Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Verder heb je bij raid0 dus in jou geval gewoon ook 2x40gb=80b ter beschikking, en is het stukken sneller.
Waarvan je pc in spellen veel sneller wordt is een nieuwe videokaart. Een x800pro of een 6600gt/6800le zal al super veel schelen. Deze zijn wel boven je budget.
weet iemand nog een leuke signature?
Er is domweg geen 7200 rpm schijf die duidelijk merkbare prestatie verbetering gaat geven.
Raid 0 gaat je ook niet erg helpen, raid 0 help namelijk alleen doorvoor, terwijl de belangrijkste traagheid hem nu juist in toegangstijd zit (ratelen van de schijf)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
weet iemand nog een leuke signature?
Verder kun je je hdd ff defragmenteren om het geratel wat te verminderen.
Ook kun je er wat RAM bijplaatsen en om je swap minder aan te spreken, dit voorkomt ook veel geratel.
Een snellere hdd maakt niet echt veel uit, vooral omdat je al een 7200rpm schijf hebt.
De schijven die snooze noemt zijn wel snel, maar als je je programma's sneller wilt opstarten heb je waarschijnlijk iets meer aan de tips die ik je zojuist heb gegeven.
PSN: djmurcielago
Vast welWou T schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:39:
- Zou de aanschaf van een snellere harddisk mijn performance echt duidelijk omhoog halen?
Head-To-Head comparison WD740GD, Maxline III, 7K250 en DMP8
OM FAQ / Beleid » RAID FAQ- Kan ik iedere harddisk aansluiten op mijn PC? (ik lees een boel over Raid0, en allemaal dingen waarvan ik niet precies weet wat het betekent)
In ieder geval een van de drie door mij genoemde schijven- Welke harddisk zouden jullie mij bijvoorbeeld aanbevelen (budget: maximaal 100 euro!)
Als ik bijvoorbeeld Kazaa draai, dan start ik deze eerst op (start niet op met pc start) en loopt daarna in systray.
Ik probeer het aantal programma's in mijn systray met de opstart altijd zo klein mogelijk te maken, nu start op:
- Norton Internet Security
- Bluetooth device
- Nvidia nMixer (geluid)
- Nvidia Settings (beeld / performance)
- MSN 7.0
Defragmentatie heb ik zojuist ook even gedaan.
Mij lijkt dat het toch niet echt scheelt als ik er nog 512 mb bij zou prikken. Ik neem aan dat 512 mb DDR-400 toch wel voldoende is voor mijn pc gebruik.
Ik zat nog even na te denken, maar kan ik met een goed progje de performance niet wat omhoog halen, WinTask ofzo, zodat programma's sneller geladen worden? En ik bedoel geen progje die mijn FSB omhoog haalt ofzo! (geen overclock dus)
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Verwijderd
En tóch is het zo dat 512 MB erbij prikken echt merkbaar is.. Als je veeleisend bent kwa de opstarttijden van je progsels, helpt dat zeker. Plus dat het niet duur is, er zijn winkels (kijk maar in de tweakers pricewatch), die al voor 36€ een reepje 512MB DDR 400 aanbieden.. Dé norm vind ik sowieso voor mijzelf tegenwoordig 1GB aan geheugen.Wou T schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:22:
Het enige wat ik kan vinden over mijn HD is dat het een Maxtor 40 GB, ATA-133, 7200 RMP is.
Als ik bijvoorbeeld Kazaa draai, dan start ik deze eerst op (start niet op met pc start) en loopt daarna in systray.
Ik probeer het aantal programma's in mijn systray met de opstart altijd zo klein mogelijk te maken, nu start op:
- Norton Internet Security
- Bluetooth device
- Nvidia nMixer (geluid)
- Nvidia Settings (beeld / performance)
- MSN 7.0
Defragmentatie heb ik zojuist ook even gedaan.
Mij lijkt dat het toch niet echt scheelt als ik er nog 512 mb bij zou prikken. Ik neem aan dat 512 mb DDR-400 toch wel voldoende is voor mijn pc gebruik.
Ik zat nog even na te denken, maar kan ik met een goed progje de performance niet wat omhoog halen, WinTask ofzo, zodat programma's sneller geladen worden? En ik bedoel geen progje die mijn FSB omhoog haalt ofzo! (geen overclock dus)
Die maxtor schijf van jou, is dat toevallig een wat platter model, en is deze nagenoeg geruisloos? Dat is nl. een erg snel schijfje (zit gewoon een plattertje van 40 GB in), dus zou dan niet de belemmering voor "traagheid" moeten zijn..
PSN: djmurcielago
Verwijderd
100%
voor jou budget de beste keus!
en haal die spyware progjes er allemaal uit!
Norton Internet Security laat ik toch wel aan staan, vind ik toch wel belangrijk.
Goedkoopste geheugen module 512 MB PC3200 zit nu inderdaad op 34,75 + 2 euro verzendkosten. Ik had echt gedacht dat dat geen verschil zou maken bij deze computer, geheugen verdubbelen.
Wat betreft dat platte model van die Maxtor HD, dat weet ik niet of ik die heb.
Kijk het zit zo, ik wil best wat geld uitgeven voor m'n pc (lees: maximaal 100 euro), maar ik heb geen zin om voor 140 euro een moederbord te kopen wat dan net een heel klein beetje sneller is. Dan houd ik liever het moederbord wat ik nou heb. Maar als ik voor ongeveer 40 euro mijn geheugen kan verdubbelen en dat duidelijk resultaat geeft wil ik dat wel doen. Zoals ik dat hier hoor over die harddisks, heeft het volgens mij ook niet echt veel nut om veel geld uit te geven voor een nieuwe harddisk.
Heeft iemand misschien nog andere tips om de performance (lees: snelheid) van mijn computer te verbeteren?
en zet idd SpySweeper uit, is een heel goed programma maar kan bij opstarten zeer veel cpu gebruiken, spreek uit ervaring (net zoals pestpatrol bv).
nu zou je natuurlijk ook een nieuwe schijf kunnen halen met bv 8mb cache, maar het snelheidsverschil zal amper merkbaar zijn, tenzij je 40mb redelijk vol staat en nog nooit gedragmenteerd is geweest. Defragmenteren is wel regelmatig aan te raden maar gebruik dan wel niet de standaard windows tools want die is pokketraag
"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758
Verwijderd
met wat simpel rekenen kan je een 40gb bijzetten (€50) en een latje van 512 (€60)
Daar is het geheugen nu in de aanbieding.
DIMM 512 MB DDR400 (PC3200) OEM Aanbieding € 34,75.
Maar is het eigelijk wel zeker dat dit geheugen werkt op mijn moederbord? (Abit NF7-S Nforce 2)
Wat moet ik doen als ik het dalijk gekocht heb en het niet blijkt te werken?
Verwijderd
Het is meestal beetje een gok, voorstudie kan nooit kwaad, maar ik denk zeker niet dat jij je zorgen hoeft te maken over mem compatibility problemen (bij mij heeft OEM altijd de minste problemen gegeven).. Mocht je last van blauwe schermen krijgen, probeer dan elk latje even apart en memtest deze grondig om d'r voor te zorgen dat je zeker weet dat beide latjes in orde zijn.. Ik weet niet hoeveel geheugenbankjes jou plank heeft, maar je kan ook, als je je geheugen in dual channel opstelt en je krijgt problemen, je geheugen in single channel proberen... Succès!!
Nij heb ik drie vragen:
- Hoe moet ik dat dan instellen met dat Dual Channel geheugen?
- In de FAQ heb ik een artikel gelezen over http://gathering.tweakers...ist_messages/562830#nf2dc
Ik snap niet precies wat hiermee bedoeld wordt, kan iemand mij dat eenvoudig uitleggen? - Is het te adviseren nog een pagefile te hebben als je zoveel MB intern geheugen hebt?
1. Staat in handleding van je mobo, in principe de twee reepjes juist plaatsen en het werkt uit zichzelf.Wou T schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:55:
Mijn Moederbord ondersteunt Dual Channel DDR 400 en heeft een FSB van 400 mhz.
Nij heb ik drie vragen:
- Hoe moet ik dat dan instellen met dat Dual Channel geheugen?
- In de FAQ heb ik een artikel gelezen over http://gathering.tweakers...ist_messages/562830#nf2dc
Ik snap niet precies wat hiermee bedoeld wordt, kan iemand mij dat eenvoudig uitleggen?- Is het te adviseren nog een pagefile te hebben als je zoveel MB intern geheugen hebt?
2. Dat komt erop neer dat je het beste de geheugenkloksnelheid gelijk laat lopen aan je FSB.
3. Dat hangt van je taken af, op zich is het niet trager als je een klein pagefiletje hebt (als hij maar permanent is) en je hebt tenminste nog wat extra 'ruimte' mocht er per ongeluk iets misgaan (memory leak of wat dan ook).
1. Ok, ik heb het gevonden in de manual: "When you install two PC3200 DDR SDRAM modules, we suggest you install the two DDRSDRAM modules into DIMM3 and DIMM2 sockets."Lekkere Kwal schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:08:
[...]
1. Staat in handleding van je mobo, in principe de twee reepjes juist plaatsen en het werkt uit zichzelf.
2. Dat komt erop neer dat je het beste de geheugenkloksnelheid gelijk laat lopen aan je FSB.
3. Dat hangt van je taken af, op zich is het niet trager als je een klein pagefiletje hebt (als hij maar permanent is) en je hebt tenminste nog wat extra 'ruimte' mocht er per ongeluk iets misgaan (memory leak of wat dan ook).
2. Als ik 2x 512 MB DDR-400 heb, dan loopt dat toch gelijk aan mijn FSB van 400mhz? Of moet ik dan 800mhz FSB hebben? Sorry ben beetje n00b op dit gebied.
3. Maar wat is nou te adviseren, wel een pagefile, een kleine pagefile of een grote pagefile? En ik had begrepen dat hij het best op een andere partitie dan C kan staan...
Begin je je eens in de materie te verdiepen door rustig de handleidingen / FAQ's te doornemen. Mocht je uiteindelijk alsnog vastzitten, neem dan de topicstart van "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10 aandachtig door en laat daar je ei achter
Dit topic is gesloten.
![]()