Toon posts:

[Linux Mandrake] Speedtouch 330 onder linux

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui,

Laat ik meteen even zeggen dat ik niet zo geweldig goed ben in linux, ik heb het vandaag pas voor het eerst en ben er al leuk mee bezig geweest. Na een tijdje knooien leek het me wel tijd internet aan te sluiten, hiervoor heb ik ADSL van Planet, het standard abbo.

De bijgeleverde USB Acatel Speedtouch Modem 330 is al standard geinstalleerd onder Linux Mandrake V10.1, echter toch krijg ik hem niet aan de praat want ik zit bij het control gedeelte, netwerk en internet. Ik maak daar een nieuwe internet connection, doorloop de wizard (Graphic mode) en dan kom ik bij een vraag of je dhcp, pppoa pppoe enzz gebruikt. Ik heb geen flauw idee maar heb ze alle 6 van de opties die er stonden geprobeerd, maar bij het testen aan het einden van wizard blijft hij aangeven dat hij hem niet wil verbinden met internet. "Het lijkt geen verbinding met het internet te kunnen maken, controleer de instellingen bij netwerk & internet enz weer". Waar ik dus vandaan kwam.

Vergeet ik een instelling in te voeren ? Het enige wat ik doe is de wizard doorlopen op alle mogelijk manieren maar het gaat fout, heb al bij veel pages gekeken online maar daar staat veel over de drivers, echter die zijn wel geinstalleerd bij mij. En ik moet eerlijk zeggen, ik snap er soms nie veel van wat er staat, heeft iemand enig idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

Ben er inmiddels achter gekomen dat het niet zo gemakkelijk is omdat het een USB modem is :/

En dat ik er zelf een script voor moet schrijven..... 8)7

Verwijderd

Dit komt van hun website:

• High-speed Internet access and regular phone service on the same line.
• Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.
• Trouble free
- connects to USB-port on desktop or notebook computer.
- USB-bus powered (no need for AC adapter)
- Plug and Play
• Easy installation
- Easy to use installation wizard.
- Software upgradable
- Supports PPPoA,PPPoE and LAN functionality
• Multiple OS Support
- Supports Windows 98/98 SE/2000/ME/XP
- Mac OS 8.6, 9.0 and X
- Linux

Dit betekent dat je ze onder kan spammen met eventuele problemen. Tenzij support hier betekent dat het apparaat het support :)
Maar goed, als het zelfs door de vendor wordt ondersteund, dan kan het nooit heel moeilijk zijn. Je moet gewoon de goede kernelmodules hebben (zoals bij alles). :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de moeite :)

oplossing voor dit probleem is http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/995820 daaro te vinden :)

_/-\o_

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mooi dat het is opgelost, zou je de vorige keer 24 uur willen aanhouden voor je het topic weer onder de aandacht brengt? De editknop boven je post zit er niet voor niks ten slotte.

Dit topic is gesloten.