Ik wil ook altijd een vette pc hebben. Nu heb ik daar geen geld voor en probeer ik een zo goed mogelijke pc te hebben met het budget dat ik heb. Als ik bakken met geld zou hebben, had ik ook een FX55 met 2 6800 ultra's in SLI. Maar dat heb ik niet.

Stel dat ik om zou komen in het geld, wat zou ik dan halen.....

FX55 en zeker geen dual opteron.

Hier zijn geen goede overklok borden voor. Voor de cpu koeling zou ik een tripple cascade laten bouwen zodat mijn cpu heerlijk draait op -100 graden celcius.

4x512mb OCZ VX PC4000 (en natuurlijk een paar setjes 2x256mb BH5 repen die minimaal 280Mhz doen)

DFI Lanparty NF4 SLI

4x striped Raptor 74GB + 2 schijven in Raid 0 van ieders 300GB

PowerPC and Cooling 800W voeding (is net uit)

2x 6800Ultra 512mb edition in SLI

Dat was het wel zo ongeveer...

• Yofresh
  • Laatst online: 23:07
Wat doe je hier in godsnaam?

-Je vraagt om advies en t wordt gegeven, zint t je niet zijn we sukkels
-Je loopt een btje stoer te doen over t budget van die maat
-Je hebt wel heel veel advies nodig voor een computershophouder

Die holmaat van je heeft toch geld genoeg? Laat hem lekker z`n advies kopen, als je ons niet gelooft, vraag t dan ergens anders

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
ja, als je ook leest waar sommige mee aan komen zetten, hij wil een "supersysteem" vervolgens zegt er iemand neem geen ultra maar gt kaarten, en een FX55 wordt een bottleneck genoemt.... als we zomaar onzin gaan lopen roepen dan is het niet gek dat het advies in de wind geslagen wordt natuurlijk.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Yofresh_750 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:05:
Wat doe je hier in godsnaam?

-Je vraagt om advies en t wordt gegeven, zint t je niet zijn we sukkels
-Je loopt een btje stoer te doen over t budget van die maat

Die holmaat van je heeft toch geld genoeg? Laat hem lekker z`n advies kopen, als je ons niet gelooft, vraag t dan ergens anders
That's the spririt, volledig mee eens .... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:18
(jarig!)
Mja het was toch allang duidelijk dat hij het over een klant had
Klant wil het lieftst
Opleiding ICT Medewerker Nivo 3
NOFI O-)

[ Voor 42% gewijzigd door msteggink op 23-04-2005 17:47 ]

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nog niks voorbij zien komen in dit topic waarvan ik kan zeggen:
"Zow, dat wist ik nog niet"
Terwijl ik 17 jaar ben, geen pc-shop heb, geen ict-opleiding doe.

Meeste dingen zijn logisch als je er een halve tel over nadenkt...
Voor jou zou het alles behalve moeilijk moeten zijn.

En als ik zo al die tips bekijk die andere members met plezier geven - Nouja, nu geen plezier meer - zeg je: nee, klopt niet of nee, is niet sneller enz...

1. Een FX-55 zal geen bottleneck zijn.
2. Kingston maakt goed geheugen, maar voor een pc als deze is OCZ of G.Skill zekers aan te raden.
3. Waarom NEC,... die vriend van je heeft toch geld genoeg, schaf dan twee Plextor PX-716SA aan.
4. Dat ene Enermax voedingke gaat dat van zn lang-zal-ze-leven niet trekken. Pak 2 OCZ, Antec Tagan voedingen.
5. Waarom een Mach II als die holmaat van je niet overclockt?
Kun je je geld net zo goed naar een 3e Wereld land sturen... Daar zie je ook nooit niks meer van terug.

Edit:

Ohja, ik wil straks wel foto's en scores zien van dat systeem voordat ik geloof dat je het hebt aangeschaft.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 18:07 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

als die man niet gaat klokken waar heeft ie dan de mach voor nodig? dikke zalman of boxed koeler is dan toch voldoende?

voor 2x ultra heb je wel beetje voeding nodig , de tagan trekt het standaard prima maar overklokt moet je een beetje modden, wat natuurlijk je garantie kost.
de asus is een prima bord hoor, en bijna 100 eurie goedkoper als de msi diamond.

ik zou volgende doen

asus a8n sli deluxe (lekker veel zooi erbij)
2x 512mb kingston hyper x (mijn 256mb stickies doen 252 1:1 c1,5-2-2-2 T1 op de standaard 3v van de asus) hyper x doet het super op de a8n....... 8)
de fx 55 of 4000+ overklokt (is zelfde alleen 200mhz meer)
2x 256mb 6800 ultra,(is net zo snel als de 512 tenzij je resolutie draait van 2600x2000 of zo)
waterkoeling voor de ultra's 2 innovatek coolfx waterblokken (kan zelfs met blauwe verlichting er in)
eheim pompje 12v en een dual blackice radiator met 2 papstfan's op 7v.
schijven mag je zelf weten als het maar s-ata is.
benq 1620 duallayer en geen nec

en als processorkoeling toch phase change moet zijn neem dan de Vapochill litespeed, koelt zelfde zoniet beter, maar de kop is draaibaar en geen vaste zoals de mach II

een dik systeem hoeft niet heel duur te zijn en is nooit overkill ...............over een half jaar lachen we er weer om.... 8)7

en voor je score die je gaat posten zou ongeveer dit zijn
2005

succes met het bouwen van je systeem en vooral met het ergeren aan de levertijd van de fx55 en de ultra's :r

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
aapenootjes schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:37:
Waarom eigenlijk 2 raptors? Koop dan een paar fatsoenelijke sata 2 schijven, moderne schijven zijn bijna net zo snel en soms sneller dan raptors. Voor die prijs kun je ook 4 schijven in raid 0 of 5 draaien.
RAID 5 met een knullige software RAID controller? Mag ie ook gelijk een 3ware controller of een van de allerduurste promise gevallen erbij pakken, anders is RAID-5 echt niet aan te raden.
Verder: ik heb hier RAID-1 met een stel Samsung 120GB SATA disks, die staan gewoon stil vergeleken met een enkele 36GB Raptor. Sequentieel mogen de moderne 7200RPM disks wel aan die raptor komen, maar qua accesstime is de raptor nog altijd heer en meester onder de SATA disks.
En als geld echt niet boeit, duw er dan een areca 8 of meer poort raid kaart in want onboard raid gebruikt over het algemeen redelijk veel cpu tijd. En als er nog pci sloten over zijn duw er dan een intel netwerk kaart in, intel kaartje gebruiken over het algemeen het minste processor kracht.

Persoonlijk zou wacht ik nog even tot juni of later voor dual core athlons.
Onboard nforce ethernet doet het ook aardig. Let wel dat je met een Intel PCI NIC vastzit aan een gedeelde PCI bus die maximaal 100MB/s erdoor ragt, moet je er nog een geluidskaart en evt andere onboard apparaten erbij nemen. Ook die "betere" RAID controller zal je kwijt moeten in de smalle PCI bus, je hebt dan al snel een bottleneck te pakken.
[...]
Als het goed is wel, een bios update zou genoeg zijn.[/quote]

Als het goed is ja, maar wie verzekert ons ervan dat die BIOS update komt, en wie verzekert ons ervan dat de pin layout ook exact hetzelfde blijft?

Verwijderd

wat een raar zooitje joh

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 18:33 ]

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
zou je TS aljeblieft een mooie foto willen maken van dit alles :9~ :9~ :9~ ?

Het lijkt me heerlijk om zulke mooie hardware te zien.

Verwijderd

Slotje op het Topic! lijkt me verstandig.

Als die knul zo veel geld heeft, bouw het dan zoals hij het wil.
kaartje zus of zo, maakt toch allemaal niet uit.

hij kan in iedergeval zeggen "Ik heb het duurste systeem"

het topic wordt steeds onvriendelijker, van beide kanten, is niet helemaal de bedoeling hier denk ik. _/-\o_

Verwijderd

He die FX-55 wordt echt wel de bottleneck bij die 6800U 512 in SLI :9~
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.