Toon posts:

[Geforce 4 TI 4600] Videokaart geeft rare ASCII tekens?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.:

Gisteren bleef opeens mijn windows desktop hangen en zag ik allerlei lichter en donderder kleur strepen op mijn scherm. Toen ik de computer herstarte zag ik mijn bios, maar alle tekst was zo goed als onleesbaar en onherkenbaar vervormd met ascii tekens. Verder startte ook mijn Windows XP niet meer op.

Ik heb toen mijn videokaart eruit gehaald en gekeken of er misschien ergens iets doorgebrand was, danwel dat de fan kapot is, maar dat is niet het geval voor zover ik kan zien. Toen ik hem weer terug in mijn pc stopte kreeg ik weer een met ascii tekens vervormde bios te zien (nu wel enigzins leesbare tekst, maar nog steeds met rare tekens ertussendoor) en bleek dat ik windows xp alleen in safe mode kan starten en dan met allerlei rare kleurstrepen etc.

Dus ik heb mijn oude Riva TNT 2 Ultra kaart van stal gehaald en met deze erin draait mijn pc weer als een zonnetje (vandaar dat ik nu ook deze vraag kan stellen). Het ligt dus duidelijk aan de videokaart, ;( een Creative 3D Blaster 4 Titanium 4600, die ik overigens nooit getweaked of anderszins aangepast heb en voorheen altijd naar behoren gefunctioneerd heeft.

vraag 1: Nu vraag ik mij af of er iemand is die een dergelijk probleem eerder gezien heeft danwel daar ervaring mee heeft, weet wat het probleem veroorzaakt en hoe het mogelijk weer opgelost kan worden.
Ik zat zelf te denken aan het flashen van de bios van mijn videokaart, maar heb dat nog nooit gedaan en weet ook niet of dat het probleem zal verhelpen en/of problemen mbt garantie veroorzaakt.

vraag 2: Verder vraag ik me af of iemand weet wat de Creative garantie termijn is voor deze videokaart (ik kan op hun website vrijwel alles vinden behalve de 3d blaster 4, laat staan de ti 4600 variant). :? Bij de meeste videokaarten staat 36 maanden, maar ik weet niet of dat ook bij deze zo is en kan dat ook in de documentatie die ik bewaard heb van deze kaart niet vinden. Iemand ervaring met garantie claimen bij Creative of mogelijke tips in deze?

Alvast bedankt!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Lijkt erop dat je geheugen gaar is van je videokaart. Kijk ook ff of de koeler(fan) nog draait

8)7

[ Voor 37% gewijzigd door ToFast op 15-04-2005 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
De fan draait nog (was een van de eerste dingen die ik gecheckt had). En het is wel degelijk een videokaart (3D blaster 4) en geen geluidskaart (Sound Blaster).
Als je denkt dat Creative geen videokaarten maakt, moet je eens op www.creative.com onder het kopje graphics kijken...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 16:43 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

ToFast schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:38:
whaha creative blaster 4 is een geluidskaart. Creative maakt volgens mij geen videokaarten dude.

Lijkt erop dat je geheugen gaar is van je videokaart. Kijk ook ff of de koeler(fan) nog draait
Voordat je antwoord even kijken wellicht?

http://us.creative.com/products/welcome.asp?category=6&

En in het verleden hebben ze ook veel videokaarten met bv een VooDoo chipset etc :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

whaha creative blaster 4 is een geluidskaart. Creative maakt volgens mij geen videokaarten dude.

Whahaha heb jij het effe mis :P

Creative had tentijde van de GF 1 t/m GF4 series heel veel Videokaarten aanbod, hoe het nu is geen idee B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:40
hij bestaat wel degelijk tofast

Creative

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

TOFast is idd to fast met trekken van conclusies m.b.t. maken van videokaarten voor creative.

Toch moet ik hem wel nageven dat ie het m.b.t. het 2e stukje, je geheugen wel eens gelijk kan hebben. Dit neigt toch echt wel richting hardwarematig defect.

Core of geheugen. dus ben bang dat je voor iets nieuws moet shoppen

Mr. T.

• c0deaddict
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

offtopic:
Creative maak(te) wel degelijk videokaarten: http://www.tweakers.net/nieuws/10498 ;)

• ToFast
ja daar zat ik fout. Herinner me alweer dat ze idd kaarten hadden voornamelijk de voodoo (had vriend van me ook idd)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een probleem met het geheugen op mijn videokaart als ik het goed begrijp? En daar is door mijzelf niets aan te doen?

Ik koop liever geen nieuwe als ik nog van garantie gebruik kan maken, iemand die mij daarmee kan helpen (tevens mijn tweede vraag in dit topic)?

Hij is overigens op 18-09-2002 voor 319 euro aangeschaft bij MyCom.

• ToFast
Wat je het beste kan doen is telefonisch contact opnemen met mycom en de situatie voorleggen. Mocht dat niet baten met de fabrikant zelf contact opnemen via mail of telefoon.

Hebben wij ook gedaan bij een moderbord, het coolertje maakte een pokkie herri en was duidelijk gaarder aan het worden. Abit gemaild en ze stuurden zo een nieuwe gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik wel doen, maar het probleem is dat deze kaart in Creative's eigen lijst met grafische kaarten niet voorkomt http://nl.europe.creative.com/support/contact/emailform.asp en ik dus ook niet op kan zoeken wat uberhaupt de garantietermijn van deze kaart is. ;(

• ToFast
sowieso niet langer dan 3jaar meestal.

Verwijderd

Topicstarter
Heb Creative een mail gestuurd via hun website en een reply gekregen dat ik binnen 1 werkdag antwoord zou krijgen. Ben inmiddels 5 dagen verder...

Weet iemand het normale mailadres van Creative? Dus een mailadres waar door een mens geantwoord wordt op vragen en niet door een automatisch gegenereerd bericht.

Verwijderd

meestal als je gewoon adressen probeert als:
admin@creative.com
help(desk)@creative.com
info@creative.com
komt minstens één van die adressen niet weer terug naar je eigen mailbox dat ie niet afgeleverd kan worden ;)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:17:
meestal als je gewoon adressen probeert als:
admin@creative.com
help(desk)@creative.com
info@creative.com
komt minstens één van die adressen niet weer terug naar je eigen mailbox dat ie niet afgeleverd kan worden ;)
Soms werkt het om via de Marketing Afdeling contact te zoeken...als de "helpdesk" niet reageert dan is de marketing vaak wel bereid de mail door te sturen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een reactie gekregen van Creative:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De diagnose dat het videogeheugen op uw kaart defect is geraakt is
waarschijnlijk juist. Of het geheugen, of de videoprocessor zelf is
beschadigd geraakt. Dit is een beschadiging van de kaart zelf, waar wij
in onze knowledge base weinig tot geen oplossingen voor kunnen bieden.
(Voor een defect in de hardware geldt maar 1 oplossing, het vervangen
van de kaart door een juist werkend exemplaar).

Uw aankoopbedrag is zeker niet verloren, op deze kaarten geldt namelijk
een garantie van 3 jaar. Deze is voor uw product nog niet verlopen. Wij
zullen deze kaart dan ook graag voor u vervangen zodat u weer aan de
slag kunt.

Ik heb de volgende gegevens van u nodig om een productvervanging (RMA)
in gang te zetten:
- uw volledige adres (plaatsnaam/postcode); waar overdag iemand
bereikbaar is
- uw telefoonnummer
- uw volledige naam

Zodra wij de vervangingsprocedure starten ontvangt u een e-mail met
verdere instructies. Kort samengevat:
- u stuurt de defecte kaart (zonder accessoires) naar ons op
- wij sturen u een vervangende kaart terug

Met vriendelijke groet
en mijn oprechte excuses voor de vertraging in het beantwoorden van uw
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het ziet er naar uit dat het dus toch nog goed gaat komen.
Pagina: 1