[XP Pro] Na installatie geen doorstart

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Siemens Scaleo 600
p4
512mb
Radeon 9200se

Voorgeinstaleerd systeem met win xp home. Zonder verborgen partitites of recovery partities.

Ik heb de schijf volledig geformateerd en daarna geboot vanaf de WinXP Pro English cd. Het hele installatie proces verloopt prima. Na het installeren start de computer opnieuw op. Ik zie dan het Win XP logo, daarna wordt het heel even zwart en zie ik het XP logo in vreemde kleuren en onscherp. Verder dan dat start ie niet door.

Ik heb ook geprobeerd in safe-mode op te starten maar dan zie ik (na een hele lijst met drivers) opeens het Boot-scherm van Siemens in vreemde kleuren en witte strepen er doorheen.

De XP cd is goed (heb het getest op een andere computer).

Ik ben nu bezig met het installeren van de home edition op de recovery cd....kijken of dat het nog wel doet. Maar het is vrij belangrijk dat XP pro English erop komt. Iemand enige suggesties?

Driver problemen? Videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja vga kaart zal het niet zijn aangezien je de setup wel gewoon heb kunnen doen. misschien is de install gewoon niet goed gegaan.

probeer anders ff met fdisk echt al je partities te verwijderen en alles goed formatteren, gooi anders ook een paar diagnostische tests als memtest en je hd tester. check ook ff de faq over hangen tijdens het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Heb de installatie 2x gedaan....2x hetzelfde probleem. Heb gewoon de uitgebreide format van windows gedaan.

XP Home van de recovery doet het nu wel gewoon goed dus zal niet echt een hardware probleem zijn.

Misschien vermelden waard....ik probeer XP Pro met sp2 te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:56
binnen windows formatteren is niet voldoende dus.
Siemens logo ... zou er op kunnen duiden dat je van uit je XP-PRO cd eerst mbr moet hernieuwen
ik zou het in die richting zoeken.
desnoods lowlevel format met tool van HD-fabrikant.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Berichtje om het topic af te sluiten. Het BIOS was niet compatible met SP2. Op de Siemens website is een BIOS update te vinden. Na deze geflashed te hebben werkt XP Pro SP2 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik loop altijd wat achter... dus na een kleine 3 jaar loop ik ook tegen dit probleem aan.

Op zich geen probleem als ik jullie mag geloven want dan moet ik "gewoon even" de bios upgraden. Echter.... kan ik de bios update nergens vinden. Weet iemand waar deze staat of heeft hem in zijn bezit (inclusief handleiding hoe ik moet flashen?!).

Ik hoor graag.

Mvgr,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[XP] hangt na installatie SP3* << daar staat de benodigde info.

Gevonden door wat verder te [search=Scaleo 600 XP bios] ;)

Goed gevonden overigens hoor, daar niet van - maar dan kun je beter een eigen topic beginnen met daarin de resultaten van je eigen zoekopdrachten in plaats van een topic van meer dan 3 jaar oud omhoog te halen.

Dat voorkomt dat mensen naar de oude topicstart gaan kijken en jouw vraag over het hoofd zien - dat kan nooit je bedoeling zijn lijkt me ;)
Daarom toch maar een slotje.`

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 23-02-2009 20:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.