Dat is dus een van de problemen. Ian Hickson maakt problemen waar ze niet zijn.oikoyama schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:00:
Praktijkproblemen: http://www.hixie.ch/advocacy/xhtml
(hoewel ik hierbij de kanttekening moet maken dat je met de juiste kennis wel veel (aldan niet alle) problemen kunt voorkomen, maar in veel gevallen gebeurt dit niet...)
Wat versta jij onder XHTML functies?Uiteraard, je bent vrij in je keuze en je mag doen en laten wat je niet wilt.Maar de grote vraag van "die mensen die over SGML parsers beginnen" is waarom je iets maakt wat helemaal niet zo gebruikt wordt? Gebruik je eigenlijk wel XHTML functies? Wat is jouw grote reden om XHTML boven HTML te verkiezen terwijl je documenten nog steeds als HTML behandeld worden? Vind je jezelf niet een beetje onnodig moeilijk doen? (ik zie net in de tijd dat ik mijn bericht aan het tikken ben, dat We Are Borg het zelfde denkt
)
Ik gebruik het onder meer om de zeer duidelijke syntax die je voor jezelf afdwingt. Bij XHTML 1.0 haal je sneller problemen uit je code dan bij HTML 4.01. Als er ergens een <td> staat zonder bijbehorende </td> is er bijvoorbeeld iets mis in de achterliggende logica van een server-side script. Er zijn geen enorme voordelen, maar ook geen enorme nadelen.
En nee, ik doe niet onnodig moeilijk, want het kost me niet meer tijd of moeite om een site XHTML 1.0 Strict compliant te maken dan om een site HTML 4.01 Strict compliant te maken.
Wat jij vind kan mij weinig schelen. Ik heb meer bijgedragen aan de vooruitgang van de kennis op dit forum dan jij. Dus wat probeer je nu te bereiken (behalve mensen op de kast jagen)?Verder is er denk ik nog een ander probleem: mensen die met XHTML werken willen wel eens denken dat ze hiermee een goede bijdrage aan het web geven, omdat ze netjes via een standaard werken.
Nou, eerlijk gezegd vind ik malformed HTML versturen eerder het tegenovergestelde!