AMD 3900x@5Ghz intellkiller
alleen maar ethernet apparaten selecteren
in apparaatbeheer ziet hij wel de usb modem maar in de internet vind je niks.
je kunt bij de wizard dsl modem selecteren maar geen usb type
bij mandrake 10 was ik wat verder gekomen maar moest ik een microcode hebben van de firmware
die had ik van sourceforge net gehaald
maar ik krijg het op een of andere manier niet aan de gang
want je moet die tijdens het installeren al invoeren
suse 9.1 personal gaf ook aan dat hij geen modem kon vinden.
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Verwijderd
Doe me een plezier en probeer de sfeer hier in NOS niet zo te verpesten. Je reactie hier is net zo forumvervuilend als iemand die niet googled, waarmee ik niet aangeef dat deze persoon dat niet gedaan heeft. Indien je van mening bent dat iemand iets fout doet zet dan alleen een TR en ga niet ook nog eens in het topic lopen eikelen.
[ Voor 57% gewijzigd door Zwerver op 09-01-2005 01:59 ]
Verwijderd
http://cvs.sourceforge.ne...ch-HOWTO-en.html?rev=HEAD
Ik snap je niet helemaal.. bij het woord "apparaatbeheer" denk ik aan Windows, maar ik vermoed dat je hier bedoeld een apparaatbeheer in het grafisch schilletje van Fedora.wooley schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:07:
nou in de wizard installeren internet kan ik bij fedora core 3
alleen maar ethernet apparaten selecteren
in apparaatbeheer ziet hij wel de usb modem maar in de internet vind je niks.
je kunt bij de wizard dsl modem selecteren maar geen usb type
Dat je je modem niet ziet in dat zgn. apparaatbeheer heeft niks te maken met dat Fedora niet geschikt zou zijn en dat je maar een andere moet nemen, maar dit heeft te maken met het volgende: De grafische schillen rond de verschillende Linux-distributies lijken heel compleet, maar je kunt er maar een fractie mee regelen van wat je vanuit de shell kunt doen. Als er geen drivers in de distributie zelf zitten en je moet drivers apart installeren, bestaat de kans dat de oh zo handige grafische beheertooltjes van de verschillende Linux distributies de driver/hardware niet zien. Je moet dus met de shell aan de slag. In Linux is het precies tegenovergesteld t.o.v. Windows: In Windows doe je alles vanuit de GUI en is de shell (command prompt) een hulpje, in Linux is het precies andersom.
Ik begrijp dit verhaal ook niet zo goed. Gaat het om flashen van firmware in de modem (lijkt me sterk)? Of gewoon om USB device ID's?bij mandrake 10 was ik wat verder gekomen maar moest ik een microcode hebben van de firmware
die had ik van sourceforge net gehaald
maar ik krijg het op een of andere manier niet aan de gang
want je moet die tijdens het installeren al invoeren
Waar blijkt dat dan uit?suse 9.1 personal gaf ook aan dat hij geen modem kon vinden.
Vanuit de grafische tooltjes? Zo ja, zie mijn bovenstaand verhaal.
(overigens moet je ook niet op die automatische hardware detectie vertrouwen in dit soort situaties, probeer de zaak handmatig aan de praat te krijgen - Linux is wat anders dan Windows/Mac OS)
[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 09-01-2005 01:53 ]
Verwijderd
http://www.xs4all.nl/~pschram/index.html
Volgens mij moet je daar aardig mee uit de voeten kunnen...
Verwijderd
Nee eigenlijk niet, ga de fout in bij :Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:55:
Dit was 1 van de eerste links die ik tegenkwam toen ik "speedtouch 330 linux" intikte bij Google:
http://www.xs4all.nl/~pschram/index.html
Volgens mij moet je daar aardig mee uit de voeten kunnen...
Compileer nu de drivers:
cd /tmp/speedtouch/
./configure
make
make install
Als alles goed is gegaan staan nu pppoa3 en modem_run in /usr/local/sbin/
Heb geen toegang tot die map en als ik die regel intyp in de command werkt die niet
(heb hetzelfde probleem als hier staat omschreven al)
Wel als root doen hé... in command line 'su' intikken, waarna hij om je wachtwoord vraagt. Daarna nog eens proberenVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:44:
[...]
Nee eigenlijk niet, ga de fout in bij :
Compileer nu de drivers:
cd /tmp/speedtouch/
./configure
make
make install
Als alles goed is gegaan staan nu pppoa3 en modem_run in /usr/local/sbin/
Heb geen toegang tot die map en als ik die regel intyp in de command werkt die niet![]()
(heb hetzelfde probleem als hier staat omschreven al)
Schaadt het niet, dan baat het niet
Met de nieuwe hotplug interface die daar staat beschreven heb je geen gedoe meer met het uploaden van de firmware: dat gaat allemaal automatisch (en ohja, in nederland heb je zeer waarschijnlijk PPPoATM, dus het PPPoE deel kan je overslaan).
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
Heeeel erg bedankt voor je informatie, ik typ dit bericht nu in linux, dus this gelukt met deze handleiding, ik moest alleen maar het mgmt.o bestand overschrijven en de wizard weer doorlopen door gebruik te maken van PPPOA. Dank je wel.ajvdvegt schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:52:
Ik heb 'm zelf recentelijk aan de praat gekregen met deze howto: http://www.linux-usb.org/SpeedTouch/fedora/index.html (niks geen gecompileer en zo, lekker simpel)
Met de nieuwe hotplug interface die daar staat beschreven heb je geen gedoe meer met het uploaden van de firmware: dat gaat allemaal automatisch (en ohja, in nederland heb je zeer waarschijnlijk PPPoATM, dus het PPPoE deel kan je overslaan).