Toon posts:

[ASP.Net] Exception bij simpele applicatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ASP.NET foutmelding

Hallo,

We zijn hier bezig met een WebApplicatie te maken.
Deze is gemaakt in Delphi 2005 en is een ASP .NET webservice.
We hebben er voor het testen maar een gewone "hello world" applicatie van gemaakt, om eerst maar eens de werking te testen.
Nu krijgen we echter de volgende foutmelding:
foutmelding (Excuses voor de popups)

De foutmelding staat er dus wel heel leuk bij, maar hij is zo algemeen dat we hier niet echt iets mee kunnen.

Nog even wat informatie:
De webserver is: Apache 2.0
Microsoft .NET framework is versie: 1.1.4322.2300
ASP.NET versie is: 1.1.4322.2300

We hebben al gekeken of het aan het platform ligt of niet, en hebben het al geprobeert in een Windows 2003 Server en een Windows XP omgeving.
Hier krijgen we bij beiden dezelfde melding.

Iemand een oplossing of idee ?! :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 15:12 ]

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Ik kan hier niets over zeggen. Heb je misschien wat meer informatie? Wat zien we nu? De fout die ontstaat als je de asmx file van de webservice direct aanspreekt of wanneer je via de Delphi applicatie de webservice probeert aan te spreken? In welke taal is de webservice geschreven? C# of VB.net, etc etc etc

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15

TeeDee

CQB 241

Wat code zou handig zijn. Als het alleen een "Hello world" is, dan is dat niet veel code.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
We krijgen de foutmelding niet in de development machine maar wel in de productie omgeving zowel op Windows 2003 Server als op Windows XP.

Het gaat alleen maar fout bij webservices niet bij webapplicaties.

source

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT :)
Lees ook even de verplichte kost, namelijk De P&W FAQ en De "quickstart"
Daarin staan algemene richtlijnen over het posten in P&W. De Algemene GoT FAQ is natuurlijk ook belangrijk

Welnu, ik mis een aantal dingen in je topic. De bezoekers van GoT hebben geen glazen bol en zijn bovendien niet helderziend. Zo omschrijft je topictitel niet je probleem (ik heb je topicreport gelezen, maar "een probleem in ASP.Net" is niet voldoende om aan de topictitel te zien waarover het gaat). Daarnaast kan niemand je helpen als je geen relevante sourcecode post.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn excuses voor deze begin fouten...
De source is nu toegevoegd in mijn vorige post, of moet deze nog bij de begin post komen te staan?

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Haal die global.asax eens weg en probeer het dan nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Deze is niet gedeploid, of te wel hij wordt niet gebruikt, of moet hij ergens anders worden verwijderd ?

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Probeer eens die HttpException op te vangen met een handler, en kijk eens wat voor melding in die HttpException is aangegeven. Zou goed kunnen dat het om iets als een 404 error gaat... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bgever op 15-04-2005 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik eens proberen ja maar hoe kan ik dit in een Delphi project programmeren?
Pagina: 1