Toon posts:

[audioCD] geen songtitles op gebrande audiocd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een audio cd maken met teks op de cd. Dus naam artiest en naar nummer. Het gaat om mp3 nummers die ik met Nero (laatste versie) omzet naar audioformaat en dan dus brand. Ik vink CD TEXT aan dus daar kan het niet aan liggen. OOK mijn Samsung DVD/CD brander kan CD TEXT aan. Maar na het branden zie ik in verkenner gewoon 'audo cd'staan en en nummers zijn gewoon genummerd 'TRACK1't/m TRACK20. Ook met de ingebouwde burner van XP (via windows media player dus) lukt het niet.

Ik weet dat er al redelijk veel topics hier over zijn maar toch krijg ik het niet voor elkaar.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

hmmm heb je wel de id3 tag gekeken. Volgens mij haalt nero daar zijn informatie vandaan. Misschien dat daar dingen verkeerd in staan. of helemaal niks....

[ Voor 28% gewijzigd door LoeiOrdinair op 14-04-2005 15:27 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LoeiOrdinair schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:26:
hmmm heb je wel de id3 tag gekeken. Volgens mij haalt nero daar zijn informatie vandaan. Misschien dat daar dingen verkeerd in staan. of helemaal niks....
Inderdaad en verder lezen alleen sommige CD Players/Stereo torens enz.... CD-Text :) In Windows is het mij in ieder eval nooit gelukt !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:29:
[...]

Inderdaad en verder lezen alleen sommige CD Players/Stereo torens enz.... CD-Text :) In Windows is het mij in ieder eval nooit gelukt !!!
oh.. maare als je dus bijv een gekochte cd hebt MET cdtext dan geeft hij dat hoe dan ook niet aan in winamp of windows media player?

Wanneer ik brand met NERO dan geeft nero voor het branden alle namen juist weer (ook zoals ik ze zou willen hebben). Maar na het branden lijkt al deze info allemaal verdwenen (iig op mijn pc dmv winamp of mediaplayer). Op een autoradio die TEXT ondersteund heb ik het nog niet getest

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:34:
oh.. maare als je dus bijv een gekochte cd hebt MET cdtext dan geeft hij dat hoe dan ook niet aan in winamp of windows media player?
YUP !!! Windows en zijn playertjes willen gewoomn niet en alle andere playertjes van de concurrentie ook niet om de een of andere reden :/
Wanneer ik brand met NERO dan geeft nero voor het branden alle namen juist weer (ook zoals ik ze zou willen hebben). Maar na het branden lijkt al deze info allemaal verdwenen (iig op mijn pc dmv winamp of mediaplayer). Op een autoradio die TEXT ondersteund heb ik het nog niet getest
Dat zeg ik :) In de autoradio wordt gewoon de CD-TEXT wel weergegeven.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
OKe lijkt me duidelijk verhaal zo. Toch jammer. Bestaat er niet een of andere plugin ofzo voor winamp? Ach maakt ook niet veel uit. Ik zag geen tekst op winamp en mediaplayer dus dacht ik dat hij het in de autoradio ook niet zou doen. maar dit blijkt dus waarschijnlijk wel het geval te zijn.
Pagina: 1