PCI videokaart in een compaq deskpro en plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik wil graag een sneller videokaartje in mijn compaq deskpro en sff PIII 500 zetten,op dit moment doe ik het met de onboard chipset videokaart,ati rage pro turbo 4 mb :r .

Nu is mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft,iemand die er een snellere videokaart in heeft weten te plaatsen die werkt(ik zie veel topics waarin het niet kan).
En graag wil ik dan ook weten welke videokaart het is die wel past.

Verder heb ik got al doorgespit en gegoogled,ook de HP/Compaq helpdesk gebeld (die kon niets vinden over compatibaliteit met een losse videokaart)

Ik weet een paar dingen,

*er kan alleen een pci videokaart in gezet worden
*je moet in de bios de onboard videokaart uitzetten (heb ook iemand een reactie zien plaatsen dat er misschien een jumper op het moederbord uitgezet moet worden)

Edit: Ik heb er trouwens wel een ouwe 3dfx voodoo kaart ingehad ,die van 4 mb en die je moet doorlussen,en dat werkte wel,maar dan werkt de onboard videokaart nog wel dus misschien dat het daarom ook werkt

[ Voor 12% gewijzigd door marcelsmit op 15-04-2005 16:30 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ja hoor, zet er maar een Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD (Retail) € 47,31 in, zal al een wereld van verschil zijn. Een geforce 4 mx 440 zijn er ook in pci. Met de kaarten kan je nog wel quake3 enzo spelen. Alleen is de rest van je pc niet zo snel.

Snellere pci kaarten zijn er volgens mij niet echt, en heeft ook geen zin. PCi is te langzaam, dan moet je toch echt over op agp(8x) of pci-express maar dan ben je ook toe aan ddr geheugen en een amd athlon xp (64) of pentium 4. Verder houdt de rest van de pc de boel op als je er bijvoorbeeld wel agp had en er een geforce 6800 of ati x800 inzette.

Hoeveel mb geheugen heb je? als je 0<=256mb hebt zou ik kijken of je er nog 256mb bij kan prikken. Dat scheelt ook een stuk snelheid

[ Voor 36% gewijzigd door ToFast op 15-04-2005 16:30 ]

• marcelsmit
Heb je er ervaring mee? weet je zeker dat ie past en ook werkt dan? dit is inderdaad precies het kaartje wat ik in gedachte had om er dan in te plaatsen.

Verwijderd

In principe moet dat altijd wel werken, zet in je bios plug and play os aan en je onboardvideo uit, voordat je hem erin zet, als dat kan. Je besturingssysteem krijgt dan de controle over je hardware, dus dan zou het moeten werken. Als het dan nog niet werkt, kun je nog met caches en shadows in dat bios gaan uitproberen, maar ik denk dat dat niet eens nodig is.

• ToFast
Inderdaad het zou altijd moeten werken, maakt niet uit of je een compaq hebt ofzo. Gewoon erin zetten en daarna de drivers instaleren in windows.

Weet je zeker dat je geen agp poort hebt(pci zijn witte, agp bruin)

Het zou echt moeten werken, en anders zeg je dat voordat je de kaart koopt bij de (online) winkel dat als je het toch om een of andere vage reden niet lukt, hem terug kan brengen.

Turbo cache etc hoef je niet aan te komen en shadow

[ Voor 69% gewijzigd door ToFast op 15-04-2005 16:34 ]

• marcelsmit
Ja dat is nou net het mooie,wel eens een bios van compaq gezien? nou daar kun je dus bijna niks mee instellen,wel het onboard video uitzetten,maar volgens sommige andere topics op got werkte het dan nog steeds niet.

caches en shadows ,en plug & play bios kun je dus niet instellen 8)7
en er zitten 2 pci slots op en 1 isa :9
ook heb ik al 2x 256 mb geheugen besteld,er zit nu nog 128 mb in

Edit: Ik zou inderdaad kunnen vragen of ik de kaart dan weer terug kan sturen,maar das dan wel 2 keer verzendkosten weggegooid

[ Voor 48% gewijzigd door marcelsmit op 15-04-2005 16:36 ]

• ToFast
Kopen maar, gaat echt wel werken.

• marcelsmit
En zal dan een Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD (Retail) beter zijn of een geforce 4mx ? ikzelf denk de radeon eigenlijk

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MX440 = DirectX 7 en die ATI = DirectX 8.1 dus doe maar die ATI inderdaad :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• marcelsmit
bedankt voor de reacties,ik ga die radeon proberen :)

Verwijderd

Compaq Biossen zijn over het algemeen wel wat anders ja, maar vaak vind je alles er wel gewoon in. Tenminste ik wel en heb daar al veel ervaring mee. Verschillende p1's en dat zijn niet de simpelste van Compaq ;) .

En neem gewoon de radeon en ook al word hij niet uitgeschakeld, lijkt me wel sterk en probeer het dan met jumpers te doen, het scheelt toch aardig wat met prestaties.

• marcelsmit
Ik heb een XFX FX5200 met 256 mb geheugen besteld,das zelfs een directx 9 kaart :)
en nu maar hopen dat ie het doet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

wackomack schreef op donderdag 21 april 2005 @ 03:38:
Ik heb een XFX FX5200 met 256 mb geheugen besteld,das zelfs een directx 9 kaart :)
en nu maar hopen dat ie het doet.
Mmm, beetje overkil, 256Mb ..dat gebruikt die kaart nooit.... maar... zoals gezegd..beter teveel dan teweinig!

There is no place like ::1

• marcelsmit
nou lekker dan,xfx fx5200 kaartje binnen,maar doet het niet hoor,kom ik erachter dat er een 65 watt combined (90 watt max) voeding inzit,en die fx5200 vraagt een voeding van 250 watt :f echt simpel die compaq troep,noooooooooit meer 8)7

• dion_b
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zet er dan ook gewoon een andere PSU in :z

Maar los daarvan paar dingen die ik niet zo vanzelfsprekend vind:

1) je kunt voor EUR 1 in een kringloopwinkel een simpel S3 PCI kaartje kopen. Waarom niet gewoon eerst met zo'n ding testen. Werkt dat niet, dan zal een super-1337-Radeon-FX-etc het ook niet doen en ben je EUR 1 kwijt ipv meer.

2) waarom de onboard VGA uitschakelen :? Als je een PCI kaart erin steekt en die als Primary in Windows instelt kun je de onboard VGA gewoon als secundary display gebruiken :z

Oslik blyat! Oslik!

• marcelsmit
dat hoefde ik niet te doen want ik had hier nog een s3 virge kaartje liggen,en die deed het prima in de compaq,en een zwaardere voeding kopen.....tja,was het maar zo simpel,als je er 1 hebt liggen neem ik hem graag van je over ;) nee volgens compaq/hp zijn ze maar tot 120 watt verkrijgbaar,een zwaardere is niet te verkrijgen voor dit compaq model :( er zit zo'n speciaal maatvoedingkje in.
beetje jammer allemaal dit.

• marcelsmit
de compaq gaat de aanbieding in,en het werkgeheugen ,iemand? ;)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

wackomack schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:03:
de compaq gaat de aanbieding in,en het werkgeheugen ,iemand? ;)
Verkopen doe je op http://www.tweakers.net/aanbod

There is no place like ::1

Pagina: 1