[Monitor] Dualscreen setup | Gamen en Video tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hi,

Ik heb eergister mijn 2e monitor binnen gekregen een samsung syncmaster 957p en deze is gelijk aan mijn eerst. Nou heb ik alles aangesloten op mijn videokaart een 6800GT en krijg gewoon dual view setup.. Maar ik kan niet gamen en video te gelijk is dit uberhaupt mogelijk of ben ik het onmogelijke aan het proberen? Als ik een video rechts draai en ik start een spel op dan word het beeld zwart, Ik heb ergens gelezen dat dit met overlay te maken heeft maar verder snap ik er niet super veel van.

Heeft iemand hier een idee wat ik moet doen om het aan de praat te krijgen?

• WeAreLegion
  • Niet online
ok klein schopje,

heeft echt niemand een idee hoe dit kan ? of is het dus echt onmogelijk.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

uhm, het zou moeten kunnen.. Ik speel zelf het spel 'eve-online' , da's een mmorp game, en die staat hier toch wel altijd aan. Het is een zware directx9 applicatie, en m'n cpu is dan 100% bezig. Maar af en toe kun je gerust een filmpje op je andere scherm laten afspelen. Gewoon je priority van de film wat hoger zetten. Het spel gaat dan enigszins wel wat trager (denk niet dat het lukt onder een potje halflife oid). Het is wel zo dat de game zich in een window omgeving bevind. Als ik op fullscreen mode speel dan gaat m'n pc wel errug traag, maar ik krijg wel de video beelden te zien. dus met overlay heeft t weinig te maken denk. Probeer wel aan te geven in je settings dat je 2 verschillende monitoren hebt, ipv 1 lang gerekte).

traktor scratch!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmm jah dat heb ik gedaan, hij staat gewoon op dual view, en in ultramon staat ook duidelijk aangegeven dat het 2 aparte monitoren zijn, Ik kan bij alle 2 ook andere resoluties instellen maar ik krijg het tot op heden maar niet voor elkaar. Kan je even laten weten hoe je dat dan doet ? welke player je gebruikt en dat soort dingen

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 21:25
ctrl+alt+del en dan de prioriteit veranderen van je videospeler... (naar hoog oid)

Verwijderd

ja in dualmonitor / dualscreen is mogelijk wat jij wil, maar veelal is de standaard instelling 1 scherm over 2 beeldschermen. Ofwel 1 langetaakbalk onderin en dus 1 desktop met als gevolg bij full screen spel andere scherm zwart. Het is even zoeken in de instellingen naar 2x1 scherm ipv 1x over 2 schermen
mijn inmiddels antieke kaartje doet het inmiddels al jaren zo. Matrox GP 550
1 scherm om e.e.a in de gaten te houden of internet tv te kijken en de ander om te spelen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb dit weleens geporbeerd, maar mij is het ook niet gelukt ... ik wou gamen + internetten op 2 aparte schermen ..... no go. Wil toch weleens weten hoe dat moet, bij voorkeur zonder UltraMon :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Lol.. Niet :P
Als je in een game zit kan je toch niet internetten..? Hoewel, een site open op scherm 2 moet wel gewoon kunne, doe ik hier ook namelijk. Heb dan wel een ATI kaart. Startbalk zit normaal alleen op beeld 1, maar dankzij Ultramon heb ik op beeld 2 een eigen startbalk.

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:49:
ja in dualmonitor / dualscreen is mogelijk wat jij wil, maar veelal is de standaard instelling 1 scherm over 2 beeldschermen. Ofwel 1 langetaakbalk onderin en dus 1 desktop met als gevolg bij full screen spel andere scherm zwart. Het is even zoeken in de instellingen naar 2x1 scherm ipv 1x over 2 schermen
mijn inmiddels antieke kaartje doet het inmiddels al jaren zo. Matrox GP 550
1 scherm om e.e.a in de gaten te houden of internet tv te kijken en de ander om te spelen.
Ik heb volgens mij 2 aparte schermen omdat ik ik verschilende resoluties kan instellen. Het is geen span of iets dergelijks. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik het spel in windowed mode draai ik wel gewoon 2 dingen te gelijk kan doen maar zodra ik het op full screen zet word het beeld weer zwart.

Ik kan het zo dus wel, en me muis schiet dan ook gewoon over naar 2e beeldscherm, maar jah fullscreen en fullscreen dat gaat dus neit werken en ik snap begod neit waarom.

Verwijderd

tja helaas heb ik geen 6800 hoewel misschien gelukkig.
Maar als je op "Identify" drukt in de beeldscherm eigenschappen <settings> dan zie je ook duidelijk een 1 en een 2 ? en is je taakbalk over 1 of 2 schermen ?
Ik heb nog geen seconde rekening gehouden met wat en hoe ik draai de afgelopen jaren, het werkte gewoon domweg altijd.

Verwijderd

Hmm, denk dat als je films en games tegelijk wilt draaien op 2 monitoren beter een dual CPU opstelling had kunnen aanschaffen.

Verwijderd

Nope mij ook nooit gelukt meestal als ik het doe gaat mijn vlc/media player naar me main screen :/.

games draaien overigens wel 2 tegelijk ik speelde Counterstrike en Ultima online @ same time ;)

Verwijderd

Ik heb ook EVE-online gespeeld, ik kon die makkelijk op 2 monitoren tegelijk draaien (ik had 2 accounts) zonder dat er iets ging laggen ofzo. als ik daar-in-tegen op de main monitor een ander spel (zeg NFSU) ging spelen en op mijn 2e monitor een DVD aanzette dan ging die DVD laggen als een konijn met een kreupel pootje, dat probleem heb ik nog niet op kunnen lossen en ik had toen der tijd een AMD2600+, 512MB DDR, Asus GeForce4 ti4600ultra

inmiddels heb ik een AMD3400+, 1024MD DDR, Asus AX800XT en zal ik binnenkort als mijn 2 tft-tjes binnen zijn wederom proberen om op het ene scherm een film te spelen terwijl ik op de andere zwaar game

IIG hoe ik het deed was als volgt, start je dvd (of internet-pagina) sleep dat beeld naar de 2e monitor, fullscreen. dan je game starten op je main monitor en gaan met die banaan!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 09:25 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik vind het alleen zo jammer dat als ik bv MSN op de ene heb open staan en ik CS:S aan het doen ben (of een ander spel) ik niet iemand in MSN kan aanklikken om wat te zeggen zonder dat CS:S gelijk minimaliseerd. Of als ik iets in IE typ wat open staat op me andere monitor dan minimaliseerd me spel ook.

Is daar ook wat aan te doen?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

SithWarrior schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:53:
Ik vind het alleen zo jammer dat als ik bv MSN op de ene heb open staan en ik CS:S aan het doen ben (of een ander spel) ik niet iemand in MSN kan aanklikken om wat te zeggen zonder dat CS:S gelijk minimaliseerd. Of als ik iets in IE typ wat open staat op me andere monitor dan minimaliseerd me spel ook.

nee, want technisch gezien werk je in CSS fullscreen... dat kan alleen als je windowed zou gaan spelen.... je moet het zo zien dat je op een single monitor wil msnnen tijdens het gamen, dat kan ook niet zonder minimaliseren. zo is dualscreen ook, dat je msn toevallig zichtbaar is maakt voor de werking niets uit

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:23:
[...]

Ik heb ook EVE-online gespeeld, ik kon die makkelijk op 2 monitoren tegelijk draaien (ik had 2 accounts) zonder dat er iets ging laggen ofzo. als ik daar-in-tegen op de main monitor een ander spel (zeg NFSU) ging spelen en op mijn 2e monitor een DVD aanzette dan ging die DVD laggen als een konijn met een kreupel pootje, dat probleem heb ik nog niet op kunnen lossen en ik had toen der tijd een AMD2600+, 512MB DDR, Asus GeForce4 ti4600ultra

inmiddels heb ik een AMD3400+, 1024MD DDR, Asus AX800XT en zal ik binnenkort als mijn 2 tft-tjes binnen zijn wederom proberen om op het ene scherm een film te spelen terwijl ik op de andere zwaar game

IIG hoe ik het deed was als volgt, start je dvd (of internet-pagina) sleep dat beeld naar de 2e monitor, fullscreen. dan je game starten op je main monitor en gaan met die banaan!
Nou ja ik heb het zo voor elkaar gekregen dat ik nu het spel gewoon window mode speel maar dan zo groot mogelijk beeld en dan is het erg goed speelbaar. Maar 2 dingen fullscreen te gelijk dat gaat niet omdat ik moet alttabben om naar andere beeldscherm te gaan. Nou maakt dat neit zo uit, maar zodra het een video is is het beeld weg. Beetje jammer maar het is niet anders dan :). Mochten er nog mensen zijn met zelfde videokaart die het wel lukt kan je aub even precies beschrijven welke stappen je gedaan heb.

Ik weet zeker dat het 2 beeldschermen zijn want krijg bij identify ook een 1 en 2 te zien. En verschillende reso's duidt meestal ook aan dat het 2 beeldschermen zijn.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

WeAreLegion schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:34:
[...]

Nou ja ik heb het zo voor elkaar gekregen dat ik nu het spel gewoon window mode speel maar dan zo groot mogelijk beeld en dan is het erg goed speelbaar. Maar 2 dingen fullscreen te gelijk dat gaat niet omdat ik moet alttabben om naar andere beeldscherm te gaan. Nou maakt dat neit zo uit, maar zodra het een video is is het beeld weg. Beetje jammer maar het is niet anders dan :). Mochten er nog mensen zijn met zelfde videokaart die het wel lukt kan je aub even precies beschrijven welke stappen je gedaan heb.

Ik weet zeker dat het 2 beeldschermen zijn want krijg bij identify ook een 1 en 2 te zien. En verschillende reso's duidt meestal ook aan dat het 2 beeldschermen zijn.
zoek eens naar Media Player Classic.. deze heeft een VMR9 rendermodus waarbij je dus geen overlay meer nodig hebt. misschien is dat wat.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SithWarrior schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:53:

Ik stel voor dat we een petitie organiseren en dan alle "handtekeningen" naar MS sturen zodat ze of een patch voor XP/2K uitbrengen of het inbouwen in Lonhorn dat het WEL kan :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:55
:P dit is met elk spel zo, of je moet windowed gaan spelen, maar dat is ook niet alles!

• WeAreLegion
  • Niet online
klopt snake maar met een mmo is het prima te doen :) en beeld is dan nog 1280 dus groot zat nog zolang ik me muis maar vrij kan bewegen en flimpje kan kijken vind ik het best.

Nightorius ik heb Zoomplayer gedownload die heeft ook VMR9 ondersteuningen maar als ik dat aanzet en WoW op fullscreen zet dan werkt het nog niet :). Maar hoe weet je zeker dat het 2 aparte beeldschermen zijn? door verschillende resoluties? een 1 en 2 bij identify want begin daar nu beetje aan te twijfelen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

WeAreLegion schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:49:
klopt snake maar met een mmo is het prima te doen :) en beeld is dan nog 1280 dus groot zat nog zolang ik me muis maar vrij kan bewegen en flimpje kan kijken vind ik het best.

Nightorius ik heb Zoomplayer gedownload die heeft ook VMR9 ondersteuningen maar als ik dat aanzet en WoW op fullscreen zet dan werkt het nog niet :). Maar hoe weet je zeker dat het 2 aparte beeldschermen zijn? door verschillende resoluties? een 1 en 2 bij identify want begin daar nu beetje aan te twijfelen.
als de beeldschermen apart aangestuurd worden kun je onafhankelijk de resolutie per monitor aanpassen.. als je "een modus" hebt over "twee schermen" heb je resoluties van 2048x768 (bij 1024x768) of 2560x1024 (bij 1280x1024) en je ziet een "breedbeeld monitor" in je beeldscherm eigenschappen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok dan heb ik dus gewoon 2 aparte monitoren, Maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om iets fullscreen afte spelen en fullscreen te gamen, nood oplossing werkt wel goed.
Pagina: 1