Toon posts:

Rare trekjes bij mijn Radeon 9250?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Allereerst, ja ik weet dat een radeon 9250 en armzalig ding is maar ja, niet iedereen heeft €400 over voor een plankje van 10x16 cm :P

Ik heb de kaart nu mischien 1 week, en al mijn oude games draaiden prima. Ik heb daarna dus 2 redelijk nieuwe games gedownload: Need for speed underground en Playboy: the mansion.

Bij beide games wordt ik steeds uit het spel gemikt, soms bijna direct (dit vooral bij NFSU2) soms als je net lekker bezig bent met gamen (nog veel irritanter). De oudere games waar ik het eerder over had (C&C Renegade & Gotcha!) draaiden wel moeiteloos en bij bvb autoCAD tekenen en in window is er ook niks aan de hand. Zou mijn kaart kapot kunnen zijn of ligt het gewoon aan dat deze games niet compatibel zijn met Radeon? (over NFSU2 heb ik daar namelijk wel iets over gelezen)

Ik snap er niks van, theoretisch moet mijn pc deze spellen fluitend draaien (AMD XP 3200+, 512mb DDR 400mhz)

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- de nieuwste drivers downloaden
- graphics van de games zo laag mogelijk
- Alle andere toepassingen afsluiten om geheugen uit te sparen
- alle suggesties uit deze FAQ gevolgt
- de kaart op pure performance instellen

Dit alles mocht dus niks baten!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik wordt hier echt door geirriteerd 8)7 |:(

alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
ik zou het zo niet weten ...

maar wordt het ding niet te warm , want een radeon 9250 wordt passief gekoeld. misschien niet genoeg airflow langs je kaart, het lijkt hier echt wel erg op
omdat je kaart lockups heeft bij het presteren, waardoor die dingen dus warm worden.

kegel je case eens open en laat alles zo eens draaien met je meest toppie spellen, als ie dan niet vastloopt heb je de boosdoener gevonden.

Als he dat niet is dan ruik ik hier een mooie kaart om recht terug naar de winkel te sturen, ik heb het zelf ook ooit aan de hand gehad dat mijn nvidia geforce2mx 400 64mb gwoon begon te gloeien (ja 80°) en dit allemaal door een gedeeltelijk (niet helemaal) kapotte core.

Out of the box? What box? There is no box.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:30

Thandor

SilverStreak

Heb je de chipset/moederbord drivers geïnstalleerd :?
Heb je verder nog andere dingen geïnstalleerd :? (b.v. toetsenbord hulpprogramma's o.i.d.)

Wat je kunt proberen is : Reinstall en Windows XP SP2 erop. Moederbord en ATi drivers installeren.
Daarna testen of je het probleem nog steeds hebt. Mocht het probleem dan weg zijn dan kun je één voor één weer de andere drivers/programma's installeren. Tussendoor weer testen. Net zolang totdat je weer tegen het probleem aan loopt. Het laatst geïnstalleerde programma zorgt dan dus voor de problemen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
successor schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:52:
maar wordt het ding niet te warm , want een radeon 9250 wordt passief gekoeld. misschien niet genoeg airflow langs je kaart, het lijkt hier echt wel erg op
omdat je kaart lockups heeft bij het presteren, waardoor die dingen dus warm worden.

kegel je case eens open en laat alles zo eens draaien met je meest toppie spellen, als ie dan niet vastloopt heb je de boosdoener gevonden.
Dit zou mogelijk een probleem kunnen zijn, het ding wordt idd erg warm. ik heb verder ook geen casefans dus van airflow is niet echt sprake :S
Ook hangen de koelribben aan de onderkant van de kaart, wat niet echt klopt met de natuurkunde wet dat warme lucht opstijgt, aangezien dit deels verhinderd wordt door de kaart zelf.
Wel staat de case altijd open, vanaf het eerste moment, want dat is wat makelijker met onderhoud (liever lui dan moe :P :O )

Maar hoe warm mag een video kaart dan worden? op de site van sapphire kan ik hier geen info over vinden?
Thandor schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:07:
Heb je de chipset/moederbord drivers geïnstalleerd :?
Heb je verder nog andere dingen geïnstalleerd :? (b.v. toetsenbord hulpprogramma's o.i.d.)

Wat je kunt proberen is : Reinstall en Windows XP SP2 erop. Moederbord en ATi drivers installeren.
Daarna testen of je het probleem nog steeds hebt. Mocht het probleem dan weg zijn dan kun je één voor één weer de andere drivers/programma's installeren. Tussendoor weer testen. Net zolang totdat je weer tegen het probleem aan loopt. Het laatst geïnstalleerde programma zorgt dan dus voor de problemen ;)
Ik heb idd een heleboel andere drivers erop staan, ik zal dit ook ff kunnen proberen.

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
ik gok dat zo'n GPU ongeveer 60 graden mag worden as ie niet overclocked is

Out of the box? What box? There is no box.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Heb je niet zo'n tafel ventilator die je er ff op kan richten terwijl je gaat gamen? Of knal er een fannetje op en sluit die ergens op je mobo of op een molex aan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
jongens, het probleem is inmiddels bekent, check deze topic voor de oorzaak.
Pagina: 1