Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
free.prohosting.com (100 MB geniaal!!!)0Burner0 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:03:
[center]MDA UPDATE 1.1[/center]
Ik heb vandaag me MDA geupdate het was even zoeken naar de bestanden.
Daarom heb ik een rar file er van gemaakt.Met complete inhoud.
Als je hem wil zet je mail adres dan ff neer dan mail ik hem naar je. edit: kan niet gemaild worden is 40 mb groot
Ik heb geen space om hem te uploaden.
Als je dat wel hebt plaats dan ff een berichtje met je mail adress of msn dan mail ik hem.
Als je hem binnen hebt moet je dit bestand openen.
MaUpgradeUt_noID
GRTZ BURNER
kun je gewoon via FTP is ook een rete snelle server en geheel gratis!
misschien voor de volgende keer ?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Enkele tips:
1. lees alle delen door en vervang in je eigen gedachte MDA COMPACT door M500
---- Het is precies hetzelfde toestel ----
2. Succes met je aankoop, mocht je een bestelling willen wijzigenen of de status willen weten bel de shop waar het apparaat besteld is....
---- Het forum wordt enorm vervuild met deze vragen en hier weet niemand iets over je bestelling ----
3. kijk ook op de volgende links:
http://betaplayer.corecodec.org/
http://www.spbsoftwarehou...cketplus/download.html?en
http://splash.mdacompact.info/
http://quake.pocketmatrix.com/
4. Kijk vooral op
http://www.civict.nl/mda/
Veel plezier met de beste telefoon/PDA die er is
Verwijderd
kan je gewoon in het fotoprogrammatje selecteren, gewoon even zoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:02:
Mijn telefoon geheugen loopt nogal snel vol, mede door de foto's die ik zo nu en dan neem. Vanmiddag kreeg ik zelfs de melding memory full bij het nemen van een foto. Hoe kan ik er voor zorgen dat de foto's opgeslagen worden op de SD card ipv het geheugen?
Het kan altijd beter of meer..
ja dat kan, plaats je mp3 in de map c:\windows\rings als ik me niet vergis.Kleinebehuizing.nl schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:12:
vergeef me dat ik niet alle 5 de delen doorlees, maar kan je ook een mp3 als ringtone instellen?
Zorg wel dat je niet een anders programma dan Windows Media PLayer hebt ingesteld als default mp3 player want anders werkt het niet.
UTRECHT
Top! werkt, dankjewel!Sgoldie schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:23:
[...]
ja dat kan, plaats je mp3 in de map c:\windows\rings als ik me niet vergis.
Zorg wel dat je niet een anders programma dan Windows Media PLayer hebt ingesteld als default mp3 player want anders werkt het niet.
ennuh, kzal wel weer teveel willen, maar voor inkomende sms berichten? :schaam:
Het kan altijd beter of meer..
Verwijderd
Maar.. je heb ook gewoon een manual gekregen bi je toestel hoor, misschien interessant om die voor het gemakt even door te lezen?
Als laats nog even antwoord op je vraag: NEE !
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 22:46 ]
Zoek in deel 5 .. daar staat het beschreven .. heb ik ook daar vandaan. Suc(deel)6Kleinebehuizing.nl schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:31:
[...]
Top! werkt, dankjewel!
ennuh, kzal wel weer teveel willen, maar voor inkomende sms berichten? :schaam:
DFF®
Maar nu wil ik graag de nieuwste rom erop zetten, maar ik hoor allemaal berichten over hard-coded firmware's waarmee ik het risico loop dat ik mn telefoon verkracht? Welke is de nieuwste - werkende - rom?
Edit: Ik heb een 1.11.00 Qtek gevonden die schijnt te werken (zie hier), dus die ga ik er vanavond als'k weer thuis ben er op zetten
[ Voor 24% gewijzigd door wdekreij op 16-04-2005 11:26 ]
Verwijderd
Ik ga vanavond naarSensation white hier in Belgie en ik had graag massaal veel foto's genomen.
Ik heb de romupdate gedaan naar 1.06 en mijn camera werkt enorm goed ALS ER LICHT GENOEG IS.
Nu zal het daar volgens mij niet Licht genoeg zijn om duidelijk fotos te kunnen nemen. Is er ee manier om dit toch te kunnen? Een instelling ofzo of een ander programma ?
Ik merk dat mijn vriendin op haar nokia 7600 en een lens van 3.5mm en 1:2:8 echt zeer schone foto's maakt in het donker in vergelijkging met mijn 1,3 Mpixel 4.8mm 1:2:8. Het wil dus zeggen dat je met een minder goede camera schonere foto's zou kunnen maken dan met een betere camera

Volgens mij is het dus een instelling. Iemand dit al verholpen ?
Heb gisteren ook de 1.11.00 Qtek firmware zonder problemen erop gezet, geluidskwaliteit is voor mijn gevoel sterk verbeterd t.o.v. mijn t-mobile firmware.wdekreij schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:10:
Donderdag is (voor de 2e maal) mijn mda opgehaald door T-mobile, en vandaag (2 dagen later) heb ik een nieuwe Mda in huis. Deze keer dus wél een nette service!
Maar nu wil ik graag de nieuwste rom erop zetten, maar ik hoor allemaal berichten over hard-coded firmware's waarmee ik het risico loop dat ik mn telefoon verkracht? Welke is de nieuwste - werkende - rom?
Edit: Ik heb een 1.11.00 Qtek gevonden die schijnt te werken (zie hier), dus die ga ik er vanavond als'k weer thuis ben er op zetten
Zou je met ons kunnen delen welk programma je gebruikt om filmpjes om te zetten naar het formaat "suitable" voor deze telefoon?BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:11:
Het geluid was wel slecht (via de standaard headset), maar ik had bij het encoden naar pocketpc-formaat de laagste geluidskwaliteit ingesteld staan. Daar zal het wel aan liggen, want verder is die headset zo slecht nog niet.
Er staat toch echt overal dat er bluetooth op SPV M500 zit.
Iemand die hetzelfde of soortgelijk probleem heeft?
Kan een oplossing zijn het toestel te resetten?
Vraag 2:
Is het ook mogelijk Internet Explorer in te stellen om contact te maken met internet via reeds ingestelde inbelverbinding? Nu gaat ie standaard naar gprs. (zal wel een lock van orange zijn ofzo)
Verwijderd
Heb ik ook gehad eergisteren, plots uit ge niets had ik geen BT meer, gewoon ff softresetten met ej stylus en alles is weer in orde.intermusic schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:07:
Nu ik wat aan het kloten ben met mijn nieuwe SPV M500 probeer ik mijn bluetooth, maar iedere keer als ik mijn bluetooth aan wil zetten via start -> settings -> tab-connections -> bluetooth, geeft de telefoon aan: There is no Bluetooth hardware installed on this device. (??)
Er staat toch echt overal dat er bluetooth op SPV M500 zit.
Iemand die hetzelfde of soortgelijk probleem heeft?
Kan een oplossing zijn het toestel te resetten?
Vraag 2:
Is het ook mogelijk Internet Explorer in te stellen om contact te maken met internet via reeds ingestelde inbelverbinding? Nu gaat ie standaard naar gprs. (zal wel een lock van orange zijn ofzo)
Het is en blijft een WINDOWS machine hé ! het toestel is perfect maar de software ervoor niet !
Ok dan! Softreset gedaan [terwijl de telefoon aanstaat, de batterijklep loshalen en batterij voor 1 minuut eruit] en Bluetooth doet het weer.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:20:
[...]
Heb ik ook gehad eergisteren, plots uit ge niets had ik geen BT meer, gewoon ff softresetten met ej stylus en alles is weer in orde.
Het is en blijft een WINDOWS machine hé ! het toestel is perfect maar de software ervoor niet !
Iemand anders nog antwoord op de vraag of internetten via inbelverbinding ook mogelijk is?
Verwijderd
Op de SPV M500 zit vast ook wel een knopje voor softreset, kijk eens aan de onderkant?intermusic schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:28:
[...]
Ok dan! Softreset gedaan [terwijl de telefoon aanstaat, de batterijklep loshalen en batterij voor 1 minuut eruit] en Bluetooth doet het weer.
Iemand anders nog antwoord op de vraag of internetten via inbelverbinding ook mogelijk is?
internetten via inbelverbinding is mogelijk, kun je het beste even zoeken in deel 1 of 2.
een vriend van me moet het geloof ik 3x per dag doen
Verwijderd
ben sinds enige tijd een erg tevreden bezitter van de mda compact
En het volgende slachtoffer van de BT koorts... Je kan het beste even in deel 5 zoeken geloof ik (anders in deel 4), ik heb het al een aantal keren uitgelegd aan een aantal mensen net als Justifire. Het is wel te doen, maar het gaat niet vanzelf. Succes in ieder geval!Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:24:
goeieavond
ben sinds enige tijd een erg tevreden bezitter van de mda compactik las laatst dat het ook zelfs mogelijk was om via bluetooth verbinding te maken met een hoofdpc ( activesync) en zodoende zelfs via je mda op inet te kunnen!. ok ik d8 eh tof
lijkt me wel wat .. dus ik een bluetooth stickky kopen ( x-micro klasse 1 bluetooth ) netjes alles installeren maar niks doen! ook geen contact met mn pc via activesync helemaal niks! het LIJKT alsof mn x-micro software gewoon helemaal ni word opgepakt, dit ook omdat ik alleen via windows bluetooth mn apparaat kan vinden ?! hoe los ik dit in goddesnaam op word er erg simpel van .. t-mobile gebeld die snappen dr al helemaaaal niks van.
Verwijderd
ik zal deel 4 en 5 nakijkensander-sp schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:40:
[...]
En het volgende slachtoffer van de BT koorts... Je kan het beste even in deel 5 zoeken geloof ik (anders in deel 4), ik heb het al een aantal keren uitgelegd aan een aantal mensen net als Justifire. Het is wel te doen, maar het gaat niet vanzelf. Succes in ieder geval!
Nee, dat is zeker niet normaal, waarom zou dat moeten?Underworld schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:20:
ik geloof dat het normaal is om hem elke dag te 'soft resetten' klopt dat?
een vriend van me moet het geloof ik 3x per dag doen
het zal dan waarschijnlijk aan zijn rom liggen, zal wel zeggen dat ie 1.11 erop moet gooienMex schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:45:
[...]
Nee, dat is zeker niet normaal, waarom zou dat moeten?
Ik blijf dus mijn voda abo gebruiken tot die tijd en spaar de bel bundel van Orange op
Wat een apparaat zeg! Beste uitvinding sinds de auto, vaatwasser en het bier.
Ben de hele dag bezig geweest met alles instellen/installeren. Erg netjes dat al het software probleemloos met win98se werkt. (Student, brak pc-tje
Ben ook erg blij dat er geen Orange meuk opzit.
DVDtje gekeken --> erg gaaf met betaplayer.
MP3's geluisterd --> Geen probleem
Webmail benaderen via de Orange World portal (Planet Internet, http://pda.planet.nl) geen probleem en het kost me afgezien van de standaard 6 euro geen drol
Orange World portal heeft een aantal top sites (Weer, Verkeer, Nieuws, Sport) wat de 6 Euro zeker waard is. Daarnaast kunnen veel standaard pda-sites ook binnen de Orange World benaderd worden. (pda.tweakers.net)
Het 512Mb kaartje is ook fijn ivt wat t-mobile levert.
Kortom, een van de betere investeringen tot nu toe.
Klein vraagje, hoe zet je hem echt uit? Krijg alleen het display uit maar dan blijft de gsm wel aan.
Dien je eerst hem in "vlucht modus" te zetten en daarna 1 korte druk op de "aanknop" te geven?
[ Voor 9% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-04-2005 19:40 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd

Ik vind het wel raar dat ie zo traag in settings > phone ingaat..
Heeft iedereen dit?
edit: Soft-reset helpt.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 20:02 ]
Ik loop alleen wel tegen een probleempje aan qua MMS en Internet (via GPRS).
Ik heb dus 2 nieuwe Connections gemaakt: T-Mobile MMS en T-Mobile Internet.
Bij MMS heb ik de instellingen van T-Mobile website gebruikt en bij Internet zoals bovenstaand.
Maar als ik nu een MMS wil versturen dan begint ie te zeuren dat ie geen verbinding kan maken ongeacht of ik MMS of Internet kies als verbinding. Eerst gebeurde dit allemaal automatisch. Hoe krijg ik die instellingen nou weer goed?
edit:
Tutorial gevonden
[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 16-04-2005 22:18 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Kom jij Orange World portal op?vacuumcleaner schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:32:...
Orange World portal heeft een aantal top sites (Weer, Verkeer, Nieuws, Sport) wat de 6 Euro zeker waard is. Daarnaast kunnen veel standaard pda-sites ook binnen de Orange World benaderd worden. (pda.tweakers.net)
...
Ik mag niet kijken op http://wap.orange.nl/colour/
De pagina met het dataverkeer kan ik daar in tegen wel weer bekijken
Welk adres gebruik je?
heb ik last van smsjes die dubbel verstuurd worden.
ik weet dat het meerdere malen in deze threads is langsgekomen, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand zo snel hoe ik dit kan verhelpen? vindt het kostenplaatje zo niet leuk meer
Wanneer ik alles volgens tutorials ingesteld heb en ik in activesync in de PDA op connect via bluetooth druk gebeurt er totaal NIETS!
Dit was 1x eerder gevraagd maar een goed antwoord is niet gekomen.
Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma tmail.exe als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:Xolon schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:54:
hier een zeer tevreden Qtek S100 eigenaar, maar sinds ik orange world aangezet heb (geloof ik...)
heb ik last van smsjes die dubbel verstuurd worden.
ik weet dat het meerdere malen in deze threads is langsgekomen, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand zo snel hoe ik dit kan verhelpen? vindt het kostenplaatje zo niet leuk meer
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button selecteren -> Feature Options -> Tabblad Exceptions -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
Dit misschien?
Ofwel: Een poorten probleem..Cannot start communications with the desktop computer. The communications port is not available. Another program may be using the port, or it may not be valid.
Quit any programs that may be using the port and reconnect. If the problem persists, restart your device using the instructions provided by the manufacturer.
Op de mda kan ik bij tabblad "COM Ports" op "New Incoming Port" klikken, en dan kan ik geen poort selecteren.. Kan hier dus niets..
Op PC (XP, SP2) bij Bluetooth-apparaten, tabblad COM-poorten kan ik een binnenkomende poort selecteren (dit wordt automatisch COM4), en als ik een uitgaande poort wil selecteren moet ik in het dropdown menu iets selecteren, maar er valt niets te selecteren.. Dit kan dus niet.. (Terwijl bluetooth gewoon aan staat en ze gepaired zijn!)
Ik kom er echt niet meer uit
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
wsp://wap.orange.nl/colour/ is het adres op een Windows Mobile apparaat.adewidt schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:33:
Kom jij Orange World portal op?
Ik mag niet kijken op http://wap.orange.nl/colour/
De pagina met het dataverkeer kan ik daar in tegen wel weer bekijken![]()
Welk adres gebruik je?
aantal opties:wdekreij schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 22:58:
Ik heb ook de nieuwste Qtek rom erop gezet, maar het lukt me nu op geen enkele manier meer om met activesync connectie te krijgen tussen Mda en PC... Ze zien elkaar wel, maar als ik connect via bluetooth doe krijg ik dit:
[...]
Ofwel: Een poorten probleem..
Op de mda kan ik bij tabblad "COM Ports" op "New Incoming Port" klikken, en dan kan ik geen poort selecteren.. Kan hier dus niets..
Op PC (XP, SP2) bij Bluetooth-apparaten, tabblad COM-poorten kan ik een binnenkomende poort selecteren (dit wordt automatisch COM4), en als ik een uitgaande poort wil selecteren moet ik in het dropdown menu iets selecteren, maar er valt niets te selecteren.. Dit kan dus niet.. (Terwijl bluetooth gewoon aan staat en ze gepaired zijn!)
-vink com 5 aan op mda in bluetooth connection
-reset pc
kijk nu eens, misschien dat het wat doet
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Ow sorry, had ik er niet bij verteld.. Maar dat heb ik ook gedaan.. En niet enkel pc reset maar ook mda reset..iron_mike010 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:05:
[...]
aantal opties:
-vink com 5 aan op mda in bluetooth connection
-reset pc
kijk nu eens, misschien dat het wat doet
Verwijderd
Dan speelt jouw telefoon dus geen mp3's af met media player.NG schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:01:
Misschien doe ik iets verkeerd ofzo, maar ik heb een mp3tjes (alfred jodokus kwak :x) gekopieerd naar de \windows\ring\ map, vervolgens kan ik die via start -> settings -> personal - phone ook in het dropdown menu aanklikken, maar bij preview laat hij vervolgens niet de ringtone horen, maar blijft de telefoon stil.
En dus heb je waarschijnlijk een andere player op je mda staan.
Dat is het probleem mp3's MOETEN mediaplayer als DE mp3 player op je mda herkennen
Soms ?iron_mike010 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:19:
soms doet ie het even niet. dan moet je gewoon rommelen rommelen en nog eens rommelen
tja.. da's alleen in de eerste 2 weken dat je het apparaat heb.. daarna is de lol er wel weer vanaf en ga je er alleen functionele programma's opzetten.. en zal je dus ook ontdekken dat het toestel helemaal niet zo onstabiel is als je denkt.
Dat komt niet door rommelen.. maar dat komt door prutsers
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 23:31 ]
Ik ken deze telefoon al aardig door en door geloof ik, heb al een paar maanden op gespeeldVerwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:29:
[...]
Dan speelt jouw telefoon dus geen mp3's af met media player.
En dus heb je waarschijnlijk een andere player op je mda staan.
Dat is het probleem mp3's MOETEN mediaplayer als DE mp3 player op je mda herkennen
[...]
Soms ?
tja.. da's alleen in de eerste 2 weken dat je het apparaat heb.. daarna is de lol er wel weer vanaf en ga je er alleen functionele programma's opzetten.. en zal je dus ook ontdekken dat het toestel helemaal niet zo onstabiel is als je denkt.
Dat komt niet door rommelen.. maar dat komt door prutsers
Ik weet het niet hoor, ik heb zelf de nieuwste rom nog niet. Maar ik had deze "tutorial al in deel 5 gepost, misschien heb je er wat aan. Ik kopieer hem hier weer even:wdekreij schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 22:58:
Ik heb ook de nieuwste Qtek rom erop gezet, maar het lukt me nu op geen enkele manier meer om met activesync connectie te krijgen tussen Mda en PC... Ze zien elkaar wel, maar als ik connect via bluetooth doe krijg ik dit:
[...]
Ofwel: Een poorten probleem..
Klopt helemaal, ik had dit probleem ook. Je moet naar Systeem/Hardware/apparaatbeheer/Compoorten, dan selecteer je compoort 1 of 2 (dat zijn waarschijnlijk de enige die jij ziet staan, rechterklik op 1 van de compoorten, dan Eigenschappen/Poortinstellingen/Geavanceerd daar kan je poorten selecteren. Je zal dan zien dat de poorten 1 t/m 11 allemaal bezet zijn. Je moet dan één voor één steeds die poorten selecteren (begin bij 3) je krijgt dan een waarschuwing, daar moet je verder niet op letten. dit zorgt er voor dat de poorten weer vrij komen. (Zo niet moet je ook nog als je het poortnummer veranderd hebt kiezen voor "installatie ongedaan maken" maar volgens mij is dit niet nodig) Dan moet je alles resetten, daarmee bedoel ik je Widcomm software weer deïnstalleren en je pc opnieuw je bluetooth dongle laten herkennen. Als windows de software weer heeft geinstalleerd, installeer je je Widcomm software weer, en doe je wat je hiervoor ook deed. Waarschijnlijk pakt Widcomm dan automatisch poort 3, zorg dat je die poort dan ook selecteerd in Active Sync.
Als het je daarna nog steeds niet lukt doe je het opnieuw, maar verwijder je na dat windows de bluetoothsoftware heeft geinstalleerd deze key in je register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{e0cbf06c-cd8b-4647-bb8a-263b43f0f974}
Daarna installeer je dan weer gewoon je Widcomm software. Ik voeg dit toe omdat ik niet meer weet of ik dit met de Widcomm software ook moest doen, met de gewone windows drivers werkte dit in ieder geval wel.
Veel succes!
Is de MDA ook geschikt voor TomTom mobile (met GPS ontvanger)? Op de site van TomTom staat deze er niet bij?
Weet iemand of dit toch werkt?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Voor tomtom navigator wel, voor mobile volgens mij niet.ken schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:18:
Vraagje:
Is de MDA ook geschikt voor TomTom mobile (met GPS ontvanger)? Op de site van TomTom staat deze er niet bij?
Weet iemand of dit toch werkt?
Als het wel zo is wil je het niet, want mobile kost je tel-tikken en navigator kost je alleen eenmalig aanschaf van een gps receiver.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Zet na een harde reset eerst de regio instelling weer op Dutch, dan kun je jeVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:46:
Ik heb een probleempje met de backup van activesync. Ik had de automatische backup aanstaan, nu heb ik gehard-reset, maar de backup terugzetten lukt niet. Hij geeft deze foutmelding:
Het apparaat komt niet overeen.
Het terugzetten kan niet worden voltooid. Het geselecteerde back-up bestand is gemaakt op een ander type. Klik op help bla bla..
Het is toch echt dezelfde telefoon, en van op help klikken wordt t ook niet veel beter, weet iemand hier een oplossing?
backup terugzetten.
volgens mij heb ik deze vraag al heel vaak zien langskomen, misschien een idee voor de SP in 7?justifire schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:40:
[...]
Voor tomtom navigator wel, voor mobile volgens mij niet.
Als het wel zo is wil je het niet, want mobile kost je tel-tikken en navigator kost je alleen eenmalig aanschaf van een gps receiver.
Onzin, TomTom navigator en TomTom mobile maken beide gebruik van een gps ontvanger, alleen is de ene voor Pocket PC (Phone edition) en de ander voor Smartphone edition.justifire schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:40:
[...]
Voor tomtom navigator wel, voor mobile volgens mij niet.
Het werkt btw prima op een MDA.
[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 17-04-2005 10:25 ]
Ja, onder de motorkap is ie hetzelfde, ze hebben em alleen een iets ander uiterlijk gegeven.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:44:
Is deze gelijk aan SPV M500 van Orange?
ja ik zelf vind het ook een mooier uiterlijk dan de MDA en S100
wat exclusiever he!
Stream 1
3ivx D4 Media Splitter
Media Type 0:
--------------------------
AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Audio {73647561-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: Unknown GUID Name {000000FE-0000-0010-8000-00AA00389B71}
formattype: FORMAT_WaveFormatEx {05589F81-C356-11CE-BF01-00AA0055595A}
bFixedSizeSamples: 0
bTemporalCompression: 0
lSampleSize: 0
cbFormat: 18
WAVEFORMATEX:
wFormatTag: 0x00fe
nChannels: 8000
nSamplesPerSec: 1000
nAvgBytesPerSec: 1000
nBlockAlign: 16000
wBitsPerSample: 16
gspot werkt ook niet
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Probeer Media Player Classic eens --> http://sourceforge.net/projects/guliverkli/Canon23 schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:55:
Als ik een filmpje, wat ik opgenomen heb via me mda compact, wil afspelen op me pc dan geeft ie aan een codec te missen...maar als ik mediaplayer laat zoeken vind ie de codec niet...
Stream 1
3ivx D4 Media Splitter
Media Type 0:
--------------------------
AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Audio {73647561-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: Unknown GUID Name {000000FE-0000-0010-8000-00AA00389B71}
formattype: FORMAT_WaveFormatEx {05589F81-C356-11CE-BF01-00AA0055595A}
bFixedSizeSamples: 0
bTemporalCompression: 0
lSampleSize: 0
cbFormat: 18
WAVEFORMATEX:
wFormatTag: 0x00fe
nChannels: 8000
nSamplesPerSec: 1000
nAvgBytesPerSec: 1000
nBlockAlign: 16000
wBitsPerSample: 16
gspot werkt ook niet
[ Voor 3% gewijzigd door Mex op 17-04-2005 12:04 ]
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Verwijderd
Gaarne een opeensomming zodat 'men' incluis ondergetekende voor zichzelf kan bepalen of het de moeite waard is.
(Er werd mij verzocht vanaf tweakers om niet meer steeds te ondertekenen met 'Thomas' dus dit bericht zal geen onderschrift 'Thomas' bevatten, maar is wel door 'Thomas' gepost!
Verwijderd
Ik haat dit, bij daglicht perfecte fotos en als het een beetje duister begint te worden zijn de foto's niks waard .... Moet toch softwarematig zijn hé dat.
De camera is niet meer dan een leuk extratje, als je fatsoenlijke foto's wil zul je toch echt een (fatsoenlijke) digicam moeten gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:37:
Zijn jullie nu allemaal tevreden eindelijk met julie 1,3 Mpixel camera die geen mooie foto kan maken in het duister ? Ik vind dit toch niet normaal hoor. M'n vriendin haar nokia 7600 doet het stukken beter en het is maar een gewone camera geen 1,3 Mpixel.
Ik haat dit, bij daglicht perfecte fotos en als het een beetje duister begint te worden zijn de foto's niks waard .... Moet toch softwarematig zijn hé dat.
koop gewoon een goede camera van Canon, Sony, Epson, Fuji of een ander goed merk, ze zijn er al heel goedkoop.
Het is misschien leuk op evenementen, en je kan leuk stoer zeggen tegen iedereen; 'ik heb een 1,3 megapixel camera'.
jammer dat ze dat erin hebben gestopt. gelukkig was de 9300 één van de eerste toestellen waarbij die stomme camera's verdwenen.
Ik was bezig wat t-mobile crap te verwijderen, tot zo ver geen probs.
Nu wou ik syncen via Bluetooth (wat altijd gewerkt heeft) maar zodra ik op connect via blietooth klik gebeurd er niets, (krijg niet meer het venstertje connecting/searching enzo)
Terwijl dit eerst wel werkte, hard/soft reset het mag allemaalniet helpen. Ik heb wel gewoon bluetooth verbinding, kan ook netjes bestanden overzenden ed.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ?
Doet het ook niet in VLC (www.videolan.org)?Canon23 schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:14:
MPC heb ik al...filmpje speelt ie wel af, maar geen geluid
Dit heb ik ookJustin2000 schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:02:
Ik had sinds paar dagen internet via bluetooth werkende,
Ik was bezig wat t-mobile crap te verwijderen, tot zo ver geen probs.
Nu wou ik syncen via Bluetooth (wat altijd gewerkt heeft) maar zodra ik op connect via blietooth klik gebeurd er niets, (krijg niet meer het venstertje connecting/searching enzo)
Terwijl dit eerst wel werkte, hard/soft reset het mag allemaalniet helpen. Ik heb wel gewoon bluetooth verbinding, kan ook netjes bestanden overzenden ed.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ?
Hard en softreset helpt niet bij moi.
[ Voor 3% gewijzigd door THxZ0NE op 17-04-2005 15:31 ]
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?
of Bsplayer?
Ik heb me hier proberen te registreren, maar het lijkt of alle IMEI nummers van de SPV M500 daar niet geaccepteerd worden. Ik heb ze namelijk een mail gestuurd en ze stuurden mij een lijst terug met de telefoons die ze accepteren:
i-mate™SP3
i-mate™SP3i
i-mate™ PDA2K
i-mate™ JAM <- Dit is toch die van ons?
i-mate™ Smartphone1
i-mate™ Smartphone2
i-mate™ Pocket PC Phone Edition 2003
Beetje jammer.
Iemand anders geprobeerd?
i-mate is niet de maker van het toestel maar een andere distributeur, HTC is de fabrikant ervan. Je kan ook niet met je Orange toestel naar de T-Mobile klanten service stappen....intermusic schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:57:
Even een opmerking over het adres Club i-mate (www.clubimate.com).
Ik heb me hier proberen te registreren, maar het lijkt of alle IMEI nummers van de SPV M500 daar niet geaccepteerd worden. Ik heb ze namelijk een mail gestuurd en ze stuurden mij een lijst terug met de telefoons die ze accepteren:
i-mate™SP3
i-mate™SP3i
i-mate™ PDA2K
i-mate™ JAM <- Dit is toch die van ons?
i-mate™ Smartphone1
i-mate™ Smartphone2
i-mate™ Pocket PC Phone Edition 2003
Beetje jammer.
Iemand anders geprobeerd?
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
Een 1,3 Mpixel MOET toch mooiere foto's kunnen nemen dan die die wij nu kunnen nemen ermee. Mijn stelling is : als de functie erop zit moet ze naar behoren werken ook !Mex schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:43:
[...]
De camera is niet meer dan een leuk extratje, als je fatsoenlijke foto's wil zul je toch echt een (fatsoenlijke) digicam moeten gebruiken.
En ja als je moet naar een fuif gaan zoals sensation gisteren is een camera in je gsm wel handig.
Verwijderd
Dude, d'r zit op een telefoon geen flitser, geen diepe lens en geen dure CCD. Je mag er niets van verwachten, die dingen zijn bedoeld om foto's voor je MMS'jes en je contacts aan te maken, niet om de Tweakers.net Photo Contest mee te winnen. Een nieuwe goeie digicam (Canon A85 begin je goedkoopste kwaliteitje te rekenen) is al half zo duur als je M500/S100, dus wat verwacht je nu? En uberhaupt, waarom denk je dat alle professionele camera's een flitser hebben? Tis niet omdat je zonder flitser zo goed foto's in het donker kunt nemenVerwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:37:
Zijn jullie nu allemaal tevreden eindelijk met julie 1,3 Mpixel camera die geen mooie foto kan maken in het duister ? Ik vind dit toch niet normaal hoor. M'n vriendin haar nokia 7600 doet het stukken beter en het is maar een gewone camera geen 1,3 Mpixel.

Onzin, de functie zit er niet op om goeie foto's te nemen. Megapixels zeggen sowieso niets, het is leuk dat de CCD 1.3 miljoen pixels kan vangen maar met een platte plastic lens is het nog steeds bracque natuurlijk. Een 1Mpixel camera met geslepen 20cm diepe telelens van 1000 euro maakt betere foto's dan een 8Mpixel camera met stukje plastic. Maar probeer jij die telelens maar eens in een apparaat van 1.5cm dik te verwerkenVerwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:10:
[...]
Een 1,3 Mpixel MOET toch mooiere foto's kunnen nemen dan die die wij nu kunnen nemen ermee. Mijn stelling is : als de functie erop zit moet ze naar behoren werken ook !
[ Voor 26% gewijzigd door curry684 op 17-04-2005 15:31 ]
<i>Tweakers.net Wet T-shirt Contest</i>
Verwijderd
Wat moetje ervan upgraden dan?Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:20:
Als ik het allemaal zo ff goed heb doorgelezen betekent het dat wanneer je de MDA Compact koopt het verstandig is om te upgraden, maar wanneer je Orange M500 koopt je dit niet hoeft te doen omdat alle nieuwe roms etc er al op staan?
Verwijderd
Waarom neemty mijn vriendin haar nokia met 640* ... beter foto's dan mijn gsm in donker? Dat vraag ik me dan af. En in donker hoef je toch geen flits te gebruiken om mooie foto'ste maken. Probeer jij vanboven op de arena eens een foto te maken in het donker met je flits van de gehele arenacurry684 schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:28:
[...]
Dude, d'r zit op een telefoon geen flitser, geen diepe lens en geen dure CCD. Je mag er niets van verwachten, die dingen zijn bedoeld om foto's voor je MMS'jes en je contacts aan te maken, niet om de Tweakers.net Photo Contest mee te winnen. Een nieuwe goeie digicam (Canon A85 begin je goedkoopste kwaliteitje te rekenen) is al half zo duur als je M500/S100, dus wat verwacht je nu? En uberhaupt, waarom denk je dat alle professionele camera's een flitser hebben? Tis niet omdat je zonder flitser zo goed foto's in het donker kunt nemen
[...]
Onzin, de functie zit er niet op om goeie foto's te nemen. Megapixels zeggen sowieso niets, het is leuk dat de CCD 1.3 miljoen pixels kan vangen maar met een platte plastic lens is het nog steeds bracque natuurlijk. Een 1Mpixel camera met geslepen 20cm diepe telelens van 1000 euro maakt betere foto's dan een 8Mpixel camera met stukje plastic. Maar probeer jij die telelens maar eens in een apparaat van 1.5cm dik te verwerken
Als m'n vriendin het kan met een plastiek lens, waarom ik dan niet. Haar lens is zelfs 3.5mm 1:2:8 en de onze is 4.8mm 1:2:8 nuja .. tis wel jammer

Wat me vooral opvalt op de laatste foto is dat van de camera-lens op de SPV M500 een heel iets is gemaakt. Bij de MDA-compact had je alleen het lensje op de achterkant en op deze versie zit er een hele zilverkleurige cirkel omheen. Beetje als bij de SE K700i! Is dit ook zo op de echte versies van de SPV M500? Ik vind het persoonlijk wel wat hebben
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het brandpuntsafstand (die 4.8mm) van de lens zegt ook niks over de kwaliteit van de uiteindelijke foto. Je vriendins Nokia heeft (waarschijnlijk) wel meer groothoek, maar dat wil dus niet zeggen dat de foto's meteen scherper worden!Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:05:
[...]
Waarom neemty mijn vriendin haar nokia met 640* ... beter foto's dan mijn gsm in donker? Dat vraag ik me dan af. En in donker hoef je toch geen flits te gebruiken om mooie foto'ste maken. Probeer jij vanboven op de arena eens een foto te maken in het donker met je flits van de gehele arena![]()
Als m'n vriendin het kan met een plastiek lens, waarom ik dan niet. Haar lens is zelfs 3.5mm 1:2:8 en de onze is 4.8mm 1:2:8 nuja .. tis wel jammer
Waarom deze cam slechte foto's maakt:
- Slechte lensje
- Slechte CCD chip
En als je alleen maar een zwart beeld krijgt als je foto's in het donker neemt --> Activeer dan bij Ambiance de optie "Night" . Dan verlengt de camera zijn sluitertijd en gebruikt hij ook nog eens een grotere korrel. Verwacht alleen geen wonderen, want je krijgt meer ruis en meer bewegingsonscherpte

Advies: Voor foto's heb je een digitale fotocamera nodig, en geen telefoon. De camera op de Magician is een leuke gadget, maar ook niet meer dan dat.
Dit is trouwens geen uitzondering, want hetzelfde geld ook voor de andere telefoons op de Europese markt met ingebouwde camera's: het blijven gadgets, en dat ze erop zitten wil niet automatisch zeggen dat het ook goed zal werken. De camera's van de Samsung D500 en de Nokia 6670, met hun 1 Megapixel (wauw), staan bekend als twee van de betere 'telefooncameraatjes'. Maar als je voorbeeldfoto's van die toestellen naast de foto's legt van bijvoorbeeld een echte digitale fotocamera (zie bijvoorbeeld de oude A10 van Canon, ook een 1 megapixel camera), dan kun je niet anders concluderen dat ze voor een telefoontje leuke foto's maken, maar dat het in vergelijking met een échte camera gewoon P.R.U.T. is. En de mensen die het niet prut vinden, die zijn dan al snel tevreden en helaas; in de meeste gevallen relateren ze de kwaliteit van de foto's direct aan het aantal megapixels van de chip.
[ Voor 22% gewijzigd door guillaumemay op 17-04-2005 17:14 ]
Verwijderd
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Niemand een idee? het begint me knap te irriteren...aarnsand schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:25:
Als ik een sms wil versturen naar een ontvanger uit mijn outlookcontacts blijft de sms in de 'outbox' staan nadat ik op de send knop heb gedrukt.
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?
Dat orange toestel...ik zie gaatjes in de achterkant...wellicht dat die wel wat beter geluid geeft op de speaker? Mn MDA heb ik hier nog met de originele rom, maar het geluid is echt bagger! Zowel via het toestel zelf als de meegeleverde dopjes...echt een tegenvaller!
Verwijderd
Ik vind het maar onnodige veranderingen.. en is het niet mooier op geworden.CLB schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:46:
Ik heb nog een paar foto's gevonden van de (dummy) SPV M500 op nieuwemobiel.nl
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat me vooral opvalt op de laatste foto is dat van de camera-lens op de SPV M500 een heel iets is gemaakt. Bij de MDA-compact had je alleen het lensje op de achterkant en op deze versie zit er een hele zilverkleurige cirkel omheen. Beetje als bij de SE K700i! Is dit ook zo op de echte versies van de SPV M500? Ik vind het persoonlijk wel wat hebben
Ik vond het geluid door de oordopjes wel meevallen eigelijk. Ook met de originele rom. Heb je het over het bellen, of over het luisteren van een mp3tje? Ik vind de achterkant van de m500 wel mooi trouwens...aarnsand schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:49:
[...]
Niemand een idee? het begint me knap te irriteren...
Dat orange toestel...ik zie gaatjes in de achterkant...wellicht dat die wel wat beter geluid geeft op de speaker? Mn MDA heb ik hier nog met de originele rom, maar het geluid is echt bagger! Zowel via het toestel zelf als de meegeleverde dopjes...echt een tegenvaller!
[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 17-04-2005 18:07 ]
Verwijderd
dat zijn zeCLB schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:27:
De twee delen van de achterkant van de SPV M500 lijken ook van hetzelfde materiaal en dezelfde kleur? Bij de MDA-compact waren dit toch twee andere kleuren? Kan iemand die al zo'n SPV heeft zeggen of die twee delen gelijk zijn qua kleur?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 18:43 ]
Verwijderd
Nou zoals ik al zei: Radio, rom... lijkt me dat ie er dan iets beter van wordt tog? en bij de M500 zat de nieuwste updates er toch al in?
Ahaa ok! Dankje! Klinkt wel beter dan bij de MDA-compact. Maar ja 't is toch eigenlijk maar de achterkantVerwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:42:
[...]
dat zijn zeDe achterkant van de M500 is overigens van kunstof, de voorkant metaal. wel keurig in dezelfde kleur
[ Voor 8% gewijzigd door jpiscaer op 17-04-2005 20:08 ]
Is het iemand al gelukt om met de Orange SPV M500 gebruik te maken
van de "gratis" services van Orange World?
Ik heb sinds deze week een i-mate JAM en de Orange dame heeft mij een mooi cab filetje toegestuurd (M'n jam is nu wel een beetje ge-orange-ficeerd). Ik kan nu wel Internetten maar helaas niet gebruik maken van de World diensten....ik heb de gegevens uit deel 5 (proxy e.d.) ingevoerd.
Vandaag ook direct ff de nieuwste rom van imate erop gezet, ging maar net goed. Ik had
ook last van het "USB v1.00" probleem....
dat zie ik nu ook inderdaad voor het eerst, das wel leuk(er) gedaan!Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:32:
Hoe zit het met het speakertje/ ledje bij de spv M500?
op de orange zite zijn dit drie gaatjes en op de foto's van de dummie hierboven een verticaal streepje met ingebouwd ledje. Details ik weet het maar wel fijn om te weten
jesus wat is die Kpn bling bling reclame veel op tv!!!!! Waar je ook kijkt zie ik die beyonce 'wanna be' verschijnen
thnx!! ga het gelijk proberen, heb inderdaad het probleem sinds pocket plus erop staat. Orange klantenservice zei dat het aan de ontvangers lagNG schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 22:21:
[...]
Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma tmail.exe als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button selecteren -> Feature Options -> Tabblad Exceptions -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
Dit misschien?
Wist dat dat niet klopte..maar wat het wel was,was ik alweer vergeten
Verwijderd
De gehele achterkant is plastic,maar vrees niet, het toestel voelt echt wel degelijk aan.
Dat is een simkaart van kpn en die werkt dus volgens mij niet op de mda.
Is er toch een mogenlijkheid om die nummers op mijn mda te krijgen?
Sim zit in een nokia 3310.
Of moet ik alles met de hand invoeren?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Waarschijnlijk druk je op 'Ok'. Maar je moet op de 'Send' knop drukken linksbovenin. Stom design.aarnsand schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:49:
aarnsand schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:25:
Als ik een sms wil versturen naar een ontvanger uit mijn outlookcontacts blijft de sms in de 'outbox' staan nadat ik op de send knop heb gedrukt.
...
Niemand een idee? het begint me knap te irriteren...
heb je niet ergens een toestel met BT liggen?justifire schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:48:
Heb op de simkaart van mijn oude abo al mijn telefoonnummers staan.
dan zou je ze zo via de mda kunnen versturen
Of je kopieert al je nummers naar het toestelgeheugen van de Nokia, dan daar je simkaart van T-Mobile in, alles terug naar die sim kopieren en klaar.justifire schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:48:
Heb op de simkaart van mijn oude abo al mijn telefoonnummers staan.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dit topic is gesloten.