- SmokeyTheBandit
- Registratie: November 2000
- Laatst online: 23-08 06:56
DOCer met Pensioen
:strip_icc():strip_exif()/u/15069/smokey_3.jpg?f=community)
Inderdaad, morgen komt de mijne als het goed issapphire schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:39:
Hmmm verleidelijk om em niet te halen aangezien ik aan 1 kaartje genoeg heb
Turn it off and on again.
Dus als het kan kan je dan wat mooie pics uppen ? en wat je eerste indruk van het bordje is, k ben echt benieuwd
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Dat is goed verwacht morgen wat high res pics van een 300Dsapphire schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:20:
Nou weet ik dat jij een mooie cam hebt
Dus als het kan kan je dan wat mooie pics uppen ? en wat je eerste indruk van het bordje is, k ben echt benieuwd
Moet helaas wel "even" een raid partitie back-uppen van 500 GB voordat ik hem inbouw
Het mobo is net binnen gekomen ..... de doos heeft wel een erg bling-bling gehalte
[ Voor 13% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 02-11-2005 12:39 ]
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Ik zit nog tot 18.00 op me werkGaming247 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:02:
Waar blijven de foto's dan als je het moederboord al hebt?![]()
Wat me wel opvalt is dat bij elk koelblokje op het plankje gaten zitten voor de wat leukere heatsinks
Click here for a 3000x2500 high-res shot of the board (3 MB download), the backside is here
Big enough
Er komt zo te zien iig nog een hoop leuks aan.
Meer info:
http://www.sapphiretech.c...ards_landing.php?gpid=117
Goed bezig sapphire
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Alleen die sinkjes ....Vandread schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:31:
http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/Gruper/7
Click here for a 3000x2500 high-res shot of the board (3 MB download), the backside is here
Big enoughMaar een sfeershotje van Smokey is ook wel leuk, schaduw is nogal brak bij deze high res ^^ Hij is trouwens wel mooi he
orgineel iig.
Er komt zo te zien iig nog een hoop leuks aan.
Meer info:
http://www.sapphiretech.c...ards_landing.php?gpid=117
Goed bezig sapphirenieuwe speler in de oc markt was nodig.

Bling-bling doos (Hi-res)
Alleen die naam al heVandread schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:31:
Goed bezig sapphirenieuwe speler in de oc markt was nodig.
btw. waarom kan ik me posts niet meer bekijken voor posten? de knop is grijs
[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 02-11-2005 21:17 ]
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Bedankt voor het posten Sapphire
Let trouwens niet op de rommel

Het enige nadeel wat ik tot nu toe ondekt heb is dat het board een hekel heeft aan UTT mijn mushkins willen niet eens booten ..... als ik met ander ram boot en in de bios het voltage van de dimms op 3.3 zet wil het nog steeds niet ....
Nu is dat voor mij niet meer belangrijk aangezien ik morgen me nieuwe 2 GB kit van G-Skill binnen krijg maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een afknapper is
[ Voor 11% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 02-11-2005 22:56 ]
btw. dat valt neit onder rommel, maar onder "levendig gebruikte werkplek"
CRAP! ofzo.. enzo... daar zit je dan met je 2 gig uttSmokeyTheBandit schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:53:
Let trouwens niet op de rommel![]()
![]()
Het enige nadeel wat ik tot nu toe ondekt heb is dat het board een hekel heeft aan UTT mijn mushkins willen niet eens booten ..... als ik met ander ram boot en in de bios het voltage van de dimms op 3.3 zet wil het nog steeds niet
Misschien je bevindingen even melden.
Ennuh die rommel, volgens mij is dat een verkapte pats modus van: een 7800 koeler, kicke sony/ericson phone
[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 03-11-2005 09:32 ]
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Gehehe niet eens bewust gedaan trouwens ....Vandread schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:30:
[...]
CRAP! ofzo.. enzo... daar zit je dan met je 2 gig uttDat mogen ze eerst nog wel eens oplossen, hopenlijk is de DFI CF BT iets meer zoals de gruper en is de UTT versie nog te betalen
![]()
Misschien je bevindingen even melden.
Ennuh die rommel, volgens mij is dat een verkapte pats modus van: een 7800 koeler, kicke sony/ericson phone
Weer even wat ervaringen die ik heb in de 2 uur dat ik hem draaiend heb
Het boardje wil op geen enkele mogelijkheid over de 250 FSB booten
Mijn DFI boote vanuit de bios zo op 9x 308 windows in dus me cpu kan het trekken ....

Vanavond zal ik het eens proberen met me nieuwe ram en via clockgen te klokken.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
En er nog zijn. Morgen zal ik de dfi ism een opteron ook is op de pijnbank leggen.El Snorro schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:52:
Waarschijnlijk zijn dit gewoon wat bios probleempjes zoals we die bij DFI ook zagen...
NB HT PLL Control option op Manual en dan High Speed selecteren. Hij zou dan zonder probs boven de 300 moeten gaanSmokeyTheBandit schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:46:
[...]
Het boardje wil op geen enkele mogelijkheid over de 250 FSB booten![]()
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Ik heb het op XS gelezen jaSyngrow schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:56:
[...]
NB HT PLL Control option op Manual en dan High Speed selecteren. Hij zou dan zonder probs boven de 300 moeten gaan
Vanavond gelijk eens proberen.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Bij een bios reset start hij op, ga ik in de bios en sluit ik hem keurig weer netjes af via save & exit huppa piepen bij opstarten ..... ik word nu zo langzamerhand toch wel een beetje gek van dit mobotje.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
PURE frustatrationSmokeyTheBandit schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:16:
Nou dit is lekker het boardje onthoud niets van wat ik in de bios instel.......
Bij een bios reset start hij op, ga ik in de bios en sluit ik hem keurig weer netjes af via save & exit huppa piepen bij opstarten ..... ik word nu zo langzamerhand toch wel een beetje gek van dit mobotje.
Mja, een extra bord is altijd leuk erbij
If you do not change direction, you may end up where you are heading
De eerste DFI OC bordjes waren ook niet meteen super dingen lijkt me.
Waar ik dan wel heel blij van wordt is het idee achter de mosfet koeling
|| Specs || SuperPI 1m
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
biosje updaten?SmokeyTheBandit schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:44:
Nou ik heb de oplossing gevonden : DFI Retour in me kast
http://www.sapphiretech.com/en/support/drivers_viewlist.php
Meer spul:
http://forums.overclocker...hp?p=5861997&postcount=50
Voor jou niets nieuws natuurlijk aangezien je op XS zit
- SmokeyTheBandit
DOCer met Pensioen
Ik heb zo een beetje alles al geprobeerd maar ik kan het niet met het boardje vinden.Vandread schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:56:
[...]
biosje updaten?
http://www.sapphiretech.com/en/support/drivers_viewlist.php
Meer spul:
http://forums.overclocker...hp?p=5861997&postcount=50
Voor jou niets nieuws natuurlijk aangezien je op XS zitmaar wel zo fijn om te weten voor de potentiele kopers dat er wat gebeurt
De dividers kloppen ook voor geen meter als ik bijv. me ram op 216 (divider) instel dan verwacht ik bij de boot van een fsb van 200 toch wel dat in windows me ram op 216 loopt en dit is dan ineens 133

De bios heb ik ook al geupdate maar daar word het niet veel beter van
De geplaatste bios op de sapphire site is niets anders als de 1st release versie die standaard op de plank staat volgens mij, alleen kan je hem nu downloaden.
Ik heb een draaiend systeem nodig de komende tijd dus helaas maar hier zit ik nu ff niet op te wachten.
[ Voor 11% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 04-11-2005 11:37 ]
Edit:
Het bordje post en wil gelijk windows booten met een zwart scherm
Hij pikt geen pci kaartje als tijdelijk beeld ,ook na 2 andere te hebben geprobeerd zit ik nog steeds tegen een zwart scherm te kijken

[ Voor 59% gewijzigd door Speedy-J op 07-11-2005 20:05 ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
windows reinstall gedaan? Ik vraag het maar, je weet het nooit heSpeedy-J schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:12:
Hij is binnen ,ik edit de post later wel voor mijn ervaringen te delen![]()
Edit:
Het bordje post en wil gelijk windows booten met een zwart scherm
Hij pikt geen pci kaartje als tijdelijk beeld ,ook na 2 andere te hebben geprobeerd zit ik nog steeds tegen een zwart scherm te kijken
[n00b modus]
Wel in de bios in gesteld ddat ie eerst boot van PCI ipv PCI-e ?
[/n00b modus]
Thanks for the help, maar ik ken niet in de bios met een zwart schermsapphire schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:11:
Als ie em voor Windows ook neit pakt helpt een verse OS install weinig.
[n00b modus]
Wel in de bios in gesteld ddat ie eerst boot van PCI ipv PCI-e ?
[/n00b modus]
Dit is gewoon te gek voor woorden ,menig mobo pakt automagisch de second display adapter zonder te mokken.
Ik ga me een GTO2 aanschaffen ookal stond dit nog niet op de planning.
[ Voor 21% gewijzigd door Speedy-J op 08-11-2005 17:30 ]
Maar ik vind het idd heel raar dat ie niet automatisch die PCI kaart pakt, zga ieder mobo dat ik heb gehad deed dat automatisch
Mijn keus zit tussen de CF Advantage en de Innovation, de CF is zo'n 50 euro goedkoper en ik zou in de toekomst altijd nog eens crossfire kunnen gaan draaien met me'n saphire x800 gto2.
Processor zal waarschijnlijk een opteron 146 worden mits dit board ook wat overclocking features bevat. Op de homepage een saphiretech.com kan ik er alleen maar op opmaken dan de Innovation voor overclockers is en de CF Adv. voor gamers.
Is de CF Advantage ook geschikt voor overclockende gamers?
edit :
Volgens de manual ( http://www.sapphiretech.com/en/driverfiles/78.pdf )
Bevat dit board helemaal geen functies om de vcore , vdimm of ook maar fatsoenlijk memory timings in te stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Morph666 op 16-11-2005 16:12 ]
voltages en memtimings zijn met de nieuwe bios weldegelijk in te stellen
[ Voor 11% gewijzigd door TdV op 16-11-2005 16:32 ]
Ik verwachtte dit al, de manual is niet helemaal compleet.
heb er zojuist 1 besteld
Momenteel draai ik 9x300 en het ram op 246MHz 2.0-2-2-5 rete stabiel en erg snel voeld het aan.
Max HTT is 310 en dat vind ik helemaal niet slecht aangezien dit het eerste BIOS is,Ik neem aan dat dit alleen nog maar beter ken worden
Conclusie is dat het een goed mobo is waar je nog best veel lol aan ken hebben als je de juiste CPU er voor heb.
Gebruik geen Opteron want dat gaat het dus echt fout met de HTT,X2 CPU's willen meschien ook niet en daarom is het bij Smokey mogelijk fout gegaan.
Een goede vriend van mij heeft er nu ook eentje en die doet ook 300HTT+ met een Venice CPU.
Snelle test dus niet op zijn scherpst
Toch een nette score die je neerzet, maar ik ben eerlijk gezegd wel van plan om er een opteron op te gaan zetten

Waarom raad je dit af? De HTT is gewoon aan te passen niet waar?
Wellicht toch een betere keus voor mij om voor de Lanparty RD 200 Crossfire te gaan?
Offtopic: ik ben van plan er 2x1GB van Corsair TWINX2048-3200C2PT op te gaan draaien dit is geen Winbond geheugen dus die 2.9v voldoet wel
Vdimm gaat tot 4 volt en CPU vcore gaat tot 2.1v dus ik zie het probleem niet ,Ik zou wel op passen met een opteron want hier en daar heb ik gelezen dat het gewoon niet optimaal draaid met dit mobo.Morph666 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:03:
Is de max 2.9 Vdimm en de 1.55 Vcore geen enorme beperking?
Toch een nette score die je neerzet, maar ik ben eerlijk gezegd wel van plan om er een opteron op te gaan zetten![]()
Waarom raad je dit af? De HTT is gewoon aan te passen niet waar?
Wellicht toch een betere keus voor mij om voor de Lanparty RD 200 Crossfire te gaan?
Offtopic: ik ben van plan er 2x1GB van Corsair TWINX2048-3200C2PT op te gaan draaien dit is geen Winbond geheugen dus die 2.9v voldoet wel
HTT is aan te passen tot over de 400HTT maar met een opteron zal je niet veel beter doen dan 250HTT
Ik heb het geheugen in bank 1&2 gedaan en daar deed hij het beter op
Al met al ik ben nu dik tevreden met de tot nu toe behaalde resultaten !
Nice, alleen je score is niet echt goedSpeedy-J schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:45:
Kleine update.
Ik heb het geheugen in bank 1&2 gedaan en daar deed hij het beter op
Al met al ik ben nu dik tevreden met de tot nu toe behaalde resultaten !
[afbeelding]

Nee dat ram MOET snellerDesertShooter schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:04:
[...]
Nice, alleen je score is niet echt goed, kan dat ram niet sneller?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Meschien een BIOS updatje of een en ander nog nalopen kwa timmings
Ik krijg het gewoon niet stabiel genoeg wat ik ook doe en lager draaien heeft geen zin omdat ik dan veel cpu mhz'en moet missen.........
[ Voor 28% gewijzigd door Speedy-J op 18-11-2005 19:56 ]
Zijn er onderhand al meer mensen op GoT aan het spelen met dit boardje?
Die van mij staat klaar om ingebouwd te worden.
In de loop van deze/volgende week zal ik de resultaten hier wel posten.
Edit:
En een plaatje:

[ Voor 16% gewijzigd door Mod_Aap op 06-02-2006 00:35 ]
Volgens mij zijn wij de enige hier met dit mooie plankje_Snot_Aap_ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:34:
Schaamteloze kick!![]()
Zijn er onderhand al meer mensen op GoT aan het spelen met dit boardje?
Die van mij staat klaar om ingebouwd te worden.
In de loop van deze/volgende week zal ik de resultaten hier wel posten.
Edit:
En een plaatje:
[afbeelding]
Ben bang van wel.Speedy-J schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:44:
[...]
Volgens mij zijn wij de enige hier met dit mooie plankje
Jammer voor hun dat ze al dat moois moeten missen.
Tsjec: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=82182
Als het goed is komt er daar binnenkort een nieuwe bios aan.
Ik kom geregeld bij dat topic ,zeg maar gerust iedere dag._Snot_Aap_ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:48:
[...]
Ben bang van wel.
Jammer voor hun dat ze al dat moois moeten missen.
Tsjec: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=82182
Als het goed is komt er daar binnenkort een nieuwe bios aan.
Ik hoop dat ze het nieuwe bios snel online zetten ,ik moet zeggen ik heb tot nu toe nog niets echt raars gezien in de bios wat echt veranderd zou moeten worden.
En een nog betere OC is altijd welkom.
En voor de rest hebben ze natuurlijk genoeg tijd gehad om een goed board een bios te ontwikkellen.
Tsjees wat heeft het lang geduurt voordat deze plank op de markt kwam.

De vraag is hoe lang het gaat duren voordat am2 mainstream word, en hoe lang het gaat duren voordat er een beetje leuke OC boardjes voor uitkomen.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:22:
Jammer dat einde van s939 er al aankomt. Zeker met am2 en yonah komende
Kijk naar socket 754.
En voor de rest kan je in de computer wereld altijd zeggen jammer dat ...... er aan komt.
Was het niet hetzelfde met agp/pcie, socket 754/939.
En ik kan nu nog lekker m'n oude ram gebruiken wat voor mij weer kosten scheeld.
K bedoel Sapphire was echt laat met een S939 bordje vind ik, ik ahd onderhand al een DFI nF4en die werkt gewoon nog prima, dus waarom zo laat nog overstappen.
Ik had het ook niet over overstappen.sapphire schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:58:
Mja maar om op deze termijn nog te investeren in een S939 bordje vind k dan weer zonde.
K bedoel Sapphire was echt laat met een S939 bordje vind ik, ik ahd onderhand al een DFI nF4en die werkt gewoon nog prima, dus waarom zo laat nog overstappen.
Maar ik draaide nog socket A, en ik was dus gewoon echt aan een upgrade toe.
En ik vond dit een beter alernatief voor een DFI
En heb je de maschine al inelkaar staan? Ik ben wel benieuwd naar de results_Snot_Aap_ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:48:
[...]
Ik had het ook niet over overstappen.
Maar ik draaide nog socket A, en ik was dus gewoon echt aan een upgrade toe.
En ik vond dit een beter alernatief voor een DFI
Draai trouwens op een venice 3000+ E3 2700 mhz @ 1,6v
De ingestelde voltages lijken bij mij nooit te kloppen. Ik adviseer iedereen met dit bord om altijd het voltage na te checken in de hardware monitor na het veranderen van de settings. Want ik heb dus al een winchester gesloopt door er waarschijnlijk te veel sap op te zetten.
Zijn er trouwens mensen die een vastloper krijgen bij het gebruik van speedfan ?
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Bijna ieder programma wat voltages waardes meet loopt vast op de Sapphire.thabazzman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:24:
Ik ben ook een tijdje aan het spelen met het bord. Echt een monster qua instelmogelijkheden. Alleen kom ik niet hoger dan een frequentie van 305ht, daarna is het gebeurt. LDT frequentie staat op 600. Iemand een idee?
Draai trouwens op een venice 3000+ E3 2700 mhz @ 1,6v
De ingestelde voltages lijken bij mij nooit te kloppen. Ik adviseer iedereen met dit bord om altijd het voltage na te checken in de hardware monitor na het veranderen van de settings. Want ik heb dus al een winchester gesloopt door er waarschijnlijk te veel sap op te zetten.
Zijn er trouwens mensen die een vastloper krijgen bij het gebruik van speedfan ?
Wat betreft de vcore in de bios ,hij geeft meer aan dan dat er werkelijk gegeven wordt.
Zo is het bv als je 1.6vcore insteld dan geeft hij ongeveer 1.66vcore weer in de bios.
Ik chek me vcore altijd met cpu-z ,en heb op die manier nog geen cpu gefrituurd
Nee nog niet, ik verwacht morgen de Thermaltak Big Typhoon en Huntkey 500W voeding.Speedy-J schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:52:
[...]
En heb je de maschine al inelkaar staan? Ik ben wel benieuwd naar de results
En dan nog tot volgende week wachten op X300SE van fairplay contest.
M'n pci videokaartje is helaas dood.......
Dit is het probleem, CPU-z leest het operating voltage van het mobo uitSpeedy-J schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:36:
[...]
Ik chek me vcore altijd met cpu-z ,en heb op die manier nog geen cpu gefrituurd
Dan moet je de cpu-z.ini openen en dan VCore=1 invullen ,staat nu op 0thabazzman schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:45:
[...]
Dit is het probleem, CPU-z leest het operating voltage van het mobo uiten dus niet van de cpu.

Ik wil nu nog wat verder gaan. Een opteron 146, maar nu hoor ik van mensen dat dit geen goed idee is. Waarom niet? Ik kan er niet veel over vinden op i-net !
Verwijderd
Kijk naar 90nm van amd. winchester kwam op de markt en tezijnertijd was de dfi gelanceerd. Mainstream? doen we daar hier aan? wat het hardst gaat koop je_Snot_Aap_ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:35:
[...]
De vraag is hoe lang het gaat duren voordat am2 mainstream word, en hoe lang het gaat duren voordat er een beetje leuke OC boardjes voor uitkomen.
Kijk naar socket 754.
En voor de rest kan je in de computer wereld altijd zeggen jammer dat ...... er aan komt.
Was het niet hetzelfde met agp/pcie, socket 754/939.
En ik kan nu nog lekker m'n oude ram gebruiken wat voor mij weer kosten scheeld.
Waarom niet?
Gewoon een 146 er in en knallen maar..
Kan je mem niet hoger trouwens, ik neem aan dat het UTT is?
Ik hoor mensen zeggen dat de HTT frequentie dan niet veel hoger wil dan 250. Met een opteron 146 zit je met een vaste multiplier van 10x, dus voor 3,0 ghz is een HTT van 300 wel wenselijk, anders schiet ik er niets mee op._Snot_Aap_ schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:06:
@Tabazzman
Waarom niet?
Gewoon een 146 er in en knallen maar..
Kan je mem niet hoger trouwens, ik neem aan dat het UTT is?
Het geheugen heb ik nog maar net een dag, dus heb nog niet veel tijd gehad om te testen. Welke een OCZ 4000 gold VX setje betreft met inderdaad UTT chips
Het ken nog sneller maar daar heb ik nog geen tijd voor genomen om het te proberen
Lekkere OC trouwens, op water/lucht/prom ?
Anyway, de venice wil niet hoger
Wat raar is aan dit moederbord is dat de HT multiplier op 2x moet (400mhz) om boven de 307 htt te komen. Alles daaronder tot 270 htt moet op 600HT en wat daaronder valt wil op 800HT.

Btw nog iemand een idee hoe het zit met de opterons op dit bord?
[ Voor 38% gewijzigd door PassieWassie op 15-02-2006 18:12 ]
Hey ik oc met water en de screenshot is lang niet de maximum van de cpu ,Die houd pas echt op met werken op 3066MHz @1.84vcorethabazzman schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:30:
Ik zit al boven onder die pifast score![]()
Lekkere OC trouwens, op water/lucht/prom ?![]()
Anyway, de venice wil niet hogerniet veel althans... kan het kwaad het voltage nog verder omhoog te gooien? Ik heb er wel water op uiteraard, maar moet wel 24/7 verantwoord zijn
![]()
Wat raar is aan dit moederbord is dat de HT multiplier op 2x moet (400mhz) om boven de 307 htt te komen. Alles daaronder tot 270 htt moet op 600HT en wat daaronder valt wil op 800HT.
[afbeelding]
Btw nog iemand een idee hoe het zit met de opterons op dit bord?
Het nadeel is nu dat ik niet boven de 325htt kom en dus niet het maximum er uit ken persen.
Je mag gerust met goede luchtkoeling waterkoeling 1.65~1.70v 24/7 draaien...
Wat betreft je HT multiplier,ik hoef niet op 2x te draaien om boven de 307 uit te komen,wat ik wel heb moeten doen is de dimms versteken op de 2 banken dichtst bij de CPU.
Hierdoor ging ik van 305htt naar 325~330htt.
Ik denk dat dat aan de mensen ligt en niet aan de opteron.
Je hebt trouwens ook 2* zoveel cache en het is zo ie zo niet gegarandeert dat je de 3000 mhz haalt.
Ik heb trouwens een 144 dus ik heb helemaal hoge HTT nodig.
Ah oke, super, dan kan ik nog wat verder gaan. Misschien zie ik wel iets over het hoofd, want soms wil hij wel boven de 307 htt booten. Vanaf vanmiddag heb ik weekend, dus dan zal ik mijn E3 ook eens gaan persen. Wat doe je trouwens met het northbridge voltage? ik heb deze 1 trap verhoogd en maakt soms het verschil tussen een wel/niet boot. Anyway, nice overclockSpeedy-J schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:46:
[...]
Hey ik oc met water en de screenshot is lang niet de maximum van de cpu ,Die houd pas echt op met werken op 3066MHz @1.84vcore
Het nadeel is nu dat ik niet boven de 325htt kom en dus niet het maximum er uit ken persen.
Je mag gerust met goede luchtkoeling waterkoeling 1.65~1.70v 24/7 draaien...
Wat betreft je HT multiplier,ik hoef niet op 2x te draaien om boven de 307 uit te komen,wat ik wel heb moeten doen is de dimms versteken op de 2 banken dichtst bij de CPU.
Hierdoor ging ik van 305htt naar 325~330htt.
@ snotaap
Mja als de opteron niet 100% compatible is en de htt niet hoger dan 250 krijg is eht natuurlijk een gigantische miskoop
[ Voor 10% gewijzigd door PassieWassie op 16-02-2006 14:04 ]
Helaas wacht ik nog op een videokaart dus geen oc results en dus ook geen bevestiging van mijn kant dat er geen bug is.
Maar er zijn op inet genoeg mensen die met een opteron en een grouper draaien met hoge Htt.
Maar als je bevestiging wilt dat het goed werkt zal je andere halve week moeten wachten, dan ben ik weer terug van vakantie.
En je kan de processor trouwens binnen acht dagen terug sturen zonder opgave van rede ;-), en moeten ze m terug nemen.
Heb je hier ook een concreet voorbeeld van? Ik wilde namelijk een 2e hands opteron kopen van een goede batch welke sowieso 3,0 ghz doet. Dus ruilen zit er niet bij._Snot_Aap_ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:45:
Maar er zijn op inet genoeg mensen die met een opteron en een grouper draaien met hoge Htt.
.
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Anyway, het wordt deze stepping
OSA146DAA5BN
CABGE 0536VPMW
130451AJ50237
edit naar hieronder:
Hij doet 2,8 ghz prime stabiel op 1,55v, zo slecht dan ?
Er zijn trouwens meer mensen die opterons niet verder dan 250htt krijgen:
Hier dus
Effe afwachten dan maar
Citaat: "I will eliminate all doubt tomorrow as I will have another CPU to try so if that also will not boot over 250 then its 100% confirmed its the board as there is next to no chance of getting 2 freak CPUs that can't take a HTT over 250 in a row."
Oke, ik ben nog wat verder gaan zoeken, hier is er iemand die wél boven de 250 uit komt. 264 htt met een opteron 148.
264htt
En nog meer op een Grooper
330 htt opteron
[ Voor 150% gewijzigd door PassieWassie op 17-02-2006 15:06 ]
Dat is dus geen goede stepping.thabazzman schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:55:
Omdat ik geen san diego core kan krijgen voor 175 euro
Anyway, het wordt deze stepping
OSA146DAA5BN
CABGE 0536VPMW
130451AJ50237
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
[ Voor 99% gewijzigd door PassieWassie op 27-02-2006 11:38 ]
Vorige week een erg brakke week gehad, ben via het internet opgelicht voor 180 euro (de chip in kwestie). Heb dus helemaal niets kunnen doen. Na veel informatie te hebben gezocht over de man in kwestie: N. Walter en aangifte te hebben gedaan bij de politie, heb ik uit totale frustratie en ongenoegen maar een 3700 + san diego gehaald bij de lokale PC-boer.
Hij doet het wel oke, niet bijzonder, maar 2,8 ghz is hij stabiel op 1,6v.
2,7 ghz kan ik daarentegen nog draaien op 1,44v !
Zit ik nu al tegen het einde aan van deze chip of doe ik iets verkeerd ?
Verder is hij pifast stable op 2,91 ghz aan 1,6v

[ Voor 22% gewijzigd door PassieWassie op 20-03-2006 13:33 ]
Eens even kijken wat er allemaal verbeterd is. Ik post hier zo mijn bevindingen
* Een normaal gekleurd plaatje bij het opstarten
* 2-3 seconden sneller booten
* Wel 20% meer geheugen instelmogelijkheden
* LDT frequentie nu te veranderen in het OC menu. Het zit niet meer verstopt.
* Gecorrigeerde temp. uitlezingen, temp is hier 3-4 graden toegenomen.
* Cmos hoeft niet meer/minder gereset te worden bij verkeerde instellingen.
* Veel instellingen van het bord lijken nu op stock geoptimaliseerd
bug? :
* windows sluit niet meer goed af
[ Voor 121% gewijzigd door PassieWassie op 20-03-2006 14:24 ]
Heb zo ie zo veel probelemen met de nieuwe bios.
Het was al een ramp om de boel weer draaiend te krijgen na de flash (geen beeld).
Na een paar cmos resets en een paar keer de batterij verwijdert te hebben kreeg ik iig beeld.
Nu heb ik probelemen om windows op te starten de boel blijft steeds hangen moet meestal 3 of 4 keer proberen voordat ik in windows kom. (ook op stock speeds)
Dus ik ben bang dat windows corrupt is geraakt door de bios flash, aangezien ie wel stabiel is als ie eenmaal opgestart is.

Binnenkort windows maar eens opnieuw installeeren.
Hardlock, sindsdien boot het bord niet meer en gaat vandaag/morgen RMA. Pas dus alsjeblieft op met speedfan en andere monitoring software !
Ik heb weer de oude bios terug geflashed.
De nieuwe draaide echt voor geen meter bij mij.
Nu met de oude draait alles perfect.
Dit zijn de bugs waar ik last van had:
- Problemen met opstarten, veel hangen.
- PC sluit niet meer af
Volgens chew is het mogelijk dat de nieuwe bios wat dll's corrupt maakt van windows, waardoor de pc niet meer goed afsluit/opstart. Dit zou met de modded bios verholpen zijn. Verder zijn er ook nog andere changes
[ Voor 9% gewijzigd door PassieWassie op 24-03-2006 11:17 ]
Ik na het weekend de modded bios testen.
Want ik heb van het weekend DI bench sessie voor fairplay contest, dus ik moet een goed werkend moederboard hebben voor van het weekend.
Hij is trouwens niet door Chew gemod, het is een hele andere bios die bij Tony vandaan kont.
Dat is wat ik er van heb begrepen.
Maandag laat ik wel weten of die wel goed werkt.
Daar bedoel ik mee de unmodded bios
Het opstarten was eerst ook heel beroerd ,maar na in het OC menu fail safe te laden en opnieuw de boel instellen was het probleem geheel verdwenen.
Dus ik zit te denken aan wat user foutjes...
En ik heb nu gewoon niet genoeg tijd om het voor het weekend allemaal uit te proberen, en ik heb een goed en stabiel moederboard nodig van het weekend.
Na het weekend ga ik verder kijken.
Maar ik denk dat het met m'n geheugen te maken heeft.
Verwijderd
Tot zover bekend zijn er al 3 borden overleden
Er word ook gemeld/medegedeeld dat het je hardware kan beschadigen
Waarom zetten ze in vredesnaam zo'n slechte bios online? Is er dan niemand bij sapphire die de bios zelf even getest heeft voordat ze hem uit brachten
Op het forum van sapphire is nr 7 met een kapot bord sinds de bios ...
[ Voor 41% gewijzigd door PassieWassie op 27-03-2006 11:20 ]
Er waren problemen met spanningen, in de bios die eerst online stond.
Dit was ook de oorzaak van de lock-ups.
Nu is het als het goed is gefixed.
Ben ik even blij dat ik weer terug had geflashed.
Ik wacht eerst wel even een tijdje af voordat ik weer flash, want meestal komen de problemen pas na een x aantal dagen boven water_Snot_Aap_ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:22:
Er is weer een nieuwe bios online.
Er waren problemen met spanningen, in de bios die eerst online stond.
Dit was ook de oorzaak van de lock-ups.
Nu is het als het goed is gefixed.
Ben ik even blij dat ik weer terug had geflashed.
Ik heb dat nieuwe BIOS geprobeerd en de problemen blijven zich voordoen.thabazzman schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:00:
[...]
Ik wacht eerst wel even een tijdje af voordat ik weer flash, want meestal komen de problemen pas na een x aantal dagen boven water
Dus ik raad aan dit BIOS niet meer te gebruiken cq te flashen
Wat voor problemen ondervindt je ?Speedy-J schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:54:
[...]
Ik heb dat nieuwe BIOS geprobeerd en de problemen blijven zich voordoen.
Dus ik raad aan dit BIOS niet meer te gebruiken cq te flashen
Ik heb m'n bordje weer, de nieuwe bios zit er op en ik ondervind geen problemen. Het enige wat ik nu mis is de 250 mhz Ddr optie, want voorheen kon je je cpu op stock draaien en je mem op 250..
Bij mij zie ik na de POST een zwart scherm ,dus hij laad windows niet maar loopt vast.thabazzman schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:05:
[...]
Wat voor problemen ondervindt je ?
Ik heb m'n bordje weer, de nieuwe bios zit er op en ik ondervind geen problemen. Het enige wat ik nu mis is de 250 mhz Ddr optie, want voorheen kon je je cpu op stock draaien en je mem op 250..
Ik ben er nog niet in geslaagd windows binnen te komen met het nieuwe BIOS
zorg er wel voor dat je na de flash de computer uitschakeld. Daarna doe je hem weer aan en ga je de bios in. Hier kies je : " load optimised defaults" en dan zou het goed moeten wezen !Speedy-J schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:35:
[...]
Bij mij zie ik na de POST een zwart scherm ,dus hij laad windows niet maar loopt vast.
Ik ben er nog niet in geslaagd windows binnen te komen met het nieuwe BIOS
Ik heb geprobeerd met 3 verschillende setjes ram want ik dacht dat het aan me geheugen lag.
De boel blijft iedere keer hangen met booten ,het is nog een wonder dat ik terug ken flashen met zo'n onstabiel bord
Met het orgineel BIOS is er niets aan de hand
[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-J op 07-04-2006 14:21 ]
Gebruik je toevallig een raid array ?Speedy-J schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:20:
Ik heb het nog een kans gegeven maar het wil gewoon niet lukken om in windows te komen op stock settings.
Ik heb geprobeerd met 3 verschillende setjes ram want ik dacht dat het aan me geheugen lag.
De boel blijft iedere keer hangen met booten ,het is nog een wonder dat ik terug ken flashen met zo'n onstabiel bord
Met het orgineel BIOS is er niets aan de hand
Hulde aan sapphire, dit maakt een hoop goed !
Voorproefje:

Net geprobeerd en het werkt echt fijn
Succes
[ Voor 46% gewijzigd door PassieWassie op 24-05-2006 14:33 ]
Of wilde je er graag nog een biertje voor hebben
Edit: Pas op met het veranderen van het chipset voltage, want die kan blijkbaar maar in 2 standen: Stock/super hoog
[ Voor 27% gewijzigd door PassieWassie op 29-05-2006 15:19 ]
Hebben jullie enig idee of het voltage verhogen van het Northbrodge enige gevaren oplevert? Er zit uiteraard fatsoenlijke koeling op. Een andere optie is misschien terug naar 400MHZ HTT, echter lijkt me dit wel erg laag om toch een degelijke performance te houden..
Vind het knap dat je met je opteron nog zo'n hoge HTT ken draaien ,de meeste pure innovation mobo's hebben het niet zo op opterons.
Dankje, dat is wel een hele geruststelling. Echter ben ik na een paar uurtjes testen weer wat dingen wijzer geworden. 400mhz HTT, wil niet bootten.. helaasSpeedy-J schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:55:
De northbridge voltage ken je gerust omhoog gooien zonder enig gevaar,ik heb enkele maanden zo gedraaid en dan wel passief (dat knudde blokje wat gelijmt zit).
Vind het knap dat je met je opteron nog zo'n hoge HTT ken draaien ,de meeste pure innovation mobo's hebben het niet zo op opterons.
333FSB is gewoon mogelijk.. dus dat zal het niet echt zijn denk ik. Het zit hem ergens met de HTT multiplier.
Screenshotje
[ Voor 10% gewijzigd door PassieWassie op 24-12-2006 16:27 ]
De laatste bios staat er op en het veranderen van de geheugen reepjes heeft slechts toch minder snelheid geleid. Echter heb ik na een tijdje toch maar het HT-voltage 2 stapjes omhoog gezet en dit lijkt het te hebben verholpen !Speedy-J schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:44:
Heb je al een ander bios geprobeerd en je geheugen in de andere banken geprobeerd ?