Toon posts:

Werkgroep niet compleet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem en wel het volgende:
Ik heb een netwerk van 4 pc`s achter een router met uitgeschakelde firewall, alle 4 de pc`s hebben een vast ip adres en staan in dezelfde werkgroep en alle 4 kunnen internetten, voorbeeld van de config:
PC1: 192.168.2.100
PC2: 192.168.2.101
PC3: 192.168.2.102
PC4: 192.168.2.103

Als ik nu op PC1 in de werkgroep kijk dan zie ik PC1, 2 en 3 maar PC4 blijft onzichtbaar.
Als ik in de werkgroep van PC 4 kijk dan zie ik alleen PC4
Als ik een ping doe naar een andere pc vanaf PC 4 lukt niet
Als ik een ping doe vanaf PC1 naar 2 en 3 lukt wel maar niet naar PC 4
Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32
PC4?

Post eens IPConfigs check nogmaals firewall. Geef een beschrijving van je netwerk, welk besturingssysteem? Wat staat er in je eventlog enz....

Verwijderd

Eventjes bij PC4 NetBIOS over TCP/IP aanvinken onder tabblad WINS onder de knop Advanced bij je IP-settings.

Verwijderd

Topicstarter
Het vinkje bij NETBIOS over TCP/IP heeft niet geholpen, de computers draaien allemaal op XP pro en de ip config van alle pc`s is het zelfde behalve het ip nummer natuurlijk.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Check ook je Services die draaien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Firewalls allemaal uit staan? Alle pc's ook even gereboot na dat vinkje?

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben weer een stukje verder, alle pc`geboot en alle firewalls staan uit, nu staan all pc`s in de werkgroep maar kan PC 4 nog steeds niet benaderen ook niet met pingen en vanuit PC 4 is ook geen enkele ping mogelijk naar de andere 3 PC`s, wat nu??

Verwijderd

Kun je met PC4 wel op internet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat gaat prima

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 09:20
Doe dat eens aub, zitten de computers ook in zelfde subnet??
Pagina: 1