[Feature] Automatische PM na TR

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
N.a.v. wat discussie op irc leek het LuNaTiC en mij wel erg zinnig om iedere TR die gezet wordt te laten volgen door een PM. Bij voorkeur alleen in te schakelen bij bepaalde users en dus standaard op off :)

Uiteraard dan ook met een vantevoren op te maken standaardantwoord per user zodat deze een koekje, afblaffing of regulier bedankje kan ontvangen :)

Alvast bedankt namens iedereen die TR's ontvangt van pasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

juist.

lijkt me een zeer goede feature :Y)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

En naar wie moet die PM?

[ Voor 9% gewijzigd door chem op 17-04-2005 21:09 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
In ieder geval naar pasta de user die een TR doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zolang de PushMessages nog niet consequent danwel automatisch in de notes worden gezet is dit een bijzonder hinderlijke features.

Dan moet ik straks nog eens honderden pm's door om te zien waar de user allemaal al eens op gewezen is ook :X

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nee, uiteraard moet deze niet in de notes komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dan maak je toch twee groepen. De TR-PM's en de normale PM's :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mjah, ik controleer af en toe ook PM's die een user heeft gekregen, als bijvoorbeeld als iemand in z'n notes heeft staan dat hij een PM heeft gekregen.

In mijn geval zou je dan eerst door tig nutteloze PM's moeten scrollen om die PM op te zoeken. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

SmartDoDo schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:12:
Nee, uiteraard moet deze niet in de notes komen te staan.
Veel normale PM's komen nu ook niet in de notes. Ik heb ooit een featurerequest gedaan om PM's wel in de notes te krijgen, maar weet eigenlijk niet ofat dat nou al in 1.9.4 zit..

In ieder geval - op dit moment zetten veel mods de PM's niet in de notes - wat dus betekent dat je nu op twee plekken moet controleren. Die plek gaan vervuilen met onzin dingen als TR feedbacks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik zou me kunnen voorstellen dat er bij een topicreport een aankruisvakje zou komen waarin aangegeven kan worden of een gebruiker graag feedback wenst op zijn TR ...

Een moderator wordt dan bij het verwijderen van een TR gevraagd welke PM-template hij wil laten sturen ('bedankt voor je TR: het topic is op slot/er is een modbreak geplaatst/er was geen direkt reden om te handelen, echter we houden het verder in de gaten; $link-topic, groetjes en kusjes $modnaam) of eventueel een keuze voor een lege template, met wt standaard ingevulde waarde's.

Wat wel noodzakelijk zou zijn, is om duidelijk te stellen dat het 'graag-reageren'-voorkeur-kruisje genegeerd kan worden (zeker bij topics met 15 tot 20 TR's), zelfs mogelijk onbewust, als de TRs bv niet verwijderd worden (vaak het geval bij een mv * /Trashcan...

En laatste optie is het misschien om mensen ook een voorkeur aan te laten geven of de reactie per mail of PM verstuurd zou moeten worden, de interface kan echter gelijk blijven.
Mail zou eigenlijk mn voorkeur hebben, ipv PMs.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

RM-rf schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:22:
Wat wel noodzakelijk zou zijn, is om duidelijk te stellen dat het 'graag-reageren'-voorkeur-kruisje genegeerd kan worden (zeker bij topics met 15 tot 20 TR's), zelfs mogelijk onbewust, als de TRs bv niet verwijderd worden (vaak het geval bij een mv * /Trashcan...
In WOS worden TR's bijna nooit verwijderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

elevator schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:29:
[...]

In WOS worden TR's bijna nooit verwijderd. :)
Hmmm.. In Programming & Webscripting worden ze bijna altijd verwijderd, tenzij het topic gesloten wordt :)

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 17-04-2005 22:05 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gorgi_19 schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:03:
Hmmm.. In Programming & Webscripting worden ze bijna altijd verwijderd, tenzij het topic gesloten wordt :)
Maar dan wel meestal tegelijk, en het is natuurlijk niet zo dat elke TR over hetzelfde gaat, dus moet je meerdere templates gaan aangeven. En wat doe je bij een user die meerdere TR's in hetzelfde topic plaatst?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

-NMe- schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:07:
[...]

Maar dan wel meestal tegelijk, en het is natuurlijk niet zo dat elke TR over hetzelfde gaat, dus moet je meerdere templates gaan aangeven. En wat doe je bij een user die meerdere TR's in hetzelfde topic plaatst?
Puur strict zou je dan meerdere berichten moeten sturen, aangezien een TR niet over hetzelfde hoeft te gaan :) Maar hoe vaak zal dat voorkomen,afgezien van een paar maffe mods die het leuk vinden om 50 dezelfde TR's te maken? :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Ligt er idd wel een beetje aan waar het over gaat, sowieso vind ik een TR indienen als een titel compleet in CAPS is een beetje onzin. Zoiets zien we zelf ook wel. ;) Maar af en toe bij topics die uit de hand (dreigen te) lopen kan het best zijn dat iemand meerdere TR's voor bullshit replies indient. In feite zou in zo'n geval 1 PM genoeg moeten zijn. ;)
Maar hoe vaak zal dat voorkomen,afgezien van een paar maffe mods die het leuk vinden om 50 dezelfde TR's te maken? :P
O-)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:54

JHS

Splitting the thaum.

RM-rf: mogelijkheid schept verwachting. Als je in het algemeen een antwoord krijgt, en dan opeens niet, zul je zien dat je weer tig topics in LA, SeM en mailtjes krijgt met de vraag waarom er geen feedback is gegeven. Bovendien moeten moderatoren dan gaan opletten of er bij een TR feedback moet?

Als er een manier zou zijn om dit iets te laten zijn waar gebruikers maar in enkele gevallen gebruik van gaan maken, is het toepasbaar. Maar persoonlijk kan ik niet zo een manier bedenken.

Al die ophef over de TR's snap ik zoiezo niet. Je ziet iets, roept dat het niet klopt, klaar. Het is niet aan de gebruikers om dan besluiten te nemen.

Het enige nut dat ik zie is als iets je echt aan het hart gaat, je zou moeten kunnen controleren / volgen wat er mee gebeurt, omdat je als andere actie ondernomen wordt, je graag een topic in LA / SeM wil openen. Maar open dan zoiezo een topic in SeM. Nadeel daaraan is dat het nogal ontmoedigt wordt, misschien dat daar wat mee gedaan kan worden...

Het enige wat ik dan nog nuttig zou vinden is dus de optie om je ge-TR-de topics te volgen, aangezien het lijkt me voor moderators teveel moeite is om consequent te doen, zie eerste alinea.

@ de voorgestelde feature: het is dus de bedoeling om bij een user die veel TR'd en kennenlijk een bedankje verwacht, of een afblaffing nodig heeft omdat het niet nuttig zal zijn, automatisch een PM te versturen?

Lijkt me nogal onhandig, aangezien je niet vantevoren weet of het daadwerkelijk een nuttige TR is... Of moet dan toch worden gekeken of dat in dat geval nodig is? Lijkt me nuttiger om de user dan in één keer aan te spreken...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 01-10 21:48
Is het nu de bedoeling dat een mod altijd een response stuurt, als de user dat zo heeft ingesteld? Of kan een mod de TR alsnog links laten liggen. En hoeveel user's gaan er straks gebruik van maken? Als het er maar een handje vol van de paar duizend actieve user's zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Sybr_E-N: Volgens mij was het meer de bedoeling dat het vanuit de crew aangegeven ging worden of een user automatisch een hele zut PM's krijgt nav TR's, kennenlijk omdat pasta overmatigd TR'd en daar bedankjes voor wil ofzo :P .

[ Voor 52% gewijzigd door JHS op 17-04-2005 22:27 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
JHS schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:27:
Sybr_E-N: Volgens mij was het meer de bedoeling dat het vanuit de crew aangegeven ging worden of een user automatisch een hele zut PM's krijgt nav TR's, kennenlijk omdat pasta overmatigd TR'd en daar bedankjes voor wil ofzo :P .
Daar zit je niet eens zo ver naast ;)

Verder moet ik zeggen dat het nooit kwaad kan een dergelijke feature en mogelijk zinnigere aanverwanten eens tegen het licht te houden. Al is het maar om een collega de zenuwen te laten krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

JHS schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:16:
Het enige wat ik dan nog nuttig zou vinden is dus de optie om je ge-TR-de topics te volgen, aangezien het lijkt me voor moderators teveel moeite is om consequent te doen, zie eerste alinea.
Zou dit gewoon niet het gemakkelijkste zijn? Bepaalde users willen een vorm van feedback op een TR, laat het gewoon een automatische plaatsing in iets van de Bookmarks in Myreact zijn?

Voorbeeldje:
- User maakt TR aan
- Topic wordt als Bookmark in TR-Bookmarks gefrommeld
- User mag zelf kijken of er iets gewijzigd wordt :Y)

- Het voordeel is dat er iets van feedback is, weliswaar passief, dus de user moet zelf kijken
- Mensen die het resultaat niet boeit hoeven niet te kijken
- Het kost een mod geen extra tijd

De vraag is natuurlijk hoe makkelijk/moeilijk dit onder te brengen is in React :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Wat als we nou de mods de mogelijkheid geven aan een TR een standaardreply danwel extended repky te geven (of geen) en dat de users een lijst van hun TR's zien en vv een al dan niet aanwezige reply erbij zien?

Om nou PMs te misbruiken lijkt me wat overkill.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Wat chem zegt lijkt me al helemaal ideaal!

Het bied overzicht én een makkelijke manier om te reageren voor moderators. Er zou dan voor kunnen worden gekozen om duidelijk te maken dat er in principe geen feedback wordt gegeven, alleen als dat nodig is.

En het lijkt me dat iedereen dan blij is :) .

Vraag ik me af waarom dat de vorige keren niet kon, maar dat is niet echt relevant :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Dat is nog niet eens es zo'n slechte feature wat je daar op noemt chem. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
pasta schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:25:
Dat is nog niet eens es zo'n slechte feature wat je daar op noemt chem. :)
Zo zie je maar waar je met wat onzin al niet komt ;)

Lijkt me geen gek idee inderdaad, daarbij verplicht je de mod in kwestie nog steeds niet tot het geven van feedback en is het anderzijds heel makkelijk om het te geven indien gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

chem schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:21:
Wat als we nou de mods de mogelijkheid geven aan een TR een standaardreply danwel extended repky te geven (of geen) en dat de users een lijst van hun TR's zien en vv een al dan niet aanwezige reply erbij zien?
lijkt me fantastisch, alleen denk ik niet dat het hier ingevoerd zal worden (althans die lijst):
[rml][ TR] Overzicht van topics[/rml]

maar hier eenzelfde topic (die nog wel open is)
[rml][ Feature] Overzicht eigen Topic Report[/rml]
Om nou PMs te misbruiken lijkt me wat overkill.
true

zo'n lijst en dan al dan niet een reactie van de mods zien lijkt me een erg goede feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SmartDoDo schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:04:
[...]

Zo zie je maar waar je met wat onzin al niet komt ;)

Lijkt me geen gek idee inderdaad, daarbij verplicht je de mod in kwestie nog steeds niet tot het geven van feedback en is het anderzijds heel makkelijk om het te geven indien gewenst :)
Subtiele schop, maar ik wilde me toch nog ff achter SDD scharen O+

Ik had het er net toevallig met Remy nog over, 'k wil kunnen reageren op een TR. Nu lijkt het net alsof we niks toen met TR's, terwijl ik graag mijn visie zou willen geven waarom ik dan wel niks doe.
20:46:58 Grrrrrene: /me wil de mogelijkheid op een TR te reageren...
20:47:09 Remy: PM :P
20:47:16 Remy: /me doet regelmatig een PM nav TR indien nodig
20:47:18 Grrrrrene: Ja, maar knopje direct naast de TR
20:47:20 Remy: ah
20:47:25 Grrrrrene: /me lui :+
20:47:31 Remy: [FORUM=52]React Bugs en Featurerequests[/FORUM]
20:47:36 Remy: tik een feature request
20:47:47 Remy: of schaar je bij SmartDoDo: [TOPIC=1029123///][NOHTML][rml][ Feature] Automatische PM na TR[/rml][/NOHTML][/TOPIC] :P
Ik had dit topic verder niet gezien enzo :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Is al op een andere manier vormgegeven: Topic Reports & Feedback :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.