zelfde ip range, 2 routers zien elkaars netwerk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb hier een kabel modem staan die verbonden is met een US Robotics router
hieraan hangen 3 pc's. Aan 1 van deze pc's hangt een printer en deze is gedeeld op het netwerk. Dit gaat allemaal nog gewoon goed. Nu is er echter een nieuwe Wireless Router van Linksys bijgekomen en zijn WAN poort is verbonden met 1 vd LAN poorten op de router zodat iedereen ook wireless kan internetten. Dit gaat ook allemaal goed. NU heb ik mijn pc met een lan verbinding op de router aangesloten zodat ik eerst in de setup page van de linksys kan komen, en door de juiste ip in te vullen ook via de linksys op de setup page van de usr router te komen.
Nu is er wel echter een probleem ontstaan. . de pc met de printer, die aan de usr router hangt, wordt niet meer gezien door mijn pc (logisch, andere ip range). Enige probleem dat steeds terugkomt 8)7 . . als ik ze in de dezelfde ip range en subnet zet valt het internet weg van de linksys. Of ik nou DHCP op de usr uitzet en de linksys het werk laat doen, vice versa. . .iemand een oplossing. . of ben ik vergeten bepaalde poorten te forwarden? Ik word beetje moedeloos van :r

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je de linksys in bridging mode laat werken heb je geen gezeur met met 2 subnets afaik

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 18:45
als je us robotics nu eens laat fungeren als router en gateway, en en wireless ding als swicht zal het toch moeten werken

https://f1nerd.nl

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom heb je in vredesnaam een tweede router gekocht? :?

• shootguy2
Ik kon de Linksys goedkoop (lees gratis) krijgen (en het is er 1 van 54mbps plus speedbooster) dus daar zit ik nu gewoon mee. Verder is de linksys alleen in te stellen als Router of Gateway, en als router natuurlijk het probleem dat ik niet het netwerk te zien krijg dat aan zijn WAN poort (dat weer VAN een LAN poort van de USR komt) zit. eigenlijk zo:

pc1 --> Lan -- linksys -- Wan --> Lan -- USR Router --> netwerk met aan 1 Lan pc met printer

pc1 ziet dus pc met printer niet. . .welke poorten te forwarden op de usr, want pc1 komt wel op de setup page van de usr, dus vandaar moet ik ook op de pc met printer kunnen komen.
AHA. . . het internet is nu wel stabiel. . maar de pc met de printer blijft onberijkbaar voor mij |:(

[ Voor 9% gewijzigd door shootguy2 op 13-04-2005 16:03 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm....... dit is toch simpel ??

Je doet DHCP @ USR uit.
Zorgt ervoor dat beide Routers elkaar via de "Switch Poorten" kunnen zien.
Zet die van de LinkSys aan en daarvan de DHCP config je zo dat de USR default Gateway is.

Als het goed is is alles nu 1 netwerk en kan iedereen iedereen zien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• shootguy2
das t punt. . kwil nie dat we op t zelfde netwerk zitten eigenliijk. Ik wil liever t wireless en wired gebeuren gescheiden houden (wireless voor vrienden, wired voor in kantoor). Alleen de printer zou "geshared" mogen worden van mn baas . .en ik d8 dit op te lossen met poort forwarding, maar ik begrijp dat dat dus niet lukt, tenzij ze in elkaars netwerk zitten. . hmm

• Davidoff_Smoker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik hoop dat ik hier goed zit voor mijn vraag.
Vorig jaar heb ik een draadloze router gekocht van linksys.
Dit leek me wel geschikt,aangezien dat er een pcmia kaart bij was.
In mijn enthousiasme heb ik niet gekeken welke aansluiting er aan zat.
Input was dus een ethernet aansluiting.
Heb ik er dus maar een modem bij gekocht en daar de linksys op aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~scho9809/Verbinding2.JPG

Met deze opstelling heb ik het na een poosje klooien(ik zit er niet zo in) voorelkaar gekregen dat de laptop en PC elkaar zagen en bestanden konden uitwissellen.
Omdat mijn download snelheid bagger was,heb ik de kabels anders aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~scho9809/Verbinding.JPG

Ik kan het niet weer voorelkaar krijgen dat ze elkaar zien.
Ondanks dat ik de boel weer heb ingesteld in de firewall (=Zonealarm) en bij de netwerkinstellingen.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:40

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Als je ervoor zorgt dat DHCP op de Linksys uitgeschakeld staat, en je een LAN-poort van de E-Tech met een LAN-poort van de Linksys verbind, zou alles moeten werken. Zo staat het hier ook te draaien. De clients krijgen nu een IP-adres van de E-Tech ipv de Linksys toegewezen, maar dit moet juist.

[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 15-05-2005 15:23 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Davidoff_Smoker
B_O_S_S schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:19:
Als je ervoor zorgt dat DHCP op de Linksys uitgeschakeld staat, en je een LAN-poort van de E-Tech met een LAN-poort van de Linksys verbind, zou alles moeten werken. Zo staat het hier ook te draaien. De clients krijgen nu een IP-adres van de E-Tech ipv de Linksys toegewezen, maar dit moet juist.
Hoe schakel ik dat DHCP uit?
Waar moet ik hem opzetten?
Ik heb de opties :
Automatic
Static IP
PPPoE
PPTP
Heartbeat

En wat bedoel je met LAN op LAN?
Ik heb nu E-Tech poort 3 op de input van Linksys en poort 4 gaat naar de PC

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

[b][message=23384501,noline]Davidoff_Smoker schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:00[/Hoe schakel ik dat DHCP uit? En wat bedoel je met LAN op LAN?
DHCP uitschakelen doe je niet met de opties die je daar gebruikt. Het maakt niet echt uit wat je daar invult, zou hem op automatic laten staan. Ergens staat vast en zeker de optie "DHCP server". Deze moet je dus (op de Linksys) uitschakelen.

Volgens de manual staat deze optie onder "Network Address Settings". Je moet de router ook wel een (intern) IP geven onder "Local IP address". Dit interne IP moet vallen in de range waar je E-Tech router de IP-adressen uitdeelt (bijv. 192.168.1.200).

De kabel tussen de Linksys en de E-Tech moet op beide routers op een normale LAN-poort aangesloten worden. Dus niet op de poort waar je normaal het internet op aansluit (dat is de WAN-poort).

• Davidoff_Smoker
B_O_S_S schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:51:
[...]

DHCP uitschakelen doe je niet met de opties die je daar gebruikt. Het maakt niet echt uit wat je daar invult, zou hem op automatic laten staan. Ergens staat vast en zeker de optie "DHCP server". Deze moet je dus (op de Linksys) uitschakelen.

Volgens de manual staat deze optie onder "Network Address Settings". Je moet de router ook wel een (intern) IP geven onder "Local IP address". Dit interne IP moet vallen in de range waar je E-Tech router de IP-adressen uitdeelt (bijv. 192.168.1.200).

De kabel tussen de Linksys en de E-Tech moet op beide routers op een normale LAN-poort aangesloten worden. Dus niet op de poort waar je normaal het internet op aansluit (dat is de WAN-poort).
Nadat ik de config zo maakte als beschreven,kreeg ik helemaal geen verbinding meer met de laptop.
Heb de Linksys moeten resetten,want ik kwam niet meer in het configscherm.
IP was niet goed.
Linksys werkt met 192.168.1.**
E-Tech met 10.0.0.**

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Davidoff_Smoker schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:54:
[...]

Nadat ik de config zo maakte als beschreven,kreeg ik helemaal geen verbinding meer met de laptop.
Heb de Linksys moeten resetten,want ik kwam niet meer in het configscherm.
IP was niet goed.
Linksys werkt met 192.168.1.**
E-Tech met 10.0.0.**
Als je de config zo maakt zoals hierboven staat beschreven, moet het werken (daar ben ik 100% zeker van). Nog even een samenvatting van de settings (als voorbeeld):

E-Tech Modem/Router
code:
1
2
3
4
Extern IP: DHCP (automatisch)
Intern IP: 192.168.1.1
DHCP server: Aan
IP Pool: van 192.168.1.3 t/m 192.168.1.100

Linksys Wireless Router
code:
1
2
3
4
Extern IP: Statisch, 10.10.10.10
Intern IP: 192.168.1.2
DHCP server: Uit
IP Pool: Onbelangrijk

Met bovenstaande settings werkt het voor 100% zeker. Je moet een kabel trekken van poort 1 van de Linksys naar poort 1 van de E-tech (maakt eigenlijk niet uit, zolang de koppeling maar zit tussen 2 LAN-poorten en niet tussen 1 LAN en 1 WAN-poort).

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Roelof

Illustrious Wolf

Ik heb een Linksys WRT54 G en een modem/router op elkaar aangesloten.
De DHCP-server is op de Linksys uitgeschakeld. Tevens is onder Setup/Advanced Routing aangegeven dat er een andere router in het netwerk zit. (operating mode op router i.p.v. gateway)
Dit werkt bij mij probleemloos.

Edit: de verbinding is dus bij mij ook tussen 2 LAN-poorten

[ Voor 10% gewijzigd door Roelof op 17-05-2005 20:28 ]

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Davidoff_Smoker
Meerdere keren geprobeert,maar wil niet lukken.
In elk geval,allen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1