WDM driver error (code 10) en hoe 'assign irq for vga'?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• tsjaar
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03-2025
Mijn WDM driver wil niet starten (code 10 error). 8)7 Nu staat er op verschillende plekken dat je 'assign irq for vga' moet enabelen in je bios. Maar die functie zie ik helemaal niet in mijn bios. En staat ook niet in de handleiding.

Ik heb al gezocht in de handleiding en met google en op GOT, maar helaas kan ik hier niet de juiste oplossing voor vinden. Ik weet ondertussen wel dat er meerdere mensen met dit probleem zijn.

Er is wel een mogelijkheid om PCI/VGA Pallete snoop te enabelen, maar dat heeft geen gevolgen in mijn geval. Ik denk ook niet dat dit er mee te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eeni/bios.jpg

Verder kan ik een hele lijst irq's assignen naar PCI Device. Maar ik weet niet of dit de juiste oplossing voor dit probleem is.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eeni/bios2.jpg

Is er iemand die weet wat ik moet doen om dit op te lossen?? is er ergens een verborgen optie in mijn bios, of moet ik ermee leren leven... :'(

Systeem: AMD 64 / 3000 / Moederbord: Asus A8N SSLI / Grafische kaart: NVidia 6600 GT

Verwijderd

je zou kunnen proberen om je escd of nvram te wissen... kan meestal met een optie in het bios
meestal heet hij respectievelijk: clear escd of clear nvram

• tsjaar
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:19:
je zou kunnen proberen om je escd of nvram te wissen... kan meestal met een optie in het bios
Geen idee waar dat voor is, maar die beide opties kan ik ook niet vinden :-(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:19:
Bedoel je misschien een BIOS reset?

CMOS jumper verzetten, 10 sec wachten en weer terug zetten. Misschien dat het helpt....

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Als je die AUTO uitzet bij RESOURCES CONTROLLED BY, krijg je dan geen extra opties zoals IRQ for VGA ?

• tsjaar
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:09:
Als je die AUTO uitzet bij RESOURCES CONTROLLED BY, krijg je dan geen extra opties zoals IRQ for VGA ?
Nee, dan krijg ik het 2e scherm zoals boven. En verder geen extra opties.

Ik heb ook al de nieuwste bios geflashed en alle instellingen gereset.

<toch bedankt voor het meedenken...>

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Kijk eens in de device manager, klik daar op beeld => Resources by type.
Als je bij IRQ je videokaart in het lijstje ziet dan staat de optie "assign IRQ for VGA" al op true.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Ik neem wel aan dat je een kaart hebt met ViVo, anders heb je aan die WDM driver niks

Verwijderd

corpseflayer schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:02:
Kijk eens in de device manager, klik daar op beeld => Resources by type.
Als je bij IRQ je videokaart in het lijstje ziet dan staat de optie "assign IRQ for VGA" al op true.
En dit is nog steeds int Bios ?
Of zitten we al in windows ?

Want ik vind dit namelijk niet in mn bios

Verwijderd

Dat bord heeft toch geen BIOS zoals mijn Gigabyte bord, waarbij jet met alt-F2 de advanced features moet aanzetten ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:GoT Huisregels

Geen oude }:O }:O schoppen tenzij je iets nuttigs toe te voegen hebt. "Dat heb ik ook" of "dat snap ik niet" of "dat kan ik niet vinden" zijn geen nuttige toevoegingen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.