welke 5.1 geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 09:10
hallo,
ik ben op zoek naar een geluidskaart..
ik heb nl een homecinemaset met 5.1.. de boxen hiervan wil ik graag óók voor mijn pc gebruiken..

dus hiervoor kun je gewoon een geluidskaart kopen met een minijack aansluiting? en een 2x tulp to minijack kabel zodat de tulp stekkers in de homecinemaset kunnen en de minijack in de geluidskaart?

heeft iemand ook links naar goede geluidskaarten?

mvg,
jaspur

x

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

www.google.com is je vriend

Zoek en gij zult vinden! Beetje moeite wordt geapprecieerd.

Voorzet: Audigy ZS?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 09:10
Borromini schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:45:
www.google.com is je vriend

Zoek en gij zult vinden! Beetje moeite wordt geapprecieerd.

Voorzet: Audigy ZS?
deze: http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=4915 ..

ik zoek 1 waar ÉÉN MiniJack inmoet..

x

Verwijderd

je speakers zijn dus digitaal???

dat kan de audigy 2 zs ook hoef je ook maar 1 jack te gebruiken.

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 21:59
Jaspur schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:49:
[...]ik zoek 1 waar ÉÉN MiniJack inmoet..
Een Audigy kan je prima met 1 kabel aan je receiver aansluiten, dat wil zeggen digitaal!

Voor analoog heb je meerdere (>1) kabels nodig (1 per kanaal, dus bij 5.1 = 6 kanalen = 6 mono-kabels of 3 stereo kabels).

Maar goed, zoek eens met de search en verdiep je wat meer in het onderwerp. Dit is nogal een algemeen topic en is al een aantal keer de revue gepasseerd

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Welke kaarten heb je zelf al gevonden, en welke reviews heb je zelf al over die kaarten gevonden?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Uit niets blijkt inderdaad dat jezelf ook al je best hebt gedaan je vraag te beantwoorden. Dat is toch wel criterium nummer 1.

Probeer een met het gebruik van de search een google te kijken wat je hier over kunt vinden. Succes verzekerd. ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18
Kijk eerst even hier: AV FAQ; Veelgestelde vragen bij het gedeelte over het aansluiten van audio.

Het hangt van je homecinemaset af, van de aansluitmogelijkheden.
1) De set beschikt over een dolby digital / dts decoder en heeft een digitale ingang, in de vorm van een enkele cinchbus (tulp) of optische ingang .
2) De set heeft geen decoder, enkel een zogenoemde analoge 5.1 ingang in de vorm van 6 rood/witte cinchbussen.
3) De set is een all-in setje en heeft geen enkele ingang (op een stereo aux na).

In het eerste geval heb je een kaart met de juiste digitale uitgang nodig, optisch of coax (electrisch). In het tweede geval voldoet vrijwel iedere kaart zolang er maar een 5.1 uitgang op zit. In het derde geval heb je hooguit stereo of prologic geluid en voldoet ook iedere kaart.

Met deze info moet je een heel eind komen, maar dit staat ook zo ongeveer in de faq.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.