Toon posts:

Vraag over ADSL met multimodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een multimodem voor adsl aan de praat te krijgen, maar zit met het volgende probleem:

Ik heb:
comp a,b,c
kabel 1 (boven) 2,3 (beneden)
comp a werkt op 1.
comp b werkt niet op 1.

comp c werkt op 2.
comp c werkt niet op 3.
comp a werkt op 3.

Ik heb het idee dat het aan de LAN instellingen ligt van PC b en c, maar als ik de adsl installatie software draai krijg ik foutmelding 7774 (modem niet gevonden, wat dus vreemd is omdat ik weet dat de kabel wel op andere pc's werkt).
Ik heb de helpdesk al gebeld, maar daar kunnen ze me helaas ook niet echt verder helpen.

Heeft iemand enig idee hierover?

thx alvast!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:18
Wat mij het meest voor de hand liggend lijkt is dat de connectors gaar zijn van je kabel, + op comp a de poort op de netwerkkaart zelf.
Wat je kunt doen is de kabel doormeten, en neiuwe connectors erop zetten, en dan weer proberen...
Mij lijkt het iig een kabel specific probleem

wat ook kan zijn is dat in comp a nog maar een 10mbit kaartje zit, en dat de kabel sneller is ofzo, weet niet hoe dat zit met die verschillende types, en weet ook uberhaupt niet of dat er mee te maken kan hebben, gebruik je wel gewoon cat5?

Edit, en hoezo werkt het niet? wat rkijg je voor een fout? "er is geen netwerkkabel aangesloten" fout? :P

[ Voor 10% gewijzigd door enira op 15-04-2005 15:04 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
nee, comp a is juist de enige die overal wel goed werkt ;)

en het werkt niet want krijg dus tijdens de installatie al de melding dat de modem niet gevonden kan worden, terwijl via dezelfde kabel op een andere pc de modem wel gevonden kan worden.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:18
Dan ligt het dus aan de netwerkkaarten, zijn ze een beetje recent?Nogmaals, ik kan fout zitten, maar ik zou niet weten waar het anders aan zou kunnen liggen :/

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
jarnotjuh schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:15:
Dan ligt het dus aan de netwerkkaarten, zijn ze een beetje recent?Nogmaals, ik kan fout zitten, maar ik zou niet weten waar het anders aan zou kunnen liggen :/
ja, net nieuw mobo e.d. gekocht. kan mn netwerkkaart ook gewoon pingen enzo

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 16:56
Je hoeft die adsl software toch maar eenmalig te installeren om het modem in te stellen. Op de andere comps hoef je helemaal niets te installeren, gewoon zeggen dat ze een breedband verbinding maken via lan bij instellingen verbinding in internet opties. Als je ze kunt pingen en pc 1 heeft internet dan moet dit werken als je kabels goed zijn.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon zelf modem configureren en alle PC's zelf instellen : DE methode die ALTIJD werkt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik zit net ff te kijken in m'n multimodem settings, en daar zie ik bij DNS Hostname Table wel alle pc's staan. Zou dus geen kabelprobleem moeten zijn voor zover ik weet.
Pagina: 1