Ik heb hetzelfde probleem met een verdwenen BT icon. Ik heb de dll wel gewoon en ook deze registry entry staat er gewoon in... Iemand anders nog een idee, want ik mis die snelkoppeling toch best wel...adewidt schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:39:
[...]
Kijk of je de volgende register entry hebt:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Services\BTIcon] "Keep"=dword:00000001 "Description"="Bluetooth Icon Service" "DisplayName"="Bluetooth Icon" "Context"=dword:00000001 "Index"=dword:00000003 "Prefix"="APP" "Order"=dword:00000008 "Dll"="BTIcon_Dll.dll"
Hier heb ik ook last van, na een soft reset kan ik op dezelfde plaats echter wel gewoon weer gebruik maken van GPRS. Als mijn bereik even weg is geweest moet ik vaak ook handmatig weer het netwerk selecteren (terwijl hij op automatisch staat) om weer bereik te hebben. En als bereik is weggeweest en ik wil weer gebruik maken van GPRS moet ik een softreset doen... Iets zegt me dat er ergens in de software iets niet deugt, weet iemand waar het aan ligt?Xanion schreef op zondag 24 april 2005 @ 00:45:
Het valt mij op dat sinds ik de M500 heb ik nog maar zeer zelden contact gemaakt krijg met GPRS., Hier had ik met de vorige telefoon geen last van. Helft van de tijd zie ik geen GPRS icon, en als ie er wel is zeg ie het gros van de tijd dat ie geen connectie kan maken. Hebben meer mensen hier last van bij hun M500?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Bekend probleem. En het is nog steeds een raadsel waar het aan ligt. Een soft reset helpt, maar makkelijker is het om gewoon flight mode aan en dan weer uit te doen.LaZZ schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:53:
[...]
Hier heb ik ook last van, na een soft reset kan ik op dezelfde plaats echter wel gewoon weer gebruik maken van GPRS. Als mijn bereik even weg is geweest moet ik vaak ook handmatig weer het netwerk selecteren (terwijl hij op automatisch staat) om weer bereik te hebben. En als bereik is weggeweest en ik wil weer gebruik maken van GPRS moet ik een softreset doen... Iets zegt me dat er ergens in de software iets niet deugt, weet iemand waar het aan ligt?
En dan na 1x gprs gebruikt te hebben lukt het weer niet en om flight modus uit en aan te doen is ook zo omslachtig. Dat is mijn ervaring. Een hard reset is het enige wat hielp.gium schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:20:
[...]
Bekend probleem. En het is nog steeds een raadsel waar het aan ligt. Een soft reset helpt, maar makkelijker is het om gewoon flight mode aan en dan weer uit te doen.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Dit is een bekend probleem met de 1.06 ROM. Dit schijnt opgelost te zijn in de 1.11 ROM.vacuumcleaner schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:35:
[...]
En dan na 1x gprs gebruikt te hebben lukt het weer niet en om flight modus uit en aan te doen is ook zo omslachtig. Dat is mijn ervaring. Een hard reset is het enige wat hielp.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
dacht ik al....
kan beter meteen 1.11 erop gooien
kan beter meteen 1.11 erop gooien
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Hey,
Ik ben sinds een paar minuten lid van dit forum (hoewel ik alle delen van dit toestel heb gevolgd)
Ik ben sinds donderdag twee weken geleden ook eigenaar van de MDA Compact
.
Ben er hartstikke tevreden mee!
Ik heb een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op heb gevonden.
Hoe kan ik WMP weer instellen als default MP3 player. Ik irriteer me hier namelijk een beetje aan want ik kan geen MP3/WMA tones meer gebruiken.
mvg,
Xcilion
Ik ben sinds een paar minuten lid van dit forum (hoewel ik alle delen van dit toestel heb gevolgd)
Ik ben sinds donderdag twee weken geleden ook eigenaar van de MDA Compact
Hoe kan ik WMP weer instellen als default MP3 player. Ik irriteer me hier namelijk een beetje aan want ik kan geen MP3/WMA tones meer gebruiken.
mvg,
Xcilion
Ik weet niet welk ander programma je hiervoor gebruikt, maar je moet het daar uitschakelen. Dus je moet het niet zoeken in WMP maar in je nieuwe programma. Als het programma deze optie toevallig niet heeft (zeer onwaarschijnlijk) moet je het er af gooien, en GSplayer downloaden.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:52:
Hey,
Ik ben sinds donderdag twee weken geleden ook eigenaar van de MDA Compact.
mvg,
Xcilion
Pocketplayer (de nieuwste versie) heeft ook de mogelijkheid om de mp3 extensie uit te schakelen.sander-sp schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:58:
[...]
Ik weet niet welk ander programma je hiervoor gebruikt, maar je moet het daar uitschakelen. Dus je moet het niet zoeken in WMP maar in je nieuwe programma. Als het programma deze optie toevallig niet heeft (zeer onwaarschijnlijk) moet je het er af gooien, en GSplayer downloaden.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Het kan aan mij liggen dus schiet me niet meteen neer. Ik wil ook graag mijn qtek s100's rom updaten naar 1.11. Waar kan dat verdomde bestandje vinden? alle links die ik vind zijn dood.
Verwijderd
Ik heb een probleem met het upgraden van mijn radio. Ik was de update naar 1.11 aan het uitvoeren maar hij blijft "hangen" bij de radio update en dan geeft hij een error. Dit probleem had ik ook al bij de update naar 1.06 (toen je de radio update los uit moest voeren). Ondanks herhaaldelijk proberen, rebooten, enz. wil het maar niet lukken.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Het is niet zo makkelijke oplossing, maar het werkt wel!Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:52:
Hey,
Ik ben sinds donderdag twee weken geleden ook eigenaar van de MDA Compact.
mvg,
Xcilion
Gebruik een register editor
Ga HKEY_CLASSES_ROOT in
Zoek naar MP3File of WMAFile
Vouw de map open
Vouw "Shell" open
Vouw "Open" open
Klik op Command
Dan staat daar als goed is 1 Default waarde
Deze moet zijn: wmplayer.exe "%1"
code:
1
2
3
4
| REGEDIT4 [HKEY_CLASSES_ROOT\MP3File\Shell\Open\Command] @="wmplayer.exe \"%1\"" |
code:
1
2
3
4
| REGEDIT4 [HKEY_CLASSES_ROOT\WMAFile\Shell\Open\Command] @="wmplayer.exe \"%1\"" |
[ Voor 19% gewijzigd door adewidt op 24-04-2005 22:57 ]
Hoe smsen jullie eigenlijk met dat ding?
Alles met het pennetje intikken?
Ik heb nu ook een PDA maar dat lijkt me toch niks.
Met het pennetje, het is even oefenenBierkameel schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:45:
Ook gebruik ik regelmatig de letter recognizer.
[ Voor 3% gewijzigd door adewidt op 24-04-2005 22:56 ]
Verwijderd
je kan ook het programma full screen keyboard installeren, dan kan je het gewoon met je vingers doen 
Ook kan het apparaat letters herkennen, dus dan kan je schrijven ipv tikken !
Ook kan het apparaat letters herkennen, dus dan kan je schrijven ipv tikken !
Verwijderd
Het pennetje was wel ff wennen voor me (ik neem aan dat jij het als PDA-eigenaar wel gewend bent), maar gaat nu als een tierelier. Enige nadeel: met 1 hand sms-en is er niet meer bij. Of bestaan hier programmaatjes voor?Bierkameel schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:45:
T-Mobile had een stukje software dat een soort nummerpad weergaf waarmee je kon typen.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:59:
[...]
Het pennetje was wel ff wennen voor me (ik neem aan dat jij het als PDA-eigenaar wel gewend bent), maar gaat nu als een tierelier. Enige nadeel: met 1 hand sms-en is er niet meer bij. Of bestaan hier programmaatjes voor?
Dus zoals de meeste telefoons (2 = abc).
Uit topic-start:
ftp://xda:xda@forum.xda-d...ini/PhonePad_WWE_RC10.CAB
Nadeel is dat je scherm erg snel vies wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door adewidt op 24-04-2005 23:09 . Reden: Link correctie ]
Verwijderd
Ik heb die keuze/optie nergens gezien. Waar zou ik die moeten zoeken? Ik heb sprite 1.4. Of moet ik eerst sprite weer los installeren op mijn mda en daarna weer een restore doen?sander-sp schreef op zondag 24 april 2005 @ 03:17:
[...]
Nee, de backup is altijd gewoon alles. Je zou moeten kunnen selecteren wat je wel en wat je niet terug wil zetten, dat is het mooie van sprite.
Ik weet het ook niet precies, ik weet alleen dat het kan. Lees hier anders even Link 1 en als dat het niet is kan je hier zoeken Link 2Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:57:
[...]
Ik heb die keuze/optie nergens gezien. Waar zou ik die moeten zoeken? Ik heb sprite 1.4. Of moet ik eerst sprite weer los installeren op mijn mda en daarna weer een restore doen?
Verwijderd
Rom upgrade gedraait. Prima...ding werkt nu nog beter.
Ik wil echter mn mda ook als wekker gebruiken. maar van de standaard dingen die er op staan word ik echt niet wakker. De wavjes vervangen gaat niet. ook niet door ze te renamen oid.
Iemand een idee..of weet er iemand een alarmclock progje?
voor de nieuwkomers...ff een tip forum.ppc-phones.nl
Daar haal je alle utilities en games makkelijk op. Bovendien een uitgebreide instructie om je mda naar hogere regionen te tillen (rom 1.11)
Ik wil echter mn mda ook als wekker gebruiken. maar van de standaard dingen die er op staan word ik echt niet wakker. De wavjes vervangen gaat niet. ook niet door ze te renamen oid.
Iemand een idee..of weet er iemand een alarmclock progje?
voor de nieuwkomers...ff een tip forum.ppc-phones.nl
Daar haal je alle utilities en games makkelijk op. Bovendien een uitgebreide instructie om je mda naar hogere regionen te tillen (rom 1.11)
die link doet het bij mij al dagen niet meer...'under construction'
Die link moet het gewoon doen hoor..Underworld schreef op maandag 25 april 2005 @ 08:19:
die link doet het bij mij al dagen niet meer...'under construction'
http://forum.ppc-phones.nl/
@ Adewidt: Hardstikke bedankt voor die post over de mp3 extensie! Op de een of andere manier was mijn default waarde naar /Windows/wmplayer.exe 1% verandert. daardoor kon ik mijn MP3's niet meer openen vanaf de SD kaart met File Explorer, maar alleen door hem in WMP te openen. Ik hem de default waarde naar jouw instellingen verandert en Voila! Het werkt weer naar behoren! Bedankt voor de tip.
@ Ganymedus: Ik gebruik Sprite 3.1.4. Als je hierin in Options-Switch to Advanced Mode aanzet kun je zelf kiezen wat je back-uped, door aan te vinken welke folders en bestanden je wel wilt back-uppen en welke niet. Zo kun je dus selecties maken.
Op de I-mate en Qtek versies zit trouwens ook het nummerpad programma om te sms-en via het Phone pad. Zoek op XDA Dev ( als die weer online is) naar Phone Pad of Intellipad, dan kun je hem vinden.
@ Ganymedus: Ik gebruik Sprite 3.1.4. Als je hierin in Options-Switch to Advanced Mode aanzet kun je zelf kiezen wat je back-uped, door aan te vinken welke folders en bestanden je wel wilt back-uppen en welke niet. Zo kun je dus selecties maken.
Op de I-mate en Qtek versies zit trouwens ook het nummerpad programma om te sms-en via het Phone pad. Zoek op XDA Dev ( als die weer online is) naar Phone Pad of Intellipad, dan kun je hem vinden.
Wat ik mij nog steeds af vraag...
de S100 heeft; Bluetooth 1.2 protocol class 2 (Maximaal 10 meter)
als je dan een TDK BT adapter koopt die 100M haalt, kan je dan met je MDA/s100 ook de 100M halen? of is dit alleen in het geval van als je meerdere TDK adapters hebt?
en zou je het in de toekomst kunnen updaten (BT van de MDA?)
als je dan een TDK BT adapter koopt die 100M haalt, kan je dan met je MDA/s100 ook de 100M halen? of is dit alleen in het geval van als je meerdere TDK adapters hebt?
Offtopic;Mex schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:01:
[...]
Die link moet het gewoon doen hoor..
http://forum.ppc-phones.nl/
huh hoe kan dat nou????
ik krijg nog steeds dat plaatje van die koeien?
werkt het soms niet in Firefox?
sowiso die link die jij nu geeft (waarnaar ik steeds door gestuurd word) geeft een 404 aan;
Not Found
The requested URL /mda/index.php was not found on this server.
Even je cache legen waarschijnlijk..Vorige week linkte http://forum.ppc-phones.nl/ nog door naar civict.nl/mda. Afgelopen zaterdag heb ik alles overgezet.Underworld schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:15:
[...]
ik krijg nog steeds dat plaatje van die koeien?
werkt het soms niet in Firefox?
sowiso die link die jij nu geeft (waarnaar ik steeds door gestuurd word) geeft een 404 aan;
Not Found
The requested URL /mda/index.php was not found on this server.
[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 25-04-2005 09:22 ]
Verwijderd
Thnx voor de tip, alleen als ik rechtermuis klik op het programma,en ik kijk daarna naar options, dan zie ik een mooi blad met veel waardes, alleen enkele met de waarde advanced options. Of werkt die alleen onder een geregistreerde versie? Want ik heb nog een trial version.koksie schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:05:
Verwijderd
Dat ligt dan toch echt aan jou... want iedereen kan hier alles bekijken. btw het plaatje met die koeien is de first page, dus op één of andere manier wordt je daar naar toe gelinkt.. probeer es me te cookies te werken.
Dan nog even over dat bluetooth verhaal... het lijkt mij dat je bij allebij 100 meter moet hebben.
Dan nog even over dat bluetooth verhaal... het lijkt mij dat je bij allebij 100 meter moet hebben.
@ Ganymedus: Die advanced mode kun je vinden in Sprite op je MDA. Dus open Sprite op je MDA, dan Options-Switch to Advanced Mode. BAck-uppen naar je PC werkt alleen als je ook Sprite op je PC hebt aangezet, back-uppen naar je SD kaart werkt alleen vanaf je MDA. Bovendien kun je vanaf je MDA ook self-restoring back-ups maken. Dus als je een hard reset ondergaat klik je gewoon op de .exe op je SD kaart en alles wordt weer vanzelf geinstalleerd. Als je hem vanaf je PC wilt halen moet je eerst Sprite weer op je MDA installeren, want de back-ups op je PC zijn geen self-restoring back-up files.
@Bourgois: Ik gebruik SPB Time. Daarin zit ook een alarm functie die met eigen .wav files werkt. SPB1 en SPB4 zijn hard genoeg om van wakker te worden lijkt me.
@Bourgois: Ik gebruik SPB Time. Daarin zit ook een alarm functie die met eigen .wav files werkt. SPB1 en SPB4 zijn hard genoeg om van wakker te worden lijkt me.
LaZZ schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:53:
[...]
Hier heb ik ook last van, na een soft reset kan ik op dezelfde plaats echter wel gewoon weer gebruik maken van GPRS. Als mijn bereik even weg is geweest moet ik vaak ook handmatig weer het netwerk selecteren (terwijl hij op automatisch staat) om weer bereik te hebben. En als bereik is weggeweest en ik wil weer gebruik maken van GPRS moet ik een softreset doen... Iets zegt me dat er ergens in de software iets niet deugt, weet iemand waar het aan ligt?
Wellicht een idee om dit op te nemen in de startpost? Deze problemen zullen meerdere mensen tegenaan lopen.Kassad schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:44:
[...]
Dit is een bekend probleem met de 1.06 ROM. Dit schijnt opgelost te zijn in de 1.11 ROM.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Is het mogelijk om zelf je handschrift aan te leren aan de telefoon? Ik heb gister nl. ff bij de orange shop getest en de helft van de letters kwam ik niet uit... Helemaal niet handig dus... Dat zou namelijk mijn enige twijfel nog weghalen om deze te kopen...
Je kunt in de transcriber options aanzetten welke shapes je wel en niet gebruikt voor letters, dat versnelt de herkenning aanzienlijk. Je kunt (voor zover ik weet) 'm niet jou handschrift leren
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Verwijderd
Waar heb je SPB Time vandaan gehaald? Zie het alleen staan op de SPB site. Maar wil er liever niet voor betalen? Kan je een linkje plaatsen oid of het naar mij mailen?koksie schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:40:
@ Ganymedus: Die advanced mode kun je vinden in Sprite op je MDA. Dus open Sprite op je MDA, dan Options-Switch to Advanced Mode. BAck-uppen naar je PC werkt alleen als je ook Sprite op je PC hebt aangezet, back-uppen naar je SD kaart werkt alleen vanaf je MDA. Bovendien kun je vanaf je MDA ook self-restoring back-ups maken. Dus als je een hard reset ondergaat klik je gewoon op de .exe op je SD kaart en alles wordt weer vanzelf geinstalleerd. Als je hem vanaf je PC wilt halen moet je eerst Sprite weer op je MDA installeren, want de back-ups op je PC zijn geen self-restoring back-up files.
Is dit niet iets voor de SP???adewidt schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:43:
[...]
Het is niet zo makkelijke oplossing, maar het werkt wel!
Gebruik een register editor
Ga HKEY_CLASSES_ROOT in
Zoek naar MP3File of WMAFile
Vouw de map open
Vouw "Shell" open
Vouw "Open" open
Klik op Command
Dan staat daar als goed is 1 Default waarde
Deze moet zijn: wmplayer.exe "%1"
code:
1 2 3 4 REGEDIT4 [HKEY_CLASSES_ROOT\MP3File\Shell\Open\Command] @="wmplayer.exe \"%1\""code:
1 2 3 4 REGEDIT4 [HKEY_CLASSES_ROOT\WMAFile\Shell\Open\Command] @="wmplayer.exe \"%1\""
heel handig indeed
btw. bij mij doet het MDA forum het weer, weet ook niet wat het was...
@ Bourgois: Vragen om Warez is verboden op dit forum, dus via dit forum kan ik je er helaas niet aan helpen. Het progje is officieel alleen te koop via Handago en Pocket Gear etc voor zover ik weet. Je kunt via die sites volgens mij ook een trial downloaden, dan kun je eerst kijken of het programma uberhaupt wel doet wat jij wilt. Als je meer wilt weten kun je me ff mailen op jdfkok@hotmail.com
THanks. Die alarm functie zocht ik ook. Is ffkes de trial downloaden.koksie schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:40:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Ik snap er niks meer van...
Heb mijn tmobile mda geupdate naar laatste rom 1.11.
Alles weer ingesteld zoals het was/hoort.
Maar als ik MDA> activesync >connect via bluetooth klik gebeurt er NIETS.
(dit gebeurd toch als er geen bond is / gepaired is?)
Het is ook zo dat als ik in bluetooth settings> Outbound COM port: Com5
aanvink, ik de melding: Please start bonding with other BT devices etc.. krijg.
Mijn MDA ziet mijn pc wel in de new device settings.
Als ik search doe vind ie het weer.
Mijn PC ziet mijn mda als bluetooth device en als COM ports staan:
Com4 : Incoming
Com5 : Outgoing (Pocket_PC 'Serial Port Com4)
In de verbindingsinstellingen van Active Sync ingesteld:
Seriele kabel bla bla toestaan voor deze com-poort: Com 4
Ik zie de fout niet?
Kan iemand mij AUB helpen!

Ik zie de fout niet?
Verwijderd
Vraagje mbt GPRS.
Ik heb een t-mobile abo zonder gprs voordeelbundel. Ik betaal dus 0,23 cent per 100kb. Blockrounding op 100kb per dag. Zo heb ik Spb GPRS monitor ook ingesteld.
Als ik een gprs verbinding opzet en dan bijvoorbeeld 4kb download dan laat de gprs monitor dit netjes zien. Maar wat schetst mijn verbazing: als ik de gprs verbinding na een paar minuten sluit, dan geeft Spb GPRS monitor aan dat ik aan de 100kb zit.
Iedere keer als ik dus een verbidning opzet en vervolgens sluit, dan rekent die monitor 100kb
Ik mag hopen dat dit een instellingsfout van mij is.
Weet iemand dus of t-mobile per dag 100kb afrond of daadwerkelijk per verbinding?
alvast bedankt.
Ik heb een t-mobile abo zonder gprs voordeelbundel. Ik betaal dus 0,23 cent per 100kb. Blockrounding op 100kb per dag. Zo heb ik Spb GPRS monitor ook ingesteld.
Als ik een gprs verbinding opzet en dan bijvoorbeeld 4kb download dan laat de gprs monitor dit netjes zien. Maar wat schetst mijn verbazing: als ik de gprs verbinding na een paar minuten sluit, dan geeft Spb GPRS monitor aan dat ik aan de 100kb zit.
Iedere keer als ik dus een verbidning opzet en vervolgens sluit, dan rekent die monitor 100kb
Weet iemand dus of t-mobile per dag 100kb afrond of daadwerkelijk per verbinding?
alvast bedankt.
Nope, de Magician BT-chip heeft hardwarematig een bereik van 10 meter en kan dus maximaal over die afstand communiceren. Updaten zit er dus ook niet in.Underworld schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:14:
Wat ik mij nog steeds af vraag...
Verwijderd
Dit ligt volgens mij aan de MDA. (update naar 1.11romVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:18:
Ik snap er niks meer van...![]()
Ik zie de fout niet?
Want elke keer als ik een (soft) reset doe is de Outbound Com 5 weer uitgevinkt.
(elke keer als ik START druk krijg ik: Please start bonding with other bluetooth device etc..
en word ik naar settings verwezen

Ik heb even in de bluetooth devices> porperties> de DUN service uitgeschakeld.
Zo heb ik nu in COM ports:
COM 4 Outgoing (Pocket_PC 'Serial Port Com4)
COM 5 Incoming
In activeSync natuurlijk Com 4 als seriele toegang.
Elke keer als ik de software(widcomm) de- en weer installeer.
Maakt Pc wel verbinding met mda en moet ik op de Mda passkey invoeren enz
Maar andersom verbinden met Mda naar pc - connect via bluetooth.. nog steeds niks
Help me please!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 13:57 ]
Verwijderd
Hey mensen,
Ik volg dit topic al een tijdje en ben met name door hierdoor ook over de schreef getrokken om zo'n MDA aan te schaffen. Ik heb hem nu een paar weken, en hij bevalt mij erg goed.
Echte aanraders:
Update naar 1.11 rom (stabieler, verder weinig verbetering)
Spb Pocket Plus Erg leuke app, leuke today plugin en aanpasbaar
Xcpu Scaler versie 2.85D MDA wordt merkbaar sneller. Draait nu stabiel op 520 mhz. Erg lekker!
Phone Plus 3 Beste telefoon app die er is. Gewoon op de foto klikken van de persoon
die je wilt bellen. Helaas is mijn trial verlopen...snif..
Voice Command showen dat je je pda kunt bedienen met je stem :-)
Remote Controle Werkt niet echt lekker op deze PDA ivm de irda aan de zijkant.
Bejeweld Wie kent hem niet
Insaniquarium Erg leuk visjes voeren.
Wat zijn jullie must have's? Daar zijn veel mensen benieuwd naar denk ik. Het gaat momenteel erg veel over Orange problemen en niet over de Qtek in het algemeen, waar iedereen wat aan heeft.
Laat eens horen wat je zoal met je PDA/Phone doet, dat is nu leuk om te weten.
Het is tenslotte de ultime gadget.
Ik volg dit topic al een tijdje en ben met name door hierdoor ook over de schreef getrokken om zo'n MDA aan te schaffen. Ik heb hem nu een paar weken, en hij bevalt mij erg goed.
Echte aanraders:
Xcpu Scaler versie 2.85D MDA wordt merkbaar sneller. Draait nu stabiel op 520 mhz. Erg lekker!
Phone Plus 3 Beste telefoon app die er is. Gewoon op de foto klikken van de persoon
Wat zijn jullie must have's? Daar zijn veel mensen benieuwd naar denk ik. Het gaat momenteel erg veel over Orange problemen en niet over de Qtek in het algemeen, waar iedereen wat aan heeft.
Verwijderd
Na die 1.11 Update kan ik niet meer ActiveSyncen via Bluetooth.
heb de probleem boven uitgelegd.
Weet jij er misschien iets op?
Nee, in Spb GPRS monitor kan je de afronding instellen standaard staat ie op 100 ( ik schrok ek ook van int begin) maar ik heb wel die voordeelbundelVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:50:
Vraagje mbt GPRS.
alvast bedankt.
aanpassen kan bij : Spb GPRS monitor --> tools --> options --> tariff details en dan bij data block size ff op don't round zetten.
dan klopt het.
1.Haal je dongle uit de pcVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:11:
Na die 1.11 Update kan ik niet meer ActiveSyncen via Bluetooth.
2.Deinstalleer al je drivers
3. Verwijder al je virtuele compoorten door naar Systeem/Hardware/apparaatbeheer/Compoorten te gaan. Daar selecteer je compoort 1 of 2, rechterklik op 1 van de compoorten, dan Eigenschappen/Poortinstellingen/Geavanceerd daar kan je poorten selecteren. Je zal dan zien dat er enkele poorten "in gebruik" zijn. Je moet dan één voor één die poorten selecteren (begin bij 3) je krijgt dan een waarschuwing, daar moet je niet op letten. dit zorgt er voor dat de poorten weer vrij komen.
4.Stop je dongle weer in de pc en laat windows hem installeren
5. Verwijder deze key uit je register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{e0cbf06c-cd8b-4647-bb8a-263b43f0f974} 6. Installeer je Widcomm drivers opnieuw
7. Volg de instructies van de bekende tutorials om activesync in te stellen etc.
Zo moet het werken, ik kan gewoon activesyncen met rom 1.11. Dit was trouwens de laatste keer dat ik het op heb geschreven.
[ Voor 8% gewijzigd door SaN op 25-04-2005 18:07 ]
Wat is Xcpu Scaler versie 2.85D en hoe doe ik dat dan???Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:45:
Hey mensen,
Echte aanraders:
Verwijderd
Ok dan. Bedankt Ecl!ps!Ecl!pS schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:18:
[...]
Nee, in Spb GPRS monitor kan je de afronding instellen standaard staat ie op 100 ( ik schrok ek ook van int begin) maar ik heb wel die voordeelbundel
aanpassen kan bij : Spb GPRS monitor --> tools --> options --> tariff details en dan bij data block size ff op don't round zetten.
dan klopt het.
Betekent dat dan dat ik in Tools -> Options in het tabblad Tarrif de aditional data price dan op 0,23 moet hebben staan for 100kb? Zo heb ik het nu ingesteld en dat zou volgens mij wel moeten werken.
Verwijderd
Xcpu Scaler is (als het goed) een progje om de processorsnelheid van je mda te verhogen.mobile schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:18:
[...]
Wat is Xcpu Scaler versie 2.85D en hoe doe ik dat dan???
De vraag is waar ik dit in hemelsnaam kan vinden. Via Google heb ik het ook al niet gevonden. Wordt er gek van

Verwijderd
Must have?
Warfare Incorporated (geweldige strategy game)
Ik heb de volgende games op mijn MDA:
Age of Empires, Warfare Incorporated, Flux Challenge en Chopper Alley.
Software:
Conduits Pocket Artist(photoeditor vergelijkbaar met Adobe Photoshop) en Guitartuner voor mijn gitaar.
Allemaal aanraders
Warfare Incorporated (geweldige strategy game)
Ik heb de volgende games op mijn MDA:
Age of Empires, Warfare Incorporated, Flux Challenge en Chopper Alley.
Software:
Conduits Pocket Artist(photoeditor vergelijkbaar met Adobe Photoshop) en Guitartuner voor mijn gitaar.
Allemaal aanraders
Verwijderd
Dat klopt. Had een BT USB adapter gekocht die 100m haalt - maar had ff niet naar de beperkingen van de MDA gekeken!Henkes schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:21:
[...]
Nope, de Magician BT-chip heeft hardwarematig een bereik van 10 meter en kan dus maximaal over die afstand communiceren. Updaten zit er dus ook niet in.

Klopt, de mda haalt geen 100 meter, maar ik heb het is getest, en ik kwam toch zeker tot een meter of 25, dus tenzij je in een kasteel woont kan je toch lekker internetten en msn'en in de tuinVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:28:
[...]
Dat klopt. Had een BT USB adapter gekocht die 100m haalt - maar had ff niet naar de beperkingen van de MDA gekeken!Nou ja, heb in ieder geval bereik op het toilet!
Ik heb de stap genomen en ben nu aan het updaten. Hoop dat het goed gaat!
ik ben nu al dagen bezig om een connectie via activesync te krijgen,
heb veel van dit topic en voorgaande delen gelezen, zoekfunctie gebruikt
eerst kreeg ik de al om bekende errors
maar nu ben ik wat stappen verder, in begin kon ik nieteens de activesync wizzard op mn pda draaien
maar op het moment dat ik die nu draai, ziet mn pc dat een pda geconnect word met de active sync service. geen probleem lijkt, en activesnc begint te connecten (op pda blijft al die tijd connecting to host staan), na een paar seconden (30 ofzo) krijg ik op pc de melding "Activicesync cannot recognize this device for one of two reasons"
deze redenen zijn dat ie niet geconnect ie (maar dat is ie wel lijkt me zo) of dat het geen smarthpone of pocketpc is (en dat is het wel)
nu kan ik in activesync opties van pda wel instellen of het via usb of serieel of bluetooth gaat, maar dat lijkt weinig verschil te maken.. ook vond ik verder weinig mensen met dit probleem?
eerst kreeg ik de al om bekende errors
maar nu ben ik wat stappen verder, in begin kon ik nieteens de activesync wizzard op mn pda draaien
maar op het moment dat ik die nu draai, ziet mn pc dat een pda geconnect word met de active sync service. geen probleem lijkt, en activesnc begint te connecten (op pda blijft al die tijd connecting to host staan), na een paar seconden (30 ofzo) krijg ik op pc de melding "Activicesync cannot recognize this device for one of two reasons"
deze redenen zijn dat ie niet geconnect ie (maar dat is ie wel lijkt me zo) of dat het geen smarthpone of pocketpc is (en dat is het wel)
nu kan ik in activesync opties van pda wel instellen of het via usb of serieel of bluetooth gaat, maar dat lijkt weinig verschil te maken.. ook vond ik verder weinig mensen met dit probleem?
De update naar 1.11.00 is gelukt, nou vraag ik me af of ik die PhonePad en SmartDialing en die andere dingen uit de T-Mobile meuk verwijder tutorial nog moet uitvoeren. Weet iemand dit?
Nee hoeft niet.Beekforel schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:49:
De update naar 1.11.00 is gelukt, nou vraag ik me af of ik die PhonePad en SmartDialing en die andere dingen uit de T-Mobile meuk verwijder tutorial nog moet uitvoeren. Weet iemand dit?
Ben je bezig om activesync te gerbuiken met bluetooth of gewoon met een usb kabeltje?cryptapix schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:24:
ik ben nu al dagen bezig om een connectie via activesync te krijgen,
KNIP
Ik heb er wel wat info over, mail me op fedmahn at gmail dot com.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:49:
[...]
Xcpu Scaler is (als het goed) een progje om de processorsnelheid van je mda te verhogen.
De vraag is waar ik dit in hemelsnaam kan vinden. Via Google heb ik het ook al niet gevonden. Wordt er gek van
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Bedankt het is gelukt.sander-sp schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:03:
[...]
1.Haal je dongle uit de pc
2.Deinstalleer al je drivers
3. Verwijder al je virtuele compoorten door naar Systeem/Hardware/apparaatbeheer/Compoorten te gaan. Daar selecteer je compoort 1 of 2, rechterklik op 1 van de compoorten, dan Eigenschappen/Poortinstellingen/Geavanceerd daar kan je poorten selecteren. Je zal dan zien dat er enkele poorten "in gebruik" zijn. Je moet dan één voor één die poorten selecteren (begin bij 3) je krijgt dan een waarschuwing, daar moet je niet op letten. dit zorgt er voor dat de poorten weer vrij komen.
4.Stop je dongle weer in de pc en laat windows hem installeren
5. Verwijder deze key uit je register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{e0cbf06c-cd8b-4647-bb8a-263b43f0f974} 6. Installeer je Widcomm drivers opnieuw
7. Volg de instructies van de bekende tutorials om activesync in te stellen etc.
Zo moet het werken, ik kan gewoon activesyncen met rom 1.11. Dit was trouwens de laatste keer dat ik het op heb geschreven.
via usb is alles geluktsander-sp schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:53:
[...]
Ben je bezig om activesync te gerbuiken met bluetooth of gewoon met een usb kabeltje?
verder in mijn verhaal staat ook dat ik het via bt wil doen
Over mijn e-mail op mijn SPV M500: als ik een mail wil verzenden, maar ik verbinding (GPRS, of zonnet dialup) en verstuur ik het mailtje via mijn chello account. Ik krijg direct een mail terug dat het niet verzonden kon worden omdat de recipient's e-mail adres invalid zou zijn. Welk adres ik ook invul, het maakt niet uit: mail wordt niet verstuurd. Iemand enig idee? Mail ophalen lukt prima, verzenden lukt niet: ze komen niet aan, maar ik krijg direct een bericht terug:
Afz: System Administrator
Subject: Invalid message recipients
Body: Your message 'onderwerp' was not sent and has been moved to the drafts folder. The following recipients are invalid: 'email-adres geadresseerde'.
PS: de search werkt weer eens niet hier ("er is iets fout gegaan", lekker duidelijk), dus als het al eens gepost is, mijn excuses.
Body: Your message 'onderwerp' was not sent and has been moved to the drafts folder. The following recipients are invalid: 'email-adres geadresseerde'.
PS: de search werkt weer eens niet hier ("er is iets fout gegaan", lekker duidelijk), dus als het al eens gepost is, mijn excuses.
[ Voor 31% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-04-2005 00:11 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb de trial van XCPUScalar geinstalleerd (gewoon gevonden op handango btw), maar iedere keer als ik naar het speed tab ga loopt mijn m500 helemaal vast en kan ik alleen nog maar een soft reset uitvoeren. Fijn trial testen zoKassad schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:57:
[...]
Ik heb er wel wat info over, mail me op fedmahn at gmail dot com.
Nee, er staat niet in dat je het via BT wil doen, maar als ik jou was zou ik de widcomm drivers ergens downloaden, en dan mijn kleine stappenplannetje volgen. Dan moet het allemaal goedkomen. suc6cryptapix schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:06:
[...]
via usb is alles gelukt
verder in mijn verhaal staat ook dat ik het via bt wil doen
Je moet de speciale 2.85D versie hebben, geloof ikXanion schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:59:
[...]
Ik heb de trial van XCPUScalar geinstalleerd (gewoon gevonden op handango btw), maar iedere keer als ik naar het speed tab ga loopt mijn m500 helemaal vast en kan ik alleen nog maar een soft reset uitvoeren. Fijn trial testen zo
Verwijderd
Hallo
Sinds vrijdag in het bezit van een MDA Compact. Ik vind het een prachtig apparaat. Had tot nutoe een Psion series 5, dat lijkt nu een ouderwetse koelkast.
Wel een probleem, Ik ontvang sinds vandaag geen SMSjes meer.
Dus gebeld met de klantenservice van T-Mobile.
Hun oplossing was om de telefoon uit te zetten en na een tijdje weer aan. ALs dat niet helpt dan nog eens contact opnemen.
De dame die me te woord stond heeft zelf ook een MDA, dat maakte het gesprek een stuk plezieriger. Ik heb meteen even gevraagd naar een Rom Upgrade van T-Mobile zelf. En ja hoor ze zijn er mee bezig
. De vooraankondiging is al geweest in een neiuwsbrief. Ze weten nog geen exacte datum, maar we worden op de hoogte gebracht. In ieder geval via hun site en naar wat ik begreep ook de bezitters van een MDA direct.
Sinds vrijdag in het bezit van een MDA Compact. Ik vind het een prachtig apparaat. Had tot nutoe een Psion series 5, dat lijkt nu een ouderwetse koelkast.
Wel een probleem, Ik ontvang sinds vandaag geen SMSjes meer.
Hun oplossing was om de telefoon uit te zetten en na een tijdje weer aan. ALs dat niet helpt dan nog eens contact opnemen.
De dame die me te woord stond heeft zelf ook een MDA, dat maakte het gesprek een stuk plezieriger. Ik heb meteen even gevraagd naar een Rom Upgrade van T-Mobile zelf. En ja hoor ze zijn er mee bezig
Na update 1.11 kan ik niet meer msn-en via bluetooth. Hij probeert dan elke keer een verbinding via GPRS te maken. Ik heb alle options al bekeken, maar geen instelling ervan kunnen vinden.
Wie kan mij helpen?
Wie kan mij helpen?
Vraagje: Is het niet mogelijk om webmessenger(.msn.com) te gebruiken? ( Want dan zou je wel gratis via Orange World kunnen MSN'n!
)
Rex
Verwijderd
Wel eens gehoord van Google? Ga geen Jip en Janneke vragen stellen wat je zelf ook kunt uitzoeken. Hier zitten "tweakers" , mensen die daadwerkelijk zelf ook wat proberen uit te zoeken en dergelijke, toch? En je hoeft geen Nerd te zijn om je eigen vraag te beantwoorden.mobile schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:18:
[...]
Wat is Xcpu Scaler versie 2.85D en hoe doe ik dat dan???
Probeer het volgende eens: Ga via Start - Settings - Connections - Advanced naar Select Networks. Kies bij de eerste pull-down venster voor 'My Work Network'.o0sYkOo0o schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:03:
Na update 1.11 kan ik niet meer msn-en via bluetooth. Hij probeert dan elke keer een verbinding via GPRS te maken. Ik heb alle options al bekeken, maar geen instelling ervan kunnen vinden.
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:44:
Ik heb een probleem met het upgraden van mijn radio. Ik was de update naar 1.11 aan het uitvoeren maar hij blijft "hangen" bij de radio update en dan geeft hij een error. Dit probleem had ik ook al bij de update naar 1.06 (toen je de radio update los uit moest voeren). Ondanks herhaaldelijk proberen, rebooten, enz. wil het maar niet lukken.
Verwijderd
Je probleem ken ik niet bij mij werkt het iedere keer vlekkeloos. Maar je kunt proberen om enkel de os rom te flashen en niet de radio die is in 1.06 toch ook al 1.5 dus daat verandert niks.
Een redelijk goede vervanger kan je vinden op mob.e-messenger.net/mobile, ook webbased.ReflexWolf schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:15:
Vraagje: Is het niet mogelijk om webmessenger(.msn.com) te gebruiken? ( Want dan zou je wel gratis via Orange World kunnen MSN'n!)
Wil nu ook graag deze telefoon, maar zoek met TomTom! Nu bestaat er wel een set (zie bijv. http://pocketpcclub.pdashop.nl/product/15591) en er bestaat vanuit Q-Tek ook een set INCL TomTom, alleen kan ik deze nergens vinden ICM abonnement!! Heeft iemand dit ergens al een keer zien langs komen??
Gisteren mijn M500 geupgrade naar v1.11 wat overigens vlekkeloos ging (tnx mex)
Echter mijn Orange World verbinding moest i wel handmatig installeren. Zo gezegd zo gedaan, alleen, als ik eenmaal verbinding heb met via GPRS is de optie "Disconnect" niet meer beschikbaar
. Iemand een idee?
Echter mijn Orange World verbinding moest i wel handmatig installeren. Zo gezegd zo gedaan, alleen, als ik eenmaal verbinding heb met via GPRS is de optie "Disconnect" niet meer beschikbaar
[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 26-04-2005 13:16 ]
blaat
[ Voor 98% gewijzigd door vacuumcleaner op 26-04-2005 10:47 ]
Dan heb je waarschijnlijk de 2.85 uitvoering, je hebt de 2.85D nodig. Die werkt wel.Xanion schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:59:
[...]
Ik heb de trial van XCPUScalar geinstalleerd (gewoon gevonden op handango btw), maar iedere keer als ik naar het speed tab ga loopt mijn m500 helemaal vast en kan ik alleen nog maar een soft reset uitvoeren. Fijn trial testen zo
Verwijderd
Ja cker... ik werk bij de Dynabyte en daar hebben we hem met TomTom,RiCk schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:37:
Wil nu ook graag deze telefoon, maar zoek met TomTom! Nu bestaat er wel een set (zie bijv. http://pocketpcclub.pdashop.nl/product/15591) en er bestaat vanuit Q-Tek ook een set INCL TomTom, alleen kan ik deze nergens vinden ICM abonnement!! Heeft iemand dit ergens al een keer zien langs komen??
De T-Mobile MDA Compact Relax 200 (zonder databundel) + Tom Tom 3 Bluetooth voor €199,95
neem je hem MET databundel (worden je abbo kosten dus ook hoger) dan wordt het €99,95.
Misschien dat het deze week veranderd is hoor, maar zo was het vorige week nog.
Google eens op het volgende bestandje ;vacuumcleaner schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:45:
Gisteren mijn M500 geupgrade naar v1.11 wat overigens vlekkeloos ging (tnx mex)
Echter mijn Orange World verbinding moest i wel handmatig installeren. Zo gezegt zo gedaan, alleen, als ik eenmaal verbinding heb met via GPRS is de optie "Disconnect" niet meer beschikbaar. Iemand een idee?
Orange_GPRS_Desconnect.sa.CAB
het is iig te vinden bij xda-developers op de ftp
Dit zit in de ext roms van de M2000 / M500 bij orange
deze geeft het disconnect button terug
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 26-04-2005 11:28 ]
Hm, ik heb nu dus geupdate naar 1.11.0 (al twee keer...
). Net even geprobeer een sms te versturen (na in het register de delivery notify aangezet te hebben) maar ik krijg geen notify...
Iemand een idee hoe dit kan?
Iemand een idee hoe dit kan?
Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.
Setup pc: WinXP prof SP2, ActiveSync 4.
Setup MDA: update 1.11
Gisteren probeerde ik Sprite Backup Premium Edition te installeren maar het lukt me niet (ik heb dit trouwens ook met sommige andere programma's). De setup van Sprite verloopt goed en vervolgens verschijnt er een Add/remove venster. Als ik me niet vergis, zou hier Sprite oid tussen moeten staan en aangevinkt. Maar dat staat er dus niet tussen, met als gevolg dat ie Sprite wel op je pc heeft geïnstalleerd maar niet op de MDA.
Ik heb al zitten zoeken @FAQ van Sprite, maar de oplossingen die zij aanbieden werken niet:
* map hernoemen oid: http://spritesoftware.crm...83&back=browse.aspx%23p17
* WinXP SP2 firewall: http://spritesoftware.crm...82&back=browse.aspx%23p17
Setup pc: WinXP prof SP2, ActiveSync 4.
Setup MDA: update 1.11
Gisteren probeerde ik Sprite Backup Premium Edition te installeren maar het lukt me niet (ik heb dit trouwens ook met sommige andere programma's). De setup van Sprite verloopt goed en vervolgens verschijnt er een Add/remove venster. Als ik me niet vergis, zou hier Sprite oid tussen moeten staan en aangevinkt. Maar dat staat er dus niet tussen, met als gevolg dat ie Sprite wel op je pc heeft geïnstalleerd maar niet op de MDA.
Ik heb al zitten zoeken @FAQ van Sprite, maar de oplossingen die zij aanbieden werken niet:
* map hernoemen oid: http://spritesoftware.crm...83&back=browse.aspx%23p17
* WinXP SP2 firewall: http://spritesoftware.crm...82&back=browse.aspx%23p17
En hoe kom je aan die 2.85D uitvoering? Krijg deze niet gevonden met Google, op http://www.immiersoft.com/ en op www.handango.com wordt er niet over een D uitvoering gesproken.Kassad schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:03:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de 2.85 uitvoering, je hebt de 2.85D nodig. Die werkt wel.
Verwijderd
Weet iemand ook of je de letter types kunt vergroten en zoja hoe je dit doet want heb wat gezocht maar niks kunnen vinden behalve het vervangen van alle lettertypes voor meerdere soorten lettertypes maar ik wil gewoon de huidige letter type wat groter hebben
Settings - System - screen - textsize??? Zo moeilijk is die toch niet te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:29:
Weet iemand ook of je de letter types kunt vergroten en zoja hoe je dit doet want heb wat gezocht maar niks kunnen vinden behalve het vervangen van alle lettertypes voor meerdere soorten lettertypes maar ik wil gewoon de huidige letter type wat groter hebben
Iedereen heeft het er wel over dat je op google zo die xcpu scaler kunt vinden maar bij mij vind hij helemaal niks, geen enkele resultaten, daar schiet ik dus niet mee op. En zo groot is de moeite toch niet om even een linkje te plaatsen (in de startpost bijvoorbeeld)...
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
LaZZ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:51:
Iedereen heeft het er wel over dat je op google zo die xcpu scaler kunt vinden maar bij mij vind hij helemaal niks, geen enkele resultaten, daar schiet ik dus niet mee op. En zo groot is de moeite toch niet om even een linkje te plaatsen (in de startpost bijvoorbeeld)...
En anders gewoon naar http://www.immiersoft.com/Xanion schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:59:
[...]
Ik heb de trial van XCPUScalar geinstalleerd ([gewoon gevonden op handango btw), maar iedere keer als ik naar het speed tab ga loopt mijn m500 helemaal vast en kan ik alleen nog maar een soft reset uitvoeren. Fijn trial testen zo
gasten, leuk en aardig allemaal dat scalen van je CPU en uiteraard ook iets wat bij tweakers thuishoort maar ik vraag me af of de oorspronkelijke maximum snelheid niet voor niets was bepaald. Ergens in mij zegt er een stemmetje dat dit niet het allerbeste is dat ik met mijn MDA kan doen. Ik heb ook nog niemand gezien die hem kan waterkoelen ofzo... jullie inzichten?
Zolang ik geen portable 220v generator op zak hebt gaat de kloksnelheid van de mijne eerder omlaag dan omhoogxvanwaart schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:08:
gasten, leuk en aardig allemaal dat scalen van je CPU en uiteraard ook iets wat bij tweakers thuishoort maar ik vraag me af of de oorspronkelijke maximum snelheid niet voor niets was bepaald. Ergens in mij zegt er een stemmetje dat dit niet het allerbeste is dat ik met mijn MDA kan doen. Ik heb ook nog niemand gezien die hem kan waterkoelen ofzo... jullie inzichten?

Bestaat er een plugin of programma wat zorgt dat de lopende programma's echt afgesloten worden?
Verwijderd
het is me gelukt, thnxsander-sp schreef op maandag 25 april 2005 @ 00:10:
[...]
Ik weet het ook niet precies, ik weet alleen dat het kan. Lees hier anders even Link 1 en als dat het niet is kan je hier zoeken Link 2
In de praktijk is de snelheid waarop de fabrikant de chip laat lopen (in dit geval 408 MHz ofzo) lang niet altijd de snelheid waarvoor hij ontworpen is. Het is in ieder geval de snelheid waarop Intel wil garanderen dat de chip stabiel werkt, maar daar is niet mee gezegd dat hij niet op 450 MHz kan draaien. Wat de koeling betreft: ja hij zal wat warmer worden, maar we hebben het hier over een paar Watt (XScale doet 4W ofzo), daar heb je heus geen waterkoeling voor nodig. Denk dat je eerder tegen stability-wall oploopt dan tegen de warmte-wall als je begrijpt wat ik bedoel.xvanwaart schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:08:
Desalniettemin, errors door hoge clock freqs zijn usually niet fatal (ie je sloopt je chip er niet mee), te hoge temperaturen soms wel dus ik zou toch voorzichtig zijn
Ik heb aardig wat gezocht maar kan hem helaas niet vinden, misschien een link?FreshMaker schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:26:
[...]
Google eens op het volgende bestandje ;
Orange_GPRS_Desconnect.sa.CAB
het is iig te vinden bij xda-developers op de ftp
Dit zit in de ext roms van de M2000 / M500 bij orange
deze geeft het disconnect button terug
Pocket Plus is het antwoord. Staat in de startpost.Beekforel schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:11:
Bestaat er een plugin of programma wat zorgt dat de lopende programma's echt afgesloten worden?
@ o0sYkOo0o: Ik heb dit ook eens gehad. Dat kwam doordat mijn Active Sync verbinding weggevallen was, waardoor ik een Add/remove lijst te zien kreeg waarin alles stond wat ik ooit vanaf mijn PC op mijn MDA gezet had. Verder stond daarbij de mededeling dat het progje bij mijn volgende Active Sync verbinding alsnog geinstalleerd zou worden, wat uiteraard volgende keer echt niet gebeurt. Dus check even of je Active Sync nog verbinding heeft. Verder wil het wel eens niet lukken als je firewall ertussen zit, je moet Active Sync nl toestaan internet verbinging te maken, geen idee waarom. Hoop dat dit helpt.
Is iemand bekend met dit probleem?BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:53:
Over mijn e-mail op mijn SPV M500: als ik een mail wil verzenden, maar ik verbinding (GPRS, of zonnet dialup) en verstuur ik het mailtje via mijn chello account. Ik krijg direct een mail terug dat het niet verzonden kon worden omdat de recipient's e-mail adres invalid zou zijn. Welk adres ik ook invul, het maakt niet uit: mail wordt niet verstuurd. Iemand enig idee? Mail ophalen lukt prima, verzenden lukt niet: ze komen niet aan, maar ik krijg direct een bericht terug:
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb sinds zaterdag de M500, heerlijk apparaatje! Vele programma's geïnstalleerd die hier genoemd worden en ik ben er helemaal blij mee. Zelfs de Bluetooth had ik (dankzij drivers bij mijn epox bluetooth dongle, Widdcom) snel aan de praat.
Ook alle verbindingen werken goed.
Één raar ding echter: Als ik MSN aan heb staan via GPRS en ik gebruik mijn telefoon 2 minuten niet (zo ingesteld voor batterij) dan gaat de telefoon in slaapstand en wordt mijn verbinding verbroken. Is er een manier om de GPRS verbinding levend te houden?
Erg goed en verslavend spelletje: Bejeweled! En worms en Gilbert Goodmate zien er erg goed uit!
Remoteamp2 is ook een aanrader: afstandsbediening voor je Winamp via Bluetooth of WIFI (misschien ook GPRS...)
Kortom: Geweldig apparaat. Helaas moet deze nog terug vanwegen een dode pixel, echter deze week waarschijnlijk geen tijd, of het moet morgen zijn!
Één raar ding echter: Als ik MSN aan heb staan via GPRS en ik gebruik mijn telefoon 2 minuten niet (zo ingesteld voor batterij) dan gaat de telefoon in slaapstand en wordt mijn verbinding verbroken. Is er een manier om de GPRS verbinding levend te houden?
Erg goed en verslavend spelletje: Bejeweled! En worms en Gilbert Goodmate zien er erg goed uit!
Remoteamp2 is ook een aanrader: afstandsbediening voor je Winamp via Bluetooth of WIFI (misschien ook GPRS...)
Kortom: Geweldig apparaat. Helaas moet deze nog terug vanwegen een dode pixel, echter deze week waarschijnlijk geen tijd, of het moet morgen zijn!
Ik neem aan dat je voor GPRS als uitgaande mailserver smtp.orange.nl gebruikt, chello accepteerd geloof ik geen relaying (vanaf een ander netwerk verzenden).
Voor inbellen via zonnet geldt natuurlijk: smtp.zonnet.nl
Hopelijk helpt dit en is het een antwoord op je vraag.
Ik heb ff op de site van Gilbert gekeken alleen daar staat niet in 1 oogopslag dat het voor een PPC is bedoelt. Jij hebt hem gewoon aan de praat gekregen?FlappieNL schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:20:
Ik heb sinds zaterdag de M500, heerlijk apparaatje! Vele programma's geïnstalleerd die hier genoemd worden en ik ben er helemaal blij mee. Zelfs de Bluetooth had ik (dankzij drivers bij mijn epox bluetooth dongle, Widdcom) snel aan de praat.
Van de site:
Minimum system requirements:
º Windows 95/98/ME/2000/XP/NT4.0 (with SP 5)
º Pentium 166 MHz
º 32 MB RAM
º 2 MB Graphics Card (100% DirectX compatible)
º 4x CD-ROM Drive
º 25 MB free HD Space
º Mouse and Keyboard
Recommended system requirements:
º Windows 95/98/ME/2000/XP/NT4.0 (with SP 5)
º Pentium 266 MHz
º 64 MB RAM
º 4 MB Graphics Card (100% DirectX compatible)
º 8x CD-ROM Drive
º 16 Bit Soundcard (100% DirectX compatible)
º 400 MB free HD Space
º Mouse and Keyboard
En MSN via GPRS Internet Acces verbinding? Heb je geld teveel?
[ Voor 19% gewijzigd door vacuumcleaner op 26-04-2005 16:45 ]
Er is een speciale Pocket PC Versie staat ook in de topic-start. MSN via GPRS is niet heel duur als je niet te veel gesprekken voert, en dan nog, het is text!
Bij mijn Oraneg aboheb ik natuurlijk ook een world bundel: 2mb voor 6 euro en daarna 3 euro per 1 mb...
Bij mijn Oraneg aboheb ik natuurlijk ook een world bundel: 2mb voor 6 euro en daarna 3 euro per 1 mb...
ORANGE SPV M500 PRIJZEN ZIJN OMLAAG GEGAAN!!!
Welke prijzen bij welke abbo's weet ik niet precies (omdat ik zelf alleen maar keek bij 32,50 1 jarig)
12,50 1 jaar: 414,95
12,50 2 jaar: 329,95
22,50 1 jaar: 319,95
22,50 2 jaar: 29,95
32,50 1 jaar: 89,95 (vorige week nog 134,95)
32,50 2 jaar: gratis + BT headset
42,50 1 jaar: 49,95
42,50 2 jaar: gratis + BT headset
62,50 1 jaar: 49,95
62,50 2 jaar: gratis + BT headset
82,50 1 jaar: 9,95
82,50 2 jaar: gratis + BT Headset
Dat is opzeker wel chillybilly man. Ik ga zelf voor 32,50 1 jaar en dat scheelt me tussen vandaag en vorige week zo maar eventjes 45 euro's nja toch niet verkeerd zou ik zeggen
(ben benieuwd of het 24 mei ook nog zo'n prijs is als ik mag verlengen)
ik haal 'm denk 1 week later, omdat dan m'n examens klaar zijn en ik anders heel m'n examenperiode zit te SPV-en
Welke prijzen bij welke abbo's weet ik niet precies (omdat ik zelf alleen maar keek bij 32,50 1 jarig)
12,50 1 jaar: 414,95
12,50 2 jaar: 329,95
22,50 1 jaar: 319,95
22,50 2 jaar: 29,95
32,50 1 jaar: 89,95 (vorige week nog 134,95)
32,50 2 jaar: gratis + BT headset
42,50 1 jaar: 49,95
42,50 2 jaar: gratis + BT headset
62,50 1 jaar: 49,95
62,50 2 jaar: gratis + BT headset
82,50 1 jaar: 9,95
82,50 2 jaar: gratis + BT Headset
Dat is opzeker wel chillybilly man. Ik ga zelf voor 32,50 1 jaar en dat scheelt me tussen vandaag en vorige week zo maar eventjes 45 euro's nja toch niet verkeerd zou ik zeggen
(ben benieuwd of het 24 mei ook nog zo'n prijs is als ik mag verlengen)
ik haal 'm denk 1 week later, omdat dan m'n examens klaar zijn en ik anders heel m'n examenperiode zit te SPV-en
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 26-04-2005 17:03 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit is inderdaad de oplossing. Bedankt!wAizz schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:10:
[...]
Probeer het volgende eens: Ga via Start - Settings - Connections - Advanced naar Select Networks. Kies bij de eerste pull-down venster voor 'My Work Network'.
Medeling krijg ik niet.koksie schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:07:
@ o0sYkOo0o: Ik heb dit ook eens gehad. Dat kwam doordat mijn Active Sync verbinding weggevallen was, waardoor ik een Add/remove lijst te zien kreeg waarin alles stond wat ik ooit vanaf mijn PC op mijn MDA gezet had. Verder stond daarbij de mededeling dat het progje bij mijn volgende Active Sync verbinding alsnog geinstalleerd zou worden, wat uiteraard volgende keer echt niet gebeurt. Dus check even of je Active Sync nog verbinding heeft. Verder wil het wel eens niet lukken als je firewall ertussen zit, je moet Active Sync nl toestaan internet verbinging te maken, geen idee waarom. Hoop dat dit helpt.
Net geprobeerd:
Sprite uninstall
firewall uitgeschakeld
opnieuw install
--> werkt nog steeds niet.
wie kan mij verder helpen??
Ik kon met mijn M500 altijd mail versturen maar sinds gisteren lukt me dit ineens niet meer... Gebruik @Home. Email ontvangen kan ik nog wel gewoon maar bij versturen krijg ik een connection timeout... Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Dit topic is gesloten.