Toon posts:

2e harde schijf kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een 2e harde schijf te kopen voor mijn p4 1.7 ghz waar op dit moment maar 1 harde schijf van 30gb in zit. de pc is alleen niet van de laatste generatie en wil wel een goede aankoop doen. Aangezien ik niet zo heel veel verstand heb van dat ata/raid enz enz gedoe heb ik een paar vragen.

Vooral in combinatie met het moederbord heb ik een paar vragen:
Mijn moedrbord is P4T (i850) socket 423 --> http://www.digit-life.com/articles/asusp4t/

1. Een 2e schijf

Kan er zoiezo een tweede in. Ik heb boven me 1 eerste wel een beetje ruimte maar volgens mij is die ruimte voor een tweede floppydrive...

2. De grote van de schijf.

Wat is de max aan GB dat ik er in kan zetten ?

3. De datatoevoer.

Ik geloof dat dit met ATA heeft te maken ofzo. Snelheden van 33/66/100 enz. Ik bedoel ik vind het zonde van me geld als ik een 166 koop terwijl ik maar een 66 heb... snappie..

4. Master/slave

Als ik deze plaats heb ik al me ide gebieden gebruikt. Bestaat er een verlenging van de ide of iets dergelijks ?

5. Een aanrader.

Heb je een aanrader (HD) voor mij... laat het me dan weten...

Ik realiseer me dat het veel vragen zijn, sorry daarvoor.

Alvast bedankt..

FB2000

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?
Ik zou bovenstaande even doornemen ;)
Daar staan de de basisdingen in waar je rekening mee moet houden :)

En hoe groot wil je je schijf zelf hebben, en waar ga je hem voor gebruiken :?
Kijk hier in ieder geval voor de prijzen: Tweakers.net Pricewatch: Harde Schijven

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 22-04-2005 11:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Leuke FAQ: OM FAQ / Beleid

Elke IDE (Parallel-ATA) schijf gaat werken in je computer. Op de harde schijf die er straks in komt staat wel een schemaatje met de jumper settings, zodat je 'm op master of slave kunt zetten.

Kijk van te voren wel of je nog ruimte in de kast hebt om de schijf te monteren en of de schijf nog aan een vrije connector aangesloten kan worden.

Met een beetje geluk zou de schijf automatisch herkent moeten worden, anders moet je dit handmatig doen natuurlijk... ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:23:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een 2e harde schijf te kopen voor mijn p4 1.7 ghz waar op dit moment maar 1 harde schijf van 30gb in zit. de pc is alleen niet van de laatste generatie en wil wel een goede aankoop doen. Aangezien ik niet zo heel veel verstand heb van dat ata/raid enz enz gedoe heb ik een paar vragen.

Vooral in combinatie met het moederbord heb ik een paar vragen:
Mijn moedrbord is P4T (i850) socket 423 --> http://www.digit-life.com/articles/asusp4t/

1. Een 2e schijf

Kan er zoiezo een tweede in. Ik heb boven me 1 eerste wel een beetje ruimte maar volgens mij is die ruimte voor een tweede floppydrive....
hdd past ook in een floppydrive bay das allemaal 3,5 inch maar niet echt lekker ivm hitte.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:23:2. De grote van de schijf.

Wat is de max aan GB dat ik er in kan zetten ?
Welke windows?
3. De datatoevoer
Ik geloof dat dit met ATA heeft te maken ofzo. Snelheden van 33/66/100 enz. Ik bedoel ik vind het zonde van me geld als ik een 166 koop terwijl ik maar een 66 heb... snappie...
Zoek dat zelf even uit
4. Master/slave

Als ik deze plaats heb ik al me ide gebieden gebruikt. Bestaat er een verlenging van de ide of iets dergelijks ?
ide gebieden? Op elke connector kan een master en een slave drive. Reken zelf maar uit of alles past zo moeilijk is dat niet.
5. Een aanrader.

Heb je een aanrader (HD) voor mij... laat het me dan weten...
Lees wat reviews zou ik zeggen
Ik realiseer me dat het veel vragen zijn, sorry daarvoor.
idd teveel vragen
Geen dank

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
1. Er zijn maar weinig kasten waar geen extra harde schijf in kan

2. Echt een maximum is er niet. De grootste schijven zijn tegenwoordig 400GB

3. Je mobo ondersteund ATA33/66/100

4. Op je IDE kabel zitten 2 connectoren voor een Master en een Slave

5. Zelf even kijken!

[ Voor 18% gewijzigd door OneUp op 22-04-2005 11:37 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

* 2 IDE channels with support of ATA33/66/100 protocols (support up to 4 ATAPI-devices)

Er kunnen dus 4 ide apparaten op je mobo, kijk even in je kast of er nog plaats is op de plek waar je huidige schijf zit.
2. De grote van de schijf.- Wat is de max aan GB dat ik er in kan zetten ?
Ik denk dat de meeste moderne harddisks gaan werken, let wel op dat je os 48bits lba ondersteunt (zie de faq)
3. De datatoevoer.
ATA33/66/100
4. Master/slave - Als ik deze plaats heb ik al me ide gebieden gebruikt. Bestaat er een verlenging van de ide of iets dergelijks ?
Ik vermoed dat je nog niet alle ide poorten in gebruik hebt, anders kun je een extra ide kaartje kopen (promise ofzo)
5. Een aanrader.
De 200gb schijven zijn momenteel voor minder dan 100 pleuri te koop, zowel wd als maxtor dm10
kijk ook es in de pricewatch
Geen dank :)

[ Voor 5% gewijzigd door blobber op 22-04-2005 11:43 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt onder basiskennis en de rest van de antwoorden staan gewoon in de FAQ van dit subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.