Toon posts:

DDR PC3200 in Asus KT266A?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beetje domme vraag misschien, maar ik kan zometeen 512mb ddr pc3200 halen voor 37,50. Mijn moederbord is een Asusje met via kt266a chipset (uit mijn hoofd a7v266a). Nu weet ik dat die maar tot pc2100 gaat qua snelheid. Aangezien ik nog nooit een reepje pc3200 in mijn handen heb gehad is mijn vraag: is die pc3200 qua vorm hetzelfde als pc2100? Dan kan ik het kopen namelijk, dan blijft ie wel op de pc2100 standaard werken ipv pc3200 snelheid maar ja, voor 37,50 is dat niet erg natuurlijk. Wie kan me zeggen of dit gaat passen en werken of niet?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja

Staat ook in de FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm... sorry dan... die heb ik dan over het hoofd gezien want ik heb de faq wel gelezen. :X

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmzzz... nope. Nog eens gekeken en er staat veel in maar dat is er volgens mij niet in terug te vinden....

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 02:12

LordofWhatever

Uuhhh....?

Moet wel werken, maar alleen op pc2100 snelheden.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DDR SDRAM stukje in faq. Plaatje klopt voor alle daargenoemde snelheden. :)

Verder is Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien? dus een van de veelgestelde vragen. ;)

{signature}

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Volgens mij staat er in de FAQ dat het geheugen backwards compatible is. Dus dat 200MHz (DDR400) ook op 166MHz (DDR333), 133MHz (DDR266) en op 100MHz (DDR200) kan draaien :)

(^^Het staat er dus in ;))
Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?
Ja, dat kan Ze zijn allemaal backwards compatible qua snelheid. De snelheid/latencies waaronder de geheugenreepjes worden verkocht zijn in principe eigenlijk gewoon de "gegarandeerde maximumsnelheden".

[ Voor 55% gewijzigd door Thandor op 14-04-2005 19:47 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FAQ-gevalletje dus ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:33:
hmmmmzzz... nope. Nog eens gekeken en er staat veel in maar dat is er volgens mij niet in terug te vinden....
Hint: het is trouwens het handigst om éérst de inhoudsopgave te volgen in plaats van om vluchtig door de (lange) FAQ te scrollen. Je hebt een geheugen-related vraag. Dan kijk je in de inhoudsopgave onder het geheugen-gedeelte. Zo kun je het "Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?" stukje sneller terugvinden B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.