Toon posts:

[XP] krijg het niet geinstalleerd op een nieuwe had

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vanwege garantie heb ik een nieuwe hd gehad. deze heb ik eerst naast me oude hd gehad om nog wat data over te zetten. eerst heb ik toen windows op mijn nieuwe hd gezet en daarmee opgestart. dat ging allemaal goed.
maar vervolgens wilde ik de de pc opstarten met alleen de nieuwe hd en toen vertikte hij het.

de nieuwe hd is een maxtor 250 gig. in de windows die ik op weer een andere oude harde schijf heb geinstalleerd ziet hij netjes de 250 gig (in partities). in de bootsetup herkent hij hem ook al 250 gig.
maar bij de windows install ziet hij hem maar als 130 gig..

maar ga ik nu toch windows installeren op die hd dan kopieert hij netjes alle bestanden (is ook te zien in me andere windows) en bij de eerstvolgende startup begint hij meteen weer automatisch de bootcd te doen.

forceer ik nu toch gewoon de windows te starten dan geeft hij de volgende melding.
Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
could nog read from the selected boot disk check boot path and disk hardware.... .

voor de rest heb ik wel wat info gevonden maar ik ben niet echt een held met pc's...
weet iemand een simpele oplossing ??

sander

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:14:

forceer ik nu toch gewoon de windows te starten dan geeft hij de volgende melding.
Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
could nog read from the selected boot disk check boot path and disk hardware.... .
Heb je de master/ slave instellingen van je schijven al gechecked?

"It's about time you showed up Fox!"

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je hier al gekeken:
Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

Verder kan het zowel hard als softwarematig zijn, post dus eerst eens wat meer specs!
(windows versie, moederbord/biosversie, etc.)

Verwijderd

Topicstarter
spec.

msi k8n nforce3 neo platnium
amd athlon 64 3200+
maxtor daimond plus 9 250 gig s-ata

master/slave, ik heb hem op een s ata aansluiting en hij herkent de schijf als third master..
(dit lijkt me wel goed te zitten, toch ?)

en voor de rest heb ik het gelezen over de schijfindeling, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het probleem is.
in de win xp die op een oude schijf staat ziet hij 250 gig, in de boot ziet hij 250 gig, maar alleen in de windows setup ziet hij maar 130 gig. dit lijkt me echter wel groot genoeg om windows op te zetten.

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Das vrij logisch, tijdens je setup is er nog geen service pack geinstalleerd tenzij je hem van te voren slipstreamed. Je bestaande stup is waarschijnlijk wel service pack 1 of hoger, daarom herkent hij je schijf daar wel. Voor partities groter dan 130 gig heb je gewoon sp1 nodig, staat vrijwel direct onder die link die ik hierboven heb gepost.

Dus of:
-servive pack 1/1a/2 slipstreamen
-geen partities groter dan 130 gb gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp, ik heb het ondertussen opgelost.

een windows 98 opstartdiskette en dan fdisk...
Pagina: 1