(PSU) Tagan 380W opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 08:56
Ik heb sinds een week ongeveer een Tagan TG380-UO1. Het installeren enzo ging allemaal prima en ook de eerste keer opstarten ging goed. Alleen toen ik mijn pc de volgende dag weer wilde opstarten begonnen de problemen. Toen ik de pc aan wilde zetten gebeurde er helemaal niks. Dus ik alle mogelijke stekkertjes aangedrukt en gezocht naar andere problemen. Toen heb ik als soort van laatste troef de aan/uit schakelaar aan de achterkant van de voeding even op 0 gezet, gewacht tot de stroom echt van mijn moederbord was en hem toen weer op 1 gezet. Toen startte de pc weer gewoon op.

Elke keer start de pc nu niet op, behalve als ik de truck met de aan/uit schakelaar weer uithaal. Naar mijn idee zit het probleem dus niet bij de voeding of het moederbord en ook niet bij het kabeltje van de startknop naar het moederbord, dat werkt na het uit/aan zetten allemaal naar behoren.

Dus ik weet nu echt niet meer wat er nou mis is... :|

Wat ik al heb geprobeerd:
- Search gebruikt, maar niks relevants gevonden
- Google ook niks gevonden
- Alle mogelijke stekkertjes aangedrukt

Systemspecs:
AMD Duron 1200 @ 1440
Gigabyte 7dx+
Tagan TG380-UO1
512 Mb RAM
Geforce4 mx-440 se
Windows XP professional SP 2

Specs

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Q-Tec 450 Dual Fan Gold en P4P800 Deluxe systeem.

Hij gaf na een tijdje (ik geloof na het bijzetten van een 160gb schijf) geen beeld meer bij het opstarten (startte niet door), maar na het indrukken van de resetknop wel gewoon. Ik had dus het idee dat de voeding het opspinnen van mijn 4 schijven niet kon trekken. (die waren bij de reset al opgespint natuurlijk).

Met minder aangesloten startte hij wel in 1x door.

Uhm, ik moet ook even erbij vermelden dat het mobo ongeveer een half jaar daarna dood is gegaan. :P De voeding werkt nog steeds (naar behoren) in dit systeem (kt133/1ghz/3dimm/2hd)

Maar goed, het lijkt me niet dat een Tagan 380W moeite zou moeten hebben met jouw systeem.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Bravebart
Volgens mij moet mijn voeding mijn systeem inderdaad makkelijk kunnen trekken. Ik heb ook maar 1 harde schijf van 80 gigabyte aan hangen, dus dat zou makkelijk moeten kunnen. Ik heb ook al geprobeerd met een minimum op te starten, maar dat bood ook geen oplossing...

Specs

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 16:01
mn..dat trekt ie makkelijk want ik heb er constant 3 HDD`s aanhangen en soms nog wel eens 1.. en k`heb nog nooit opstart problemen gehad.. zie spec onderin voor meer info ;)

• Bravebart
Ik heb vandaag nog ff geprobeerd met de voeding van mijn broertje, en daarmee heeft hij geen opstartproblemen... Het moet dus echt iets raars met de voeding zijn, maar wat heb ik nog steeds geen idee van... :|

Specs

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Barrycade

Through the...

Ben eens in een review tegen gekomen dat bepaalde moederbord - voeding combinaties niet matchen. De voeding pikt dan het "aan"signaal niet op. En dat was ook met een Tagan-voeding maar dan in combinatie met een Asus bord. Misschien moet je even op de site van Tagan zoeken, of ze anders mailen of je moederbord ook dat probleem heeft. Wellicht even melden bij de leverancier van de voeding dat je deze problemen hebt. Kan je 'm wellicht ruilen.

P.S. Heb zelf de 480 van Tagan in combinatie met een MSI moederbord (geen problemen)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Volgens mij heb jij gewoon een "rotte appel" voeding en ik denk dan ook dat garantie geen probleem moet zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bravebart
littlejoannes schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:54:
Ben eens in een review tegen gekomen dat bepaalde moederbord - voeding combinaties niet matchen. De voeding pikt dan het "aan"signaal niet op. En dat was ook met een Tagan-voeding maar dan in combinatie met een Asus bord. Misschien moet je even op de site van Tagan zoeken, of ze anders mailen of je moederbord ook dat probleem heeft. Wellicht even melden bij de leverancier van de voeding dat je deze problemen hebt. Kan je 'm wellicht ruilen.

P.S. Heb zelf de 480 van Tagan in combinatie met een MSI moederbord (geen problemen)
Ja maar het gekke is dat als ik mijn voeding even uit heb gehad en de stroom is van het moederbord geweest, het signaal dan altijd wel gewoon wordt doorgegeven en loopt alles als een trein... Anders had het inderdaad aan mijn moederbord gelegen...

Specs

• Bravebart
Iemand misschien nog een idee waar het wel aan kan liggen :? ?
Ik heb al naar de fabrikant gemaild maar dat schiet ook niet op...

Specs

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 16:01
en probleem al gevonden :?

• Bravebart
Nee, nog steeds niet; wacht nog steeds op mailtje van Tagan, maar dat schiet ook niet echt op...

Specs

• Bravebart
Wauw volgens mij heb ik het probleem gevonden. Ik had eerst al de componenten van mijn computer aan twee 'strengen met molexen' hangen die uit de voeding komen. Nadat ik twee nieuwe fans had gekocht heb ik alles een beetje geordend en alle componenten op drie strengen gehangen; sindsdien doet mijn voeding niet moeilijk meer en start hij gewoon naar behoren op... :*)

Ik weet niet of het hieraan ligt dat twee lijnen het misschien te moeilijk hadden, maar het probleem is opgelost. Iedereen toch bedankt voor de moeite :)

Specs

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22
Wel een erg oud topic, maar op een nieuwe aan te maken lijkt me zonde.

Mijn ouders hebben een
- Pentium IV 630 (3.0GHz)
- MSI 915Combo
- 2 x 512MB PC3200
- 1 x 160GB HD
- Onboard Intel video, en nu PCI-E GF6600 Passive

Niks zwaar systeem toch? Daar zit dus een Tagan 380W in. De computer start de helft van de tijd wel op en de helft van de tijd niet. Dan moet je 1 of meerdere keren op reset drukken voordat die het doet. Als ie het niet doet branden alle lampjes en ventilatoren wel, maar het scherm blijft op stand by en aan de disk activiteit te horen start windows verder ook niet op.

Nou heeft een vriend van mij:
- Pentium IV 2.8GHz (northwood)
- ASUS P4P800 (socket 478)
- AGP GeForce 7800GS
- 2 x 512MB Geheugen PC3200
- 2 HD's

Ook een niet echt overdreven zwaar systeem voor een 380W voeding. Hij heeft PRECIES dezelfde problemen.

Ik ga bovenstaande suggestie proberen, hopelijk helpt dat. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben??

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Bravebart
Luuk1983 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:25:
Wel een erg oud topic, maar op een nieuwe aan te maken lijkt me zonde.

Mijn ouders hebben een
- Pentium IV 630 (3.0GHz)
- MSI 915Combo
- 2 x 512MB PC3200
- 1 x 160GB HD
- Onboard Intel video, en nu PCI-E GF6600 Passive

Niks zwaar systeem toch? Daar zit dus een Tagan 380W in. De computer start de helft van de tijd wel op en de helft van de tijd niet. Dan moet je 1 of meerdere keren op reset drukken voordat die het doet. Als ie het niet doet branden alle lampjes en ventilatoren wel, maar het scherm blijft op stand by en aan de disk activiteit te horen start windows verder ook niet op.

Nou heeft een vriend van mij:
- Pentium IV 2.8GHz (northwood)
- ASUS P4P800 (socket 478)
- AGP GeForce 7800GS
- 2 x 512MB Geheugen PC3200
- 2 HD's

Ook een niet echt overdreven zwaar systeem voor een 380W voeding. Hij heeft PRECIES dezelfde problemen.

Ik ga bovenstaande suggestie proberen, hopelijk helpt dat. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben??
Waarschijnlijk heeft het bij mij toch gelegen aan de combinatie moederbord/voeding die niet lekker samenging.

Maar probeer maar :)

Specs

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22
Bravebart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:35:
[...]

Waarschijnlijk heeft het bij mij toch gelegen aan de combinatie moederbord/voeding die niet lekker samenging.

Maar probeer maar :)
No go :( Hij blijft het soms wel doen en soms niet doen...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Bravebart
Luuk1983 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:41:
[...]

No go :( Hij blijft het soms wel doen en soms niet doen...
Ja, dan ligt het waarschijnlijk aan de combinatie moederbord/voeding :{

Specs

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
380W lijkt aardig veel, maar vergis je niet...

zelf:

ASUS A7V8X
XP2600+
ASUS X800RX
1x 250GB
1x 80GB
2x 1GB pc 2100 (?)

en een enermax 350W trok het echt niet..
steeds wegvallend beeld en en "vage" opstartproblemen zoals je beschrijft..

gang is alles

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04

aex351

I am the one

Ik heb precies dezelfde voeding en ik heb er redelijk veel op aangesloten en alles werkt zonder problemen. Je zou het ten iedere geval eens kunnen proberen om te ruilen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1