Nuclear Loaded Shuttle

met dank voor de logo aan un1ty
Hallo iedereen. Ik ben nu al een paar maandjes zeer tevreden met mijn Shuttle SN95G5. Hij is gewoon ideaal voor iemand zoals ik. Hij neem weinig ruimte in beslag en is zeer goed te vervoeren naar bijvoorbeeld lan party's. Kortom ik was er zeer tevreden mee, maar nog niet tevreden genoeg. Want mijn kleine Shuttle klink meer als een enorme logge serverkast dan als een klein computertje. Als ie idle is dan is ie nauwelijks te horen. Maar na een half uurtje HL2 begint hij me toch een kl#te herrie te maken, niet normaal meer. Mijn normale computer leek erbij vergeleken muisstil...
Dat kon dus niet langer zo doorgaan, en ik besloot er een window met blowhole in te zetten. Maarja terwijl ik daarvoor aan het plannen was etc etc (jah joh veel werk een window erin zetten), kwam het ene idee na het andere idee bij mij boven. Dus ik kwam erop om er waterkoeling in te zetten, het een leuk thematje te geven en het nog wat verder te casemodden. Na een weekjes of 2 lang nadenken hoe ik hem wou hebben kwam ik op dit idee dus.
Kort gezegd hij moet:
nog steeds klein en vervoerbaar zijn,
er beter uit komen te zien,
watergekoeld worden en
stiller worden!!! veeeeeeeeeeel stiller!!!
De Shuttle inhoud:
SN95G5 bij behorende SN95 moederbord in de G5 chassis (zie bovenste plaatje
)
CPU: 3500+ Winchester s939
VGA: Asus v9999GT 256mb ddr3
RAM: 1 reepje 1GB pc3200 Kinston Valueram
HD: Western Digital Raptor 10k rpm 74GB
DVD(nog niet aangeschaft): ASUS SCB- 2424V-U External Slim Combo Drive of ASUS SCB-2408-D External Slim Combo Drive (ligt eraan welke ik kan krijgen)
Het plan is om er uv-groene windows erin te zetten op de bovenkant en de zijkanten. Verder om er dus waterkoeling in te stouwen die hopelijk hem beter zullen koelen en stiller zullen maken.
Waterkoeling (tot nu toe):
CPU block: Asetek CPU Cooler Antarctica DYO-CPU01/A 10mm
Radiator: Asetek Radiator RDT02 (120mm) 10mm buis
Pomp: Liang DDC Pump 12V Pro (met de doorzichtige cover)
Reservoir: Home made ter grote van een floppydrive
Casemod spul (tot nu toe):
UV-groene acryl plaat
Wat mooie RVS bouten en moeren (voor de window
)
Leuk casemod dingetje wat nog wel wat problemen gaat veroorzaken :P:
Toen ik met een paar vrienden van me op een lanparty de film "Underworld" had gezien krijg ik opeens het briljante idee om te "uv geladen kogels" van de film te rippen en in me mod te stouwen.
voor de duidelijkheid:

die gast houd zon "uv geladen kogel" vast... ze zijn gevuld met een vloeibare uv-blauwe vloeistof.
In mijn casemod moet ie echter groen worden en licht geven. na wat zoeken vond ik de prototypes van deze uv-kogels:

het maken ervan word inderdaad dus net zo lastig als ik dacht. verder ga ik er ook nog eens in elke kogel 1 uv-led proppen en als de kogel "geladen" word maakt ie contact met de computer/magazijn zodat de led aangaat en de kogel uv-groen oplicht.
Naja tijd voor de plaatjes dus:
De pomp dum dum dum die:

Dat was niet echt moeilijk... en boeiend... maarja...
De troep vanaf een afstandje:

De radiator op de plek waar ie moet komen...

zonder...

dat ie...

in de weg staat graag...

hmmm dat word dus nog ff iets op verzinnen denk ik zo ^^"
De Shuttle lichtelijk gevuld:

de Shuttle nog minder gevuld:

kan je mooi het heatpipe systeem zien:

En toen ging ik em maar ff losmaken:

kijk weer zon leuk en raar Shuttle foefje... een s939 met s478 mount holes...:

De CPU met wat te veel koelpasta 8)7:

Het mooie SN95 moederbordje ^^ met shuttle voeding ernaast:

Retention module eraf en...

...waterblock erop

mooi mooi...

hee de nutteloze troep:

De Shuttle nog leeeeeger....:

leeeeeeeeg dus...

En voila mijn home-made reservoirtje:

Het dekseltje op de kop:

dekseltje van boven:

de ingang van het reservoir is de koppeling die van de pomp afwijst en de uitgang dus die naar de pomp wijst. die kleine zwarte koppeling is voor het ontluchten en vullen van het reservoir.
dekseltje erop:

reservoir op de plek waar ie gaat komen:

wazige foto maar je kan het een beetje voorstellen:

En het kleine modje voor het bevestigen van de radiator:

Updateje:
gisteravond ff reservoir getest(21-04-2005)

En vandaag kwam eindelijk de uv-groene acrylplaat binnen
(22-04-2005)

er komt gewoon letterlijk een gloed vanaf
updateje(28-04-2005):
reservoir is nu verder gelijmd
het deksel erop, en een tussenschotje om waterflow door het reservoir te hebben.

morgen ga ik hem voor de zekerheid nog helemaal afkitten en dan word het ook eens tijd om de laatste koppelingen te bestellen. En zaterdag ga ik bezig met het uv-groene acrylglas ik heb er nu wel lang genoeg naar zitten staren
updateje (09-05-2005)
ik dacht dus heel erg fijn in de vakantie mijn waterkoeling in orde te hebben...
heb ik mooi het waterreservoir met deksel geprobeert lekt ie helemaal niet
zet ik em dus mooi in de waterkoeling keten... blijkt ie wel te lekken onder druk
gelukkig zijn het niet zulke grote lekken
alleen het deksel is niet helemaal goed dicht gekit
kan ik dus na de vakantie nogwel oplossen 
naja een paar fototjes van de dingen die wel goed gingen
PS: alle andere dingen lekten niet
dus alleen het waterreservoir ff fixen 
aanshouw het perfect passen van de cpuwaterblock onder het rekje voor hd,dvd en floppy:

en de voedingsleef mod(voor):

na:

ik heb nu ff beter gekeken naar het reservoir. het ontwerp was wel helemaal goed, hij was ook goed gelijmt. Maar de kit deed zijn werk niet o.O" ik heb em dus ff opengebroken om de kit wat beter te bekijken (wat de dood van het deksel betekende
) en de kit is gewoon weer zacht geworden
wat niet zou had mogen gebeuren want het is immers siliconen kit
. En het heeft ook bijna een week de kans gehad om goed droog te worden... Naja dus zal ik weer een nieuw reservoir moeten maken:/ maarja kan ik tenminste ook een klein schotje er dit keer inmaken dat het ontluchten wat makkelijker maakt
jullie krijgen het nog wel te zien.
Ok dames en heren... tijd voor een update (werd tijd ook sjeg)
na te lang hebben zitten klooien en het verpesten van het reservoir ben ik erop gekomen dat ik het reservoir maar dump...
wat op zich geen probleem het ziet er dan alleen wat minder mooi uit. de pomp deksel heeft al een ontluchtings/hervul gat dus dat is ook geen enkel probleem.
en zie hier de resultaten:
mijn watercooling vulgereedschap(niet om te drinken tis nogal giftig):

de pomp opgehangen aan een paar elastiekje, dit scheelt namelijk weer wat geluid van de pomp.

mijn zeer geavanceerde kurk(kon niks anders vinden...):

hij is natuurlijk nog niet helemaal af
hij moet nog wat gepoetst worden en de cover moet nog afgemaakt worden. voor de case moet ik alleen bouten zien te vinden met een zeeeeer dunne kop... slijpen het ik al geprobeert maar het word zo verrekte heet -_-
overigens ga ik voorlopig nog niet de videokaart watergekoeld maken... omdat ik namelijk al een keer zo slim ben geweest een 9800pro te mollen door een andere koeling erop te duwen...
met dank voor de logo aan un1ty
Hallo iedereen. Ik ben nu al een paar maandjes zeer tevreden met mijn Shuttle SN95G5. Hij is gewoon ideaal voor iemand zoals ik. Hij neem weinig ruimte in beslag en is zeer goed te vervoeren naar bijvoorbeeld lan party's. Kortom ik was er zeer tevreden mee, maar nog niet tevreden genoeg. Want mijn kleine Shuttle klink meer als een enorme logge serverkast dan als een klein computertje. Als ie idle is dan is ie nauwelijks te horen. Maar na een half uurtje HL2 begint hij me toch een kl#te herrie te maken, niet normaal meer. Mijn normale computer leek erbij vergeleken muisstil...
Dat kon dus niet langer zo doorgaan, en ik besloot er een window met blowhole in te zetten. Maarja terwijl ik daarvoor aan het plannen was etc etc (jah joh veel werk een window erin zetten), kwam het ene idee na het andere idee bij mij boven. Dus ik kwam erop om er waterkoeling in te zetten, het een leuk thematje te geven en het nog wat verder te casemodden. Na een weekjes of 2 lang nadenken hoe ik hem wou hebben kwam ik op dit idee dus.
Kort gezegd hij moet:
nog steeds klein en vervoerbaar zijn,
er beter uit komen te zien,
watergekoeld worden en
stiller worden!!! veeeeeeeeeeel stiller!!!
De Shuttle inhoud:
SN95G5 bij behorende SN95 moederbord in de G5 chassis (zie bovenste plaatje
CPU: 3500+ Winchester s939
VGA: Asus v9999GT 256mb ddr3
RAM: 1 reepje 1GB pc3200 Kinston Valueram
HD: Western Digital Raptor 10k rpm 74GB
DVD(nog niet aangeschaft): ASUS SCB- 2424V-U External Slim Combo Drive of ASUS SCB-2408-D External Slim Combo Drive (ligt eraan welke ik kan krijgen)
Het plan is om er uv-groene windows erin te zetten op de bovenkant en de zijkanten. Verder om er dus waterkoeling in te stouwen die hopelijk hem beter zullen koelen en stiller zullen maken.
Waterkoeling (tot nu toe):
CPU block: Asetek CPU Cooler Antarctica DYO-CPU01/A 10mm
Radiator: Asetek Radiator RDT02 (120mm) 10mm buis
Pomp: Liang DDC Pump 12V Pro (met de doorzichtige cover)
Reservoir: Home made ter grote van een floppydrive
Casemod spul (tot nu toe):
UV-groene acryl plaat
Wat mooie RVS bouten en moeren (voor de window
Leuk casemod dingetje wat nog wel wat problemen gaat veroorzaken :P:
Toen ik met een paar vrienden van me op een lanparty de film "Underworld" had gezien krijg ik opeens het briljante idee om te "uv geladen kogels" van de film te rippen en in me mod te stouwen.
voor de duidelijkheid:

die gast houd zon "uv geladen kogel" vast... ze zijn gevuld met een vloeibare uv-blauwe vloeistof.
In mijn casemod moet ie echter groen worden en licht geven. na wat zoeken vond ik de prototypes van deze uv-kogels:

het maken ervan word inderdaad dus net zo lastig als ik dacht. verder ga ik er ook nog eens in elke kogel 1 uv-led proppen en als de kogel "geladen" word maakt ie contact met de computer/magazijn zodat de led aangaat en de kogel uv-groen oplicht.
Naja tijd voor de plaatjes dus:
De pomp dum dum dum die:
Dat was niet echt moeilijk... en boeiend... maarja...
De troep vanaf een afstandje:
De radiator op de plek waar ie moet komen...
zonder...
dat ie...
in de weg staat graag...
hmmm dat word dus nog ff iets op verzinnen denk ik zo ^^"
De Shuttle lichtelijk gevuld:
de Shuttle nog minder gevuld:
kan je mooi het heatpipe systeem zien:
En toen ging ik em maar ff losmaken:
kijk weer zon leuk en raar Shuttle foefje... een s939 met s478 mount holes...:
De CPU met wat te veel koelpasta 8)7:
Het mooie SN95 moederbordje ^^ met shuttle voeding ernaast:
Retention module eraf en...
...waterblock erop
mooi mooi...
hee de nutteloze troep:
De Shuttle nog leeeeeger....:
leeeeeeeeg dus...
En voila mijn home-made reservoirtje:
Het dekseltje op de kop:
dekseltje van boven:
de ingang van het reservoir is de koppeling die van de pomp afwijst en de uitgang dus die naar de pomp wijst. die kleine zwarte koppeling is voor het ontluchten en vullen van het reservoir.
dekseltje erop:
reservoir op de plek waar ie gaat komen:
wazige foto maar je kan het een beetje voorstellen:
En het kleine modje voor het bevestigen van de radiator:
Updateje:
gisteravond ff reservoir getest(21-04-2005)
En vandaag kwam eindelijk de uv-groene acrylplaat binnen
er komt gewoon letterlijk een gloed vanaf
updateje(28-04-2005):
reservoir is nu verder gelijmd
morgen ga ik hem voor de zekerheid nog helemaal afkitten en dan word het ook eens tijd om de laatste koppelingen te bestellen. En zaterdag ga ik bezig met het uv-groene acrylglas ik heb er nu wel lang genoeg naar zitten staren
updateje (09-05-2005)
ik dacht dus heel erg fijn in de vakantie mijn waterkoeling in orde te hebben...
naja een paar fototjes van de dingen die wel goed gingen
aanshouw het perfect passen van de cpuwaterblock onder het rekje voor hd,dvd en floppy:
en de voedingsleef mod(voor):
na:
ik heb nu ff beter gekeken naar het reservoir. het ontwerp was wel helemaal goed, hij was ook goed gelijmt. Maar de kit deed zijn werk niet o.O" ik heb em dus ff opengebroken om de kit wat beter te bekijken (wat de dood van het deksel betekende
Ok dames en heren... tijd voor een update (werd tijd ook sjeg)
na te lang hebben zitten klooien en het verpesten van het reservoir ben ik erop gekomen dat ik het reservoir maar dump...
wat op zich geen probleem het ziet er dan alleen wat minder mooi uit. de pomp deksel heeft al een ontluchtings/hervul gat dus dat is ook geen enkel probleem.
en zie hier de resultaten:
mijn watercooling vulgereedschap(niet om te drinken tis nogal giftig):
de pomp opgehangen aan een paar elastiekje, dit scheelt namelijk weer wat geluid van de pomp.
mijn zeer geavanceerde kurk(kon niks anders vinden...):
hij is natuurlijk nog niet helemaal af
overigens ga ik voorlopig nog niet de videokaart watergekoeld maken... omdat ik namelijk al een keer zo slim ben geweest een 9800pro te mollen door een andere koeling erop te duwen...
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 16:45 ]

.40 S&W
10mm AUTO